Şimdi Ara

Yokuş aşağı giden arabayı boşta mı kullanmalı viteste mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
40.775
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Yokuş aşağı giderken ne gibi farklılıklar var burada çok iyi anlatılmış.
  • Vitesi boşa atmak kazaya davetiye çıkarmaktır.Aman dikkat... Ayrıca yakıt tasarrufu açısından vites daha iyidir...
  • Eceline susamaktan başka birşey değil aracın kontrolü zorlaşıyor bilen bilir yatağan-milas arası meşhur boğa yokuşu vardır boş vitesciler orada yiyorsa boşa taksın diyorum.

    Madde madde yazmak gerekirse

    1.Frenler şişer
    2.Yukarıdaki arkadaşların dediği gibi motor yağlama yapmaz.
    3.Sabit bir hızda seyrinizi tehlikeye sokar.


    3-5 kuruş tasarruf için canınızı ve malınızı tehlikeye sokmayın derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unforgiv3n -- 25 Şubat 2011; 16:13:57 >
  • Ben genelde kontrollü şekilde yokuş çok fazla eğimli değilse boşa atıyorum.Bazı yerler çok dik oluyor.Oraları 2. viteste iniyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şair-i Maderzat

    Yokuşu çıktığın VİTESTE inmelisin. Güvenilir olanı budur. Önerileni de budur.


    ana kaide bu tabıkı

    ama ülkemizdeki akar yakıt fiyatlarını göz öne alırsak ekonomiklik açısında bır çok insan yokuş aşagı boşta ınıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980


    quote:

    Orijinalden alıntı: Şair-i Maderzat

    Yokuşu çıktığın VİTESTE inmelisin. Güvenilir olanı budur. Önerileni de budur.


    ana kaide bu tabıkı

    ama ülkemizdeki akar yakıt fiyatlarını göz öne alırsak ekonomiklik açısında bır çok insan yokuş aşagı boşta ınıyor

    yukarıda da devamlı yazıldı, yeni nesil enjeksiyonlu araçlarda (yeni derken 10 yıllık falan) yani cut off sistemine sahip araçlarda araçlar boşta giderken, rölantide yaltığı kadar yakıt yakar, çünkü motorun dönmesi için gerekli güç yakıttan karşılanır

    ancak viteste giderken araç yakıt tüketmez, enjeksiyon sistemi yakıtı keser, motorun dönmesi için gerekli olan güç tekerleklerin dönmesinden motora aktarılır, motor bunun sayesinde döner

    yani boşta gitmek cahillik oluyor, tasarruf yapıldığı falan yok




  • aklıma bir soru takıldı ve yeni konu açmak istemedim.

    şimdi yokuş aşağı giderken araç viteste ise gaza basmıyorsak rölantide yaktığından daha az yakıyor anladık. hatta viteste inerken araç hiç yakıt yakmıyor ve pistonlar, tekerler döndüğü için hareket ediyor. şimdi bu durumda motor yağlanırmı yağlanmazmı ? eğer yağlanmazsa, uzun süre viteste ve gaza basmadan indiğimizi farzedersek motoru yakma durumu olurmu ?
  • Otomatik vites alın, D ye takın gidin.
    Vitesti şuydu buydu uğraşmaya gerek yok, keyfime bakarım.
  • kimse benim gibi yapmasın denizli antalya 10.150 mlik gidip geldiğimyokuş var donuşte hem boşa alıyorum hem kontağı kapatıyorum hemde debrijaya sonuna kadar basıyorum....
  • Araç boşta kullanılmaz.
    Boşu unutun.
  • hiç bir zaman arac yururken vıtesı bosa almamak gerekır. mesela ağır vasıta suruculerı araçlarını hiç boşa almaz. aracın neredeyse butun guvenlık sıstemlerı motorun calısmasına baglıdır. arac yururken bır aksılık olupta motorda arıza olursa vıteste olduğu için motor durmayacak ve tum sıstemler calısmaya devam edecektır. bu sayede guvenlı bır sekılde aracımızı durdurabılırız. vıtes bostayken motor durursa bu sefer tum sıstemler devre dısı kalacak. frenler servo destegınden mahrum kaldıgı ıcın cok sertlesecek ve tutmayacak, abs, esp vs calısmayacak, hıdrolık dıreksıyon devre dısı kalacaktır.
  • sabuncubelinde izmire gidiş ve dönüşte boşa bi sallarım. aracın hızı 80 e düşünceye kadar. ama çok dikkat ederim.. yalnız aracın stop etmesi sorunu varsa tavsiye edilmez.. bi kere stop etti. frenler anında iptaldi. vitese alıp devam ettim. anlık bi mesele.. virajda olsa veya en ufak hakimiyet kaybı kötü sonuçlar doğurabilir. yine de tavsiye etmiyorum ama..
  • Bu "cut off" mevzusu eski karbüratörlü araçlarda geçerli değil galiba? Eski araçlarda boşta gitmekle viteste gitmenin yakıt açısından farkı yok o zaman.
  • 5 sene fln önce Antalya Akseki yolunda bmc levent minibusle yokus aşağı inerken daha hızlı insin diye vitesi 5 atmaya çalışmıştım viteste sorun vardı bir türlü geçmedi araç vitese. o kısa sürede boşta olan araç öyle bir savrulmaya başladı ki.. Karsından gelen kamyonla az daha kafa kafaya giriyordum. Ne zamanki vitese gecti öyle kontrol edebildim. Değil yokuş aşağı düz yolda bile boşta gitmek aracin dizginlerini bırakmaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sdu_mmf -- 11 Ağustos 2012; 23:42:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hafif eğimli yolda hızlanmak istiyorsanız dahi boşa atmak yerine bir üst vitesi kullanın.Böylelikle zaten gaza basmadığınız için araç yakmayacak.Ama araba halen devir çeviriyor olduğundan çok az bir şey yakar.Yüksek viteste kullanırsanız çok daha az devir çevireceğinden neredeyse onu da yakmaz.Duracak olduğunuzda da boş vitesi kullanmanızı tavsiye etmem fren mesafeniz uzar.5. vitesi kullandığınızı varsayarsak 70 civarında 3e atıp motor freninden faydalanırsınız sonra keyfiniz bilir ister 20 km hıza kadar frenle yavaşlar sonra boşa atar durursunuz ister 2ye düşürür tekrar motor freninden faydalanıp debriyajla durdurarak boşa atıp debriyajı bırakırsınız.
  • Çok teşekkürler arkadaşlar bayağı bilgilendim sayenizde :)
  • Bergspyder kullanıcısına yanıt
    araç boşta iken yağlama olmaz diye bir sey yok motor çalıştığı sürece yağlama olacaktır aracın boşta olması şanzımanla alakalı bir durum yağlama sistemi ile ilgili değil !!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şair-i Maderzat

    Yokuşu çıktığın VİTESTE inmelisin. Güvenilir olanı budur. Önerileni de budur.

    Yıllardır bu KURALA uyarım
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.