Şimdi Ara

Yokuş Aşağı VİTESTE giderken.... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
5.645
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Karbüratörlü olmayan her araçta var bu sistem. Yol bilgisayarına gerek yok enjeksiyon ve ECU varsa Cut-off vardır.


    Karbüratörlü araçlarda dahi vardır tek fark enjektörlülerde ecu yakıtı keserken karbüratörlülerde bir selenoid valf bu işi yapar, benim 1990 model samarada ve 1992 model tempra da herikiside karbüratörlü olmasına rağmen vardı tabi bunlar enjektörlü araçlarınki kadar verimli çalışmayabilirler ama sonuçta karbüratörlü olunca cut off olmayacak diye bişey yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unicorn_10

    quote:

    Orijinalden alıntı: confidentgork

    Ayağımızı gazdan çektiğimizde araçtaki yakıt tüketimi sıfırmı(0) olur ?

    aga bu konu çok tartışılmıştı özellikle yokuş aşağı boşta mı daha ekonomik olur yoksa yokuş aşağı viteste mi diye. Ve yanlış hatırlamıyorsam net bir

    kanıya varılamamıştı. Çünkü viteste iken araç kolay kolay hızlanamaz hatta bayırın eğimine göre araç yavaşlaya da bilir yani gaza basmak gerekebilir ancak

    boşta iken rolantide tükettiği kadar tüketir ama araç hızlanır daha fazla mesafe kat eder aldığı hızla. Yani demek istediğim iş yokuşun eğimine göre değişir.

    Ancak megane1 de cut-off teknolojisi var mı onu renault servisinden bir ihtimal öğrenebilirsin ama bana öğrenmen biraz zorlar gibi geliyor.

    Lakin olsun ya da olmasın cut-off teknolojisinin yakıt ekonomisini "pek" etkileyeceğini sanmıyorum.

    L.J hocam enjeksiyon ve ECU var ise Cut-off vardır diyor .. neden benzin bu kadar pahalı neden böyle küçük şeylerden bile yakıt tüketimine oynar hale geldik diye haykırasım geliyor sonunda




  • merhaba,

    2010 1.9 TDI Transporter, araç seyir halindeyken ve vitesteyken ayağımı gazdan çektiğimde 0 LT olarak gösteriyor,
    fakat boş viteste 0.9 ile 1.3 LT arası gösteriyor
  • 8. etapta yokuş aşağı viteste iken kadranı göstererek yakıt yakmaz demiş, o an çalışan motor neyle çalışıyor suylamı?
    yol bilgisayarı 100 km de 8 litre yakmışsın diyor, pompada bir bakıyosun 9 litre yakmışsın.
    bence yakıt ekonomisi için boşa atmak daha iyi fakat güvenlik açısından daha tehlikeli frenler daha zayıf kalır.
  • 94 model karbüratörlü şahin kullanma kılavuzu. Cut off sadece enjeksiyonlu araçlarda olacak diye bir şey yok !!! Elektronik ateşleme bulunması bu sistem için yeterli

     Yokuş Aşağı VİTESTE giderken....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: buldozer85

    8. etapta yokuş aşağı viteste iken kadranı göstererek yakıt yakmaz demiş, o an çalışan motor neyle çalışıyor suylamı?
    yol bilgisayarı 100 km de 8 litre yakmışsın diyor, pompada bir bakıyosun 9 litre yakmışsın.
    bence yakıt ekonomisi için boşa atmak daha iyi fakat güvenlik açısından daha tehlikeli frenler daha zayıf kalır.

    yokuş aşağı inerken motoru aracın ağırlığı nedeniyle öne gitmek istemesi, bunun tekeri döndürmesi ve tekerinde motora şanzıman aracılığı ile bağlı olması döndürür, motorun dönmesi mutlaka yakıt yakılmasını gerektirmez sonuçta dışarıdan onu zorlayan bir kuvvet var, yol bilgisayarı olayına gelince kalibrasyon sorunu başka bişey değil kimi araç neredeyse hiç sapıtmaz, kimi araç %20 lere kadar sapıtabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buldozer85

    8. etapta yokuş aşağı viteste iken kadranı göstererek yakıt yakmaz demiş, o an çalışan motor neyle çalışıyor suylamı?
    yol bilgisayarı 100 km de 8 litre yakmışsın diyor, pompada bir bakıyosun 9 litre yakmışsın.
    bence yakıt ekonomisi için boşa atmak daha iyi fakat güvenlik açısından daha tehlikeli frenler daha zayıf kalır.

    Motor yer çekiminden aldığı tahrikle çalışıyor. Nasıl ki yokuş aşağı 2. viteste aküsü boş arabayı vurdurursun çalışır o hesap. Kompresyonu tolore edecek kadar eğim varsa motor çalışır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: buldozer85

    8. etapta yokuş aşağı viteste iken kadranı göstererek yakıt yakmaz demiş, o an çalışan motor neyle çalışıyor suylamı?
    yol bilgisayarı 100 km de 8 litre yakmışsın diyor, pompada bir bakıyosun 9 litre yakmışsın.
    bence yakıt ekonomisi için boşa atmak daha iyi fakat güvenlik açısından daha tehlikeli frenler daha zayıf kalır.

    Motor yer çekiminden aldığı tahrikle çalışıyor. Nasıl ki yokuş aşağı 2. viteste aküsü boş arabayı vurdurursun çalışır o hesap. Kompresyonu tolore edecek kadar eğim varsa motor çalışır.




    doğrudur ama aynı şey boşta inerkende geçerli değilmi? o zaman neden yakıt tüketiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buldozer85

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: buldozer85

    8. etapta yokuş aşağı viteste iken kadranı göstererek yakıt yakmaz demiş, o an çalışan motor neyle çalışıyor suylamı?
    yol bilgisayarı 100 km de 8 litre yakmışsın diyor, pompada bir bakıyosun 9 litre yakmışsın.
    bence yakıt ekonomisi için boşa atmak daha iyi fakat güvenlik açısından daha tehlikeli frenler daha zayıf kalır.

    Motor yer çekiminden aldığı tahrikle çalışıyor. Nasıl ki yokuş aşağı 2. viteste aküsü boş arabayı vurdurursun çalışır o hesap. Kompresyonu tolore edecek kadar eğim varsa motor çalışır.




    doğrudur ama aynı şey boşta inerkende geçerli değilmi? o zaman neden yakıt tüketiyor.

    Hala anlamak istemiyorsunuz, vites boşta ise aracın motorunun telerleklerle bağlantısı yoktur bu durumda çalışması için rölanti devrine ihtiyacı vardır ve buda yakıt tüketimi ile olur, halbuki viteste rampa iniyorsanız tekerlerin döndürme gücü motoru zaten rölanti devrinden fazla döndürüyorsa motorun yakıta ihtiyacı yoktur ve 0 tüketim (cut off varsa) gerçekleşir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    quote:

    Orijinalden alıntı: buldozer85

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: buldozer85

    8. etapta yokuş aşağı viteste iken kadranı göstererek yakıt yakmaz demiş, o an çalışan motor neyle çalışıyor suylamı?
    yol bilgisayarı 100 km de 8 litre yakmışsın diyor, pompada bir bakıyosun 9 litre yakmışsın.
    bence yakıt ekonomisi için boşa atmak daha iyi fakat güvenlik açısından daha tehlikeli frenler daha zayıf kalır.

    Motor yer çekiminden aldığı tahrikle çalışıyor. Nasıl ki yokuş aşağı 2. viteste aküsü boş arabayı vurdurursun çalışır o hesap. Kompresyonu tolore edecek kadar eğim varsa motor çalışır.




    doğrudur ama aynı şey boşta inerkende geçerli değilmi? o zaman neden yakıt tüketiyor.

    Hala anlamak istemiyorsunuz, vites boşta ise aracın motorunun telerleklerle bağlantısı yoktur bu durumda çalışması için rölanti devrine ihtiyacı vardır ve buda yakıt tüketimi ile olur, halbuki viteste rampa iniyorsanız tekerlerin döndürme gücü motoru zaten rölanti devrinden fazla döndürüyorsa motorun yakıta ihtiyacı yoktur ve 0 tüketim (cut off varsa) gerçekleşir.

    eyvallah, şimdi jeton düştü. başka bir mantıkla düşünmüştüm ama yanlışmış.




  • Bazen mantık yanlış kurulabiliyor, bu durumda DH düzeltir şaka bir yana açıklayabildiğime sevindim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    quote:

    Orijinalden alıntı: confidentgork

    Bu teknoloji ne zamandır var acaba?

    Şahinlerde bile var galiba.

    hocam nerden çıkardın şahini. bu yeni bi teknoloji multijetlerde de yok. yokuş aşağı inerken 2.0 lt gösteriyo. eğer 0'a düşüyosa bu sistem vardır.

    bu yeni dedigin teknolojinin mekanik olaninin en az 40 elektronik olaninin 25 yillik gecmisi var.

    bu teknoloji yeni cikti demek yerine ben yeni ogrendim desen daha dogru olur.




  • 2010 megane2, viteste iken sıfır gösteriyor, boşa alınırsa 0,8 ile 1,2 arasında gösteriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genckaptan

    Benim lada da econ göstergesi var, yokuş aşağı viteste inerken ibresi sağa dayanıyor. Buradan karbüratöre giden benzinin kesildiğini anlayabiliyorum. Ibrenin diğer ucu da sarı renklidir. Gazi döşemeye yapistirdigizda ibrede sarıya yapışır

    Evet ladalarda var hatta rolantide kesicinin sesi duyulabilir ama sadece benzinde kullanıldığında işe yaradığını düşünüyorum.
  • cut-off'un devreye girebilmesi için, aracın o an 2.000 devire yakın olması gerekir.
    1.500'lü gibi devirde isek devreye girmiyor. haliyle anlık yakıt tüketimi --/-- 'ı göstermiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Bazen mantık yanlış kurulabiliyor, bu durumda DH düzeltir şaka bir yana açıklayabildiğime sevindim.

    2006 Model 206 X-Designlerde var mıdır hocam bu zamazingo? Günlük toplam 15Km yolu boşta gidiyorum, ona göre davranayım. Yol bilgisayarı olmadığı için tüketimi göremiyorum.
  • @ DenizBaransel! hocam

    cut off dan ekonomi sağlama beklentilerine hiç girmeyin bence bu sistem sayesinde bişey elde edilmez.
  • Steptronic vites BMW 116i'de gaza basmadan yokuş aşağı inerken anlık yakıt tüketiminde 0.0 lt/100 km şeklinde gösteriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    quote:

    Orijinalden alıntı: confidentgork

    Bu teknoloji ne zamandır var acaba?

    Şahinlerde bile var galiba.

    hocam nerden çıkardın şahini. bu yeni bi teknoloji multijetlerde de yok. yokuş aşağı inerken 2.0 lt gösteriyo. eğer 0'a düşüyosa bu sistem vardır.

    bu yeni dedigin teknolojinin mekanik olaninin en az 40 elektronik olaninin 25 yillik gecmisi var.

    bu teknoloji yeni cikti demek yerine ben yeni ogrendim desen daha dogru olur.

    tabiki geçmişi olacak. hava yastığı bile 1967 yılında bulunmuş son 15- 20 senedir yaygın. hiçbir firma görmedimki bulduğu bişeyi hemen üretime koysun. teşbihte hatam olabilir o ayrı.

    ha biri çıkarda bi kaynak gösterip multijette var bu sistem yanlış biliyosun derse eywallah. ama şu an hala olmadığını söylüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    quote:

    Orijinalden alıntı: confidentgork

    Bu teknoloji ne zamandır var acaba?

    Şahinlerde bile var galiba.

    hocam siz var dediniz ben yok dedim biri kullanma klavuzunu çıkardı koydu. özürlerimle birlikte yanlışımı düzeltiyorum.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.