Şimdi Ara

Yurt dışından araca farklı motor taktırıp getirsek? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
5.054
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackGhost12


    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    Hocam o dediğin olmaz da.ruhsatla fındık motorlu arabaya Gürcistan Bulgaristanda büyük motor atabilirsin. Muayenede çok çok dikkat etmezlerse sıkıntı yaşamazsın .

    Senin derdin vergi mi çok yakması mi

    Hocam büyük motorlu araç istemiyorum. İstediğim sadece büyük motorlu versiyonları olan kaliteli bir araca küçük motor takıp getirmek. Hem ötv hemde yıllık vergisinden yırtmak, yakıt masrafını azaltmak ve küçük motoruda olsa normalden daha konforlu bir araca binmek.

    Vergi açısından dediklerinizi anlıyorum ve katılıyorum. Ancak yakıt tüketimi konusunda, küçük motorlu aracın daha az yaktığı bir şehir efsanesidir.

    Bindiğin aracın ağırlığına güç yetiremeyecek kadar küçük bir motor, daha büyük, daha güçlü bir motordan daha fazla yakar. D segment araçlardaki ağırlıklar belli. 1.6 turbo-dizel fena değil, o ağırlığa yeter de, o kadar limitte ki, 2.0 turbo dizel motorun sebep olduğu yakıt tüketimi %5 ila %10 etkiler. Bu yüzden D sınıfı araca binip, yakıt için küçük motor aramak anlamsızdır.

    9 litre yakan araç 9.9 litre yakacaktır. 0.9 litrenin hesabı yapılıyorsa, çok kafa yormaya gerek yoktur. D sınıfı araçlar gerek bakımı, gerek yedek parçası, gerek sigortası, gerek kaskosu ile 0.9 litrenin hesabını yapan birini delirtmeye yeter. Bu durumdaki biri gereksiz yere hırs yapmasa, inat etmese, bir alt sınıf araca keyifle binebilir. Otomobiller bizi özgürleştirmek için var. Kendine köle etmek için değil.

    Ekonomik yollu konfor arayan biri ikinci elde tutulmayan araçlara bakmalı. Hayatta binmeyi hayal bile edemeyeceği araçlara binebilir. Ancak gene, yedek parça ve bakımdan hönçürtülmeye hazır olmak gerek. 2007 yılında benim 13 yaşındaki Saab'ımın ikinci eli 11.000TL iken, tamponu 1200TL idi. Benzer bir durum şu an bindiğim Subaru Legacy'de mevcut. Aracın ikinci el değeri 60.000TL. Farı 4500TL. İki far, bir kaput, bir tampon, far yıkama motorları ve bir radyatör zaten 30.000TL'yi buluyor. Bunlardan bize ne? Bunlara gireceksek zaten o masrafı kasko ödüyor. Ancak her şey böyle. Şanzıman arıza verse, tamiri yok. 30.000TL. İşin yoksa ABD'den çıkma şanzıman bul, bir şekil onu ülkeye sok, arabana tak... Motora sübap yapman gerekse 5000TL. Görüldüğü gibi değil özetle...

    Kuzenimde bir Mercedes CLK 200 kompresör vardı. Bende aynı dönem Saab vardı. CLK 6 yaşında 170.000km'de. Benim Saab 14 yaşnda 300.000km'de. Şanzıman arızası verdim, çıkma şanzıman buldum falan. Bir kamyon uğraştım. CLK aynı dönem elektrikli koltuk arızası verdi. 6 ay sonra da lazer anahtar kontağı arızalandı. Tahmin et kimdeki masraf daha çok oldu? Tabii ki CLK'da.

    O yüzden 0.9 litrenin hesabı yapılıyorsa, baba arabaya ikircikli ikircikli binmek yerine, bir alt sınıf arabaya gönül rahat binmeli. Benim otomobil mantığım basit: "Başına bir iş gelse oturup ağlayacağın arabaya binmeyeceksin." Araba bizi özgürleştirmek için. Ha, meraklısısındır, gider eski bir Miata alırsın, başına bir iş gelir, oturur ağlarsın, anlarım. Olay parası değildir. Oyuncağın gitmiştir. Ona lafım yok. Ancak gündelik kullanımda sıradan araba kullanan kişiler hep özgürlük ve kafa rahatlığı odaklı bu işe yaklaşmalı. Sonuçta sıradan araçlarda araba Passat da olsa, Clio da olsa, arabanın sonu bellidir. Ömrü dolunca jilet olur. Traş olursun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 23 Ocak 2017; 12:50:58 >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    S80 in bile 1.6 dizeli var...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.big -- 23 Ocak 2017; 13:18:56 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.