Şimdi Ara

0.9 TCe Motor hakkındaki görüşleriniz (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
187
Cevap
4
Favori
172.081
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crow in cornfield


    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemnalbant

    Ben kullanıyorum clio 4 0.9.Motorun performansından çok memnunum.Sonuçta turbo benzinli 90 beygir.torkuda iyi.Şehir dışı 4-4,5 şehir içi 6-7 arası yakıyor.Tüp taktırmaya hiç gerek yok.İcon donanım da neredeyse YÖK yok.Sakın olaki gidip 1.2 75 beygir olanı almayın.Miilet 1.2 diye onu seçiyor.Halbu ki o araçlar atmosferik.Ben aracımı satıyorum şu an.Sahibinden linki vermiyorum.Objektif yorum yapmak açısından.

    bende bahara iş için ucuz yollu 0.9 motorlu bir araç almayı düşünüyorum.belki dacia düşünürüm. kullanan var mı bilmiyorum varsa konuya yazarsa makbule geçer.

    başlamadan önce dikkat ederseniz 0.9 motor ile 1.6 motoru kıyasladım. ona rağmen lpg hala ucuz.

    lpg olayına gelince : 100 km de 7 lt den 38,5 yakıyorsa . şimdi kullandığım araç 1.6 lpg li şehir içinde 9 lt 8 lt yakıyor. 9 dan hesaplasam lpg yi 3 tl den alıyorum 27 tl yapıyor. aradaki fark 11,5 tl

    uzun vadeli kullanımda : 1.000 km de 115 tl lpg ile kar ediliyor. 10.000 km de 1150 tl. 50.000 km de 5750 100.000 km de 11.500 tl kar ediliyor. hesap hatası yoksa durum bu bence lpg yine mantıklı.

    dikkat ederseniz 0.9 motor ile 1.6 motoru kıyasladım. ona rağmen lpg hala ucuz.

    Tüpte 8 lt yakan araban varsa hiç girme bu işlere..





    Genelde tüplüler 10 11 yakıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oozgur16


    quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    quote:

    Orijinalden alıntı: oozgur16


    quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Yalnizca bu motor biraz fazla isiniyor ve yanma odasinin sogutulmasi icinde fazladan yakit puskurtuluyor.

    Bu nedenlerden dolayi yavas yavas sertlesen emisyonlara uymadigindan ortadan kalkiyor renault raflarindan.

    Bu da otomatikmen yakıt tüketimini arttırıyor yani anladım hocam
    @Clio Symbol hocam teşekkür ederim ilk sahibi olacak olsam asla çekinmezdim de bu kadar düşük hacimde downsizing ortadan kalkarken turbolu yüksek sıkıştırmalı araba almak biraz çekinceli bi iş sanki

    Ben soyle diyerek aciklamak isterim,hedefi tutturamamis sonradan planda olmayan bir sorun ortaya cikarmis bir motor.O nedenle vaz gecilmis.

    Teşekkür ederim hocam değerli bilgileriniz için
    Sorundan kastınız ısınması ise bu kabul edilebilir bir şey bence
    Yorum yapan marmelat hocam size de teşekkür ederim bilgileriniz için Allah bağışlasın çocuğunuzu da


    öncelikle hedefi tutturamayan motor falan değil. 800 bin km test edilmiş bir motordan bahsediyoruz. Fransada TCe90 105gr CO² ve TCe90 99gr CO² gibi düşük salınımlı iki farklı TCe90 motor satılmaya devam ediyor. Almanyada ise aynı motor fabrikasyon LPG li olarak satışta şuan.

    2013 dacia stepway Tce90 kullanıyorum şuan kış lastiği takılı araçta ort.hız 23kmh ort.tüketim 7.1lt 1 depo ile 700 km gidebiliyor.yazın 750 km gördüğü oluyor.

    stepway 0.9 tce takside 270bin km görmüş lpg de sorunsuz kullanan var. masrafsız bir motor.

    ağır bakım masrafıda yok motor triger zincirli. 4. yıl ağır bakıma renault yetkili servis 730 tl istedi o da aksesuar kayışı değiştiği için. kayışı kontrol ettik daha sıfır gibiydi.yağ ve filtre değiştik sadece. 20bin km yağ değişim aralığı var.




  • predator93 kullanıcısına yanıt
    Durum bu kadar basit değil, motor hala satılıyor çünkü şuanki emisyon tüketim çevrim değerlerini karşılıyor. Aynı şekilde normal kullanıcı için de bir problem yok, düzenli bir ısınma sorunu yok, öyle arada bir kafasına esince yakıt püskürtme falan yok yani çoğu kişi bu şekilde yanlış algılamış bu durumu. Bir sorun yaşamamanız normal, muhtemelen sakin sürücüsünüz.

    Problem uzun hızlı tırmanışlarda veya uzun süreli performanslı kullanımda baş veriyor. Sürücü motoru zorlamakta ısrar ederse bir süre sonra piston üstü hararet artıyor ve ekstra yakıt sevketmeye başlandığı anda hidrokarbon salınımı ve tüketim uçuyor, sürekli böyle kullanılan 0.9tce'lerin katalizörü çok kısa sürede tıkanıyor. Yani bu arabanın motorunda ıspatlanmış bir dizayn hatası var. Çoğu kişi şehirde sakin kullandığı için bu motoru farkında değil ama neticede bu durum var. Bu işin geleceği olmadığı için renault zaten resmi olarak açıkladı 0.9 tce'in kalkacağını, benzer şekilde 0.8 twinair'de kalkacak, 1.3 multijet'de bitiyor bu kadar düşük hacimli motorlar bu tip bazı sorunları beraberinde getiriyor.




  • i20 1.2MPI hakkindaki görüşleriniz nedir ? 2015 model style donanımı araştırıyorum şu an yaklaşık 44 bin lira civarlarında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oozgur16

    i20 1.2MPI hakkindaki görüşleriniz nedir ? 2015 model style donanımı araştırıyorum şu an yaklaşık 44 bin lira civarlarında

    www.automobile-catalog.com
    Detailed specs review of 2015 Hyundai i20 1.2 (84) offered since January 2015 for Europe
    http://www.automobile-catalog.com/car/2015/2094140/hyundai_i20_1_2_84.html


    verilere bakarsak performans olarak cam tavansız 1.2mpi, 0.9 motora yakın çekiş verir yani çekişi pişman etmez ama yakıt tüketimi yönünde ise min. ş.içi 9 lt ile 0.9 motordan 1 lt fazla yaktığı görülüyor.




  • predator93 kullanıcısına yanıt
    aksesuar kayışı 40 lira felan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93


    quote:

    Orijinalden alıntı: oozgur16

    i20 1.2MPI hakkindaki görüşleriniz nedir ? 2015 model style donanımı araştırıyorum şu an yaklaşık 44 bin lira civarlarında

    www.automobile-catalog.com
    Detailed specs review of 2015 Hyundai i20 1.2 (84) offered since January 2015 for Europe
    http://www.automobile-catalog.com/car/2015/2094140/hyundai_i20_1_2_84.html


    verilere bakarsak performans olarak cam tavansız 1.2mpi, 0.9 motora yakın çekiş verir yani çekişi pişman etmez ama yakıt tüketimi yönünde ise min. ş.içi 9 lt ile 0.9 motordan 1 lt fazla yaktığı görülüyor.

    Hocam açıkçası yakıt sorunum yok ama 1.2 arabaya da her binişimde 10tl vermek istemem yakıt tüketimi çokmuş




  • Ya arkadaşlar yazılanlar ciddi mi 0.9 motora LPG mi takicaksiniz ? Performans kaybını geçtim LPG bedavaya takilmiyo onunda bı ücreti var benzinde 6 litre yakiyosa LPG de en az 8 litre yakar yılda 10bin yapan adam 10 yıl bu arabayı kullanacak değil o kadar para zarar etsin
  • İstanbul'un en yoğun trafiğinde 7.5'i geçmeyen tüketim uzun yolda 4.5'e kadar düşüyor. İzmit'te 5.8-6.2 arası geziyorum. Performansı, ivmelenmesi 3 silindirli motorun sesiyle beraber tatmin edici. Uzun yolda 120 km'de 3000 devir çeviriyor, bu anlamda sessiz bir şekilde seyahat ediyorsun. Kullanımının verdiği keyfi kaçıran faktörler ise iç trim sesleri. Ancak önceki arabam Punto'ya göre 1 değil 2 gömlek üstün bir araç.

    40-42'ye alacağın 0.9'dan hayır gelmeyebilir. Şuan temiz bir Icon için 46-48'leri gözden çıkarmak lazım.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon

    İstanbul'un en yoğun trafiğinde 7.5'i geçmeyen tüketim uzun yolda 4.5'e kadar düşüyor. İzmit'te 5.8-6.2 arası geziyorum. Performansı, ivmelenmesi 3 silindirli motorun sesiyle beraber tatmin edici. Uzun yolda 120 km'de 3000 devir çeviriyor, bu anlamda sessiz bir şekilde seyahat ediyorsun. Kullanımının verdiği keyfi kaçıran faktörler ise iç trim sesleri. Ancak önceki arabam Punto'ya göre 1 değil 2 gömlek üstün bir araç.

    40-42'ye alacağın 0.9'dan hayır gelmeyebilir. Şuan temiz bir Icon için 46-48'leri gözden çıkarmak lazım.

    Niye hocam ben 42 ye vereceğim.Ucuza mı veriyorum yani.2100 hasar kaydım var sadece.
  • Bende icon olanını almaya niyetim var yalnız bu ekranı 5800 daki gibi dokunmatik değil de basmarikmiş sanırım kullanan arkadaşlar iyi mi sizce? Fiesta titanyum ile clio icon arasında kaldım
  • Kullanım kolaylığı, yol tutuş, kalite istiyorsan Fiesta. Donanım için Clio.
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Bu motor 2019 2020 cliolarda hala kullanılıyorsa sıkıntı yok demektir bence
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Bu motor 2019 2020 cliolarda hala kullanılıyorsa sıkıntı yok demektir bence
  • froster2006 adlı kullanıcı bütün 0.9 konularına aynı şeyi yazmış. yakıt püskürtüyor vs. amacı ne anlamadım. aracın yaktığı yakıt belli zaten 6-7 lt. püskürtmüş püskürtmemiş ne fark ediyor.
  • Gramatik kullanıcısına yanıt
    Af buyurun isterseniz yazmayayim.

    Anlasilmayacak bir sey yok.Motor biraz isindiginda veya performans gostermek zorunda birakildiginda piston ustu harareti artiyor.Bu hararet motor ic yapisina zararli bir durum oldugu icin ki ,yag jetleri ile bile sogutulamamis,o neden ile 0.9lt aracin yag kapasitesi 4.2lt olmus,silindir ici hararet dusurmek icin ekstradan yakit puskurtuluyorki yakit isiyi sogurup harareti dengelesin.

    Basta hic bu senaryo dusunulmemis boyle bir durum ongorulmediginden boyle bir cozum bulunmus ki istenmeyen bir durum.Bu yakit tuketimini arttirmasindan ziyade emisyon degerlerini bozmakta.

    Bunuda renault un teknik olarak tepesindeki kisi soylemekte.Ne kisiler ne kullanicilar.

    Bu arada bu nasil bir zihin durumu anlamak mumkun degil sahsim adina.Bir esyayi hasim addedicem de bunlari yazacagim.Kisiler mallarinin kolesi olmus.Biraz zeka pariltisi gosterin.

    Hatta gidip o teknik adami sikayet edin.

    Cok ilginc.İyi forumlar.




  • ne5555 kullanıcısına yanıt
    2020 yeni kasa clio5'lerde olmayacak, yerine 1.0TCe gelecek +10hp beygir ve +20Nm tork gücü olarak.
    clio 5 yurtdışında daha erken satılmaya başladığı için mevcut eldeki 0.9 motorları ve clio4 kasayı kampanyalar ile ülkemizde eritmeye çalıştı reno.
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    özellikle motorla ilgili kötü yorum arıyorum ki ne aldığımı bileyim ama ben bunu ararken her konuda kötülercesine yazdığınız yakıt püskürtüyor yorumuyla karşılaşıyorum. benim yazdığıma bakıp neye dayanarak "kişiler malların kölesi olmuş" gibi bir cümle kurabiliyorsunuz anlamadım.

    emisyon hedefinin tutturulamamış olması bu arabayı alacak adamı ilgilendirmiyor. 1.2 75 beygir clionun emisyonu da bu motorla aynı. üreticinin sorunu.

    1.2 tce ile ilgili yağ yakma sorunlarından bahsedenler var. 8 yıl önce 2012 yılında çıkmış bu 0.9 motorla ilgili sorun yaşamış biri arıyorum ama bulamıyorum. siz bulabilirseniz lütfen bana da söyleyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gramatik -- 23 Ocak 2020; 23:42:5 >
  • Gramatik kullanıcısına yanıt
    Ben kullanici yorumu degil renaultun teknik olarak tepesinde olan kisinin salt motor ile ilgili aciklamasini yazdım.Soyledigi salt gercek.Ne tamirci aciklamasi ne yorum.

    Konu ile daha fazla nedir ne olur diye teknik aciklama yapmiyacagim.Ki bu yazdiklarim direkt sahsiniza ve diger arkadaslardan ziyade yillar sonra araci dusunenler icin %100 dogru bilgi olarak konu hakkinda isik tutacaktir.

    Tekrar etmek isterim bir esyayi insan niye hasim gorur.Biraz bakin forumlara insanlar ne yazmis,nasil kole olmus.

    Hayirli olsun.

    İyi forumlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gramatik

    özellikle motorla ilgili kötü yorum arıyorum ki ne aldığımı bileyim ama ben bunu ararken her konuda kötülercesine yazdığınız yakıt püskürtüyor yorumuyla karşılaşıyorum. benim yazdığıma bakıp neye dayanarak "kişiler malların kölesi olmuş" gibi bir cümle kurabiliyorsunuz anlamadım.

    emisyon hedefinin tutturulamamış olması bu arabayı alacak adamı ilgilendirmiyor. 1.2 75 beygir clionun emisyonu da bu motorla aynı. üreticinin sorunu.

    1.2 tce ile ilgili yağ yakma sorunlarından bahsedenler var. 8 yıl önce 2012 yılında çıkmış bu 0.9 motorla ilgili sorun yaşamış biri arıyorum ama bulamıyorum. siz bulabilirseniz lütfen bana da söyleyin.
    @froster2006 Nickli arkadaşı niye mutsuz etmek için bu kadar uğraşıyorsun ki??? Bak şu şekilde yaz ki mutlu olsun: "0.9 TCe sorunlu bir motordur evet haklısın, motorun soğuması için yakıt püskürtmektedir, bu yüzden bu motor şehir içinde 10-15 Litreden aşağıya yakmamaktadır, ayrıca 2012 den bu yana bu Motor Avrupa da satılmakta olup, Avrupada ki salakları, sizin gibi uyaracak kimse olmadığı için, gidip bu motordan almaktadırlar. Bu gayretli çalışmanlarınız sonucu, geri zekalı Renault hatasını anlayıp, artık 8 Yıl sonra, 0.9 TCe yerine, 1.0 TCe yi üretmeye başladı, size ne kadar teşekkür etsek azdır"




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.