Şimdi Ara

0.9 TCe Motor hakkındaki görüşleriniz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
187
Cevap
4
Favori
172.079
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba
    40 42 bin civarına araba bakıyorum uzun süredir artık alma aşamasındayım Punto Evo 1.3MJet Dynamic ve Clio 0.9TCe İcon arasında kaldım
    Düşündüren kısmı 0.9 Motorun yakıt tüketimi ve Motor ömrü konusunda çekincelerim var kullanıcısı varsa aydınlatabilir mi ?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Tüp takılıyor mu ? Benzinli binmek akıl karı değil, opette bmw x5 i olan adam bile lpg alıyordu.

    Hocam ben sürekli yoğun trafik ve bazı zamanlar dip gaz yaparak kullandım maximum 7.5 lt idi tüketim. Daha rahat bi trafik ve dikkatli kullanımla çok kolay düşer bu değer. Aşırı bir yol yapılmıyosa gayet makul sınırlarda tüketim. Tüp takıp aracın doğasını ve performansını vs bozmaya değmez. Ayrıca bildiğim kadarıyla tüpe de çok uyumlu dğl. Yine de yanıltmış olmayım.
    özellikle motorla ilgili kötü yorum arıyorum ki ne aldığımı bileyim ama ben bunu ararken her konuda kötülercesine yazdığınız yakıt püskürtüyor yorumuyla karşılaşıyorum. benim yazdığıma bakıp neye dayanarak "kişiler malların kölesi olmuş" gibi bir cümle kurabiliyorsunuz anlamadım.

    emisyon hedefinin tutturulamamış olması bu arabayı alacak adamı ilgilendirmiyor. 1.2 75 beygir clionun emisyonu da bu motorla aynı. üreticinin sorunu.

    1.2 tce ile ilgili yağ yakma sorunlarından bahsedenler var. 8 yıl önce 2012 yılında çıkmış bu 0.9 motorla ilgili sorun yaşamış biri arıyorum ama bulamıyorum. siz bulabilirseniz lütfen bana da söyleyin.
    oozgur16 kullanıcısına yanıt
    oozgur16 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: oozgur16


    quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    quote:

    Orijinalden alıntı: oozgur16


    quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Yalnizca bu motor biraz fazla isiniyor ve yanma odasinin sogutulmasi icinde fazladan yakit puskurtuluyor.

    Bu nedenlerden dolayi yavas yavas sertlesen emisyonlara uymadigindan ortadan kalkiyor renault raflarindan.

    Bu da otomatikmen yakıt tüketimini arttırıyor yani anladım hocam
    @Clio Symbol hocam teşekkür ederim ilk sahibi olacak olsam asla çekinmezdim de bu kadar düşük hacimde downsizing ortadan kalkarken turbolu yüksek sıkıştırmalı araba almak biraz çekinceli bi iş sanki

    Ben soyle diyerek aciklamak isterim,hedefi tutturamamis sonradan planda olmayan bir sorun ortaya cikarmis bir motor.O nedenle vaz gecilmis.

    Teşekkür ederim hocam değerli bilgileriniz için
    Sorundan kastınız ısınması ise bu kabul edilebilir bir şey bence
    Yorum yapan marmelat hocam size de teşekkür ederim bilgileriniz için Allah bağışlasın çocuğunuzu da


    öncelikle hedefi tutturamayan motor falan değil. 800 bin km test edilmiş bir motordan bahsediyoruz. Fransada TCe90 105gr CO² ve TCe90 99gr CO² gibi düşük salınımlı iki farklı TCe90 motor satılmaya devam ediyor. Almanyada ise aynı motor fabrikasyon LPG li olarak satışta şuan.

    2013 dacia stepway Tce90 kullanıyorum şuan kış lastiği takılı araçta ort.hız 23kmh ort.tüketim 7.1lt 1 depo ile 700 km gidebiliyor.yazın 750 km gördüğü oluyor.

    stepway 0.9 tce takside 270bin km görmüş lpg de sorunsuz kullanan var. masrafsız bir motor.

    ağır bakım masrafıda yok motor triger zincirli. 4. yıl ağır bakıma renault yetkili servis 730 tl istedi o da aksesuar kayışı değiştiği için. kayışı kontrol ettik daha sıfır gibiydi.yağ ve filtre değiştik sadece. 20bin km yağ değişim aralığı var.
    Af buyurun isterseniz yazmayayim.

    Anlasilmayacak bir sey yok.Motor biraz isindiginda veya performans gostermek zorunda birakildiginda piston ustu harareti artiyor.Bu hararet motor ic yapisina zararli bir durum oldugu icin ki ,yag jetleri ile bile sogutulamamis,o neden ile 0.9lt aracin yag kapasitesi 4.2lt olmus,silindir ici hararet dusurmek icin ekstradan yakit puskurtuluyorki yakit isiyi sogurup harareti dengelesin.

    Basta hic bu senaryo dusunulmemis boyle bir durum ongorulmediginden boyle bir cozum bulunmus ki istenmeyen bir durum.Bu yakit tuketimini arttirmasindan ziyade emisyon degerlerini bozmakta.

    Bunuda renault un teknik olarak tepesindeki kisi soylemekte.Ne kisiler ne kullanicilar.

    Bu arada bu nasil bir zihin durumu anlamak mumkun degil sahsim adina.Bir esyayi hasim addedicem de bunlari yazacagim.Kisiler mallarinin kolesi olmus.Biraz zeka pariltisi gosterin.

    Hatta gidip o teknik adami sikayet edin.

    Cok ilginc.İyi forumlar.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Gramatik

    özellikle motorla ilgili kötü yorum arıyorum ki ne aldığımı bileyim ama ben bunu ararken her konuda kötülercesine yazdığınız yakıt püskürtüyor yorumuyla karşılaşıyorum. benim yazdığıma bakıp neye dayanarak "kişiler malların kölesi olmuş" gibi bir cümle kurabiliyorsunuz anlamadım.

    emisyon hedefinin tutturulamamış olması bu arabayı alacak adamı ilgilendirmiyor. 1.2 75 beygir clionun emisyonu da bu motorla aynı. üreticinin sorunu.

    1.2 tce ile ilgili yağ yakma sorunlarından bahsedenler var. 8 yıl önce 2012 yılında çıkmış bu 0.9 motorla ilgili sorun yaşamış biri arıyorum ama bulamıyorum. siz bulabilirseniz lütfen bana da söyleyin.
    @froster2006 Nickli arkadaşı niye mutsuz etmek için bu kadar uğraşıyorsun ki??? Bak şu şekilde yaz ki mutlu olsun: "0.9 TCe sorunlu bir motordur evet haklısın, motorun soğuması için yakıt püskürtmektedir, bu yüzden bu motor şehir içinde 10-15 Litreden aşağıya yakmamaktadır, ayrıca 2012 den bu yana bu Motor Avrupa da satılmakta olup, Avrupada ki salakları, sizin gibi uyaracak kimse olmadığı için, gidip bu motordan almaktadırlar. Bu gayretli çalışmanlarınız sonucu, geri zekalı Renault hatasını anlayıp, artık 8 Yıl sonra, 0.9 TCe yerine, 1.0 TCe yi üretmeye başladı, size ne kadar teşekkür etsek azdır"
    Yapay Zekanın Yanıtı

    0.9 TCe Motor: Kullanıcı Yorumları ve Özellikleri

    0.9 TCe motor, Renault'nun Clio ve Captur gibi popüler modellerinde kullanılan 3 silindirli bir turbo benzinli motordur. Kullanıcılar, bu motorla ilgili çeşitli görüşler paylaşmaktadır.

    Performans ve Verimlilik

    0.9 TCe motor, 90 beygir güç ve 140 Nm tork üretir. Bu güç, çoğu günlük sürüş ihtiyacı için yeterlidir. Motor ayrıca nispeten verimlidir ve gerçek dünya koşullarında 100 kilometrede 5,5 litre civarında yakıt tüketebilir.

    0.9 TCe Motor Yorumları

    Clio 0.9 TCe kullanıcıları arasında, motorun iyi performans sunduğu ve yakıt ekonomisi sağladığı konusunda genel bir fikir birliği vardır. Ancak bazı kullanıcılar, özellikle otoyolda hızlanırken motorun biraz gürültülü olabileceğini belirtmektedir.

    Clio 0.9 TCe Joy Kullanıcı Yorumları

    Renault Clio 0.9 TCe Joy sahiplerinin yorumları da çoğunlukla olumludur. Kullanıcılar, motorun şehir trafiğinde sürüş için uygun olduğunu ve park kolaylığı sağlayan kompakt boyutlarından memnun olduklarını belirtmektedirler.

    0.9 TCe Motor Nasıl Çalışır?

    0.9 TCe motor, küçük boyutuna rağmen turboşarjlı olması sayesinde iyi bir güç sağlar. Turboşarj, motorun daha fazla hava almasına yardımcı olarak gücün ve torkun artmasına neden olur. Motor ayrıca, yakıt verimliliğini artıran değişken valf zamanlama sistemine sahiptir.

    Sonuç

    0.9 TCe motor, performans ve verimliliğin iyi bir dengesini sunan sağlam bir seçenektir. Kullanıcı yorumları genel olarak olumludur ve motorun çoğu günlük sürüş ihtiyacı için uygun olduğu görülmektedir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sıfır aldığım 0.9 clioyu 4 sene kullandım. Gayet seri ve performansı tatmin ediciydi. Full şehir içi, sürekli dur kalk trafikte epey sert kullandım; 7.5 lt yakıt tüketiminden yukarısını görmedim. Genel olarak motor anlamında Tavsiye ederim.
  • selamolsun1 S kullanıcısına yanıt
    Tüp takılıyor mu ? Benzinli binmek akıl karı değil, opette bmw x5 i olan adam bile lpg alıyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Tüp takılıyor mu ? Benzinli binmek akıl karı değil, opette bmw x5 i olan adam bile lpg alıyordu.

    Hocam ben sürekli yoğun trafik ve bazı zamanlar dip gaz yaparak kullandım maximum 7.5 lt idi tüketim. Daha rahat bi trafik ve dikkatli kullanımla çok kolay düşer bu değer. Aşırı bir yol yapılmıyosa gayet makul sınırlarda tüketim. Tüp takıp aracın doğasını ve performansını vs bozmaya değmez. Ayrıca bildiğim kadarıyla tüpe de çok uyumlu dğl. Yine de yanıltmış olmayım.
  • Ben kullanıyorum clio 4 0.9.Motorun performansından çok memnunum.Sonuçta turbo benzinli 90 beygir.torkuda iyi.Şehir dışı 4-4,5 şehir içi 6-7 arası yakıyor.Tüp taktırmaya hiç gerek yok.İcon donanım da neredeyse YÖK yok.Sakın olaki gidip 1.2 75 beygir olanı almayın.Miilet 1.2 diye onu seçiyor.Halbu ki o araçlar atmosferik.Ben aracımı satıyorum şu an.Sahibinden linki vermiyorum.Objektif yorum yapmak açısından.
  • bende dizel linea kullanıyorum. benzinli motorun sessizliğini özlediğimden bu araçlar ile ilgileniyorum.

    alırsam sportourer modelinin icon versiyonunu tercih edeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemnalbant

    Ben kullanıyorum clio 4 0.9.Motorun performansından çok memnunum.Sonuçta turbo benzinli 90 beygir.torkuda iyi.Şehir dışı 4-4,5 şehir içi 6-7 arası yakıyor.Tüp taktırmaya hiç gerek yok.İcon donanım da neredeyse YÖK yok.Sakın olaki gidip 1.2 75 beygir olanı almayın.Miilet 1.2 diye onu seçiyor.Halbu ki o araçlar atmosferik.Ben aracımı satıyorum şu an.Sahibinden linki vermiyorum.Objektif yorum yapmak açısından.

    bende bahara iş için ucuz yollu 0.9 motorlu bir araç almayı düşünüyorum.belki dacia düşünürüm. kullanan var mı bilmiyorum varsa konuya yazarsa makbule geçer.

    başlamadan önce dikkat ederseniz 0.9 motor ile 1.6 motoru kıyasladım. ona rağmen lpg hala ucuz.

    lpg olayına gelince : 100 km de 7 lt den 38,5 yakıyorsa . şimdi kullandığım araç 1.6 lpg li şehir içinde 9 lt 8 lt yakıyor. 9 dan hesaplasam lpg yi 3 tl den alıyorum 27 tl yapıyor. aradaki fark 11,5 tl

    uzun vadeli kullanımda : 1.000 km de 115 tl lpg ile kar ediliyor. 10.000 km de 1150 tl. 50.000 km de 5750 100.000 km de 11.500 tl kar ediliyor. hesap hatası yoksa durum bu bence lpg yine mantıklı.

    dikkat ederseniz 0.9 motor ile 1.6 motoru kıyasladım. ona rağmen lpg hala ucuz.




  • Arkadaşımda var 0.9 lpg li tüpde hiç sorun yaşamadı landirenzo lpg bağlı. Clio 4 icon araçtan gayet memnun
  • Herkese teşekkür ederim yorumları için senede 10000 anca yapacağım için 7-7.5 litreler kabul edilebilir değerler
    MTV kısmından zaten ucuz olacağı için aradaki farkı kapatırız dizelle arasındaki farkı kapatırız
    İcon düşünüyorum Touch almam zaten
    Bu motorla 150 200 binleri gören biri var mı acaba asıl onun yorumlarını merak ediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oozgur16

    Herkese teşekkür ederim yorumları için senede 10000 anca yapacağım için 7-7.5 litreler kabul edilebilir değerler
    MTV kısmından zaten ucuz olacağı için aradaki farkı kapatırız dizelle arasındaki farkı kapatırız
    İcon düşünüyorum Touch almam zaten
    Bu motorla 150 200 binleri gören biri var mı acaba asıl onun yorumlarını merak ediyorum

    Ticari taksiler atmosferik araclarla Lpgli 400.000 km yapıyor. Sonra 2.000 3.000 verip bi yarım motor yapıp üzerine bi 200.000 km daha yapıyorlar. Örnekte vereyim DACIA LOGAN

    Sen benzinli aracınla 200.000 km çok rahat yaparsın.
  • Yalnizca bu motor biraz fazla isiniyor ve yanma odasinin sogutulmasi icinde fazladan yakit puskurtuluyor.

    Bu nedenlerden dolayi yavas yavas sertlesen emisyonlara uymadigindan ortadan kalkiyor renault raflarindan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Yalnizca bu motor biraz fazla isiniyor ve yanma odasinin sogutulmasi icinde fazladan yakit puskurtuluyor.

    Bu nedenlerden dolayi yavas yavas sertlesen emisyonlara uymadigindan ortadan kalkiyor renault raflarindan.

    Bu da otomatikmen yakıt tüketimini arttırıyor yani anladım hocam
    @Clio Symbol hocam teşekkür ederim ilk sahibi olacak olsam asla çekinmezdim de bu kadar düşük hacimde downsizing ortadan kalkarken turbolu yüksek sıkıştırmalı araba almak biraz çekinceli bi iş sanki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL


    quote:

    Orijinalden alıntı: oozgur16

    Herkese teşekkür ederim yorumları için senede 10000 anca yapacağım için 7-7.5 litreler kabul edilebilir değerler
    MTV kısmından zaten ucuz olacağı için aradaki farkı kapatırız dizelle arasındaki farkı kapatırız
    İcon düşünüyorum Touch almam zaten
    Bu motorla 150 200 binleri gören biri var mı acaba asıl onun yorumlarını merak ediyorum

    Ticari taksiler atmosferik araclarla Lpgli 400.000 km yapıyor. Sonra 2.000 3.000 verip bi yarım motor yapıp üzerine bi 200.000 km daha yapıyorlar. Örnekte vereyim DACIA LOGAN

    Sen benzinli aracınla 200.000 km çok rahat yaparsın.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: oozgur16


    quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Yalnizca bu motor biraz fazla isiniyor ve yanma odasinin sogutulmasi icinde fazladan yakit puskurtuluyor.

    Bu nedenlerden dolayi yavas yavas sertlesen emisyonlara uymadigindan ortadan kalkiyor renault raflarindan.

    Bu da otomatikmen yakıt tüketimini arttırıyor yani anladım hocam
    @Clio Symbol hocam teşekkür ederim ilk sahibi olacak olsam asla çekinmezdim de bu kadar düşük hacimde downsizing ortadan kalkarken turbolu yüksek sıkıştırmalı araba almak biraz çekinceli bi iş sanki

    Ben soyle diyerek aciklamak isterim,hedefi tutturamamis sonradan planda olmayan bir sorun ortaya cikarmis bir motor.O nedenle vaz gecilmis.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi froster2006 -- 4 Ocak 2018; 15:42:9 >




  • Merhaba,

    2013 Ocak ayında 0 km olarak Clio 0,9 Tce touch satın almıştım. 2017 Nisan ayına kadar bindim. Bindiğim süre içerisinde rutin bakımlar harici bir kez servise gittim. Genel olarak arıza vermeyen bir araçtı. Garanti süresi biterken romano marka lpg taktırdım ve hiçbir problem yaşamadan kullandım. Performans kaybı belki %5 olmuştu, onu da hissetmediğim için yazıyorum. Yakıt tüketimi seri kullandığım halde yazın 7 kışın 8 litreyi geçmedi. Yokuş performansı olsun, normal gidişi olsun keyifli bir araçtı. Çocuğum olduğu için sedan bir araca geçmek için sattım. Yoksa belki beş sene daha binerdim. Şahsen tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    quote:

    Orijinalden alıntı: oozgur16


    quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Yalnizca bu motor biraz fazla isiniyor ve yanma odasinin sogutulmasi icinde fazladan yakit puskurtuluyor.

    Bu nedenlerden dolayi yavas yavas sertlesen emisyonlara uymadigindan ortadan kalkiyor renault raflarindan.

    Bu da otomatikmen yakıt tüketimini arttırıyor yani anladım hocam
    @Clio Symbol hocam teşekkür ederim ilk sahibi olacak olsam asla çekinmezdim de bu kadar düşük hacimde downsizing ortadan kalkarken turbolu yüksek sıkıştırmalı araba almak biraz çekinceli bi iş sanki

    Ben soyle diyerek aciklamak isterim,hedefi tutturamamis sonradan planda olmayan bir sorun ortaya cikarmis bir motor.O nedenle vaz gecilmis.

    Teşekkür ederim hocam değerli bilgileriniz için
    Sorundan kastınız ısınması ise bu kabul edilebilir bir şey bence
    Yorum yapan marmelat hocam size de teşekkür ederim bilgileriniz için Allah bağışlasın çocuğunuzu da




  • Hocam merhaba. Punto Evo 1.3MJet Dynamic araç sahibiyim. Araçla ilgili merak ettikleriniz varsa bildiğim kadarıyla yanıtlayabilirim. Bu arada yakın zamanda model yükseltmek için aracımı satışa çıkarmayı düşünüyorum, punto düşünüyorsanız ayrıca da konuşabiliriz.
  • oozgur16 kullanıcısına yanıt
    Soyle aciklamak gerek,kabul edilir birsey degil ki piston ustu hararet,gostergede gorulmez,ic yapiyi deforme eder ve sogutmak icin yakit fazla kullanilir ki makul olsa idi proje cope gitmezdi.

    Iyi aksamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Soyle aciklamak gerek,kabul edilir birsey degil ki piston ustu hararet,gostergede gorulmez,ic yapiyi deforme eder ve sogutmak icin yakit fazla kullanilir ki makul olsa idi proje cope gitmezdi.

    Iyi aksamlar.

    Anladım hocam
    Zaten güncel araçlarda olmaması birçok şeyi açıklar nitelikte başka motorlara bakacağız artık
  • Hocam 1.3 punto evo otomatik kullanıcısıyım. Puntonun motor sesi izolasyonu zayıf en büyük handikapı bu ve içi modern yüzlü değil. Yakıt konusunda çekinceli değilseniz clio tavsiye ederim. Zevkler ve renler tartışılmaz orası ayrı tabi cam tavanı açılmış bir puntonun serseri havası da clioda olmaz😁
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.