Şimdi Ara

1.6 HDi motorlar hakkında görüşleriniz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
47
Cevap
1
Favori
39.769
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • c-4 1.6 hdi 92 beygir aracımız var sizlerin bu motor hakkında görüşleriniz nedir ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1.6 HDi Motorları: Kapsamlı Bir Bakış

    1.6 HDi motorlar, PSA Grubu (Peugeot, Citroën, DS Automobiles ve Opel) tarafından geliştirilen, dizel yakıtla çalışan, turboşarjlı ve doğrudan enjeksiyonlu bir motor serisidir. 2002 yılından bu yana üretilmekte olan 1.6 HDi motorlar, yakıt verimlilikleri, performansları ve dayanıklılıklarıyla tanınırlar.

    1.6 HDi motorlar, çeşitli güç çıkışlarında mevcuttur ve genellikle hatchback'lerden SUV'lara kadar çeşitli araç modellerine güç sağlamaktadır. 1.6 BlueHDi motor, 1.6 HDi motor serisinin en yeni versiyonudur ve daha sıkı emisyon standartlarını karşılamak için geliştirilmiş bir egzoz arıtma sistemi içerir.

    1.6 HDi motorların ömrü, bakım ve kullanım koşullarına bağlı olarak değişmektedir. Genel olarak, iyi bakımı yapılmış bir 1.6 HDi motor, 200.000 km'nin üzerinde bir ömre sahip olabilir.

    Peugeot ve Citroën araçlarında kullanılan 1.6 HDi motorlar, güvenilirlikleri ve yakıt verimlilikleri nedeniyle olumlu yorumlar almaktadır. Ancak, bazı kullanıcılar, özellikle yüksek kilometrelerde, partikül filtresinde sorunlar yaşayabilmektedir.

    1.6 HDi motorların çalışma prensibi şu şekildedir:

    • Yakıt, doğrudan silindirlere enjekte edilir.
    • Turboşarj, motora daha fazla hava sağlamak için kullanılır.
    • Common rail yakıt enjeksiyon sistemi, hassas yakıt enjeksiyonu sağlar.
    • Dizel partikül filtresi (DPF), egzoz gazlarından zararlı parçacıkları yakalar.

    Genel olarak, 1.6 HDi motorlar dizel yakıtla çalışan araçlar için sağlam ve güvenilir bir seçimdir. Uygun bakım ve kullanımla uzun yıllar sorunsuz bir sürüş deneyimi sağlayabilirler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Senin kendi görüşünü yazman gerekmiyormu ? :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    Senin kendi görüşünü yazman gerekmiyormu ? :)

    valla kafamda görüşler var fakat bilgi almak istiyorum
  • Kısa ve öz. Bakımlarını aksatmazsan taş gibi motor ;)
  • Imzamdaki "aslan"da 1.6 HDi 90 hp euro4 motor var.
    Motor, sadece surucuyle yaklasik 1350, normal yuklu haliyle yaklasik 1600 kilogrami zorlanmadan tasiyor.
    5 ileri manuel sanzimana sahip ve ara hizlanmalari bir ticari araca gore gayet iyi.
    Kalkislarina diyecek yok, araba birden ileri atiliyor mubarek
    Fabrika verisine gore son hizi 160 km/h ve tahminimce 200 km/h'yi rahat gorur.
    Yakit tuketimine gelirsek, fabrika verisine gore sehirdisi-karma-sehirici olarak 4.7-5.4-6.7 lt harciyor. Gercekte de yakin degerler var zaten.
    Arac gaza cabuk tepki veriyor. Motor, dizellerin karakterinden oturu 1500 devire kadar sakin olsa da 1500 devirden sonra kendini buluyor ve gayet performansli calisiyor. Maksimum torku 215 Nm.
    Kimsenin anahtarinda gozum yok ama bastigimda da gitsin, biraz da az yaksin diyenler icin ideal bu motor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ahmetgakgo23-

    Imzamdaki "aslan"da 1.6 HDi 90 hp euro4 motor var.
    Motor, sadece surucuyle yaklasik 1350, normal yuklu haliyle yaklasik 1600 kilogrami zorlanmadan tasiyor.
    5 ileri manuel sanzimana sahip ve ara hizlanmalari bir ticari araca gore gayet iyi.
    Kalkislarina diyecek yok, araba birden ileri atiliyor mubarek
    Fabrika verisine gore son hizi 160 km/h ve tahminimce 200 km/h'yi rahat gorur.
    Yakit tuketimine gelirsek, fabrika verisine gore sehirdisi-karma-sehirici olarak 4.7-5.4-6.7 lt harciyor. Gercekte de yakin degerler var zaten.
    Arac gaza cabuk tepki veriyor. Motor, dizellerin karakterinden oturu 1500 devire kadar sakin olsa da 1500 devirden sonra kendini buluyor ve gayet performansli calisiyor. Maksimum torku 215 Nm.
    Kimsenin anahtarinda gozum yok ama bastigimda da gitsin, biraz da az yaksin diyenler icin ideal bu motor

    önce bilgiler için teşekkürler hocam.. valla farklı araçlar kullanma imkanım olmadı bu aracı birkaç aydır kullanıyorum performansı çok hoşuma gidiyor açıkçası. Yakıt durumuda gayet tatminkar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: calypsoo


    quote:

    Orijinalden alıntı: -ahmetgakgo23-

    Imzamdaki "aslan"da 1.6 HDi 90 hp euro4 motor var.
    Motor, sadece surucuyle yaklasik 1350, normal yuklu haliyle yaklasik 1600 kilogrami zorlanmadan tasiyor.
    5 ileri manuel sanzimana sahip ve ara hizlanmalari bir ticari araca gore gayet iyi.
    Kalkislarina diyecek yok, araba birden ileri atiliyor mubarek
    Fabrika verisine gore son hizi 160 km/h ve tahminimce 200 km/h'yi rahat gorur.
    Yakit tuketimine gelirsek, fabrika verisine gore sehirdisi-karma-sehirici olarak 4.7-5.4-6.7 lt harciyor. Gercekte de yakin degerler var zaten.
    Arac gaza cabuk tepki veriyor. Motor, dizellerin karakterinden oturu 1500 devire kadar sakin olsa da 1500 devirden sonra kendini buluyor ve gayet performansli calisiyor. Maksimum torku 215 Nm.
    Kimsenin anahtarinda gozum yok ama bastigimda da gitsin, biraz da az yaksin diyenler icin ideal bu motor

    önce bilgiler için teşekkürler hocam.. valla farklı araçlar kullanma imkanım olmadı bu aracı birkaç aydır kullanıyorum performansı çok hoşuma gidiyor açıkçası. Yakıt durumuda gayet tatminkar

    Ne demek hocam HDi, Ford ve Volvo'nun da kullandigi bir unite zaten. Kendi capinda un yapan bir motor yani

    Ne yalan soyleyeyim, '96 Uno'dan inip 2011 Partner'e binince Mercedes gibi geldi bana

    C4'un eski kasasi mi yeni kasasi mi hocam araciniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ahmetgakgo23-


    quote:

    Orijinalden alıntı: calypsoo


    quote:

    Orijinalden alıntı: -ahmetgakgo23-

    Imzamdaki "aslan"da 1.6 HDi 90 hp euro4 motor var.
    Motor, sadece surucuyle yaklasik 1350, normal yuklu haliyle yaklasik 1600 kilogrami zorlanmadan tasiyor.
    5 ileri manuel sanzimana sahip ve ara hizlanmalari bir ticari araca gore gayet iyi.
    Kalkislarina diyecek yok, araba birden ileri atiliyor mubarek
    Fabrika verisine gore son hizi 160 km/h ve tahminimce 200 km/h'yi rahat gorur.
    Yakit tuketimine gelirsek, fabrika verisine gore sehirdisi-karma-sehirici olarak 4.7-5.4-6.7 lt harciyor. Gercekte de yakin degerler var zaten.
    Arac gaza cabuk tepki veriyor. Motor, dizellerin karakterinden oturu 1500 devire kadar sakin olsa da 1500 devirden sonra kendini buluyor ve gayet performansli calisiyor. Maksimum torku 215 Nm.
    Kimsenin anahtarinda gozum yok ama bastigimda da gitsin, biraz da az yaksin diyenler icin ideal bu motor

    önce bilgiler için teşekkürler hocam.. valla farklı araçlar kullanma imkanım olmadı bu aracı birkaç aydır kullanıyorum performansı çok hoşuma gidiyor açıkçası. Yakıt durumuda gayet tatminkar

    Ne demek hocam HDi, Ford ve Volvo'nun da kullandigi bir unite zaten. Kendi capinda un yapan bir motor yani

    Ne yalan soyleyeyim, '96 Uno'dan inip 2011 Partner'e binince Mercedes gibi geldi bana

    C4'un eski kasasi mi yeni kasasi mi hocam araciniz?

    2009 makyajlı kasa beyaz palio vardı 1.4 ondan sonra mercedes gibi geldi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: calypsoo


    quote:

    Orijinalden alıntı: -ahmetgakgo23-


    quote:

    Orijinalden alıntı: calypsoo


    quote:

    Orijinalden alıntı: -ahmetgakgo23-

    Imzamdaki "aslan"da 1.6 HDi 90 hp euro4 motor var.
    Motor, sadece surucuyle yaklasik 1350, normal yuklu haliyle yaklasik 1600 kilogrami zorlanmadan tasiyor.
    5 ileri manuel sanzimana sahip ve ara hizlanmalari bir ticari araca gore gayet iyi.
    Kalkislarina diyecek yok, araba birden ileri atiliyor mubarek
    Fabrika verisine gore son hizi 160 km/h ve tahminimce 200 km/h'yi rahat gorur.
    Yakit tuketimine gelirsek, fabrika verisine gore sehirdisi-karma-sehirici olarak 4.7-5.4-6.7 lt harciyor. Gercekte de yakin degerler var zaten.
    Arac gaza cabuk tepki veriyor. Motor, dizellerin karakterinden oturu 1500 devire kadar sakin olsa da 1500 devirden sonra kendini buluyor ve gayet performansli calisiyor. Maksimum torku 215 Nm.
    Kimsenin anahtarinda gozum yok ama bastigimda da gitsin, biraz da az yaksin diyenler icin ideal bu motor

    önce bilgiler için teşekkürler hocam.. valla farklı araçlar kullanma imkanım olmadı bu aracı birkaç aydır kullanıyorum performansı çok hoşuma gidiyor açıkçası. Yakıt durumuda gayet tatminkar

    Ne demek hocam HDi, Ford ve Volvo'nun da kullandigi bir unite zaten. Kendi capinda un yapan bir motor yani

    Ne yalan soyleyeyim, '96 Uno'dan inip 2011 Partner'e binince Mercedes gibi geldi bana

    C4'un eski kasasi mi yeni kasasi mi hocam araciniz?

    2009 makyajlı kasa beyaz palio vardı 1.4 ondan sonra mercedes gibi geldi

    Ayni durumdayiz desenize




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lifeisoneday

    quote:

    Orijinalden alıntı: calypsoo


    quote:

    Orijinalden alıntı: -ahmetgakgo23-


    quote:

    Orijinalden alıntı: calypsoo


    quote:

    Orijinalden alıntı: -ahmetgakgo23-

    Imzamdaki "aslan"da 1.6 HDi 90 hp euro4 motor var.
    Motor, sadece surucuyle yaklasik 1350, normal yuklu haliyle yaklasik 1600 kilogrami zorlanmadan tasiyor.
    5 ileri manuel sanzimana sahip ve ara hizlanmalari bir ticari araca gore gayet iyi.
    Kalkislarina diyecek yok, araba birden ileri atiliyor mubarek
    Fabrika verisine gore son hizi 160 km/h ve tahminimce 200 km/h'yi rahat gorur.
    Yakit tuketimine gelirsek, fabrika verisine gore sehirdisi-karma-sehirici olarak 4.7-5.4-6.7 lt harciyor. Gercekte de yakin degerler var zaten.
    Arac gaza cabuk tepki veriyor. Motor, dizellerin karakterinden oturu 1500 devire kadar sakin olsa da 1500 devirden sonra kendini buluyor ve gayet performansli calisiyor. Maksimum torku 215 Nm.
    Kimsenin anahtarinda gozum yok ama bastigimda da gitsin, biraz da az yaksin diyenler icin ideal bu motor

    önce bilgiler için teşekkürler hocam.. valla farklı araçlar kullanma imkanım olmadı bu aracı birkaç aydır kullanıyorum performansı çok hoşuma gidiyor açıkçası. Yakıt durumuda gayet tatminkar

    Ne demek hocam HDi, Ford ve Volvo'nun da kullandigi bir unite zaten. Kendi capinda un yapan bir motor yani

    Ne yalan soyleyeyim, '96 Uno'dan inip 2011 Partner'e binince Mercedes gibi geldi bana

    C4'un eski kasasi mi yeni kasasi mi hocam araciniz?

    2009 makyajlı kasa beyaz palio vardı 1.4 ondan sonra mercedes gibi geldi

    Ayni durumdayiz desenize

    Alıntıları Göster
    90'lığı iyidir, 112'liği ise tadından yenmez. gaza basınca yeni c4'de 280 tork veriyor overboost ile daha ne yapsın. dayanıklılık konusunda volvo kullanıyor bu motoru diyeyim, yakıt konusunda ise en iyilerden biri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    90'lığı iyidir, 112'liği ise tadından yenmez. gaza basınca yeni c4'de 280 tork veriyor overboost ile daha ne yapsın. dayanıklılık konusunda volvo kullanıyor bu motoru diyeyim, yakıt konusunda ise en iyilerden biri.

    Alıntıları Göster
    kuzenimde 2006 1.6hdi c4 var performansı ve yakıtı mükemmel.konfor desen sınıfındaki birçok araçtan çok iyi ama neden bu araç kötüleniyor hala anlayabilmiş değilim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    kuzenimde 2006 1.6hdi c4 var performansı ve yakıtı mükemmel.konfor desen sınıfındaki birçok araçtan çok iyi ama neden bu araç kötüleniyor hala anlayabilmiş değilim

    Alıntıları Göster
    PSA grubunun Fordla ortak ürettiği motorlardır.Hatta BMW bazı MINI'leri bu motorla piyasaya sürmüştü.Günümüz dizel motorlarının çoğu kendini kanıtlamıştır.PSA araçları zaten motorlarından dolayı değil diğer aksamlarından dolayı eleştirilirler.Son olarak inanılmaz ekonomiklerdir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    kuzenimde 2006 1.6hdi c4 var performansı ve yakıtı mükemmel.konfor desen sınıfındaki birçok araçtan çok iyi ama neden bu araç kötüleniyor hala anlayabilmiş değilim

    Alıntıları Göster
    110 luk HDI kullanıyorum, gayet memnunum, ekonomik, sessiz, performanslı, daha ne olsun. 280 TL ye 15.000 bakımı yapılıyor. 6 ileri vitesle 1600 kg lik 5008 için yeterince tatminkar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    110 luk HDI kullanıyorum, gayet memnunum, ekonomik, sessiz, performanslı, daha ne olsun. 280 TL ye 15.000 bakımı yapılıyor. 6 ileri vitesle 1600 kg lik 5008 için yeterince tatminkar.

    Alıntıları Göster
    volvo,ford,citroen,peugeot bu motoru kullanıyor. Oldukça başarılı bir psa motorudur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    volvo,ford,citroen,peugeot bu motoru kullanıyor. Oldukça başarılı bir psa motorudur.

    Alıntıları Göster
    Bir sıkıntısı yok ve dayanıklı.

    Yaygın kullanılan bir motor.

    Ama 90 lık yerine keşke hepsine 110 luk koysalarmış daha iyi olurdu.

    Sonuç olarak 90 lık olanlar daha az yakmıyor.

    Hatta yerine göre daha fazla yakabiliyor.

    Bir espirisi yok yani...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ahmetgakgo23-

    Imzamdaki "aslan"da 1.6 HDi 90 hp euro4 motor var.
    Motor, sadece surucuyle yaklasik 1350, normal yuklu haliyle yaklasik 1600 kilogrami zorlanmadan tasiyor.
    5 ileri manuel sanzimana sahip ve ara hizlanmalari bir ticari araca gore gayet iyi.
    Kalkislarina diyecek yok, araba birden ileri atiliyor mubarek
    Fabrika verisine gore son hizi 160 km/h ve tahminimce 200 km/h'yi rahat gorur.
    Yakit tuketimine gelirsek, fabrika verisine gore sehirdisi-karma-sehirici olarak 4.7-5.4-6.7 lt harciyor. Gercekte de yakin degerler var zaten.
    Arac gaza cabuk tepki veriyor. Motor, dizellerin karakterinden oturu 1500 devire kadar sakin olsa da 1500 devirden sonra kendini buluyor ve gayet performansli calisiyor. Maksimum torku 215 Nm.
    Kimsenin anahtarinda gozum yok ama bastigimda da gitsin, biraz da az yaksin diyenler icin ideal bu motor

    bastıgımda gitsin, birazda az yaksın almayı düşündüğüm araba agzından bal damlıo hocam inş.. dedigin gibidir




  • Euro 4 110 HP 260 nm versiyonu ve Euro 5 112 HP 280 nm versiyonu performansına göre ciddi manada ekonomiktir. 90'lık olanları ise neden ürettiler bir türlü anlam veremiyorum. Hem performans 110'luklardan düşük, hem de yakıt daha yüksek. Ne olursa olsun piyasadaki bir çok dizelden daha sağlam motorlardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aarmaganozturk

    Euro 4 110 HP 260 nm versiyonu ve Euro 5 112 HP 280 nm versiyonu performansına göre ciddi manada ekonomiktir. 90'lık olanları ise neden ürettiler bir türlü anlam veremiyorum. Hem performans 110'luklardan düşük, hem de yakıt daha yüksek. Ne olursa olsun piyasadaki bir çok dizelden daha sağlam motorlardır.
    307 1.6 HDİ 110 HP kullanıyorum,köpek gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Kısa ve öz. Bakımlarını aksatmazsan taş gibi motor ;)

    aynen.daha fazla söze gerek yok.
    zamanının en iyi motorlarından.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Kısa ve öz. Bakımlarını aksatmazsan taş gibi motor ;)

    aynen.daha fazla söze gerek yok.
    zamanının en iyi motorlarından.

    Alıntıları Göster
    5008 1.6 auto 6r ile 112 hp ve 285 tork ile hem ekonomik hem de dinamik..
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.