Şimdi Ara

03-2013 FORMULA 1 UBS CHINESE GRAND PRIX SHANGHAİ (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
1
Favori
3.195
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Massa istikrarlı bir BALON olduğu her yarış kanıtlaması beni şaşırtmıyor , bu adamı alıp lunapark'da karting sorumlusu yapacaksın..


    quote:

    Orijinalden alıntı: fenerlieren33

    Artık formula 1 değil lastik 1


    güzel yorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SLaYeR KiNG -- 14 Nisan 2013; 15:58:20 >
  • Çok sessiz kalmış bugun burası

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Massa o büyük kaza sonrası odaklanma sorunu yaşıyor galiba...Yarış içinde performansı çok dalgalanıyor...Bu yarışın başında da Alonsodan daha iyi turlar atıyordu...Ama yine bişey oldu sürdüremedi bunu, sonrada toparlayamadı bir daha...Hemen hemen her yarışta buna benzer şeyler oluyor...Ama Alonso egosuna katlanabilecek nadir pilotlardan...Birazda bu yüzden tutuyor Ferrari Massayı...Onlarında fazla bir beklentileri yok...Her yarış puan alması yeterli...Şu an yarışanlar içinde Alonsonun yanına en çok yakıştırdığım pilot ise Button...Tam görev adamı...Katıksız bir ikinci pilot...Ama daha genç olan Hulkenbergte olabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kygt

    Çok sessiz kalmış bugun burası

    biz kazanalım da varsın sessiz kalsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kygt

    Çok sessiz kalmış bugun burası

    konu en sessiz hafta sonlarını geçiyor umarım bahreyn durum tersine döner
  • Yarışı yeni izledim. Alonso ve Ferrari kusursuz bir yarış çıkardı. Malezya'daki hatadan ders çıkarılması sevindirici. Bunun yanında birtakım aerodinamik güncellemeler aracın fark yaratmasını sağlamış. Lastik performansı bile çok iyiydi. Massa'nın aracı Alonso ile aynı mıydı bilmiyorum ama, Massa'nın enfes başladığı yarışta fazla geride kalması kötü olmuş. Bu yüzden hep ikinci pilot olarak kalacak.

    Alonso yarış kazanmayı çok özlemiş belli ki aracı kenara çektikten sonra Ferrari bayrağıyla tepindi durdu. 47. turda 1.39.5 eht yaptıktan sonra telsizden "zorlamana gerek yok" ikazına rağmen "zorlamıyorum" demesi aracın çok iyi durumda olduğunu gösterdi. Seromoni sırasında ise "zorlama formula 1'in içinde var" demesi de hayli ilginçti.

    Her neyse, Ferrari hak ettiği bir yarışı kazandı.




  • Henüz yarışı izleyemedim ama Vettel bir önceki yarışta yaptıkları sonucu hala sürücüler şampiyonasında lider
  • Hocam ben bu yarışta Ferrariyi anlayamadım, iyi başladılar 2 ve 3. gidiyolardı, daha sonra 2 si birden öndekini geçip 1. ve 2. oldular ama ne olduysa 5-6 tur sonra pite girdiler daha 8. turdamı ne bu ne erken bir pit stoptu? Daha sonra pitten sonra yani massaya ne olduysa sonlara doğru düştü. Ben bunu çok merak ediyorum neden massa geriye düştü bu kadarda Alonso ilerde kaldı, ayrıca bu erken pit nedir böyle?
  • Siz alonsoya hızlı bi araç verin o size galibiyet versin.

    Diğerlerinden kat kat hızlı olmasına gerek yok. Massanın geriye düşmesi genellikle aynı şekilde oluyor. Yumuşak lastiklerden sert lastiklere geçildiğinde ortadan kayboluyor özellikle ortalara doğru ve bazen sonlara doğru toparlıyor. Ama genel anlamda istikrar nadiren oluyor massa da yarış içinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KacaK35

    Hocam ben bu yarışta Ferrariyi anlayamadım, iyi başladılar 2 ve 3. gidiyolardı, daha sonra 2 si birden öndekini geçip 1. ve 2. oldular ama ne olduysa 5-6 tur sonra pite girdiler daha 8. turdamı ne bu ne erken bir pit stoptu? Daha sonra pitten sonra yani massaya ne olduysa sonlara doğru düştü. Ben bunu çok merak ediyorum neden massa geriye düştü bu kadarda Alonso ilerde kaldı, ayrıca bu erken pit nedir böyle?

    siz heralde Formula 1'den ve Formula 1 içinde yaşanan gelişmelerden baya bi uzak kalmışsınız
  • Bir arkadaşın da dediği gibi artık "Formula 1" diye bir şey yok! "Lastik 1" var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavocka

    quote:

    Orijinalden alıntı: KacaK35

    Hocam ben bu yarışta Ferrariyi anlayamadım, iyi başladılar 2 ve 3. gidiyolardı, daha sonra 2 si birden öndekini geçip 1. ve 2. oldular ama ne olduysa 5-6 tur sonra pite girdiler daha 8. turdamı ne bu ne erken bir pit stoptu? Daha sonra pitten sonra yani massaya ne olduysa sonlara doğru düştü. Ben bunu çok merak ediyorum neden massa geriye düştü bu kadarda Alonso ilerde kaldı, ayrıca bu erken pit nedir böyle?

    siz heralde Formula 1'den ve Formula 1 içinde yaşanan gelişmelerden baya bi uzak kalmışsınız

    Valla bu sezon ne gibi yenilikler geldi bilemiyorum pek ama bu konuya aklım çok takıldı. Birtek Ferrari bu kadar erken girdi diğerleri 4-5 Tur sonra girdiler. Bilen varsa açıklayabilirler mi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLaYeR KiNG

    Bir arkadaşın da dediği gibi artık "Formula 1" diye bir şey yok! "Lastik 1" var.

    Okadar da abartmaya gerek yok. Ferrariyi galibiyete lastikler taşımadı. Hemen herkes benzer bi strateji ile yarıştı. Bence keyif katıyor.

    Ve vettel şampiyon olurken kimse lastik dememişti. Demekki okadar gündemde değil.


    Kacak35 bi yanlışın olmasın. Bütün favoriler 6 ile 9 arasında pite girdi diye hatırlıyorum. Massanın geriye düşmesi ise genel. Lastik geçişi olunca özellikle yarış ortalarına ve sonlarına doğru bi düşüş yaşıyo massa. Daha önce Alonsonun yarışdışı kaldığı yada bi sebeple gerilerde olduğu durumlarda benzerini biçok kez yaşadık. Başlarda bizi ümitlendirdi ama sonralara geriye düştü bi çok kez. Yarışın başından sonuna iyi tempo tuttuğu zamanlarda oludu tabi ama Massa daki bu düşüş çok anormal değil bence. Söylediğim gibi genellikle görüyoruz bunu massadan.




  •  03-2013 FORMULA 1 UBS CHINESE GRAND PRIX SHANGHAİ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: os_lnx

    quote:

    Orijinalden alıntı: SLaYeR KiNG

    Bir arkadaşın da dediği gibi artık "Formula 1" diye bir şey yok! "Lastik 1" var.

    Okadar da abartmaya gerek yok. Ferrariyi galibiyete lastikler taşımadı. Hemen herkes benzer bi strateji ile yarıştı. Bence keyif katıyor.

    Ve vettel şampiyon olurken kimse lastik dememişti. Demekki okadar gündemde değil.


    Sıralamalarda, özellikle Q3'de son 2 dkya kadar lastikler yüzünden (vettel'i saymazsak) piste çıkan olmadı. Q1 ve Q2'de ise seansların yarısından fazlası pitte beklemek ile geçti. Lastikler her zaman önemliydi ama bu kadar kısıtlayıcı bir faktör haline gelmemişti. Kısacası lastikler konusunda kaş yapayım derken göz çıkardıkları aşikar.




  • Teşekkürler hocam cevabın için. Bir sorum daha olacak, uzun yıllardır merak edip araştırdığım fakat hiçbir sonuca rastlamadığım bir soru.

    Eskiden lastiklerde, normal bildiğim araba latiği gibi şeritler vardır tam düz halde, ama şimdi lastiklerin hepsi kabak. Niye böyle oldu bu lastikler bir anda? Kabak lastiğin diğer lastiğe göre yol tutuşu daha mı iyi hiç sanmıyorum kabak lastik yol tutuşu sağlamaz aslında. Bunun cevabımı gerçekten çok merak ediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KacaK35

    Teşekkürler hocam cevabın için. Bir sorum daha olacak, uzun yıllardır merak edip araştırdığım fakat hiçbir sonuca rastlamadığım bir soru.

    Eskiden lastiklerde, normal bildiğim araba latiği gibi şeritler vardır tam düz halde, ama şimdi lastiklerin hepsi kabak. Niye böyle oldu bu lastikler bir anda? Kabak lastiğin diğer lastiğe göre yol tutuşu daha mı iyi hiç sanmıyorum kabak lastik yol tutuşu sağlamaz aslında. Bunun cevabımı gerçekten çok merak ediyorum

    "kabak lastik" demeyelim, onun adı "slick lastik".
    aslında daha iyi yol tutuşu var. çünkü yol ile temas eden yüzey hacmi daha fazla.
    şöyle düşün: avucunu mu masaya tam koysan yoksa parmak uçlarını mı masaya koysan masayı daha rahat ileri geri oynatabilirsin?
    oluklu lastiklerde yol tutuşu yalnızca yere dokunan yüzey gerçekleştirir.
    bu yüzey alanı slicklerden daha az olacağı için daha az yol tutuş olur.

    bizim araçlarda kullandığımız lastikler farklı.
    bizimkilerde dişler bittiğinde lastik de bitiyor. dolayısıyla "kabak" durumuna geliyor.
    ancak f1 lastiklerinde bizim lastiklerin diş derinliğinden daha fazla bir yüzey tamamen kaplanmış.




  • Açıklama için teşekkürler
  • Arkadaş cevabı güzel vermiş. Teşekkür uzunca yazmaktan kurtuldum.

    Ama lastiğin tek can sıkıcı tarafı herkesin piste çıkmak yerine beklemesi sıralamarda. Yoksa yarış içinde iyi heyecan kattığını düşünüyorum ben yinede.
  • Massa'nın gerilere düşmesinin sebepleri içerisinde hiç mi pite çağırıldığı (bana göre) yanlış turların hatası yok sizce? (Evet yarışı yeni izledim :D)
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.