6,5 sene kadar atmosferik beslemeli 2.0 litre 136 beygir 190 nm tork araç tecrübem var. Şu anda da turbo beslemeli 1.2 litre 130 beygir 205 nm tork araç kullanıyorum. Şöyle bir detay daha vereyim, 2.0 atmosferik motor 1000 devirden itibaren 150 nm tork veriyor ve bu tork lineer bir şekilde artsa da hiç bir zaman 150'nin altına düşmüyor. 1.2 Turbo ise 1500 devirden itibaren 205 nm torkunu veriyor. 1.2 Turbo araba 100 kiloya yakın daha ağır bunu da eklemem lazım. Günlük kullanımda ise motor seslerini gözardı edersek öyle dağlar kadar fark yok. 1.2 motor turbo gereği 2000 devirde gaza basınca biraz daha atikmiş gibi hissettiriyor ama seri bir şekilde hızlanmak istediğinizde motorun aslında hepi topu 130 beygir olduğunu anlıyorsunuz. Yani 2.0'a göre hızlanmada öyle dağlar kadar bir fark yok. Son hız konusunda da iki motor da aynı performansta. Ha şu var, 2.0 atmosferik ile 5 saat aralıksız 200 ile gidilir belki de 1.2 ile gidilmez. |
Bildirim