Şimdi Ara

1.0 90hp ile 1.6 90 hp aynı mıdır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.558
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben aynı olduğunu düşünüyorum ama emin değilim, yokuş çıkma performans performansı düşünürsek fark olur mu ? İkisini De dizel a benzin düşünebilirsiniz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Tork önemli

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Gunumuz şartlarında Kesinlikle fark olur. Turbo besleme>atmosferiktir.
    Ancak motor dayanıklılığı konusunda tam tersidir.
    Örnek: 1.0tce Clio vs 1.0 ATM Clio arasında dağlar taşlar uçan kuşlar kadar fark var.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1.6 90hp clio 2'im vardı, 970kg idi kasa, o motorla acayip canlı bir araçtı.. dokunmamla kaçması bir oluyordu. turbo murbo hiçbir aparat yok düz mpi motor hacimle anında tepki.. çok keyifli bir sürüşü vardı bu sayede.


    1.0 tsi 95hp Polo da kullandım, bas bekle ki gitsin çeksin turboyla.. yüksek hız akıcılığı iyi tork sayesinde, sabit gazda akışı iyi, onun dışında hikaye, nefessiz bir motor.. bir de ekonomik tabi. yine de bir düz vitesle kullanmak isterdim, Dsg'de gebertiyor olabilir aracı..


    araç 1 ton civarında ve altındaysa motor 1.6 atmosferik olmalı.. ama olamıyor artık emisyonlar yüzünden.

  • Motor hacmi yüksek olan her zaman daha iyidir.

    Misal bende 1.6 102hp ve 2.0 102hp araç vardı 2.0 olan bariz daha iyi gidiyordu özellikle yokuşlarda.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FFFaust F kullanıcısına yanıt

    2.0 102 hp turbo dizel olduğu için daha iyi gidiyor olmasın?

  • İkiside aynı güçte olan motorun tork değeri ve tork eğrisine bakmak lazım. Eğer bu değerler de aynıysa ikisi arasında fark olması beklenemez. Dış etkenler sayesinde ufak farklar oluşabilir ama hacim sebebiyle motor performans farkı oluşmaz.
    Dayanıklılık, uzun ömür konusunda ise motorları bilmek lazım. Kullanılan alaşıma göre değişebilir. Onunda birebir aynı olduğunu düşünürsek eğer 1.6 hacim tabiki daha iyi denilebilir.
    Merak ediyorum, Amerika'da adamlar 5.0 v8 mi 6.0 v10 mu diye forumlarda başlık açıyolar mı acaba. Bu durum benim kalbimi çok acıtıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Güç/devir ve tork/devir eğrilerini karşılaştırmadan ne dersek diyelim subjektif olur.

  • Bende zamanında 100 HP 1.0 TCe Clio aldığımda Fiesta 1.0 Ecoboost 100 HP ve 1.6 105 HP ile aralarında gidip gelmiştim. Kağıt üzerinde değerlere bakacak olursak


    Clio 1.0 TCe X-Tronic 100 HP: 0-100 11,5 Sn son hız 182 km/h tork 142 nm ağırlık 1.187 kg

    Fiesta 1.0 GTDİ(Ecoboost) 100 HP: 0-100 12,2 sn son hız 180 km/h tork 170 nm ağırlık 1.206 kg

    Fiesta 1.6 105 HP: 0-100 10,5 sn son hız 184 km/h tork 150 nm ağırlık 1.098 kg

    2 araç daha ekleyelim dizel ve direkt enjeksiyon turbo benzin

    Egea 1.3 Multijet 95 HP: 0-100 12,8 sn son 184 km/h tork 200 nm ağırlık 1.240 kg

    Polo 1.0 TSİ 95 HP: 0-100 10,8 sn son hız 187 km/h tork 175 nm ağırlık 1.204 kg


    Görüldüğü üzere hepsi birbirinin laciverdi. Aşağı yukarı değerler birbirinin aynısı. İstisnalar hariç beygir gücü neyse araç ona göre gidiyor. Benzin-dizel,turbo-atmosferik,direkt enjeksiyon-çok noktalı enjeksiyon öyle atla deve kadar farkettirmiyor. İstisnası ne peki PSAnın 301 ve C-Elyseede kullandığı 6 ileri manuel şanzıman 100 HP 1.5 BlueHDİ kombinasyonu. 0-100 değerleri 9,0 sn son hız 195 km/h lere kadar çıkıyor. Ağırlıklar ise 1.090 a 1.165 kg aralığında. Dediğim gibi bu ikisi zaten istisna. Gerisi hepsi aynısının laciverdi. Geriye zevkler renkler kalıyor. Az yaksın çok kaçsın isteniyorsa Clio 1.0 TCe veya 1.6 Fiesta alınıp LPG takılır mis gibi gezilir. Turbo olması ve MTV sinin düşük olması nedeniyle ben Clio seçmiştim.





  • önemli olan verilen motorun verdikleridir. Hacmi değil.


    güç,

    tork,

    bu gücü verdiği devir aralığı,

    tüketim

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    fındık kadar polo nasıl gitmiyor 1.0 motorla? golf'te bile çok başarılı o motor. dsg'ye gelince, performansı arttırıyor, düşürmüyor.

  • 2.0 160hp den 1.5 162 hp ye geçtim.

    Turbo motor şehir sakin kullanımda biraz daha az yakıyor. 70-80 gitseniz 4.8, 4.9 görebilirsiniz. Atmosferik motorda 5.3 falan. Uzun yolda da hız artınca atmosferik az yakıyor. 130la gitseniz atmosferik 8, turbo 9 yakar.
    Turbo alt devirlerde çok daha canlı, konforlu. Atmosferik kullanımı daha keyifli. Sesi bile başka.
    Atmosferik her türlü sağlamdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Gitmiyor diye bir kelime kullanmadım.. gaz tepkime çok geç, turbo tam dolana kadar ağır kalıyor, gazı boşluklu ve keskin değil.


    Golfü de kullandım, o daha da beterdi.. gitmeye 1.0 Etsi Dsg Golf çok iyi gidiyor.. 170-180 7. viteste akıp gidiyor.. ama bomboş sünger gibi bir gaz pedalı var.. basıyorsun kafasına göre bir hızlanma yapıyor işte.. virajlarda falan D konumunda çok çok gecikmeli..


    Ayrıca Dsg tamgaz basarsan performansı arttırır, her ayağı gazdan çekince 1.0 tsi motoru 1200 devirlere yani diplere sürüklerse cenaze gibi tepkisiz kalıyor motor.. ve polodaki Dsg çok yavaştı, tork konvertörlü şanzımanlardan bile yavaştı.. kullanmadığınız beli.


    ha ama eskiden 1.4 Tsi 125hp Golf kullandım manuel, o harika birşeydi.. çok daha hazır motor, atak, mükemmel çekiş gücü.. gazı hassas keyifli. yeniler asla böyle değil.


    çoğu kişi anında kaçan, atak arabaları unutmuş bu forumda artık, bitmiş.. o yüzden anlatamıyorum teknik veri 0-100 performansı ile çok hızlı tepki veren, hazırcevap motor arasındaki farkı.. zaten kimsenin de umru olmadığına göre önemli değil.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 21 Kasım 2023; 12:17:13 >




  • 1.0 TCE Clio gayet iyi kaçıyor uzun soluklu rampalarda 1.6 dizeli aratır ama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Dünyada böyle iki tane motor yok ki hocam.. bir sürü markanın motoru var, yenisi var eskisi var, motorun konulduğu arabanın türlü türlü sınıfı ağırlığı var, 4 çeker olan var, çift kavrama olan var manuel var.. acayip bir genelleme sizin mesajınız.


    1.5 atmosferik yaris 140la giderken 6.6-6.8 gibi yakıyordu, 1.4 turbo 150hp tam otomatik C sınıfı Astra da K'da birebir aynı yakıyordu.. yani daha verimliydi resmen.


    ama hız 70lere düşünce yaris 3.5lere düşüyor, koklamaya başlıyor.. Astra 4.8-5'in altına tövbe inmez. demek ki burada motorların ne ile besleme olduğu değil, başka bir sürü faktör devreye giriyor..


    dediğinizin tam tersi çıkabilecek o kadar çok senaryo var ki, saymakla bitmez..

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Doğru diyorsunuz. Model üzerinden gitmek lazım. Mg hs ile mazda cx5. Aynı sınıf, benzer ağırlık. Mazda 4*4 ve tam otomatik. Ona rağmen tüketim olarak verimli.

    Mg deki opellerde de kullanılan motor var. 1.5 165hp insignialar vardı. O motor muhtemelen. Geçen çoğunluğu e5te 13km gittim 70-80 4.8 gördü. Astra nasıl görmez?

    Yarisin uzun yolda yalıtımı nasıl?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Anlık Astra da 4.5 gibi düşüyordu ama hemen 4.8-5.0 oluyor.. biraz fazla gaza dokununca tork konvertörü devreye giriyor çünkü devir yükseliyor.. 6T35 Gm şanzımanı eskilere göre daha iyi olsa da çok modern bir tam otomatik değil.


    manuel olsa Astra, kesinlikle daha ekonomik olacaktı mesela.. yarisle arasındaki denklem değişecekti.. bu yüzden motor kıyası çok zor iştir diyorum.


    Yaris sesli bir araç değil.. lastik sesi de az ama bence ince lastikler küçük jantlardan ötürü.. konforu sessizliği çoğu küçük japondan iyi. bence Civicten de iyi, Astradan sonra hiç yadırgamadım açıkcası. sadece kalitesi düşük, malzeme kaporta kumaş vb..

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Evet, şanzıman farkı da az değil. i20 çok yakıyor vs diyorlar ama belki 1 litresi otomatik şanzıman kaynaklı. En basitinden iki örnek vereyim.


    Kia cerato, hyundai elantra. Kardeş araçlar. 1.6 mpi. Aralarındaki fark elantra'da güzel bir cvt var, cerato 6 ileri tam otm. 1.1 litre tüketim, 0.9sn de hızlanma farkı var. Üstelik cerato 5hp daha yüksek, daha küçük, daha hafif.


    Cerato:

    1.0 90hp ile 1.6 90 hp aynı mıdır ?


    Elantra:

    1.0 90hp ile 1.6 90 hp aynı mıdır ?



    Jazz test ettim haftasonu. 80'e kadar çok sessiz bir araç. Onun da yol sesi bariz az civice göre ama 80i geçince araba ben b segmentin diye bağırıyor. Ön cam yapısı farklı biraz. Çok fazla rüzgar sesi falan almaya başlıyor. 100ü bile geçmedim, ona rağmen fazla. Yarisi de merak ediyorum, test edemedim hiç.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    beş senedir dsg kullanıyorum. dsg'nin en hızlı tepki veren şanzıman olduğu konusunda herkes hemfikir.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Superime katiliyorum 125 tsi golf iyi lakin yeniler 1.0 tsi vesaire alt devirler dusuk hizlar olum. Atmosferikler uzun omurlu oluyor baktiginda milyonlar devirmis japon arabalari var. Turbolular bu kadar uzun gitmez.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.