Şimdi Ara

1.5 tdci Vs 1.3 multijet

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
931
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar ,

    Dizel motorları inceliyordum Teknik verilere kafam takıldı

    1.5 Tdci = 75 hp (55 kw) / 4.000 rpm , 185 Nm / 1.700 rpm ,0-100 13,5 sn ,Max :167 km/saat

    1.3 Mjet : 75 hp (55 kw) / 4.000 rpm , 190 Nm / 1.750 rpm ,0-100 13,5 sn ,Max : 165 km/saat

    Her iki araçda (fiesta,punto) 1100 kg civarında.

    1.5 motorun verilerinin daha güçlü olması gerekmiyormu ? 1.5 in 1.4 tdci den ve farkı var ? veya 1.3 mjetle neden aynı verilere sahip .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_zula -- 6 Eylül 2017; 21:41:18 >



  • Günümüz teknolojisinde motor gücünün hacimle pek bir alakası olmadığını ben dahil bir çok arkadaş anlattı. Ha 1.5 motorla 3.0 motoru karşılaştırırsınız tamam ama biri 1.5 diğeri 1.3...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hacim yüksek diye araba daha yüksek beygir gücüne sahip olacak diye birşey yok, 1.5 değil 2.0 dizel motorla bile bu güce sahip olabilir ki 1.8 1.9 turbo dizel araçlar var 75 beygir seviyelerinde güçlere sahip olan

    özellikle dönemsel olarak bu farkların en temel nedeni zararlı gazlar mevzusu, teknoloji ne kadar ilerliyor ve aynı hacimden daha yüksek güç alınıyorsa ondan daha hızlı bir şekilde kısıtlar artıyor ve aynı hacimden daha az güç almaya üreticiler zorlanıyor, özellikle dizel konusunda artık düşük hacimde daha fazla gücü beklemek mümkün değil
  • Biri dünyanın en iyi motoru seçilmişti farkıda orda olsa gerek(multijet)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzıman ve motor karakteri

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konusu açılmışken sormak istiyorum bilen varsa lütfen aydınlansın. Yurt dışında 1.5tdci motorun 95 hp olanı satılıyor(du). Bizdeki 75 lık motorla teknik olarak bir fark var mı aralarında yoksa sadece yazılımsal mı?



    http://www.carbuyer.co.uk/reviews/ford/fiesta/hatchback/17240/ford-fiesta-hatchback-titanium-econetic-15tdci-95ps-ss-5dr-2016

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.5 in surulebilirligi cok daha iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    1.5 in surulebilirligi cok daha iyi.

    Niye 1.3 ler surulmuyor mu?

    E4 1.3 multijetler evet alt devirlerde cansiz, isteksiz ama E4 1.4 tdci da aynisiydi. Euro5 olunca iki motorda onuda toparladilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Esas olan, aşırı besleme motorlarda hacmin hiç bir öneminin olmayışıdır. Çünkü motorun atmosferik olarak ne kadar hava emebileceği çevirdiği devir ve hacmi ile alakalıdır (Boğaz kelebeğinin ve emme manifoldunun hususi dar yapıldığı boğulmuş motorlar da mevcut tabii, VW'de aynı 1.4 motordan 75 beygir güç alınırken daha iyi bir manifold ve boğaz kelebeği ile güç 101 beygire çıkartılmış mesela). Yani atmosferik motor 2.0 ise, aynı devirde her türlü atmosferik 1.6'dan fazla hava emebilecektir (Her iki motordan da maksimum hava emişi istenildiğini düşünün). Bu da 2.0 atmosferiğin 1.6 atmosferikten her türlü devirde güçlü olacağı anlamına gelir.

    Aşırı beslemenin de olayı bu zaten. Çok basit bir tarifle, kaputunuzun altındaki motorun 1.4 ile 2.5 litre arasında değişebilen bir hacminin olduğunu hayal edin. Turbonun büyüklüğü ve kapasitesi bu hacim farkını temin ediyor işte. Örneği 1.4 TSI motordan vermek istiyorum, 140 beygirlik TSI motor 2.0 atmosferik 140 beygirlik motordan daha güçlüdür. Çünkü maksimum güç devri aynı olsa da, atıyorum bi' 3000 devirde TSI motor 2.5 atmosferik motor kadar hava emip yakıt yakabilir. Ha devir arttıkça artık turbonun kapasitesi dolduğu için atıyorum devir 4000'e geldiğinde emebildiği hava 2.2 motora eşdeğer olacaktır, 5000'e geldiğinde artık bir 2.0 kadar hava emebilir olacaktır bu ayrı.

    1.5 motordan hedeflenen güç 75 beygirmiş, turbo ona göre seçilmiş. İsterse Ford aynı motoru daha büyük bir turbo ile 1.5 TDCI Mondeo olarak 150 beygir olarak piyasaya sürebilir. Tıpatıp aynı kalıp aynı blok aynı yapı. Sadece içini daha sağlam materyallerle doldurması gerekir hepsi bu.

    Yani ürün gamında her bir otomobile farklı motor üretmek yerine, tek bir motor üretip, bunu boğarak veya rahatlatarak ürün gamındaki her modele uydurabilmek için böyle bir yol izleniyor. Hatta en güzel örneğini Volkswagen yaptı, VW Golfteki 1.2 TSI motor 105 beygir güç verirken, aynı TSI motoru Polo'ya taktığında 90 beygir olarak sundu piyasaya. Halbuki aynı motor ama yazılım ile turboyu azıcık kısıyorlar, böylece motor 105 beygirlik model kadar çok hava emmiyor. Şimdi şunu diyebilirsiniz, "Neden?" 105 beygirlik bir arabada 90 beygirlik bir arabaya göre daha güçlü yürüyen aksam, daha iyi frenler, daha iyi bir yol tutuş sağlamak zorundasınız. Biraz da bu düşünülüyor.

    Çok dağıttım farkındayım ama, şöyle toparlayayım; motordan o kadar güç alınabidiği için değil, o kadar güç istendiği için o kadar güç alınmış.




  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Teknik olarak surulebilirlik olarak bir kavram vardir tork ve gucun ifade edemedigi.Nette bir goz atin daha iyi onemini anlar tercihinizi daha saglikli yaparsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Teknik olarak surulebilirlik olarak bir kavram vardir tork ve gucun ifade edemedigi.Nette bir goz atin daha iyi onemini anlar tercihinizi daha saglikli yaparsiniz.

    Arastirmaya gerek yok. O araclardan birisi kendi aracim digerinden sirkette 20 adet var.
    Sizler ayni motorlu essek linea ya alismissiniz ancak punto ile arasinda yazilim gaz tepkisi, vites orani dahil bircok fark var. Gaz pedal calisma kurslari bile farkli. Ayni motorlu Lineayi nasil mal ederiz diye Turk muhendisler iyi calismis.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 7 Eylül 2017; 18:49:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Tarzinda hitabetinizde goz kamastirici.

    Iyi yolculuklar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.