Şimdi Ara

PSA 1.2 75 HP 1.0 100 HP 1.2 130 HP Kronik Sorunlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
110
Cevap
3
Favori
24.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • PSA 1.2 75 HP 1.0 100 HP 1.2 130 HP Kronik Sorunlar Neler

    Subap yakma, buji kırma gibi sorunlar bahsediliyordu 1.2 PureTech için, acaba Opel de aynı sorunlar var mı ?



  • Konuyu görünce dayanmadım birkaç şey de ben yazayım dedim.


    2018 yılının ekim ayında, 2015 ekim trafiğe çıkışlı 57 000 km'de 1.2 puretech 130 bg, eat6 aracı, özellikle bu formdaki övgüleri okuyarak, araştırarak ve tork konvertörlü tam otomatik sorunsuz şanzıman olması sebebiyle ikinci el olarak aldım.


    Aracın motoru Avrupa da üst üste 2 kez yılın ödülünü kazanmıştı, yani daha ne olsun.


    Gelin görün ki kazın ayağı hiç de öyle değilmiş. Evet yeni bir motorda Pejo bizi denek olarak kullanıyormuş meğerse.


    Aracı almadan önce, aldığımız şehirde kapsamlı bir ekspertiz yapmış olmamıza rağmen hiç bir sorun çıkmamıştı.


    Aracı alıp uzun yola çıktığımda daha 40-50 km gitmişken hafif bir rampada bir kamyonu sollamaya çalışırken ve gaza biraz yüklenmişken sanki aracı arkadan başka bir güç geriye çekiyormış gibi oldu (motor teklemesi) motor arıza ışığı bir süre yanık kaldı daha sonra normale döndü.


    Tabi şok oldum. mecburen daha dikkatli kullanmaya başlayarak ve gaza fazla yüklenmeden yaşadığım şehre dönerken yolda bu problemle birkaç kez daha karşılaştım.


    Döner dönmez aracı satın aldığım kişiyi arayıp durumu anlattım ve araçta böyle bir arıza yaşayıp yaşamadığını sordum. Tabi parayı ödemeden önce hiç renk vermeyen şahıs rahat rahat 'evet daha 15 bin km'lik ilk bakıma gittiğimde bu problemin var olduğunu belirtti, ve buji değişimi yapılarak araç bana yeniden teslim edildi dedi.


    Ertesi gün servise gittiğimde Pejo'da buji değişimi ve yeni yazılım yüklemeyle ilgili yeni bir bülten yayınlamıştı. Aracı kontrol ettiler Platin bujiler yerine İridyum buji taktılar, yağı değiştirip 0-30 yağ koydular ve yeni yazılım yükleyerek beni yolculadılar.


    Bundan sonra tekleme problemini tekrar yaşamadım ve 1-1,5 ay sonra bir kırmızı ışıkta duruyorken motor arıza ışığı sönmemek üzere yanınca soluğu tekrar serviste aldım.


    Aracı bilgisayara bağlayıp uzun uzun inceleme yaptılar, değerler iyi gözükmüyor, aracı bırakın biz sizi daha sonra arayacağız dediler.


    Birkaç gün sonra aradıklarında motorun indirilmesi gerektiğini ve onay vermemi istediler.


    Sordum,soruşturdum motor indirmeyi kabul etmemem gerektiği kanaatine vardım. Servise gidip motor değişimi talebinde bulundum. Aracın garantisi henüz bir ay önce bitmiş olmasına rağmen, benden önceki sahibi 3. bakım olan 45 000 km'lik bakımını dışarıda yaptırmış olmasını bahane ederek, bunu kabul edemeyeceklerini söylediler.


    Aracın ilk sahibini arayıp son bakımı yaptırdığı yerden bana bir belge düzenlemesini talep ettim. O da son derece amatörce düzenlenmiş bir belgeyi bana gönderdi. Tekrar servise bu belgeyi de götürüp genel merkeze fakslatarak, motor değişim talebimi ilettim ama anında cevap vererek bunun mümkün olmadığını bana bildirdiler.


    O tarihe 68.500 tl'ye aldığım aracın yeni motorunun 43.000 tl olduğu söylendi bana. Hiç mi yardımcı olamayacaklarını en azından bir bölümünü karşılarlarsa gerisini ödeyebileceğimi söyledim ama nafile PEJO bir kuruş bile bana yardımcı olamayacağını bildirdi.


    Daha sonra aracın servis kayıtlarına baktığımda, aracın ilk sahibi 15.000 ve 30.000 km'lik bakımlarında tekleme problemini söylemiş ve kayıt altına aldırmış olmasına rağmen PEJO aracına sahip çıkmadı.


    Hatta aracı bu haliyle kendilerine verip, bu aracın dizelini almak istediğimde aracıma ne fiyat verirsiniz dedim. Ne deseler beğenirsiniz. 'Biz bu aracı bu haliyle alamayız' dediler. Yani fiyat bile vermediler ki ben çok ciddiydim aracı değiştirmeye.


    Düşünebiliyormusunuz PEJO kendi aracına fiyat bile vermedi.


    Sonradan birçok yerden okudum ki özellikle 2014 ve 2015 model 308'lerde bu arıza çok fazla görülmüş


    Aracın ilk sahibini elimdeki belgeler ve servis kayıtlarıyla birlikte mahkemeye verdim ve araca aylarca binmeyerek mahkemenin sonuçlanmasını bekledim. Mahkemenin belirlediği bilir kişi aracı tesbit ettikten sonra, aracı özel bir servise götürüp motoru indirmelerini ve ne gerekiyorsa yapmalarını söyledim.


    Onlarda dediğimi yaparak, neredeyse motorun bütün önemli parçalarını değiştirip bana 18.000 tl masraf çıkarttılar.


    Paralarını ödeyerek aracı teslim aldım ve her şeye rağmen amacım araca binmekti.


    2,3 ay geçti geçmedi yine ışıklarda beklerken aracın kaputundan dumanlar yükselmesiyle birlikte motor arıza ışığı tekrar yanınca hemen sağa çektim ve aracı istop ettim. Bir süre bekledim ama aracı bir daha çalıştıramadım.


    Motoru indiren ustayı aradım gelip çekiciyle aracı tamirhaneye götürdüler. Ertesi gün aracın marş motorunun takılı kaldığını, dumanların o nedenle çıktığını ve marş motorunun değişmesi gerektiğini maaliyetinin 2000 tl olduğunu söylediler. Çaresiz kabul ettim.


    Tekrar aracı teslim aldım bir kaç hafta geçti geçmedi 'çok özlediğim' motor arıza ışığı yeniden yandı.


    Bu kez ne oldu dersiniz?


    Araç bu kez de turbo arızası vermiş ve maaliyeti 3-4 bin tl imiş. Onu da yaptırdık.


    Yani topu topu 3 yıllık bir araçta çıkmayan arıza kalmadı.


    Eee nede olsa üst üste iki yıl Avrupa da yılın motoru ödülünü kazanmıştı araç!!!


    Sonradan Toyotacılara, Hondacılara hak verir oldum.


    Niye mi?


    Hani bu forumda sütçü beygiri diye hep dalga geçiliyor ya Toyota ve Honda'nın on yıllardır kullandığı atmosferik motoruyla.


    Demek ki vatandaşın mantığı doğruymuş. Bildiğin ayranı, bilmediğin yoğurda değişmemen gerekiyormuş. Uzun yıllardır sağlamlık olarak kendini kanıtlamış motorlar varken bizim gibi 'ödüllü motor' peşinde koşmuyormuş vatandaş.


    Vatandaşın ezici çoğunluğu gibi hiç okumaya-araştırmaya da gerek yokmuş.


    Fabrikadan sıfır çıkmış bir aracın motoruna kağıt üstünde yılın ödülünü vermekle bu işler olmuyormuş.


    En baştan söylediğim gibi PEJO'nun kobayları olduk resmen. hem de hiç bir sorumluluk kabul etmeden sıfır masrafla.


    Dünya devi PSA olmak kolay değil tabi!!!


    Bu uzun yazımı sabırla sonuna kadar okuyanlara da teşekkür ederim.

    0-32.000 km aralığında 2015 model 308 1.2 puretech motorlu araç kullanan birisi olarak 3 kez yolda kaldım buji patlamasından dolayı.. 2019 mart ayında da sönmeyen motor arıza ışığı için yetkili servise bıraktığım araç kullanılmaz hale getirildi ve aracı motoru bagajda şekilde satmak zorunda kaldım.. 4 yıl 32.000 km maceram budur.. motor aynı motor ama opelde olurmu bilemem.
    agelbal kullanıcısına yanıt
    agelbal demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: agelbal

    0-32.000 km aralığında 2015 model 308 1.2 puretech motorlu araç kullanan birisi olarak 3 kez yolda kaldım buji patlamasından dolayı.. 2019 mart ayında da sönmeyen motor arıza ışığı için yetkili servise bıraktığım araç kullanılmaz hale getirildi ve aracı motoru bagajda şekilde satmak zorunda kaldım.. 4 yıl 32.000 km maceram budur.. motor aynı motor ama opelde olurmu bilemem.
    Çok geçmiş olsun kötü deneyim psa üretim mantalitesi maalesef değişmez bu sorun sadece sizin araçta yok epey başı yanan biliyorum fakat forumda ki pejo fanboylari gelip birazdan 308 güzellemesi yapacaklar
    Araç 1000km'de yaklaşık yarım litre kadar yağ eksiltiyor.

    Ankaradaki 2 yetkili Peugeot servisi ile de görüştüm. Motor rektefiyesi ya da değişimi gerektiği söylendi. Rektefiye için tam bir fiyat vermediler, değişim için de absürt bir rakam istendi(50k civarı).
    İyi niyet garantisi/fiyat indirimi konusunda önceki bir bakımın dışarda yaptırılması sebebiyle yardımcı olamıyorlarmış. Servis kayıtlarında yağ yakma probleminin henüz 32.000 km'de aracın henüz 2. senesi bile dolmadan ortaya çıktığı görüldü. Zamanında bazı parçaları değiştirilip tamir edildi diye geçiştirmişler. 45.000km'de aynı şikayetle tekrar servis kaydı var. Durum böyle olmasına rağmen Peugeot Türkiye hiç bir şekilde sorumluluk kabul etmedi.

    Servisteki yetkili kişi 90.000km bile olmadan arabanın motoru mu biter şeklindeki soruma 40.000km'de de motor değişimi yaptığımız oldu şeklinde cevap verince bir daha servise uğramadım.

    Bu sorun sebebi ile Ankara'da birkaç usta gezdim ve benzer şikayetlerle sıklıkla karşılaştıklarını söyleyenler oldu. Arıza ışığı yakmıyorsa yağ ekle bin modundalar. Şimdilik öyle yapıyorum, uygun olunca bir usta bulup rektefiye ettireceğim.

    Araçtan gayet memnun olmama rağmen sahibi olduğum son Peugeot marka araç olacak.
  • 0-32.000 km aralığında 2015 model 308 1.2 puretech motorlu araç kullanan birisi olarak 3 kez yolda kaldım buji patlamasından dolayı.. 2019 mart ayında da sönmeyen motor arıza ışığı için yetkili servise bıraktığım araç kullanılmaz hale getirildi ve aracı motoru bagajda şekilde satmak zorunda kaldım.. 4 yıl 32.000 km maceram budur.. motor aynı motor ama opelde olurmu bilemem.
  • 2014 model 308 1.2 puretech 130hp aracimda yag eksiltme sorunu var. Bu motorda oldukca yaygin bir problem gibi gozukuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agelbal

    0-32.000 km aralığında 2015 model 308 1.2 puretech motorlu araç kullanan birisi olarak 3 kez yolda kaldım buji patlamasından dolayı.. 2019 mart ayında da sönmeyen motor arıza ışığı için yetkili servise bıraktığım araç kullanılmaz hale getirildi ve aracı motoru bagajda şekilde satmak zorunda kaldım.. 4 yıl 32.000 km maceram budur.. motor aynı motor ama opelde olurmu bilemem.
    Çok geçmiş olsun kötü deneyim psa üretim mantalitesi maalesef değişmez bu sorun sadece sizin araçta yok epey başı yanan biliyorum fakat forumda ki pejo fanboylari gelip birazdan 308 güzellemesi yapacaklar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 30 Nisan 2020; 22:45:8 >
  • TU3 TU6 motorlar ve Dv4 Dv6 tüm seri dizeller haricinde PSA benzinli motor yapmayı beceremiyor. Hatta Citroen C3'e ve Celysee'ye bir ara sonradan TU6 motoru koymuşlardı 2017 2018 modellerde.
  • Bu motorlarda ateşleme elemanları, yakıt konusunda çok dikkat etmek lazım. Bunların sonucu olarak artan ısıyla birlikte katalizör problemleri de doğabiliyor. Yakıt olarak shell v power çok iyi geliyor. Bir kere bp'den yakıt almak zorunda kalmıştım araba arıza ışığı yakmıştı. Bujiyi 30 binde bir değiştirip, yakıtı da kaliteli yerde aldıktan sonra pek problem yaşamazsınız.
  • İlk serilerde yanlış buji sonucu baya sıkıntı yasayan oldu fakat güncel motorlarda suanlik sıkıntı yok
  • 2016 yılında sıfır km satın aldığım Citroen C4 1.2 puretech 130bg otomatik aracımla daha araç 16.000 km olmadan 3 kez buji kırılması yüzünden yolda kaldım. En sonunda aracın motoru komple değişti ve ben de sattım aracı. Kabus gibi günler yaşatmıştı sağolsun o motor bana.
  • 3 yıl 1.2 atmosferik 82 HP 308 kullandım. LPG den dolayı subap yakma,eritme dışında bir problem yaşamadım. Fakat 308 ile gitmiyor bu motor. 1.2 Puretech 130 lara yukarıda arkadaşların yazdığı kronik sorunlardan dolayı çok istememe rağmen bir türlü yanaşamadım.
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    İstedikleri kadar güzelleme yapsınlar ben yaşadıklarımı gördüklerimi bilirim ki gerçekten hiç hoş değildi bir heves aldığım aracımın elimde kalması durumunu hiç bir güzelleme silemez..
  • agelbal kullanıcısına yanıt
    Sıfır araç teklifleri konusunda 1.2 motor sahibi olup yaşadıklarımızdan kısaca bahşeder misiniz

    İnsanlar bilgilensin

    Sıfır araç konusunda bu sorunları dile getirdim ve “çok güzel araba” diye linç edildim
  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt
    Hocam senin mesajını alıntılayarak yazdım umarım linçten kurtulursun.. tabi anlarlarsa://
  • agelbal kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler
  • PSA = HDI (e, blue fark etmez) demektir.

    Her küçük hacimli turbo benzinli motor gibi puretech'in de sorunları var ama firma da keriz değil herhalde güncelleme yapmışlardır.
  • Birgün herkes GM arayacak.
  • Ixion kullanıcısına yanıt
    Servis ne dedi

    Ne kadar yağ eksiltiyo
  • atmosferik 8000rpm A kullanıcısına yanıt
    Kimse aramaz Gm'yi

    Adamlar hilkat garibesi corsa e sonrası en güzel tasarıma sahip corsayı çıkarttı, en verimlisi de ayrıca.

    Opeli yola getirecek psa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    TU3 TU6 motorlar ve Dv4 Dv6 tüm seri dizeller haricinde PSA benzinli motor yapmayı beceremiyor. Hatta Citroen C3'e ve Celysee'ye bir ara sonradan TU6 motoru koymuşlardı 2017 2018 modellerde.
    Dv4 DV6 motorlarda sütten çıkmış akkaşık değil kronik enjektör,enjektör pulu turbo probleminin yanı sıra baskı balata volant dpf egr ve aşırı kurumdan dolayı yağ süzgecinin tıkanıp motorun birincil ve ikincil parçalarına zarar vermesi durumuda var ama görece blogu sağlam diger dizel ünitelerde göre hatta volvonun göteburgdaki tesislerinde uretilen 1.6 dizel ünite bloğunun o toleransları ve cidden kalitesi yüksek diğer psa lara göre
    , 8v olan 115 hplik motorda ise kronik Siemens enjektör problemi var görece daha sorunsuz olsada oda problemsiz değil psa kronik problemi olmayan motor üretmeyi bence hala beceremedi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Kimse aramaz Gm'yi

    Adamlar hilkat garibesi corsa e sonrası en güzel tasarıma sahip corsayı çıkarttı, en verimlisi de ayrıca.

    Opeli yola getirecek psa
    Psa nin son çıkan tasarımları iyi fakat uzun ömür ve mühendislik konusunda cidden eksiklikleri var zaten oda çok iyi durumda olsa fiyat bandı vw seviyesinde olur şuan eskiye kıyasla kötü araba kalmadı zaten 308 ile full 1.6 Multijet hatchback egea kıyaslandığında aradaki malzeme kalitesi harici hiçbir fark son kullanıcı tarafından ayırt edilebilecek kadar buyuk değil bazen yalıtımı çok sorun edenler oluyor 2 bin liraya bu işi çok profesyonel yapan yerler var
  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt
    Araç 1000km'de yaklaşık yarım litre kadar yağ eksiltiyor.

    Ankaradaki 2 yetkili Peugeot servisi ile de görüştüm. Motor rektefiyesi ya da değişimi gerektiği söylendi. Rektefiye için tam bir fiyat vermediler, değişim için de absürt bir rakam istendi(50k civarı).
    İyi niyet garantisi/fiyat indirimi konusunda önceki bir bakımın dışarda yaptırılması sebebiyle yardımcı olamıyorlarmış. Servis kayıtlarında yağ yakma probleminin henüz 32.000 km'de aracın henüz 2. senesi bile dolmadan ortaya çıktığı görüldü. Zamanında bazı parçaları değiştirilip tamir edildi diye geçiştirmişler. 45.000km'de aynı şikayetle tekrar servis kaydı var. Durum böyle olmasına rağmen Peugeot Türkiye hiç bir şekilde sorumluluk kabul etmedi.

    Servisteki yetkili kişi 90.000km bile olmadan arabanın motoru mu biter şeklindeki soruma 40.000km'de de motor değişimi yaptığımız oldu şeklinde cevap verince bir daha servise uğramadım.

    Bu sorun sebebi ile Ankara'da birkaç usta gezdim ve benzer şikayetlerle sıklıkla karşılaştıklarını söyleyenler oldu. Arıza ışığı yakmıyorsa yağ ekle bin modundalar. Şimdilik öyle yapıyorum, uygun olunca bir usta bulup rektefiye ettireceğim.

    Araçtan gayet memnun olmama rağmen sahibi olduğum son Peugeot marka araç olacak.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.