Şimdi Ara

1.2 motor fiat palio yokuş sorunu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
8.434
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syerturan

    Yokuştan kasıt kalkış mı seyir esnası mı? Kalkış'ta el freni kullanarak ve gaza biraz fazla yüklenerek, seyir esnasında dik yerin başına gelince değil de dik yeri görünce gaza yüklenip -gerekirse vites düşürüp- sorunu çözebilirsiniz. Canınızı da sıkmayın, aynı sorunu daha yeni model dizel astralar da yaşatıyor ancak 7 sene kullandım, halen babamda, çıkamadığı yokuş olmadı, alıştıktan sonra sorun yaşamazsınız.

    Teşekkürler olumlu bir yorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    hocam 1.2 atmosferik, 60 bg, eski teknoloji, 10 yıllık, lpg li bir aractan daha fazlasını beklemeyin. yokuş fark ettiğiniz an vites düşürüp aracı bagırtacaksınız. ha nerde kalıcak bunun ekonomikliği orası da muamma...

    millet 1.6 atmosferik altına kötü gözle bakıyor doğal olarak.... devletimizde milletin tercihlerini iyi analiz edip 1.6 motorlara basıyor vergiyi, vuruyor kırbacı, veriyor çoşkuyu...

    bir ihtimalde olsa hava filtresi, bujiler, yağ, lpg ayarı, lpg filtresinin durumlarına baktırıp değişecekleri değiştirtin. bir de bu şekilde deneyin. bir nebze düzelecektir. birde baskı balatayı kontrol ettirin. belki aracınız çok bakımsız kaldı.

    Bütünbakımlarını yyaptırıyorum şu an araç sanayide peki vites düşürüpmü çıkmak mantıklı bu tarz araçlarsa yoksa 3.vitesle falan çıkmakmı sizce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    bendede aynı araba var, performansı yüzünden ara sıra arabayı uçurumdan aşağı salasım geliyor bende lpg de yok ama durum aynı.

    Çok abarttın sende kardeş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UçKutusundakiDelik

    Sakın dik bi yokuşta durmayın. Kalkana kadar imanınız gevrer. 1.4 polo ile bi yokuşta resmen kaldım. Klima açık haldeydi. Normalde el freni kullanmam baktım bu yemiyo kapattım klimayı çektim el frenini gaza sonuna kadar bastım bağıttıra bağıttıra kalktım çarşının ortasında rezil oldum millete.

    Mecbur durcam hocam tecrübe kazanma amaçlı yarım debriyaj yapmam lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CKT

    Keşke 1.6 16v 103 Hp alsaydın. Hem yakıt olarak farkı yok hem de bayağı eski bir yılda üretilmesine rağmen çok teknolojik bir motor.
    Aynı aracın sedanının (siena) 1.6 103 beygirliğine (144 nm tork) sahibim. Rampanın açısı farketmez min 3000 devirle girdikten sonra 5 kişi + full bagaj olsa bile Allah var hiç zorlanmıyor. 3000 devir altı veya 90 kmh altında 5. vitesle rampaya girdiğimde 4 e düşürmek zorunda kalıyorum ama. Çok nadir.


    Bir an kapıldık buna hocam çokmu kötü tercih yapmışımki fiyatı makuldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legolasx


    quote:

    Orijinalden alıntı: CKT

    Keşke 1.6 16v 103 Hp alsaydın. Hem yakıt olarak farkı yok hem de bayağı eski bir yılda üretilmesine rağmen çok teknolojik bir motor.
    Aynı aracın sedanının (siena) 1.6 103 beygirliğine (144 nm tork) sahibim. Rampanın açısı farketmez min 3000 devirle girdikten sonra 5 kişi + full bagaj olsa bile Allah var hiç zorlanmıyor. 3000 devir altı veya 90 kmh altında 5. vitesle rampaya girdiğimde 4 e düşürmek zorunda kalıyorum ama. Çok nadir.


    Bir an kapıldık buna hocam çokmu kötü tercih yapmışımki fiyatı makuldu

    Hayır tabi kötü bir tercih değil. Ama bana sorarsan bu araçların (palio, siena) en mantıklı motor seçeneği 1.6 Basmadıkça az yakıyor. BasıncaTabiri caizse uçurur. Süratli gidince durdurması vasat tabi. Dönemin Stilo, Marea, Bravo gibi araçlarında kullanılan motor. 1.2 de güzel bir seçenek sürekli rampa çıkacak haliniz yok ya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legolasx


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    1.4 75 Beygir Polo kullandım, şehir içinde yokuşlarda devirli kullanıp bağırtılmayı isteyen bir araba. Sizinki de öyle olacaktır.
    Yokuşta 1. veya 2. viteste araba bağırarak çıkın. Çok dik değilse bile 3. vitese pek atmayın.
    Uzun yolda ise, yokuşu gördüğünüz zaman gaza yüklenin. İş aracı tanımakta bitiyor. Zamanında nice 1.6 C sınıfı araçtan hızlı yokuş çıkardım uzun yolda.
    Yokuşu gördüğüm zaman ya 4'e ya 3'e çekerdim arabayı (Yokuşa göre) bağırta bağırta sollardım 1.6 atmosferikleri. 3. viteste 5000 devir falan çevirtirdim ama araba hala gaza tepki verebilirdi. O yüzden aracınızı bağırtmaktan korkmayın. Zaten atmosferik motor bağırmayla üzülmez.


    İlerde illaki o motorun ömrü azalır normal kullanıma göre hocam ama yapacak başka çare yok sanırım

    Hiç bir şey olmaz hocam. Atmosferik benzinli araçlar sever devir çevirmeyi arada bir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Legolasx


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    1.4 75 Beygir Polo kullandım, şehir içinde yokuşlarda devirli kullanıp bağırtılmayı isteyen bir araba. Sizinki de öyle olacaktır.
    Yokuşta 1. veya 2. viteste araba bağırarak çıkın. Çok dik değilse bile 3. vitese pek atmayın.
    Uzun yolda ise, yokuşu gördüğünüz zaman gaza yüklenin. İş aracı tanımakta bitiyor. Zamanında nice 1.6 C sınıfı araçtan hızlı yokuş çıkardım uzun yolda.
    Yokuşu gördüğüm zaman ya 4'e ya 3'e çekerdim arabayı (Yokuşa göre) bağırta bağırta sollardım 1.6 atmosferikleri. 3. viteste 5000 devir falan çevirtirdim ama araba hala gaza tepki verebilirdi. O yüzden aracınızı bağırtmaktan korkmayın. Zaten atmosferik motor bağırmayla üzülmez.


    İlerde illaki o motorun ömrü azalır normal kullanıma göre hocam ama yapacak başka çare yok sanırım

    Hiç bir şey olmaz hocam. Atmosferik benzinli araçlar sever devir çevirmeyi arada bir.

    Eyvallah

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1,2 lerin hatta palio ların en çok tutulan benzinli motorları 1.2 16v dir. Bende 1.2 8v 75 hp var benzinle 4 le çıktığım yokuşu lpg 3 de yokuşun başında iyi kaptırırsam çıkıyor, fakat düzde çekişi kalkışı gayet iyi. Demem o ki lpg ile düzde pek fark etmesede rampada çok düşüyor.

    Ayrıca kimi arkadaşlar dik yokuşlarda 1 le çık falan demişler o kadarda değil sonuçta araba bu sütçü beygiri değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legolasx


    quote:

    Orijinalden alıntı: UçKutusundakiDelik

    Sakın dik bi yokuşta durmayın. Kalkana kadar imanınız gevrer. 1.4 polo ile bi yokuşta resmen kaldım. Klima açık haldeydi. Normalde el freni kullanmam baktım bu yemiyo kapattım klimayı çektim el frenini gaza sonuna kadar bastım bağıttıra bağıttıra kalktım çarşının ortasında rezil oldum millete.

    Mecbur durcam hocam tecrübe kazanma amaçlı yarım debriyaj yapmam lazım

    Kardeşim antrenman amaçlı yap tabiki sen beni yanlış anladın. Kalkış zor olur bu araçla. Benim alışmam amaçlı yaptığım yokuş orta diklikteydi. Polo rahat kalkıyodu ordan ama bu yokuş anlatılmaz yaşanır bardağı yere koysan devrilir öyle bi yokuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legolasx


    quote:

    Orijinalden alıntı: CKT

    Keşke 1.6 16v 103 Hp alsaydın. Hem yakıt olarak farkı yok hem de bayağı eski bir yılda üretilmesine rağmen çok teknolojik bir motor.
    Aynı aracın sedanının (siena) 1.6 103 beygirliğine (144 nm tork) sahibim. Rampanın açısı farketmez min 3000 devirle girdikten sonra 5 kişi + full bagaj olsa bile Allah var hiç zorlanmıyor. 3000 devir altı veya 90 kmh altında 5. vitesle rampaya girdiğimde 4 e düşürmek zorunda kalıyorum ama. Çok nadir.


    Bir an kapıldık buna hocam çokmu kötü tercih yapmışımki fiyatı makuldu

    Arabanın motoru zaten küçük beygirde az lpgde olunca bayırlarda zorlanması normal hız ile aran yoksa kötü tercih değil ama bayırlarda yüksek devirde çıkman gerektiği için küçük motorun bi ekonomikliği kalmıyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UçKutusundakiDelik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Legolasx


    quote:

    Orijinalden alıntı: UçKutusundakiDelik

    Sakın dik bi yokuşta durmayın. Kalkana kadar imanınız gevrer. 1.4 polo ile bi yokuşta resmen kaldım. Klima açık haldeydi. Normalde el freni kullanmam baktım bu yemiyo kapattım klimayı çektim el frenini gaza sonuna kadar bastım bağıttıra bağıttıra kalktım çarşının ortasında rezil oldum millete.

    Mecbur durcam hocam tecrübe kazanma amaçlı yarım debriyaj yapmam lazım

    Kardeşim antrenman amaçlı yap tabiki sen beni yanlış anladın. Kalkış zor olur bu araçla. Benim alışmam amaçlı yaptığım yokuş orta diklikteydi. Polo rahat kalkıyodu ordan ama bu yokuş anlatılmaz yaşanır bardağı yere koysan devrilir öyle bi yokuş

    Anladım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Legolasx -- 13 Temmuz 2014; 1:04:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    1,2 lerin hatta palio ların en çok tutulan benzinli motorları 1.2 16v dir. Bende 1.2 8v 75 hp var benzinle 4 le çıktığım yokuşu lpg 3 de yokuşun başında iyi kaptırırsam çıkıyor, fakat düzde çekişi kalkışı gayet iyi. Demem o ki lpg ile düzde pek fark etmesede rampada çok düşüyor.

    Ayrıca kimi arkadaşlar dik yokuşlarda 1 le çık falan demişler o kadarda değil sonuçta araba bu sütçü beygiri değil.

    Aynen öyle kardeşim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    quote:

    Orijinalden alıntı: Legolasx


    quote:

    Orijinalden alıntı: CKT

    Keşke 1.6 16v 103 Hp alsaydın. Hem yakıt olarak farkı yok hem de bayağı eski bir yılda üretilmesine rağmen çok teknolojik bir motor.
    Aynı aracın sedanının (siena) 1.6 103 beygirliğine (144 nm tork) sahibim. Rampanın açısı farketmez min 3000 devirle girdikten sonra 5 kişi + full bagaj olsa bile Allah var hiç zorlanmıyor. 3000 devir altı veya 90 kmh altında 5. vitesle rampaya girdiğimde 4 e düşürmek zorunda kalıyorum ama. Çok nadir.


    Bir an kapıldık buna hocam çokmu kötü tercih yapmışımki fiyatı makuldu

    Arabanın motoru zaten küçük beygirde az lpgde olunca bayırlarda zorlanması normal hız ile aran yoksa kötü tercih değil ama bayırlarda yüksek devirde çıkman gerektiği için küçük motorun bi ekonomikliği kalmıyo

    Hayırlısı ya şu tecrübe dönemini atlatıyım üstüne kar koyarak satmayı düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rampayı görünce vites düşürüp çıkmaya başlayın.
    düşük hacimli atmosferik bir motor
    rampada 2500 devre düşerseniz vites düşürseniz de performans düşük olacaktır
    rampaya başlamadan vites düşürün ve 3000-3500 devir altına inmeden rampayı tamamlamaya çalışın
  • Ben de şu anda 1.2 tdi kullanıyorum yokuş performansı berbat beni bezdirdi artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murathülagü -- 13 Temmuz 2014; 1:20:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dacia logan 1.2 55 bg lpgli,çok aşarı dik sokaklarda durduğumda kalkmadığını gördüm el freni filan fayda etmedi geri geri akıp anca kalktım naparsan yap yemiyor dalga geçen arkadaşlarda oldu ama onlarda da aynı oldu yapcak bir şey yok bu tarz motorlarda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NyKs //

    dacia logan 1.2 55 bg lpgli,çok aşarı dik sokaklarda durduğumda kalkmadığını gördüm el freni filan fayda etmedi geri geri akıp anca kalktım naparsan yap yemiyor dalga geçen arkadaşlarda oldu ama onlarda da aynı oldu yapcak bir şey yok bu tarz motorlarda

    Hocam fiat paliolarda 1.2 motorlarda ben iki çeşit bulunduğunu sanıyodum biri 1.2 8v 60hp diğeri 1.2 16v ama 8valflardada 80hp yazanlar olmuş tam olarak benim modelde hangisi var bilmiyorum eğer 60hp ise sizinkiyle aynı sayılır ve dediğiniz gibiyse sıkıntılı bir durum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanisilak

    rampayı görünce vites düşürüp çıkmaya başlayın.
    düşük hacimli atmosferik bir motor
    rampada 2500 devre düşerseniz vites düşürseniz de performans düşük olacaktır
    rampaya başlamadan vites düşürün ve 3000-3500 devir altına inmeden rampayı tamamlamaya çalışın

    Hocam öyle bişey ki 2004 model araca devir saati koymamış herifler maalesef o takibi yapamam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Legolasx -- 13 Temmuz 2014; 3:12:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legolasx


    quote:

    Orijinalden alıntı: NyKs //

    dacia logan 1.2 55 bg lpgli,çok aşarı dik sokaklarda durduğumda kalkmadığını gördüm el freni filan fayda etmedi geri geri akıp anca kalktım naparsan yap yemiyor dalga geçen arkadaşlarda oldu ama onlarda da aynı oldu yapcak bir şey yok bu tarz motorlarda

    Hocam fiat paliolarda 1.2 motorlarda ben iki çeşit bulunduğunu sanıyodum biri 1.2 8v 60hp diğeri 1.2 16v ama 8valflardada 80hp yazanlar olmuş tam olarak benim modelde hangisi var bilmiyorum eğer 60hp ise sizinkiyle aynı sayılır ve dediğiniz gibiyse sıkıntılı bir durum

    Palio larda kullanılan 1.2 motorları söyle özetleyeyim.

    Mk1:1998,2002 ilk kasa olarak araçlarda sadece 2001 ve 2002 de üretilmiş 1.2 8v motorlar mpi 75 hp

    Mk2:2002, 2005 2. kasa araçlarda 1.2 8v 60 hp ye düşürülmüştür

    Mk2 ve Mk3 yani 2002 ve sonrası 1.2 16v motorlar 80 hp

    Not 2002 de hem mk1 hem mk2 kasa satılmıştır.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.