Şimdi Ara

1.4 160 hp 7 iler dsg chip problemi?? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
5.661
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: acustic

    quote:

    Dekompresyon olayına gelince; aracınızın redline'nı 7000 değil de 8000'e ayarlıyalım ve sizi yokuş aşağı 1. ve 2. viteste bastıralım, aracınız kendi ağırlığından dolayı redline'I otomatik olarak aşacak ve over-pressure oluşacak ve kendi gözünüzle aracın daha fazla tork çevirdiğini göreceksiniz. Bunu size kendi aracımda ispatlarım, gelin yanıma size VAGCOM üzerinden bilgisayar ekranımdan boost pressure, rpm gibi parametrelerin değerlerini göstererek de-kompresyonda nasıl bir tork oluştuğunu gösterebilirim.


    Lütfen yanlış anlaşılmasın acaba yanlış mı biliyorum diye soruyorum, buradan redline'ı geçen bir araç kendi normalinden daha fazla tork üretir anlamı mı çıkıyor. Zira benim bildiğim 103 kW (140hp)'lik TSI motor max torku olan 220 Nm'yi yaklaşık 1500 ile 4000 rpm arasında üretiyor, 7000 rpmde tork 150 Nm'nin de altında kalıyor. Hatta 5000 rpmden sonra motor gücü de çok artmıyor. (VW'nin kendi self training 359 kitabında grafiği var.)

    Ayrıca da yorulmaya göre yapılan tasarımlarda malzemenin SN eğrisine bakılıyor bildiğim kadarıyla ki her malzeme belli bir stres değerinin altında sonsuz ömür verir. Ancak kimse sonsuz ömürde üretim yapmaz. Sürekli döngüsel yüke sahip bir malzemeye önerilenden fazla yük yüklerseniz kullanımın iyiliğine bakmadan ömürün kısalacağı kesindir. Ama bu ömür 200bin km'de değil de 160bin km'de biter siz farketmezsiniz. Kaldı ki her parçada belli bir güvenlik faktörü vardır. Parça dayanabileceği gerilmeden daha fazla gerilmeyi kaldıracak şekilde tasarlanır. Ancak hiç bir firmanın sabit 1.5 güvenlik faktörü aldığını sanmıyorum. 1.5 yerine 1.49 almak bile ekonomik açıdan çok önemlidir, parça boyutları küçülür.

    Ha tuning bir tutkudur, bir sanattır diyecek bir sözüm yok. Fabrika verilerini her zaman artırabilirsiniz ama bu araç ilk hali gibi güvenlidir diyemezsiniz bana göre.

    Elimden geldiğince yanlış anlamaya yol açmayacak şekilde yazmaya çalıştım, yanlışım varsa lütfen ustalarım düzeltsinler.

    Saygılar

    cmtekin



    Bir bakıma haklısınız ancak, zaten sonsuz ömür diye birşey yok ampirik olarak hesaplanan herhangi bir sonsuz ömürlü araç yok. Ancak malzemenin üzerine uygulanan 3 boyutlu kuvvetlerin hesaplanmasıyla , belli ayarlardan sonra uzun ömürlü diyebileceğimiz araçlar yapılıyor. Tuning ömrü kısaltabilir ama kesin kısaltır denemez çünkü kullanıcıya bağlı bir olay. Ayrıca günümüzde tuning olayı üreticilerin bilinçli olarak önünü açık bıraktıkları bir konu.

    Dekompresyon olayında, devri arttırmadaki konu torkun devirle artacağı değil sadece bazı değerleri görmeniz açısından, yokuş aşağı giderken tekerleklere binen yük fazla olduğundan sizde aşırı devir vererek aracı hızlandırıp ayanığınız gazdan çekince tekerleklerdeki tork fabrika verilerinin üzerinde olacaktır.




  • komşunun 1.6 tdi golf6dsg si 2000 km sonra yolda kaldı. ve sonra şanzımanın değiştiğini söyledi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    komşunun 1.6 tdi golf6dsg si 2000 km sonra yolda kaldı. ve sonra şanzımanın değiştiğini söyledi.

    İLGİNÇ 2.000 KM DE ARACIN DSG ŞANZIMANI NEDEN ARIZA YAPMIŞ ARKADASIM BİLİYORMUSUN
  • Fazla abartılacak birşey değil, bazen olabiliyor.
  • yukarıdaki yazı vw ag nin sitesinden alıntıdır.

    http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/en/themes/2008/01/the_7speed_dsg.html

    • 250 Newton-meter is the maximum torque of engines that are paired with Volkswagen’s 7-speed DSG
    • 350 Newton-meter is the maximum torque of engines that are paired with Volkswagen’s 6-speed DSG
  • Geçen gün Doğuş Oto ilede tartıştık sonuç: 7-DSG 320Nm / 6-DSG 350Nm Sınırı varmış.. (Aranızda Doğuş ne bilir diye ön yargılı olanlar olabilir ama vw'in bir çok etkinliklerine katılan ve bu işi iyi bilen biri ile tartıştık.)

    Ayrıca tanıdıklarımda var 1.4 160Hp 7-DSG + ABT ve farklı yazılım yükletip sorunsuzca kullanan. Hatta yazılım ile kalmayıp açık hava filtresi , Sprint Booster , Egzoz ile oynama yapıp sorun yaşamıyorlar..

    Şanzıman, Mekatronik, valfler , kompresör hatta motorda arıza olabilir yazılım sonrası tetiklenir bu ayrı bir şey. Ama dayanıyormu dayanıyor.


    Konu biraz canlansın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi By Devvil -- 21 Temmuz 2010; 16:07:20 >
  • e bu vw ag de yanlış mı yazmış adamlar? veya optimum u mu yazıyorlar.
  • Yanlış değil tabikide ama neye göre yazıyorlar bilmek gerekiyor. Çünkü dizeller 250nm o zaman sınırda oldukları için sürekli sorun çıkartmaları lazım kick downlarda özellikle.. Ve o kadar 160'lıklara atılan yazılımda da sorun çıkması gerekiyor o zaman. Çünkü gaz tepkimesini bile arttıranlar oldu..
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.