Şimdi Ara

1.4 160 hp 7 iler dsg chip problemi??

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
5.661
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kaporasını verdiğim bu araç hakkında 250 nm üzerinde tork'a dayanmadığı ve bu yüzden chip tuning önerilmediği yazıldı.Bu konuda bilgisi,tecrübesi olan arkadaşlardan bilgi rica ediyorum.İş yaparken çiş yapmaktan korkuyorum.Saygılar.



  • tork limiti 250 nm değil abt nin yazılımıyla araç 210hp 290nm ye çıkıyor 0-100km yede 0.7 sn daha erken ulaşıyor aşağıda linke tıklarsan öncesi ve sonrasnı görürsn o araçta 7 ileri dsg

    http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx_comabt/5K0_114_210_CAVD_DSG_E.pdf
  • 1.4 160 bg sırocco için yazılımla 210 bg yükseltilmişş tork 290 nm.Abt.Vw yaptığına göre vardır bir hikmet
  • Çift kavrama 7 ileri DSG zaten Bugatti'den alınmış bir şanzıman. Bukadar basit düşünüceğini sanmıyorum VW'nin
  • Veyrondaki şanzıman ile bu aynı mı?

    1250 nm torka dayanıklı bir şanzıman mı koydu VW 1.4 TSI'a?

    İki şanzıman da 7 ileri ama farklı şanzımanlar.
  • arkadaşlar 122 bg 160 a yükseltildiğinde orjinal 160 bg le aynımı oluyor. yani orjinal 160 bg deki motorla aynı ağırlık ekipman, turbo vb. ler ekleniyormu yoksa sadece 122 lik motor bir yazılımla kendini 160 lık mı sanıyor .
  • Üretilen her şanzıman, motorunun üretebileceği max. torkun en az 1.5 katını kaldırabilecek kapasitededir..

    Bazen şanzımana, ani dekomprasyon esnasında motorun üretebildiği torkdan daha fazlasını yüklersiniz..Bütün bu olasılıklar hesaplanmıştır.

    Ben standardı 160 Nm tork üreten bir motordan 400+ Nm alıyorum, 120 Bin km dir başıma aktarma organları ile ilgili hiçbir problem gelmedi..Çünkü kullanmayı biliyorum..Kavramama dengesiz tork bindirmekten kaçınıyorum..kavramam tam kapanmadan üzerine yüksek tork bindirmiyorum..

    VAG grubunun kullandığı yeni 7 ileri DSG de doğru kullanılmadığında Orjinal halindeyken bile sorun çıkartır..Daha sağlam denilen eski 6 ileri DSG lerde bile yetkili servislere gelen araçların arızalarından bu görülüyor..

    Sonuç olarak bu şanzımanı kullanan Chiptuning li araç , Bilinçli kullanıldığında herhangi bir kırılma yaşatmaz. 200-250K km den sonra illaki şanzımanın içerisindeki balata aşıntısı belli bir seviyeye gelecek ve daha ileri km.lerde balata değişimi isteyecektir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Veyrondaki şanzıman ile bu aynı mı?

    1250 nm torka dayanıklı bir şanzıman mı koydu VW 1.4 TSI'a?

    İki şanzıman da 7 ileri ama farklı şanzımanlar.


    Birebir aynı değil tabiki, yanlış ifade etmişim. VW çift debriyaj sistemini Bugatti'de geliştirdi. Doğal olarak Audi'de, VW'de ve diğer markalarında kullandığı DSG şanzımanlarda Veyron'da ki şanzımanın kardeşleri
  • Herkes senin kadar iyi araba kullanmayı bilemeyebilir.
    Chip tuning işlerini kesinlikle tavsiye etmiyorum, aracın kesinlikle ömründen yer
    Garanti veriyorum diyorsunuz ama bence arabaya bir şey olsa 40 yerden su gelmesi mutemel

    Ayrıca servis anlamaz, şöyle yap böyle yap demek sahtekarlık ve sahtekarlığa sevktir


    quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Üretilen her şanzıman, motorunun üretebileceği max. torkun en az 1.5 katını kaldırabilecek kapasitededir..

    Bazen şanzımana, ani dekomprasyon esnasında motorun üretebildiği torkdan daha fazlasını yüklersiniz..Bütün bu olasılıklar hesaplanmıştır.

    Ben standardı 160 Nm tork üreten bir motordan 400+ Nm alıyorum, 120 Bin km dir başıma aktarma organları ile ilgili hiçbir problem gelmedi..Çünkü kullanmayı biliyorum..Kavramama dengesiz tork bindirmekten kaçınıyorum..kavramam tam kapanmadan üzerine yüksek tork bindirmiyorum..

    VAG grubunun kullandığı yeni 7 ileri DSG de doğru kullanılmadığında Orjinal halindeyken bile sorun çıkartır..Daha sağlam denilen eski 6 ileri DSG lerde bile yetkili servislere gelen araçların arızalarından bu görülüyor..

    Sonuç olarak bu şanzımanı kullanan Chiptuning li araç , Bilinçli kullanıldığında herhangi bir kırılma yaşatmaz. 200-250K km den sonra illaki şanzımanın içerisindeki balata aşıntısı belli bir seviyeye gelecek ve daha ileri km.lerde balata değişimi isteyecektir.










  • quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax

    SAYIN YETKİLİ

    SİZE 2 ADET SORU SOMAK İSTİYORUM,


    1) HANGİ OTOMOBİL FİRMALARININ AÇIKLAMALARINA GÖRE; ŞANZIMANLARIN MAX TORKUN EN AZ 1.5 KATINA DAYANDIĞI BİLGİSİNE SAHİPSİNİZ??? BİZE RESMİ KAYNAKLARDAN OLMAK ŞARTI İLE VE ; 7 İLERİ DSG NİN 250(MAX RESMİ TORK MİKTARI) nm den DAHADA DAYANIKLI OLDUĞUNU İSPAT EDEBİLİRMİSİNİZ??? YANİ SİZİN DEĞİMİNİZLE ´´250nm X 1.5 kat=375nm´´ DAYANIKLILIK MİKTARINI BİZE RESMİ KAYNAKLARDAN GÖSTEREBİLİRMİSİNİZ???

    2) DSG GİBİ OTOMATİK ARAÇLARDA BİZ; ´´ KAVRAMANIN KAPANIP, KAPANMAMA´´ DURUMUNA NASIL MÜDAHALE EDEBİLİRİZ?????


    BU İKİ SORUMU CEVAPLAMANIZI RİCA EDİYORUM.......


    Bunun gibi bir sürü açık yakalayabilirsiniz otomobil üreticileri ile ilgili..Hemen hemen her üretici firma Anti Tuning politikaları geliştiriyor ve bir çoğu şimdi sisiz söylediğiniz gibi bu şanzıman şukadara dayanır bu parça bu kadara müsade eder gibi ağızdan edilen laflar türetirler..Kaynağınız ne kadar resmi ?? VW servisinde çalışan birinin ağzından duymak mı resmiyet..?

    size dekomrasyonda şanzımana 250 Nm den çok daha fazla yük biniyor diyorum, yani dayanabiliyor..illa yük bitaraftanmı iletilecek, tersinden de yük biniyor aktarmaya..

    Benzinli turboda bu işlem keyif için yapılır..Keyfi isteyen yaptırır..

    İsteyen olursa ben yaparım..Ben bu forumda 2007 de de DSG chipliyordum şimdide chipliyorum..chiplemeye devam da edeceğim..




  • Besbelli ortada 2 kelime ingilizce bilip de emek sahibi insanların açığını aramaya çalışanlar kol geziyor. Sevgili Mehmet arkadaşımıza sorulan sorulara ben de cevap vermek istiyorum ki gerekli cevabı kendisi de verecektir.

    Mühendislik formasyonu olan aklı başında insanlar bilir ki motor gibi teknik olaylarda üst veriler %25-%50 arası fazla tolerans değerleriyle test edilir ve daha uzun ömür lü olması ve daha az sorun çıkarma riski olsun diye daha düşük değerlerde kullanıcıların hizmetine sunulur. Bundan sebeptir ki 250 newton metre torku olan araç 250'nin %25 ila %50 si arasında bir değerle ile de kullanılabilir. Benim işim gemiler, kaldırma makineleri, içten yanmalı motorlar, vinçler, turbolar vs vs vs. Yani gerçeklerin içerisindeyim. O yüzden neyin neyle test ediliğini ve üst limitlerin nasıl hesaplandığını iyi bilirim. Klaslandırma kuruluşları bile üst limitlere onay verirken 1.5 katıyla test eder, ondan sonra 1/1 oranında sertifikalandırır. Bunun haricinde eğer siz daha üst limitlerde onay istiyorsanız 1 kaç değişiklik ile üst limitlere onay alabilirsiniz.

    Dekompresyon olayına gelince; aracınızın redline'nı 7000 değil de 8000'e ayarlıyalım ve sizi yokuş aşağı 1. ve 2. viteste bastıralım, aracınız kendi ağırlığından dolayı redline'I otomatik olarak aşacak ve over-pressure oluşacak ve kendi gözünüzle aracın daha fazla tork çevirdiğini göreceksiniz. Bunu size kendi aracımda ispatlarım, gelin yanıma size VAGCOM üzerinden bilgisayar ekranımdan boost pressure, rpm gibi parametrelerin değerlerini göstererek de-kompresyonda nasıl bir tork oluştuğunu gösterebilirim.

    Bunlarla beraber, herşeyi internet üzerinden bulmaya ve/veya referans almaya çalışmak sadece tembellik ve tecrübesizliktir. Embesil bazı fabrika mühendislerinden çok çok daha kaliteli onlarca belki de 100 lerce teknisyen tamirci arkadaşlar mevcut piyasada. O yüzden kısıtlı bilgiyle ahkam kesmeye gerek yok.

    Ayrıca, verilen ingilizce metinde max tork sadece 2. metinde geçiyor ve ordaki impose'dan bu şanzumanın sadece 250 nm tork kaldırdığını anlamak abest olur.

    Tuning olayını kimi sever kimi sevmez, buna kimse bişey diyemez ne yaptıran yaptırmayana ne de yaptırmayan yaptırana. Ancak şuda unutulmamılıdır ki tuning olayı " ay ben hiç hoşlanmam oldukça saçma geliyoo bana" diyen insanların küçümseyebileceği gibi bir konu değildir. Anlayan anlar. O yüzden ABT-VW-AUDI BMW-AC SCHINTZER-HAMANN gibi firmalar anlaşarak garantili tuning yapıyor....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: lloyd
    Bunlarla beraber, herşeyi internet üzerinden bulmaya ve/veya referans almaya çalışmak sadece tembellik ve tecrübesizliktir


    Katılmamak elde değil.

    Biraz Mühendisliğin M'sinden anlayan birisi, dsg şanzımanın 240 Nm yani aracın sahip olduğu torktan daha fazlasını sağlıklı olarak kaldıramayacağı lafına güler.

    Bu tip bir uygulamada %30 gibi bir değer uzun dönem sağlık açısından sorunsuzdur. Yani 300 Nm civarı, aşağısı hiç bir problem teşkil etmez.

    Zaten MTM/ABT gibi firmaların mühendisleri de bunu bilmeyecek kadar cahil değil, 2 yıl garanti veriyorlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax

    lloyd


    insanlar şanzıman ömrünü kısaltmaktan korkuyor..........´´KONUNUN ÖZETİ BU´´

    ŞU SORUMA YANIT VERİN LÜTFEN

    chip yapılırsa 7 ileri dsg nin ömrü kısalır mı?? kısalmaz mı????


    Potansiyel olarak kısalıyor ancak kesinlikle kısalıcak diye birşey söz konusu değil, adam gibi kullanırsan hiç de kısalmaz. Sonuç olarak; kısalsın, ben yaptırırım ki yaptırdım zaten. Ayrıca kola, gazoz, sigara, nargile de içmeyin ömrü kısaltıyor....
  • Ömür kısalacaktır, ancak göreceli olarak. Bu şanzıman geliştirilirken test süresince zaten bu yüke sürekli maruz bırakılarak geliştirldiği için aktif kullanım süresinde problem olmaz. Dediğim gibi, parasını verip bir Abt yada MTM uygulaması yaptırılırsa (1000-1500 euro) problem konusunda endişelenmeyin.
  • Aracım DSG değil, manuel. Evet biliyorum 7 ileri DSG için konuşuluyor burda. 250nm 7 ileri dsg, 350nm 6 ileri dsg için üst sınır deniyor ancak çok iyi REMAPPING ile bu sıkıntılar aşılıyor, yani aracın 250 de sınırlı olması sorun değil, o şanzuman daha fazlasını kaldırır.
  • bu sorunun cevabı net vw sırocco dsg 7 için abt uygulaması ile açık ve net yazılımla 210 bg ve 290 nm tork a çıkardı.Sorun olacak bi şey yokk olsa vw yapmazdı.
  • Arkadaşlar az önce aylık yayınlanan bir derginin (Auto m. s... diyeyim ) haziran sayısını okudum. Poloda da 7 ileri dsg şanzıman 1.6 tdi 105 hp 250nm lik motorda da kullanılıyormuş. Yani VW bence böyle ucu ucuna sınırda bir üretim piyasaya sürmez ama chiplenmeden önceki haline göre daha çok yıpranma şekilleneceğini düşünüyorum. Teşekkürler
  • polo 1.6 TDI bide DSG..

    çok tehlikeli olabilir ((:
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    polo 1.6 TDI bide DSG..

    çok tehlikeli olabilir ((:


    Kesin şanzuman patlar :))
  • quote:

    Dekompresyon olayına gelince; aracınızın redline'nı 7000 değil de 8000'e ayarlıyalım ve sizi yokuş aşağı 1. ve 2. viteste bastıralım, aracınız kendi ağırlığından dolayı redline'I otomatik olarak aşacak ve over-pressure oluşacak ve kendi gözünüzle aracın daha fazla tork çevirdiğini göreceksiniz. Bunu size kendi aracımda ispatlarım, gelin yanıma size VAGCOM üzerinden bilgisayar ekranımdan boost pressure, rpm gibi parametrelerin değerlerini göstererek de-kompresyonda nasıl bir tork oluştuğunu gösterebilirim.


    Lütfen yanlış anlaşılmasın acaba yanlış mı biliyorum diye soruyorum, buradan redline'ı geçen bir araç kendi normalinden daha fazla tork üretir anlamı mı çıkıyor. Zira benim bildiğim 103 kW (140hp)'lik TSI motor max torku olan 220 Nm'yi yaklaşık 1500 ile 4000 rpm arasında üretiyor, 7000 rpmde tork 150 Nm'nin de altında kalıyor. Hatta 5000 rpmden sonra motor gücü de çok artmıyor. (VW'nin kendi self training 359 kitabında grafiği var.)

    Ayrıca da yorulmaya göre yapılan tasarımlarda malzemenin SN eğrisine bakılıyor bildiğim kadarıyla ki her malzeme belli bir stres değerinin altında sonsuz ömür verir. Ancak kimse sonsuz ömürde üretim yapmaz. Sürekli döngüsel yüke sahip bir malzemeye önerilenden fazla yük yüklerseniz kullanımın iyiliğine bakmadan ömürün kısalacağı kesindir. Ama bu ömür 200bin km'de değil de 160bin km'de biter siz farketmezsiniz. Kaldı ki her parçada belli bir güvenlik faktörü vardır. Parça dayanabileceği gerilmeden daha fazla gerilmeyi kaldıracak şekilde tasarlanır. Ancak hiç bir firmanın sabit 1.5 güvenlik faktörü aldığını sanmıyorum. 1.5 yerine 1.49 almak bile ekonomik açıdan çok önemlidir, parça boyutları küçülür.

    Ha tuning bir tutkudur, bir sanattır diyecek bir sözüm yok. Fabrika verilerini her zaman artırabilirsiniz ama bu araç ilk hali gibi güvenlidir diyemezsiniz bana göre.

    Elimden geldiğince yanlış anlamaya yol açmayacak şekilde yazmaya çalıştım, yanlışım varsa lütfen ustalarım düzeltsinler.

    Saygılar

    cmtekin




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.