Şimdi Ara

vw passat kronikleşen motor ışığı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
4.647
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Geçtiğimiz aylarda emaneten 2011 model 1.4 tsı dsg passat araç aldım, 3 ay içinde 3 sefer motor ışığı yaktı.

    ilkinde uzun yoldan gelirken araç yüklü vaziyette yokuşlu yerde motoru biraz sıkıştırınca yandı. ustaya götürdük, bilgisayara taktı, enjektörün ömrü gitmiş dedi değiştirdi, ışığı söndürdü.

    ikincisinde gene rampaya girmek üzereyken hafif bir çukura girdim çıktım yandı. Bu kez de götürdük bir şeyi yok diye bilgisayardan ışığı söndürüp gönderdiler.

    üçüncüsünde gene yokuşu çıkarken araç hızını alsın diye 3 bin devire çıkarınca yandı. Henüz ustaya götürmedim.

    Işık 3 seferinde de manuelde kullanırken yandı, aracı düzenli devir aralığında kullanırım, sadece yokuşlarda hızını alsın diye ara sıra 3 bin devire getirir vites atarım.

    Motorda görünürde bir sorun yok, öyle sıkıştıra sıkıştıra da kullanmam.

    Benzer sorun başına gelen oldu mu , nasıl bir çözüm üretti merak ediyorum.








  • Yapay Zekanın Yanıtı

    VW Passat Motor Arıza Lambası: Kronik Bir Sorun

    VW Passat sahipleri arasında sıkça görülen sorunlardan biri, kronikleşen motor arıza lambası sorunudur. Bu sorun, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve araç sahiplerine büyük rahatsızlık verebilir.

    Passat Motor Arıza Lambası Neden Yanar?

    Passat motor arıza lambası, aracın motor kontrol ünitesinin (ECU) motorla ilgili bir sorun tespit ettiğini gösteren bir uyarıdır. ECU tarafından tespit edilen en yaygın sorunlar şunlardır:

    • EGR Valfi Sorunları: Egzoz gazı devridaim valfi (EGR) sorunları, Passat motor arıza lambasının yaygın bir nedenidir. EGR valfi, egzoz gazlarını yeniden motora yönlendiren bir cihazdır. Arızalı bir EGR valfi, motor performansını düşürebilir ve arıza lambasının yanmasına neden olabilir.
    • Turboşarj Sorunları: Turboşarj sorunları, özellikle 1.4 TSI motorlu Passat modellerinde sıkça görülür. Turboşarj, motora daha fazla hava sağlayan bir cihazdır. Arızalı bir turboşarj, motor gücünü azaltabilir ve arıza lambasının yanmasına neden olabilir.
    • Yakıt Enjektörleri Sorunları: Yakıt enjektörleri, motora yakıt sağlayan cihazlardır. Arızalı bir yakıt enjektörü, motorun düzgün çalışmasını engelleyebilir ve arıza lambasının yanmasına neden olabilir.
    • Oksijen Sensörleri Sorunları: Oksijen sensörleri, egzoz gazlarındaki oksijen seviyesini ölçer. Arızalı bir oksijen sensörü, motorun hava-yakıt karışımını ayarlama yeteneğini etkileyebilir ve arıza lambasının yanmasına neden olabilir.

    Passat Motor Işığı Neden Sarı Yanar?

    Passat motor arıza lambası genellikle sarı renkte yanar. Sarı renkli uyarı lambaları genellikle ciddi bir sorun olmadığını gösterir. Ancak, motor arıza lambasının yanması durumunda sorunun en kısa sürede araştırılması önerilir. Geciken onarımlar daha ciddi sorunlara ve daha yüksek onarım maliyetlerine yol açabilir.

    Passat B8 Motor Arıza Lambası Neden Yanar?

    Passat B8 modellerinde motor arıza lambasının yanmasının nedenleri diğer Passat modellerine benzerdir. Bununla birlikte, B8 modellerinde EGR valfi sorunları ve turboşarj sorunları daha sık görülür.

    Sonuç

    VW Passat motor arıza lambası, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilen kronik bir sorundur. Bu sorun, araç sahiplerine rahatsızlık verebilir ve gecikmeksizin araştırılmalıdır. Arıza lambasının yanması durumunda, sorunun kaynağını doğru bir şekilde teşhis etmek ve uygun onarımları gerçekleştirmek için güvenilir bir oto tamircisine başvurulması önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • motor ışığı bazen emisyonun yükseldiğinide belirtebiliyor herhangi güçte düşüş veya ışık yanması dışında bi sorunu sıkıntısı varmı aracın

  • quote:

    Orijinalden alıntı: püskümütyiyen

    motor ışığı bazen emisyonun yükseldiğinide belirtebiliyor herhangi güçte düşüş veya ışık yanması dışında bi sorunu sıkıntısı varmı aracın

    hayır hocam görünürde hiçbir sorunu yok. Zaten 2 kez sanayide detaylı baktırdık

    Gördüğüm kadarıyla her seferinde ışık yokuş çıkarken, 2 bin devrin biraz üzerine çıkınca yandı

  • quote:

    Orijinalden alıntı: elweda

    hayır hocam görünürde hiçbir sorunu yok. Zaten 2 kez sanayide detaylı baktırdık

    Gördüğüm kadarıyla her seferinde ışık yokuş çıkarken, 2 bin devrin biraz üzerine çıkınca yandı



    Alıntıları Göster

    o zaman yüksek ihtimalle egzoz emisyon değeri yokuş çıkarken yükseldiği için yanıyor

  • püskümütyiyen kullanıcısına yanıt

    ne yapmak lazım çözümü nedir acaba

  • quote:

    Orijinalden alıntı: elweda

    ne yapmak lazım çözümü nedir acaba

    egzozcuda baktırmak lazım

  • quote:

    Orijinalden alıntı: püskümütyiyen

    egzozcuda baktırmak lazım



    Alıntıları Göster

    bilgisayara taktılar bu kez turbo arızası vermiş revizyon 1500-2000 TL arası tutar dediler bakalım daha ne iş açacak başımıza :)

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Honda Civic Akü Sorunu
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elweda

    bilgisayara taktılar bu kez turbo arızası vermiş revizyon 1500-2000 TL arası tutar dediler bakalım daha ne iş açacak başımıza :)



    Alıntıları Göster

    inşallah daha geçirmezler sanayide en azından turbo olduğu belli oldu yani egzoz gazını kullanan bi parça sonuç olarak sağlık olsun :)

  • 60.000 km yanmayan motor ışığı az önce opet’ten mazot aldıktan sonra yanmaya başladı. Dandik bir marka da değil, ne oldu acaba?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.