Araba 71bin kilometrede 1 haftadır araç yatıyordu. Sabah çalıştırdım. Motor arıza ışığı, lastik basınç uyarısı ve ESP uyarı ışığı . Üçüde aynı anda yanmaya başladı. 1 hafta önce normaldi herşey. Motorda sıkıntı oldu diyelim. Neden diğerleri de yansın ? Lastiklere hava bastım ve basıncı sıfırlamak istedim ama yine bu üçü yanıyor. Başına gelen var mı ? Ne olabilir ? Edit : Akücüye götürdüm ilk başta arızaları anlatınca akü dedi. Sonra aküyü ölçtü. Değerler düzgün. Aküde 2020 mutlu akü. Aküde sıkıntı yok dedi. Nereye göstermem gerekir. Birtane elektrikci ustam var anlar mı acaba ? Yoksa servise mi gitmek gerekir ? Edit 2 : Ustaya gösterdim. Usta araç beyni değişmesi gerekiyor dedi. Araci yıkarken beyni ıslatmışsındır dedi. Kaputu hiç açmadım. Oradan beyinin ıslanma ihtimali var mı cidden ? Aracın önce akü arıza ışığı. Yolda giderken ESP ve lastik basınç sensörü yandı. Bir kaç gün öncede vites değişimini gösteren shift yazısı çıkmaz oldu ve aracın yokuş kalkış sistemi çalışmıyor. Akücü akü değil dedi, ustanın birisi beyin dedi. Başka ustaya anlattım durumu. Araca bakmadan. Yoğunum beyinden değil aküdendir dedi. Beyin olma ihtimali var mı acaba ? Kaputu açmadan aracı yıkadım. Beyne oradan su kaçma ihtimali var mı cidden ? Son edit çözümüm : Başka birisinde de bu sıkıntı olmuş. Yaptığım işlemleri ona yazdım. Onu da size alıntı yapıyorum. Ön ayak olur belki. Akü den de benzer arıza veriyor ama benim akü normal çıktı. İlk önceliğin başka benzer araç varsa onun aküsünü senin araca tak dene. Ben öyle yaptım. Arızalar tekrar devam ediyordu. Usta ilk aracı telefona bağladı. Program ile arızaya baktı. Turbo basınç yüksek arızası çıktı. bu arıza turbo sensöründen yapar dedi. Parcacidan turbo sensörü aldı takti. Arıza gene devam edince eski orjinal sensörü geri taktı. Bilgisayardan partikül temizliği yaptı. Arıza gene devam edince partikül temizliğinden de değil dedi. Turbonun vastegate diye bir parçası var. Ustalar vesgeyt diyor ona. O patlak dedi. Turboyu değil önündeki vastegate parçasını değiştirdim sorun çözüldü. Turbo vesgeytini kontrol ettir. Turbocu anlıyor o işlerden de. Benim usta turbo ustası ile telefonda irtibatlaşarak giderdi o arızayı. Sizin sıkıntı başka parçadan olabilir. Ben ise sıkıntımı böyle çözdüm. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Efsanelerölmezunutmayın -- 9 Ekim 2022; 23:26:51 > |
Egea Motor Arıza Işığı Yanıyor: Nedenleri ve Çözümleri
Egea sahipleri, araçlarının gösterge panelinde yanan motor arıza ışığından endişe duyabilirler. Bu ışık, aracınızın motorunda bir sorun olabileceğine dair bir uyarıdır.
Nedenleri
Fiat Egea'da motor arıza ışığının yanmasına neden olabilecek çeşitli faktörler vardır:
- Uygunsuz yakıt kullanımı
- Hasarlı veya gevşek gaz kapağı
- Kirli hava filtresi
- Arızalı ateşleme bobinleri
- Sensör sorunları
- Katalitik konvertör arızaları
Türleri
Motor arıza ışığı, iki farklı renkte yanabilir:
- Sarı: Bu, ciddi olmayan bir sorun olduğunu gösterir ve sürüşünüze devam etmenize izin verir. Ancak, sorunu en kısa sürede çözmek için bir servise başvurmanız önerilir.
- Kırmızı: Bu, hemen durmanızı gerektiren ciddi bir sorunu belirtir. Aracınızı güvenli bir yere çekin ve bir tamirciye başvurun.
Çözümler
Motor arıza ışığını gidermek için yapılabilecek birkaç şey vardır:
- Gaz kapağını kontrol edin ve sıkın.
- Hava filtresini değiştirin.
- Ateşleme bobinlerini kontrol ettirin.
- Sensörleri temizletin veya değiştirin.
- Katalitik konvertörü kontrol ettirin.
Önemli
Motor arıza ışığı yanıyorsa, aracınızı sürmeye devam etmekten kaçının. Bu, daha ciddi sorunlara ve onarım maliyetlerine yol açabilir. Sorunu en kısa sürede çözmek için bir servise başvurmak her zaman en iyisidir.