Şimdi Ara

Egea motor arızası - edit geldi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
1
Favori
11.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araba 71bin kilometrede


    1 haftadır araç yatıyordu. Sabah çalıştırdım. Motor arıza ışığı, lastik basınç uyarısı ve ESP uyarı ışığı . Üçüde aynı anda yanmaya başladı. 1 hafta önce normaldi herşey. Motorda sıkıntı oldu diyelim. Neden diğerleri de yansın ? Lastiklere hava bastım ve basıncı sıfırlamak istedim ama yine bu üçü yanıyor. Başına gelen var mı ? Ne olabilir ?


    Edit : Akücüye götürdüm ilk başta arızaları anlatınca akü dedi. Sonra aküyü ölçtü. Değerler düzgün. Aküde 2020 mutlu akü. Aküde sıkıntı yok dedi. Nereye göstermem gerekir. Birtane elektrikci ustam var anlar mı acaba ? Yoksa servise mi gitmek gerekir ?


    Edit 2 : Ustaya gösterdim. Usta araç beyni değişmesi gerekiyor dedi. Araci yıkarken beyni ıslatmışsındır dedi. Kaputu hiç açmadım. Oradan beyinin ıslanma ihtimali var mı cidden ?


    Aracın önce akü arıza ışığı. Yolda giderken ESP ve lastik basınç sensörü yandı. Bir kaç gün öncede vites değişimini gösteren shift yazısı çıkmaz oldu ve aracın yokuş kalkış sistemi çalışmıyor. Akücü akü değil dedi, ustanın birisi beyin dedi. Başka ustaya anlattım durumu. Araca bakmadan. Yoğunum beyinden değil aküdendir dedi. Beyin olma ihtimali var mı acaba ? Kaputu açmadan aracı yıkadım. Beyne oradan su kaçma ihtimali var mı cidden ?



    Son edit çözümüm :

    Başka birisinde de bu sıkıntı olmuş. Yaptığım işlemleri ona yazdım. Onu da size alıntı yapıyorum. Ön ayak olur belki.


    Akü den de benzer arıza veriyor ama benim akü normal çıktı. İlk önceliğin başka benzer araç varsa onun aküsünü senin araca tak dene. Ben öyle yaptım. Arızalar tekrar devam ediyordu. Usta ilk aracı telefona bağladı. Program ile arızaya baktı. Turbo basınç yüksek arızası çıktı. bu arıza turbo sensöründen yapar dedi. Parcacidan turbo sensörü aldı takti. Arıza gene devam edince eski orjinal sensörü geri taktı. Bilgisayardan partikül temizliği yaptı. Arıza gene devam edince partikül temizliğinden de değil dedi. Turbonun vastegate diye bir parçası var. Ustalar vesgeyt diyor ona. O patlak dedi. Turboyu değil önündeki vastegate parçasını değiştirdim sorun çözüldü.




    Turbo vesgeytini kontrol ettir. Turbocu anlıyor o işlerden de. Benim usta turbo ustası ile telefonda irtibatlaşarak giderdi o arızayı.


    Sizin sıkıntı başka parçadan olabilir. Ben ise sıkıntımı böyle çözdüm.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Efsanelerölmezunutmayın -- 9 Ekim 2022; 23:26:51 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Egea Motor Arıza Işığı Yanıyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Egea sahipleri, araçlarının gösterge panelinde yanan motor arıza ışığından endişe duyabilirler. Bu ışık, aracınızın motorunda bir sorun olabileceğine dair bir uyarıdır.

    Nedenleri

    Fiat Egea'da motor arıza ışığının yanmasına neden olabilecek çeşitli faktörler vardır:

    • Uygunsuz yakıt kullanımı
    • Hasarlı veya gevşek gaz kapağı
    • Kirli hava filtresi
    • Arızalı ateşleme bobinleri
    • Sensör sorunları
    • Katalitik konvertör arızaları

    Türleri

    Motor arıza ışığı, iki farklı renkte yanabilir:

    • Sarı: Bu, ciddi olmayan bir sorun olduğunu gösterir ve sürüşünüze devam etmenize izin verir. Ancak, sorunu en kısa sürede çözmek için bir servise başvurmanız önerilir.
    • Kırmızı: Bu, hemen durmanızı gerektiren ciddi bir sorunu belirtir. Aracınızı güvenli bir yere çekin ve bir tamirciye başvurun.

    Çözümler

    Motor arıza ışığını gidermek için yapılabilecek birkaç şey vardır:

    • Gaz kapağını kontrol edin ve sıkın.
    • Hava filtresini değiştirin.
    • Ateşleme bobinlerini kontrol ettirin.
    • Sensörleri temizletin veya değiştirin.
    • Katalitik konvertörü kontrol ettirin.

    Önemli

    Motor arıza ışığı yanıyorsa, aracınızı sürmeye devam etmekten kaçının. Bu, daha ciddi sorunlara ve onarım maliyetlerine yol açabilir. Sorunu en kısa sürede çözmek için bir servise başvurmak her zaman en iyisidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • akü bitiyor

  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt

    Dediğiniz çok mantıklı hocam. Bende elektronik bir arıza diye düşünmüştüm ama sizin dediğiniz de mantıklı geldi şimdi. Araç 2016 model. Belki de alındığından beri aküsü değişmedi.

  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt

    İnternette araştırdım. Partikül dolmuş. Partikül temizletin diyende var. 2 ay önce aracı 30 dakika 4bin devirde kullandım. O temizlememiş mıdır acaba ?


    Sonra da şey aklıma geldi. 1.3 egeayi 30 dakika 4bin devirde kullandığım için motor yemiş olabilir mi ? 30 dakika 4bin devir çok gibi geldi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Efsanelerölmezunutmayın -- 14 Ocak 2022; 14:36:32 >
  • Kuvvetle muhtemel akünüz bitmiş.

  • 1 - Akü


    2 - Çekişten düşme ve limp moduna alma varsa ve araç 1.3MultiJet ise Turbo Westgate Valfi (Kroniktir)


    3 - DPF


    Çekiş düşüklüğünü DPF zannedip sağlam DPF parçasını sakın araya vermeyin Turbo Westgate Valfini mutlaka işinin ehli birine kontrol ettirin!

  • Efsanelerölmezunutmayın E kullanıcısına yanıt

    avometre bulun bir yerden, araç çalışmıyorken(sabah hiç marş basmadan ölçülecek) ayarını 12v'ye getirip uçlarını akü kutup başlarına değdirin. çıkan sonucu buraya yazarsanız akünüzün sağlığı hakkında yönlendirebiliriz

  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt

    Eyvallah başkan. Teşekkür ettim.


    Edit: internetten baktım. 50 lirayada var 150 lirayada. Bizim mahalledeki elektrikcilerde 50 liraya satılan varsa alıp olcsem iş görür mü yoksa sağlam bişey mi almak lazım ? Eğer 50 liralık iş görür dersen alam deneyem ama isgormez dersen biyerlerden ödünç alırım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Efsanelerölmezunutmayın -- 14 Ocak 2022; 17:3:35 >
  • Efsanelerölmezunutmayın E kullanıcısına yanıt
    Hocam iyi iş yapan akücü bulursanız sorun direkt çözülebilir . Onlar ölçüp söylüyor . Fakat akünüzün sağlığı yerinde sayılır daha kullanılır vaziyette olup arkadaş bitik diyip sizi de kekleyebilir . Size kalmış .
  • Efsanelerölmezunutmayın E kullanıcısına yanıt

    akünün voltajını ölçmek pek saglıklı olmaz. Voltaj normal olup akım tutmayan aküler de var. En iyisini akü ölçüm cihazı verir orda akımı da ölçülür.


    Kesin aküdür demek yanlış olur öncelikle bir arıza tespiti yaptırın.Bilgisayara baglandıgında arıza belli olur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 14 Ocak 2022; 17:41:6 >
  • geçenlerde benim arabadada oldu aküyü değiştirdim düzeldi.akü sağlam gibi görünüyor ama farlar klima felan açınca ölçtürdüm bozuk çıkıyor.
  • Fiatlar da bu şekilde oluyor. Akü bitmeye yakınsa bu şekilde elektronik hatalar verir. Bir an önce değiştirmeniz gerekiyor. Yolda kalırsınız.
  • Efsanelerölmezunutmayın E kullanıcısına yanıt

    hepsi aynı işi yapar pahalıya gerek yok. ama bir yerden ödünç alabiliyorsanız alın

  • Fiat akü bitmeye yakın sizi böyle uyarıp yolda kalmanızı önler
  • Akü al... Avometre alana kadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LegendisBack10

    Akü al... Avometre alana kadar.

    İlk başta aküden kaynaklı olduğunu bilmediğimiz için aküyü tespit etmek için alalım dedik ama çoğu kişi akü dediğine göre akü sanırım.

  • %99 akü

  • Egea'nın aküsü zaten ufak oluyor. O yüzden 5 sene dayanmış olması bile çok iyi bence. %99 Akü.

  • 2016 Egea sahibi olarak söylüyorum partikülden hiç uyrı almadım ben dolmasına rağmen. Akü biterken de gösterge marş basarken kontak kapalıyken indiği yere kadar iniyor titreyerek ve öyle marş basıyor hatta teybi falan kapattığı oldu bende bilginiz olsun.
  • Aku kutup basini sokup takarsansiz duzelir
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.