Şimdi Ara

araba kullanmaya yeni başlayanlara tavsiyeler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
12
Favori
15.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
30 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • net

    1- şerit değiştirirken ayna yeterli değil. kafanı da çevir.
    2- yokuş aşağı vitesi boşa alma.
    3- virajda fren yapma.
    4- abs'den korkma.
    5- sinyal verdikten sonra hemen geçme.
    6- büyük araçları sollarken hemen önüne geçme, onun kat edeceği yolu hesaba kat.
    7- aracı birinci vitese al, gaza basma ve debriyaj kavrama noktasını öğren. araç hareket etsin ama sen gaza basma, sonra debriyaja biraz daha fazla bas, kavramayı iptal etsin. kavrama noktasını iyi öğren arabanın.
    8- araç 2-3 metre gitmeden debriyajı bırakma.
    9- büyük avm otoparkında park çalış.
    10- iki saniyede araç ne kadar yol alır hesapla.
    11- dönüş bitikten sonra direksiyonu kendin çevirme, hızını ayarlarsan zaten kendisi dönecektir.
    12- el frenine güvenme ve park halinde mutlaka aracı viteste bırak.
    13- önüne birisi araç kırdığında hemen frene basma, arkandaki araç sana çarpabilir.
    14- araca bindiğinde el frenini unutma.
    15- debriyaja sonuna kadar bas.
    16- klima araç motoru ile alakalı, örneğin küçük bir araçta klima açık ilerlerken yokuş performansı azalacaktır.
    17- hata yaptığında karşı taraftan elinle özür dile.
    18- sol ayağını debriyaj pedalı üzerinde bırakma.
    19- fren yaparken debriyaja abanma, durma noktasına geldiğinde debriyaja basarsın.
    20- yokuş yukarı öndeki araç ile aranda mesafe bırak.
    21- yoldaki çukurdan kaçayım diye karşı şeriti ihlal etme.
    22- sağ dikiz aynasını park ederken aşağı indir.
    23- dikiz ile geri git, arkaya bakarsan sol tarafı unutursun.
    24- fren yaparken debriyaja basma, vites küçült.
    25- debriyajdan ayağını çekerken topuk sabit kalsın.
    26- çukurdan kaçarken aynaya bak.
    27- sert şerit değiştirme.
    28- virajı dönerken şeridinden çıkma, önüne bak.
    29- aracın sağ tarafı kaldırıma sandığından daha yakın, acemiyken 2-3 kat boşluk bırak.
    30- önüne ani bir engel çıktığında ani şerit değiştireceğine arkana dikizden dikkat ederek ani fren yap.
    31- onu on geçe.
    32- yarım debriyaj; gaza basmadan arabanın ilerlemesi.
    33- sol topuk sabit, ayak ucu debriyajın solunda beklesin. lazım olduğunda sağa çekersin ayağının ucunu.
    34- şeridinde ilerlerken sağdan ya da soldan önüne araç kırarsa sakın şerit değiştirme. sakin fren yap.
    35- tabelayı göremiyorsan sinyalden ziyade dörtlüleri yak ve bekle istersen.
    36- virajlarda şeridinde kalmak içim aracın önüne değil ileriye bakmayı dene.
    37- aynalar kaportayı gösteriyorsa çok kapalı demektir, kaporta aynadan tam ayrıldığında yeterlidir.
    38- araç hareket halindeyken sakın vitesi boşa atma.
    39- kör nokta aynası al.
    40- istanbul'da sağ şeritten ziyade sen orta şeridi kullan.
    41- öndeki aracın öndeki aracının stop lambasına bak.
    42- çevirmeye denk gelirsen iç aydınlatmayı önceden aç. muhtemelen sorun olmadan yoluna devan edersin.
    43- bağlantı yolundan çevre yoluna çıkarken yavaşlamayın, hızlanın.
    44- az frene bas, çok vites değiştir.
    45- göstergede kırmızı ışık varsa yola çıkmaya hazır değil araç demek. muhtemelen el frenidir o.
    46- vites büyüdükçe debriyajı daha hızlı bırak.
    47- ne yapacağını bilemiyorsan öndeki aracı taklit et.
    48- önünde aniden duran araç olursa arkanı dikkate alarak sen de aniden dur. aracı sağa ya da sola çevirme.
    49- ışık olmayan kavşakta geçiş üstünlüğü sağdakindedir.
    50- solladığın aracın önünü dikizden gördükten sonra sağ şeride geç.
    51- gaza ve frene basarken topuk yerde olurda daha yumuşak basarsın.
    52- park edeceğin zaman dörtlüleri yak.
    53- 70 km hızla ilerlerken şerit değiştirmek için öküz gibi direksiyonu kırma, hafif çevirmen yeter.
    54- boş bir yolda fren alıştırması yap. hangi hızda aracın frene ne kadar tepki veriyor, tecrübe et.
    55- stresi yenmek için sakız çiğneyin, göreceksiniz çok işe yaratacak.
    56- sarı yandığında gaza gelip de kırmızıya yakalanmamak için gaza basma. karşı şerit de senin gibi düşünebilir.
    57- kavşağa geldiğinizde vitesi boşa alıp bir bekleyin.
    58- tümseklerden ya da kasislerden frene basılarak geçilmez, yaklaşırken frene basarsın ve freni bıraktıktan sonra üzerinden geçersin.
    59- şerit değiştirirken frene basma.
    60- soğuk havada araca binmeden kaportaya sağlam 3-4 tokat atıp, aracı salla. motorda uyuyan kedi falan olabilir.
    61- parklarını gündüz aç.
    62- acil durumlarda hemen dörtlüleri yak. diğer araçlara çok şey anlatır. daha temkinli yaklaşırlar.
    63- bir yokuşu kaçıncı viteste çıkıyorsan o viteste in.
    64- viraja girerken değil yaklaşırken hızını ayarla.
    65- yokuş aşağı inerken debriyajı kökleme, al birinci vitese ve fren yardımı ile yoluna devam et.
    66- ehliyet kitabını al ve oku.
    67- inmek için kapıyı açarken aynaya bak.
    68- her 15 saniyede bir sağ, sol ve arka kontrolü yap.
    69- 100 km üzeri hızlarda direksiyonu iki elle tut.
    70- stop ettiğinde araç el frenini çek. dörtlüleri yak, sorun olduğunu anlasınlar.
    71- virajlara asla araba boşta gitme, önüne aniden bir şey çıkarda hamle yapman gerekirse geç kalırsın.
    72- kesinlikle araç içi kameran olsun.
    73- debriyaj pedalını kullanırken kavrama noktasını ayağınızı bilekten bükerek değil, bacağı kalçadan tümüyle hareket ettirerek arayın.
    74- aynalara kafanı çevirerek değil gözlerinle bak.
    75- ani fren yapman gerekirse dörtlüleri de yakabilirsin, arkanda bulunan araçlar daha dikkatli olacaktır.
    76- sol ayna, dikiz aynası, önünüz… sol ayna, sağ ayna, dikiz aynanız, önünüz ve yine sol ayna.
    77- aracın içindesin ve tekerlekler ne yönde bilmiyorsun, bu durumda direksiyonu tam sağa ya da tam sola çevirdikten sonra iki tur toparlayın yeter, tekerlekler paralel olacaktır.
    78- yol az sonra üç şeritten iki şeride düşecekse en baştan şeridin birini ortalayın ki ileride sıkışmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Otomatik bir araba al yukardaki maddeleri yarisini debriyajla ilgili neredeyse, bu maddeleri umursamana gerek kalmaz.



    Butun dikkatini yola ve cevrene verecegin icin kalan maddelerin yarisinida umursamana gerek kalmaz. Zira kafan pedaldi, kavramaydi araba kaydimiydi dogru vitestemiyim cekermi cekmezmi de degil trafikte olacak.



    Kisaca otomatik bir araba al ve dikkatini yola ver, pedalla vitesle araba ugrassin sen degil.



    Hayirli gunler
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Kullanmaya Yeni Başlayanlara Tavsiyeler

    Araba kullanmaya yeni başlamak heyecan verici ama aynı zamanda zorlu bir deneyim olabilir. İlk defa araba kullanacaklar veya acemi sürücüler için, özgüvenli ve yetkin bir sürücü olma yolunda atılması gereken birtakım adımlar vardır.

    Otomatik Araba Kullanmaya Yeni Başlayanlara Tavsiyeler

    • Temel Komutları Öğrenin: Gaz, fren ve direksiyon gibi temel komutları ve bunları nasıl düzgün bir şekilde kullanacağınızı öğrenin.
    • Boş Bir Alan Bulun: Acemi sürücüler için en güvenli yer, trafik olmayan boş bir alandır. Burada, temel manevraları uygulayıp kendinizi daha rahat hissedebilirsiniz.
    • Yavaş ve Kademeli Başlayın: Başlangıçta düşük hızlarda sürün ve zamanla hızınızı kademeli olarak artırın. Bu, arabanız üzerindeki kontrolü geliştirmenize yardımcı olacaktır.

    Araba Kullanırken Acemilik Nasıl Atılır

    • Kendinize Güvenin: Acemi sürücüler genellikle aşırı ihtiyatlı veya aşırı kendine güvenlidirler. İkisinin ortasını bulmaya çalışın ve yeteneklerinize güvenin.
    • Dikkatli Olun: Sürüş sırasında çevrenizin sürekli farkında olun. Diğer araçları, yayaları ve yol işaretlerini gözlemleyin.
    • Savunmacı Sürüş: Başkalarının hatalarını öngörmeye çalışın ve gerekirse önlem alın. Bu, kazaları önlemenize yardımcı olacaktır.

    Araba Kullanmayı Yeni Öğrenen Birinin Zorlandığı Şeyler

    • Paralel Park Etme: Bu, yeni başlayanlar için en zor manevralardan biri olabilir. Bol bol pratik yapın ve sabırlı olun.
    • Trafikte Sürüş: Yoğun trafikte sürmek stresli olabilir. Sakin kalın ve diğer araçlarla güvenli bir mesafe bırakın.
    • Gece Sürüşü: Gece görüşü sınırlıdır ve yol işaretlerini ve diğer araçları görmek zor olabilir. Gece sürüşü yapmaktan kaçınmak veya fazladan dikkatli olmak önemlidir.

    Yeni Araba Kullananlara Tavsiyeler

    • Arabanızı Tanıyın: Arabanızın özelliklerini ve kontrollerini öğrenin. Bu, acil durumlarda doğru kararlar vermenizi sağlayacaktır.
    • Seyir Kontrolünü Kullanın: Otoyolda sürerken seyir kontrolünü kullanmak yakıt tasarrufu sağlar ve sürüş yorgunluğunu azaltır.
    • Düzenli Bakım Yapın: Arabanızı düzenli olarak bakımını yaptırmak güvenli ve sorunsuz çalışmasını sağlayacaktır.

    İlk kez araba kullanacaklar için veya yeni başlayan sürücüler için araba kullanmayı öğrenmek zaman ve çaba gerektiren bir süreçtir. Bu tavsiyelere uyarak ve bol bol pratik yaparak, güvenli ve yetkin bir sürücü olabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Teşekkürler F1 pilotu oldum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ragnarok.

    Teşekkürler F1 pilotu oldum
    Boşluğuma geldi kahkaha attım
  • Zamaninda kız arkadaşım yeni öğreniyor aracin sürmesini, öğrettiğim tek şey atik olmasi.



    -Arkana aynadan bak araçla mesafe varsa gireceğin kadar direk sinyali ver direk yol istemeden şeridi değiştir. Çünkü ülkemizde sinyal verdiğin anda gaza basan tipler var. Çok var hemde..



    -Biri arkana mi yapıştı sol serittesin, adamin hakki yol ver direk hic inatlaşma.



    -Biri seni sıkıştırıyor mu, arabanin burnunu onun burnundan ileride tutucak şekilde ayarla, şeridinden asla ayrilma, panik yapma vurduğu an 8 de 8 suçlu o olur diyorum, çünkü biz ilerde oluyoruz o seridinde olmuyor hem bize vurmuş sayılıyor. Diyorum ki öyle.



    -Trafikte asla ama asla laf dalaşına girme, biri birşey mi dedi eyvallah de geç diyorum ki 1lira için öldürülen ülkeyiz.



    - Aynalarda muhakkak gözün olsun, arkadan gelenleri kollamalisin, biri makas atarak mi geliyor arkadan, senin önüne geçeceğini sezdiğin an yapıştır gazi, gecemesin.



    Gibi extra bir kac bilgi verdim. Çünkü kadın sürücüler ülkemizde genelde üzerine kırılan oluyor, laf atılan oluyor..



    Sizin yazdığınız zamanla tecrübe edilebilecek şeyler, yukardakiler trafik düzeniyle ilgili bilinmesi gerekli şeyler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sol şeritte giderken arkandaki araba senden 1 km bile daha hızlı geliyorsa yol ver. Verin verdirin verelim. Hız sınırı var diye solu kapatmayın ya. Ben cezayı yerim birader sanane senden hızlı geliyorsam sol şeritte bana yol vereceksin.
  • 2012'de ehliyet almama rağmen yeni sayılırım ben de. İstifade ettik az çok. Teşekkürler.

    Acemilerin korkulu rüyası yokuşta kalkış ve de park bence. Eğer yokuş kalkış desteği olmayan, benzinli veya LPG'li araç kullanıyorsanız yoğun trafikte bazen terletiyor. Öğrenirken kafamıza çivi gibi çakılan ''baskı balatayı bitirirsin'' cümlesi eşliğinde.
  • TahaKaradeniz kullanıcısına yanıt
    Hocam yokusta kalkarken dikkat edin debriyaja. Baski balatayi bitirirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Youtube'da güzel kanallar var, Zafer Aksoy bunlardan bir tanesi. Adama neden eksi veriyorlar bilmiyorum :)
  • Otomatik bir araba al yukardaki maddeleri yarisini debriyajla ilgili neredeyse, bu maddeleri umursamana gerek kalmaz.



    Butun dikkatini yola ve cevrene verecegin icin kalan maddelerin yarisinida umursamana gerek kalmaz. Zira kafan pedaldi, kavramaydi araba kaydimiydi dogru vitestemiyim cekermi cekmezmi de degil trafikte olacak.



    Kisaca otomatik bir araba al ve dikkatini yola ver, pedalla vitesle araba ugrassin sen degil.



    Hayirli gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 24 Nisan 2018; 17:40:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk bir kaç maddede takıldığım yerler var.



    Mesela virajda frene basılmaz denmiş. Ama kontrollü girilen bir virajda eli yüzü düzgün bir arabaysa, biraz hızlı olduğunuzu fark ederseniz hafiften basmak sıkıntı olmuyor.

    Tabii en iyisi basmamak ama bilmediğiniz bir viraja hızlı girdiğinizi fark ettiğinizde eğer aracın limitlerinde değilseniz aracın dengesini bozmadan hafif ve sabit güçte fren yapılabilir. Ama bu dediğimi yapmak için aracın limitlerini öğrenmek lazım
    Bunun de için boş ve geniş virajlarda deneme yapılması gerek.

    Önünüze kıran olunca hemen fren yapmayın denmiş. Ben bu tarz durumlarda takip mesafemin azalıp öndekinin dibine girmeye kesinlikle karşıyım. Arkamdaki takip mesafesini korumuyorsa banane.

    Ama uzun mesafeli takiplerde bu doğru, çoğu zaman frene bile gerek kalmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 24 Nisan 2018; 19:52:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağdaş

    Youtube'da güzel kanallar var, Zafer Aksoy bunlardan bir tanesi. Adama neden eksi veriyorlar bilmiyorum :)
    Meyve veren ağaç taşlanır derler. O adamın sayesinde olayın mantığını anlamıştım ve sınav zamanı aşırı heyecan rahatsızlığı olan biri olarak sınavı geçmiştim. Kurslardaki hocaların bir çoğu araba kullanmayı öğretmek değil, sınavı geçirmek üzerine iş yapıyor.
  • quote:

    7- aracı birinci vitese al, gaza basma ve debriyaj kavrama noktasını öğren. araç hareket etsin ama sen gaza basma, sonra debriyaja biraz daha fazla bas, kavramayı iptal etsin. kavrama noktasını iyi öğren arabanın.

    sanırım benim eksikliğini hissettiğim şey bu.. yokuş kalkış desteği yoksa aracın arkaya bırakmadan kaldırmak bana işkence oluyor...
    kardeşim anlattıydı yarım debriyaj yaparak ayağını frenden çekip gaza basarsan arkaya salmazmış, sanırım baya bir pratik yapmam lazım bir araba alınca
  • kuzgun_ kullanıcısına yanıt
    el freni ile kalksana acemisen. daha garanti.



    el frenini çek. kalkarken normal kalkar gibi debreyajtan ayağını çekip gaz ver. o ara el frenini indir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boqe kullanıcısına yanıt
    öyle yapıyorum zaten bro, ama bende herkes gibi normal kalkmaya çalışıyorum
  • Baktın 2 km öteden biri sellek yağmuru eşliğinde geliyor.Hemen ayagini gazdan çek,vites düşür aragaz ver ve oradan uzaklas.

    Eğer sana yetisemezse o bir Vtec Civic tir.Eger yetişir ve sellektore devam ederse o bir mavi Scricco veya kırmızı bir Leon dur.Birak geçsin.Ama eğer seni en sağdan geçtikten sonra önüne gelip ani fren yapıyorsa bil ki o bordo bereli bir F30 dur.Bundan sonra duani et ve kendini ona bırak.

    Not:İstanbul da aktif olarak 350 bin+ km yapmış biri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayati bilgiler gerçekten. Favorilere ekledim. Yayalara da saygılı olunmalı. Yayanın üstün olduğu yerlerde yayanın üstüne sürülmemeli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şimdiye kadar trafikte 3 sebepten sorun yaşadım.

    1 - oradan geçermiyim acaba diye düşündüğünüzde %80 geçemezsiniz. geçebilseniz bile yavaş geçmeniz gerekir.
    en güzeli yavaşlayıp deneyin.

    2 - bluetooth kiti olmadan ve yoğun trafikte telefonla konuşmayın. hele ki istanbul gibi şehirlerde hiç önermem.

    3 - yolu bilmiyorsan önceden çalış araştır, buna vaktin olmadıysa yolda sormaktan çekinme. mümkünse polis, taksici, kurye gibi sürekli araç sürenlere sor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    Zamaninda kız arkadaşım yeni öğreniyor aracin sürmesini, öğrettiğim tek şey atik olmasi.



    -Arkana aynadan bak araçla mesafe varsa gireceğin kadar direk sinyali ver direk yol istemeden şeridi değiştir. Çünkü ülkemizde sinyal verdiğin anda gaza basan tipler var. Çok var hemde..



    -Biri arkana mi yapıştı sol serittesin, adamin hakki yol ver direk hic inatlaşma.



    -Biri seni sıkıştırıyor mu, arabanin burnunu onun burnundan ileride tutucak şekilde ayarla, şeridinden asla ayrilma, panik yapma vurduğu an 8 de 8 suçlu o olur diyorum, çünkü biz ilerde oluyoruz o seridinde olmuyor hem bize vurmuş sayılıyor. Diyorum ki öyle.



    -Trafikte asla ama asla laf dalaşına girme, biri birşey mi dedi eyvallah de geç diyorum ki 1lira için öldürülen ülkeyiz.



    - Aynalarda muhakkak gözün olsun, arkadan gelenleri kollamalisin, biri makas atarak mi geliyor arkadan, senin önüne geçeceğini sezdiğin an yapıştır gazi, gecemesin.



    Gibi extra bir kac bilgi verdim. Çünkü kadın sürücüler ülkemizde genelde üzerine kırılan oluyor, laf atılan oluyor..



    Sizin yazdığınız zamanla tecrübe edilebilecek şeyler, yukardakiler trafik düzeniyle ilgili bilinmesi gerekli şeyler.
    - Aynalarda muhakkak gözün olsun, arkadan gelenleri kollamalisin, biri makas atarak mi geliyor arkadan, senin önüne geçeceğini sezdiğin an yapıştır gazi, gecemesin.

    Şahane tavsiye olmuş.. Diğerlerinin arasında 1 numara derim.. HA yanlız yarın kız arkadaşınız ağlayarak arabayı vurdum diye geldiğinde onu nasıl teselli edeceğinizi de şimdiden düşünün..

    https://www.youtube.com/watch?v=Po6-ulD2__s




  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Maddeleri okurken aklıma geldi sık sık.

    Otomatik vites al, debriyaj denen saçmalıkla uğraşma :)



    Araba üretenler neden düz vites üretiyor anlamıyorum. En baştan hepsi otomatik vites olmalıydı, hatta direkt Cvt olmalıydı tüm araçlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    Maddeleri okurken aklıma geldi sık sık.

    Otomatik vites al, debriyaj denen saçmalıkla uğraşma :)



    Araba üretenler neden düz vites üretiyor anlamıyorum. En baştan hepsi otomatik vites olmalıydı, hatta direkt Cvt olmalıydı tüm araçlar
    Aşırı trafik olan bir yerde yaşanmıyorsa manuelin tadı başka hocam.



    Not : İlk aracı otomatik şanzıman olan ve 2 sene kullanıp manuel araca geçen arkadaş...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.