Şimdi Ara

Motordan Hava Sesi Gibi Bir Ses Geliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
13.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bugün dışarı çıkacaktım. Rölantide biraz bekleyeyim dedim. O esnada da karları temizledim. Birden hava sesi gibi bir ses geldi. ''Tıss'' gibi inceden. Önceden de olmuştu. O zaman da rölantide bekliyordum. Kaputu açmıştım ve yine o ses gelmişti. Arabanın altına baktım, sağına soluna baktım, hiçbir şey göremedim. Ses sanki biraz zaman geçince azalarak kayboluyor gibi ya da kulak alışınca ayırt edemiyoruz herhalde. Arkada da dizelin sesi olunca. Motorun soğuk sıcak olması farketmiyor. Sıcak motorda da bu ses gelmişti, soğuk motorda da geldi bugün.
    1.4 HDI motor. Turbo ile alakası olabilir mi? Yoksa hava mı kaçırıyor hortumlar? Bu arada yolda giderken gaza yüklendiğimde hava sesi duyamıyorum. Vardır belki ama motor sesi bastırıyor olabilir. Neleri kontrol ettirmemi/etmemi önerirsiniz? Kendim kontrol edebilirsem iyi olur ustaya götürmeden.
    Teşekkürler.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motorunuzdan Hava Sesi mi Geliyor? İşte Nedenleri ve Çözümleri

    Motorunuz rölantide çalışırken veya sürüş sırasında motordan gelen bir hava sesi duyuyorsanız, bunun birkaç nedeni olabilir. Bu makalede, motordan gelen hava kaçırma seslerinin olası nedenlerini ve bunları nasıl gidereceğinizi inceleyeceğiz.

    Motordan Gelen Hava Kaçırma Sesi Nedenleri

    • Vakum Kaçağı: Vakum hortumları veya contalarındaki delikler veya çatlaklar hava kaçırılmasına neden olabilir, bu da tıslama veya ıslık sesi çıkarır.
    • EGR Valfi Arızası: Egzoz Gazı Devridaim (EGR) valfi arızalıysa, motora gereğinden fazla egzoz gazı girebilir ve bu da hava sesi oluşturabilir.
    • Boğaz Kelebeği Arızası: Boğaz kelebeği, motora giren hava miktarını kontrol eder. Arızalı bir boğaz kelebeği, hava kaçırılmasına ve hava seslerine neden olabilir.
    • Manifold Kaçağı: Emme veya egzoz manifoldlarındaki çatlaklar veya gevşek cıvatalar hava kaçırılmasına ve tıslama veya ıslık sesine yol açabilir.
    • Turboşarj Kaçağı: Turboşarjlı araçlarda, turboşarjdaki bir sızıntı hava kaçırılmasına ve yüksek perdeli bir sese neden olabilir.

    Hava Sesini Giderme Adımları

    • Vakum Kaçaklarını Kontrol Et: Tüm vakum hortumlarını ve contalarını hasar açısından kontrol et. Herhangi bir delik veya çatlak bulursan, bunları onar veya hortumları değiştir.
    • EGR Valfini Test Et: Bir mekanik, EGR valfini test edebilir ve gerekirse değiştirebilir.
    • Boğaz Kelebeğini Temizle: Boğaz kelebeğini temizlemek, birikintilerin giderilmesine ve hava akışının iyileştirilmesine yardımcı olabilir.
    • Manifoldları İnceleyin: Emme ve egzoz manifoldlarını çatlaklar veya gevşek cıvatalar açısından kontrol et. Gerekirse contaları değiştir veya cıvataları sık.
    • Turboşarjı İnceleyin: Turboşarjlı bir aracın varsa, turboşarjı hasar açısından kontrol et. Sızıntı tespit edersen, bir mekanikle iletişime geç.

    Motordan gelen hava sesini gidermek genellikle zor değildir ancak nedeni belirlemek önemlidir. Yukarıdaki adımları izleyerek, hava kaçırma sorununu tespit edebilir ve aracının performansını iyileştirebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Klimaniz gaz kaçırıyor olabilir. Turboyla alakali olduğunu sanmıyorum. Klimanizi açın sogutmuyorsa muhtemelen odur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    Klimaniz gaz kaçırıyor olabilir. Turboyla alakali olduğunu sanmıyorum. Klimanizi açın sogutmuyorsa muhtemelen odur

    O esnada kalorifer açıktı. Ayrıca klima tuşuna basmıştım, biraz klima da çalıştı ama sonra kapattım. Devamlı kalorifer açık gezdim sonra. Yani ben dışarıda karları temizlerken arabanın kaloriferi çalışıyordu ama kliması çalışmıyordu. O esnada sesi duydum zaten. Soğutup soğutmadığını kontrol ederken rölantide soğuk motorla denesem anlayabilir miyim? Eskiden de o ses gelmişti ama ondan sonra klimayı kullandım hep. Bir problem hissetmemiştim.
    Ayrıca ben kışın ısınmak için kaloriferle birlikte bazen klimayı açıyorum. Yanlış mı yapıyorum. Gereksiz bir hareket mi? Klimayla birlikte daha çabuk ısıttığını söylemişlerdi. Ve arabanın rölantide ısınması için kaloriferi dışarıdan hava alma konumuna mı getirmeliyim? Yoksa içerideki havayla mı ısıtsa sağlıklı olur? Ve klimayı açsam rölantide nasıl olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    Klimaniz gaz kaçırıyor olabilir. Turboyla alakali olduğunu sanmıyorum. Klimanizi açın sogutmuyorsa muhtemelen odur

    O esnada kalorifer açıktı. Ayrıca klima tuşuna basmıştım, biraz klima da çalıştı ama sonra kapattım. Devamlı kalorifer açık gezdim sonra. Yani ben dışarıda karları temizlerken arabanın kaloriferi çalışıyordu ama kliması çalışmıyordu. O esnada sesi duydum zaten. Soğutup soğutmadığını kontrol ederken rölantide soğuk motorla denesem anlayabilir miyim? Eskiden de o ses gelmişti ama ondan sonra klimayı kullandım hep. Bir problem hissetmemiştim.
    Ayrıca ben kışın ısınmak için kaloriferle birlikte bazen klimayı açıyorum. Yanlış mı yapıyorum. Gereksiz bir hareket mi? Klimayla birlikte daha çabuk ısıttığını söylemişlerdi. Ve arabanın rölantide ısınması için kaloriferi dışarıdan hava alma konumuna mı getirmeliyim? Yoksa içerideki havayla mı ısıtsa sağlıklı olur? Ve klimayı açsam rölantide nasıl olur?

    Soğuk motorda tam verimli calismasada, yinede soğuk ufleyebilir klima. Sicak uflemesi icin klima kullanilmaz kalorifer kullanılır. Siz yani soğuk ufluyor mu onu deneyin. Klimayida isinmak için açmayın faydası yok.

    Icerideki hava ve ayak modu daha hızlı ısınma sağlıyor. Ancak motor isindiktan sonra disari moduna alin. Temiz hava girsin araca devamli. Bu sağlık açısından önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.