Şimdi Ara

Ford focus motor sistem arızası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
53.089
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar mağlesef aracım motor sistem arızası verdi ve servis bunun nedenini bilemiyor bu konuda daha önce başına gelipte yaptırabilen bir arkadaş varmı arıza lambası yanmıyor direk yol bilgisayarındaki kırmızı ışık yanıyor.Arıza tespit cihazıda sorun göstermiyor

    yardımlarınızı bekliyorum saygılar



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ford Focus Motor Sistem Arızası: Nedenleri ve Çözümleri

    Ford Focus'un popüler bir otomobil modeli olmasının yanı sıra, bazı kullanıcılar motor sistem arızasıyla karşılaşmaktadır. Bu arıza, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve farklı belirtiler gösterir. Bu metinde, Ford Focus motor sistem arızasının nedenlerine ve çözümlerine değineceğiz.

    Ford Focus Motor Sistem Arızasının Nedenleri

    • Dizel Partikül Filtresi (DPF) Tıkanıklığı: Dizel modellerde DPF tıkanırsa, motor sistem arızasına yol açabilir.
    • EGR Valfi Arızası: Egzoz Gazı Devridaim (EGR) valfi düzgün çalışmadığında, motor sisteminde sorunlara neden olabilir.
    • Enjektör Arızası: Enjektörler yakıtı silindirlere püskürtir ve arızalanmaları motor sistem arızasına yol açabilir.
    • Turboşarj Arızası: Turboşarj, motora daha fazla hava sağlamaktan sorumludur ve arızası performans sorunlarına ve motor sistem arızasına neden olabilir.
    • Sensör Arızası: Motor sistemindeki çeşitli sensörler, arızalandıklarında motor sistem arızasına neden olabilir.

    Ford Focus Motor Sistem Arızasının Belirtileri

    • Motor uyarı ışığının yanması
    • Motorun rölantide çalışması veya stop etmesi
    • Güç kaybı
    • Siyah veya mavi duman egzozdan çıkması
    • Aşırı yakıt tüketimi

    Ford Focus Motor Sistem Arızasının Çözümleri

    Motor sistem arızasının çözümü, arızanın nedenine bağlıdır. Yaygın çözümler şunları içerir:

    • DPF Tıkanıklığının Giderilmesi: DPF'yi temizlemek veya değiştirmek gerekebilir.
    • EGR Valfinin Değiştirilmesi: Arızalı EGR valfi değiştirilmelidir.
    • Enjektörlerin Değiştirilmesi: Arızalı enjektörler değiştirilmelidir.
    • Turboşarjın Değiştirilmesi: Arızalı turboşarj değiştirilmelidir.
    • Sensörlerin Değiştirilmesi: Arızalı sensörler değiştirilmelidir.

    Önemli Uyarı: Motor sistem arızasını kendiniz onarmaya çalışmamalısınız. Bu karmaşık bir işlemdir ve ehliyetli bir tamirci tarafından yapılmalıdır. Arıza ile karşılaşırsanız, aracınızı en kısa sürede servise götürmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aynı durum ile ben de karşı karşıyayım. 1.6 colection dizel 109ps aracım. Henüz 100 km bile olmadı Siz bir sonuç alabildiniz mi sorun devam ediyor mu acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okandeniz1 -- 9 Temmuz 2011; 23:57:20 >
  • hocam iyi günler ben daha 2 hafta 2006 model trend still paket aldım dizel fakat dikkatımı bir sey cektı sol arka teker sag arka tekere göre hafif dışa dogru bu genelde öylemidir yoksa bi sorun mudur yardımcı olursanız sevinirim
  • Merhaba

    Aynı problem benim aracımda da var.Servis makine hata vermiyor,problem yok,ışık yandığında istop edin tekrar çalıştırıp yola devam edin diyor.Satacak olsam kime ne anlatırım.Arkadaşlar bana önerebileceğiniz bir çözüm var mı ,sizler ne yaptınız.
  • arkadaşlar büyük ihtimal ile probleminiz beyin güncellemesi sonucu geçecektir. servisten bunu talep ediniz.. benim araçta yakıtta su algılandı uyarısı veriyordu ve bu şekilde geçti. sonuçta bir arıza yok sadece beyin güncellemesi ile geçiyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metin588


    Merhaba

    Aynı problem benim aracımda da var.Servis makine hata vermiyor,problem yok,ışık yandığında istop edin tekrar çalıştırıp yola devam edin diyor.Satacak olsam kime ne anlatırım.Arkadaşlar bana önerebileceğiniz bir çözüm var mı ,sizler ne yaptınız.

    Dizel ise EGR (Egzos geri donusum zimbirtisi), benzinli ise ayni isi yapan adi bilmemne müşuru olan bir parca degismeli. Ayni sorun bende de oldu. Ataturk sanayi sitedinden 150 tl ye cikmasininaldim sorun tamameb cozuldu. Grafikeray@gmail.com dan detayli anlatabilirim.
  • Aynı arızayı benim 2006 C-Max verdi servise götürdüm kızdırma bujisi ve fren müşürü arızası çıktı.Daha yaptırmadım.
  • ford arabalardan uzuk durun yolda bırakıyor motor arızası yüzünden, yüksek modellerde de genel bir problem var neden olduğuda anlaşılamıyor, bikere yolda kaldık motor sistem arızası yüzünden, birdaha ford arabanın yanından geçmem
  • dpf filtreli euro 5 motorlu araçlarda ad blue orjinal sıvı bulunmakta şehir içi ve düşük devirlerde bu sistem devreye giriyor ve kendini temizliyor ama 60000 km sonra bu sıvı bitiyor sıvıyı konuya vakıf motorcular koyuyor ve sorun çözülüyor
  • arkadaşlar sorununuz devam ediyormu bilmiyorum ama yinede cevap yazacağım en azından başka arkadaşların işine yarar aracım 2007 focus dizel motor aynı sıkıntı bende yaşadım motor sistem hatası ibaresi ve yanındaki kırmızı ışık yanıyordu ve motor 3000 deviri hiçbir şekilde geçmiyordu kontağı kapatıp açtığımda herşey normale dönüyordu bazen 3 km arayla bazen 30 km arayla sık sık bu arızayı veriyordu servise gittiğimde arıza gözükmüyor ama motor sistem hatası yazdığında servise gittiğimde saçma sapan arızalar yazıyordu imbolayzır arızası erg arızası ısıtmaa buji arızası gibi 9 adet arıza kodu çıkıyordu kime sorsam beyin arızalı değişecek çıkması 1750 tl yazılım vs 500 2250 lira gibi bir rakam telafuz ettiler daha önce kendine usta deyip hiçbir şey bilmeyen ustalardan yediğim kazıklar sayesinde tecrübe edindiğimden iyice araştırmadan arızadan net olarak emin olmadan aracıma anahtar vurdurmuyorum sonuç olarak en ucuzdan başlamaya karar verdim kızdırma bujilerini değişecektim usta anahtarı vurdu buji sizlere ömür kırıldı hemde hiç zorlamadığımız halde 2ci 3cü derken 4 kızdırma bujisi kırıldı bu arada bujileri kontrol etmiştim 2 tanesi arızalıydı neyse bu araçlarda bujiler cam tarafında olduğundan tornacıda çalışma alanı olmadığından kapak sökülecek bana gelecek dedi sonuçta motor açıldığında hiç sıkıntısı olmayan motor artık düzen tutmayacağı için motoru açtırmadım biraz araştırırsanız dizellerde özellikle fordun kullandığı pejo motorlarında randıman alınamadığını forumlardan öğrendim iyi bir motorcu buldum motoru şanzumandan ayırtıp bütün haliyle komple tezgah üzerine aldırdım anlaşmış olduğum tornacı ile aradaki mesafe 100 metre kadardı el arbasıyla motor tornacıya gitti tornacı başladı ameliyata 3 - 4 saat uğraştan sonra kızdırma bujilerini söktü yeni bujileri taktık bujileri orjinal ford aldık tanesi 55 lira motor indirme antifiriz eksilen şanzuman yağı işcilik toplam 750 lira verdim tornacıya 400 lira bana toplam maliyet 1370 lira oldu araç 2ci gün toplandı sonuç mükemmel ne arıza kaldı ne sıkıntı 2ci fiteste 2200 devirle çıkabildiğim rampaları artık 1500 devirle çıkabiliyorum 15 gündürde aracımı kullanıyorum tüm testleri yaptım uzun yol yaptım tık yok umarım bu sıkıntıları yaşayan arkadaşlara yardımcı olabilirim umuduyla uzun uzun yazdım




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.