Şimdi Ara

1.0 ECOBOOST KULLANIM OMRU ???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
0
Favori
33.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba hayirli ramazanlar
    50 bin dolaylarina biraz para ekleyerek sifir ya da ikinci elde az kullanilmis ford focus hb 1.0 ecobosst motorlu bir arac almayi planliyorum. Kullanici yorumlarindan motor kapasitesinin bu arac icin yeterli oldugu kanaatine vardim nasipse birde test surusu yapacagim. Sevgili focus sahipleri 1.0 ecoboost un omru ile ilgili ne dusunuyosunuz ? Ufacik motor o arabayi tasdikca kisa omurlu olur cabuk yipranir diyenler var uzun kilometreler yapmis sifirdan 70 80 bin km leri gorenler varsa aracla ilgili tecrubelerini aktarabilir mi acaba ? Paylasim ve katkilariniz icin simdiden tesekkurler.



  • Yok mu kullanici ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muslera35

    Yok mu kullanici ?
    Motor daha Türkiye de yeni o kadar km yapan araç bulmak zor. Ama adamlar bunun araştırmasını yapmadan kendilerini isimlerini lekeleyecek bir işe kalkışmazlar kanımca. Birde motor 3. kez yılın motoru ödülünü aldı boşuna almış olmasa gerek :)
  • Bende sanmam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muslera35

    Sevgili focus sahipleri 1.0 ecoboost un omru ile ilgili ne dusunuyosunuz ?

    yazıldığı gibi 3. kez ödülünü aldı ve üstüne birde 140 bg versiyonu çıktı, fiesta st ile.. muhtemelen yeni mondeo ya düşündükleri 1.0 125 bg i, 140 lıkla değiştireceklerdir..
    (türkiye ye geleli 2, avrupada çıkalı 2,5 yıl oldu, illaki 50 bini bulduran vardır, sahibinden de 30.000 yapan var, ne burada ne dışarıda kronik arıza kaydı yok)
    başka foruma motor ömrü ile ilgili yazdığımı buraya kopyalayım...:

    "merak etmeyin bence kaç km de olursa olsun sorun çıkacağını sanmam..erken km lerde..

    herkes motorun ömrü diyor. dizel motor neden uzun ömürlü.. otomobillerdeki dizel 4-500.000 giderken, otobüslerdeki dizel neden 1-1.5 milyon km gidiyor? ve benzinli neden 350.000..

    çünkü 90 la gitmek için atmosferik benzinli 2600 devir(5 vitesli ise), dizel oto atıyorum 1800 devir(6 vites), otobüs 1300 devir çevirir(sanırım 7-8 vites olsa gerek). yani az devir az yıpranma.. yoksa dizel motor bloğunun metali kripton dan gelmiyor..

    1000-1200 cc atmosferik benzinli motor eğer 250.000 km dayanıyorsa bizim motor turbosundan daha az devir çevirdiği için 300-350.000 km gider.. normal benzinli motor gibi yani..

    1.0 motoru düz yolda 3 ve 4. viteslerde 1500 devir, 5 ve 6. viteslerde 1750 devirde kullanabilirsiniz.. daha yüksek devir demek daha fazla yakıt ve yıpranma demektir..

    tüm bu arabalarda motor ömrü uzarken ebette turbo masrafı çıkma olasılığı var.. yani her ilacın bir yan etkisi var gibi.."

    işte realite bu.. devir az olduğu için motor ömürleri uzar, bu da şunu gösterir hemen hemen her motorun yıpranma süreci birbirine çok yakın, hacim büyüdükçe vites sayısı artar, daha düşür devirde araç sürülür motor ömrü uzar..
    bu motorda normal motorlarda kullanılmayan çok sert alaşımlar kullanılmıştır.. bazı teknik verilerini açıklayım size..
    turbosu dk da 248.000 devir döner.. formula araçlarının turbosundan daha fazla.. 1.5 mach hız, yani ses hızının 1.5 katı.. 2.6 bar basınç
    litre başına ürettiği bg (140 hp) tüm benzinlilerin içinde en iyisi, veyrondan bile.. yani bu motoru 5000 cc yapsanız 700 bg üretir..ki hacim büyüdükçe 2. turboda takılır.
    kurşun geçirmez çelik yeleklerde kullanılan çelikle güçlendirilmiş kam şaftı..
    turbo ve mili özel alaşımlıdır ki milde ısı 1050 dereceye çıkmaktadır..sırf bu motorda kullanılan teknolojiler için 30 dan fazla patent başvurusu yapıldı..
    triger kayışı kauçuk olmasına rağmen, zincirli gibi yağ içinde çalışıyor..
    0-100 hızlanması 1.6 125 bg likten 0.4 sn kötü iken, 50-100 hızlanması 3 sn daha iyidir. erken devirdeki güçlü torkundan dolayı ara hızlanmaları çok iyi..100 tork fazlası olan dizel versiyonundan sadece yine 0.5 ve 1 sn kötüdür. çünkü benzinli araba her zaman dizelden üstündür kıyaslamayı aynı hacimle yapacak olsak.(yani 1.6 ecoboost 180 bg liğin yanına yanaşamaz 1.6 dizel) 1.6 dizel 115 bg ile 1.0 benzini 125 bg neredeyse aynı hızlanma değerlerine sahip.
    vs vs vs 1.5 yaşında aracım 15.000 de.. dizelle arasında 11.000 tl olduğunu düşünürsek, yılda 20.000 km altı kullananların alması geren bir araç.
    oturulan şehirde ki trafik ve ilk çalıştırmadan sonra gidilecek mesafeye göre (en az 4 km) tüketim 6-7 lt olacaktır..
    konya gibi düz bir şehirde ben 6 litre ile biniyorum.. klimanın çalışmadığı geçiş aylarında 5.5 lt ye bie düşüyor 2 depo da ki ben her ay 1 depo benzin kullanıyorum.. depo dediğim lamba yanar en fazla o da 43 lt benzin alır..

    yeni focus 3 1.0 ecoboost başlığında tatil izlenimimde var okuyabilirsiniz..

    geçen ay ankara ya gittim eşimle.. ufak bir çanta ve koşu bantı vardı araçta, koltukları yatırıp tıktım içeri.. yaklaşık 200 kg diyelim.. sırf denemek için
    hızı 2000 devir 93 km ye sabitledim.(eski aracım 5 vitesli Hyundai era, 90 yapmak için 2600 devir çevirirdi, yeni nesil 6 viteslilerde 2300 falan ister sanırım). ara sıra sollamalarda bastığım oldu ama anlık; 120 yi geçmedim..4.8 lt yaktı..

    çekişle ilgili zerre şüpheniz olmasın.. tek sıkıntı kasislerden geçerken eğer debriyaja basıp aracı rölantiye düşürüp hızınızda 10 km altına iniyorsa kasisten devam ederken 1. vitese takmalısınız.
    15 km hız üstünde 2. vitesle devam edebilirsiniz.. ki dizellerde bu şekildedir, turbo yardımı olmadan turbolu motorlar aracı çekmez..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 9 Temmuz 2014; 12:18:12 >




  • Bu motorun 2500-3000 devirlerde 6. Viteste kaç km hıza ulaştığını bilen var mı?
  • retchop kullanıcısına yanıt
    2500 devir 110 gibi bir hız olması gerekiyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2013 Clio 1.5 DCI Motor Ömrü
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: illakihb

    2500 devir 110 gibi bir hız olması gerekiyor.
    Otobüs ve kamyonların rölanti deviri 500'dür, 1000-1750 devir arasında vitesi değiştirirler, kesici veya redline da 3000-3500 devirde vardır. Bu araçlarda motor çoook büyük olduğu için yüksek devir çevirme ihtiyacı duymazlar ve düşük devirlerde dahi çekiş (tork) sağlarlar. Bu yüzden devirleri düşüktür bir otobüse binince şoför'ün yanında devir saatine bakabilirsiniz.

    Dizel araçlar evet motor olarak uzun ömürlüdür ancak bilinçsiz kullanıcılar tarafından kullanılırlarsa motor bloğu piston silindir üst kapak hariç özellikle 50.000 km araylar turbo ve enjektör değiştirebilirler. Bunlar da benzinli bir aracın sıfır motor yapılmasına eşdeğer maliyetler çıkarır.

    Turbo ve benzinli ile ilgili çok fazla teknik bilgi verilmiş. Bence bunlara takılmadan 1.0 ecoboost alın olsun bitsin. Madem az kullanacaksınız, hem az kullanıp, az vergi ve yakıt verip hem de az bakım maliyetleri olsun arıza çıkarmasın diyorsanız düşük hacimli 1.2 tsi gibi 1.0 ecoboost gibi motorlar sizin için idealdir.

    Bu motorlar 1.6 atmosferikten daha iyi çekerler ve 1 dilim aşağıdan vergi verirler. Diğer arkadaşların dediği gibi tek eksik yanları kötü kullanıma çok dayanamamaları. Siz eğer düzgün kullanırsanız, turbo'yu dikkate alırsanız, start ederken ve stop ederken biraz bekleyerek kullanırsanız hiçbir masraf çıkarmaz.

    Bunları LPG takmayacağınızı düşünerek yazıyorum, lpg derseniz turbosuz atmosferikler tercih edilmeli.

    selamlar.




  • Gerçekten bu motor güclümü?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: retchop

    Bu motorun 2500-3000 devirlerde 6. Viteste kaç km hıza ulaştığını bilen var mı?


    daha dün tatilden döndüm ve 1.5 yıldır kullanıyorum..

    6. vites, 2500 devirde 115 km yapıyor ki bölünmüş yollarda hep bu hıza sabitleyip yol alıyorum..(hız sınırı 110-121 km)
    2000 devirde 93 km.. ve 2-3 yolcu, az bagajla bu hızla 4,5-4,8 lt yakıyor..

    5 vitesli atm motor 2600 devirde 90 yapar.. ekonomisi buradan geliyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazpanyol

    Gerçekten bu motor güclümü?

    bu motor ford un deyimiyle, kendi 1.6 atm motorunun muadilidir.. aynı güçle %20 daha az yakmaktadır..(kendi motoruyla kıyasla)
    emin olun diğer 1.6 atm motorlardan da en az %10-15 az yakar. benim eski era 1.4 aracımdan her koşulda 1 litre az yakıyor bu da %15 demektir..(ve 170 kg da daha ağırken)

    güçlü mü, 1.6 larla kıyasladığınızda onlardan bile güçlü denebilir, çünkü alt devirlerdeki 170 tork, ara hızlanmada ve tırmanmada atm motorlara fark atıyor.. tabi böyle bir durumda yakarda..
    atm motorlar 3.-4. vitese düşerken bu motorla 5.-6. vitesle tırmanırsınız..

    mesela konya dan denize gittim 85 km ort hızla, geri döndüm 84 km hızla.. 1000 metreden 0 a inmişim, çıkmışım fark etmiyor.. çatır çatır gidiyor, geliyor, tırmanıyor..
    650 km yi giderken 7 sa 40 dk da, dönerken 7:50 de geldim..

    sonuçta fizik denen bir şey var.. araba 125 bg, 1400 devirde 170 tork üretiyor, dizellerin max tork u 1750-1900 devirde başlar, 2250 devirde biter en iyisi 2750 dir, bu motorda 170 tork 1400-4000 devire kadardır..
    1.6 atm motorların hiçbirinde 170 tork yoktur, olan 150-160 tork u da 4500 devirde verir.

    yukarıdaki uzun mesajımı okursanız ara hızlanması 1.6 atm motordan daha hızlıdır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    quote:

    Orijinalden alıntı: lazpanyol

    Gerçekten bu motor güclümü?

    bu motor ford un deyimiyle, kendi 1.6 atm motorunun muadilidir.. aynı güçle %20 daha az yakmaktadır..(kendi motoruyla kıyasla)
    emin olun diğer 1.6 atm motorlardan da en az %10-15 az yakar. benim eski era 1.4 aracımdan her koşulda 1 litre az yakıyor bu da %15 demektir..(ve 170 kg da daha ağırken)

    güçlü mü, 1.6 larla kıyasladığınızda onlardan bile güçlü denebilir, çünkü alt devirlerdeki 170 tork, ara hızlanmada ve tırmanmada atm motorlara fark atıyor.. tabi böyle bir durumda yakarda..
    atm motorlar 3.-4. vitese düşerken bu motorla 5.-6. vitesle tırmanırsınız..

    mesela konya dan denize gittim 85 km ort hızla, geri döndüm 84 km hızla.. 1000 metreden 0 a inmişim, çıkmışım fark etmiyor.. çatır çatır gidiyor, geliyor, tırmanıyor..
    650 km yi giderken 7 sa 40 dk da, dönerken 7:50 de geldim..

    sonuçta fizik denen bir şey var.. araba 125 bg, 1400 devirde 170 tork üretiyor, dizellerin max tork u 1750-1900 devirde başlar, 2250 devirde biter en iyisi 2750 dir, bu motorda 170 tork 1400-4000 devire kadardır..
    1.6 atm motorların hiçbirinde 170 tork yoktur, olan 150-160 tork u da 4500 devirde verir.

    yukarıdaki uzun mesajımı okursanız ara hızlanması 1.6 atm motordan daha hızlıdır..

    Tesekkur ederim hocam. Bide hocam bu motorlar gürültülü diyorlar ufak olduğu için dogrumudur??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazpanyol

    Tesekkur ederim hocam. Bide hocam bu motorlar gürültülü diyorlar ufak olduğu için dogrumudur??

    :D kim diyor yahu bunu.. binende konuşuyor, binmeyende..

    aksine sıfır ses.. tabi hangi sesten bahsettiğimize bağlı..
    1- bu motorda egzos manifoltu yok mesela.. nerede derseniz, çıkan egsoz gazı motoru sarsmasın, titreşim oluşmasın diye motor gövdesine gömülmüş.. bu tasarım patentli..
    2- gövdesi yekpare dökme demir.. yani ??? 1.0 eb motor ile 1.6 atm motorun ağırlıkları aynı = 100 kg, yani gövde ağır olsun titreşim oluşmasın diye.. malum motorlar alüminyum gövdedir

    peki bu motor ne zaman ses çıkarıyor???
    malum her vitese geçişte biraz gaza basar bir üst vitese atarız, işte o esnada hafif turbo sesi duyulur ki bu ses dizellerden fazla değildir.. yine aşırı dik tırmanışlarda sürekli gaz yiyorsa..
    ama araç stabil hızına kavuşunca, yani hangi vites kaç ile gidecekseniz o hıza ulaştığında ses falan duyamazsınız.. mesela eski era aracımla tırmanırken 3. vites 4000 devirde motorda korkunç uğultu gelirdi, bu motorda en ufak ses yok..
    gaza basarsınız turbodan hafif ses gelir, ulaşmak istediğiniz hıza ulaşıp o hızla yola devam ettiğinizde ses gelmez..örneğin 2500 devir 115 km hıza ulaştığınızda ses yoktur..

    tırtıklı kötü asfaltta 90 üstü hızlarda yol sesi alıyor.. ama motor sesi yok..

    bu motorun(daha doğrusu turbosunun) sesini duymak istermisiniz..?? buyrun seyredin..: 1.0 motor 200 bg lik versiyonu saatlerce ve binlerce km test edilmiştir.. malum yalıtım yok.. 650 kg lık formula aracı..200 bg e dayanan motor herhalde 125 bg dayanır.. insanlar motor ömrünü sorgularken daha dün doğmuş araba markası zannediyorlar herhalde ford u

    Autocaryoutube
    Road-legal 1.0-litre Formula Ford EcoBoost vs Audi R8, BMW M6 and an Mercedes A45 AMG
    http://www.youtube.com/watch?v=sxUx6qi0I_k


    1:20 de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 24 Ağustos 2014; 23:44:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    quote:

    Orijinalden alıntı: lazpanyol

    Tesekkur ederim hocam. Bide hocam bu motorlar gürültülü diyorlar ufak olduğu için dogrumudur??

    :D kim diyor yahu bunu.. binende konuşuyor, binmeyende..

    aksine sıfır ses.. tabi hangi sesten bahsettiğimize bağlı..
    1- bu motorda egzos manifoltu yok mesela.. nerede derseniz, çıkan egsoz gazı motoru sarsmasın, titreşim oluşmasın diye motor gövdesine gömülmüş.. bu tasarım patentli..
    2- gövdesi yekpare dökme demir.. yani ??? 1.0 eb motor ile 1.6 atm motorun ağırlıkları aynı = 100 kg, yani gövde ağır olsun titreşim oluşmasın diye.. malum motorlar alüminyum gövdedir

    peki bu motor ne zaman ses çıkarıyor???
    malum her vitese geçişte biraz gaza basar bir üst vitese atarız, işte o esnada hafif turbo sesi duyulur ki bu ses dizellerden fazla değildir.. yine aşırı dik tırmanışlarda sürekli gaz yiyorsa..
    ama araç stabil hızına kavuşunca, yani hangi vites kaç ile gidecekseniz o hıza ulaştığında ses falan duyamazsınız.. mesela eski era aracımla tırmanırken 3. vites 4000 devirde motorda korkunç uğultu gelirdi, bu motorda en ufak ses yok..
    gaza basarsınız turbodan hafif ses gelir, ulaşmak istediğiniz hıza ulaşıp o hızla yola devam ettiğinizde ses gelmez..örneğin 2500 devir 115 km hıza ulaştığınızda ses yoktur..

    tırtıklı kötü asfaltta 90 üstü hızlarda yol sesi alıyor.. ama motor sesi yok..

    bu motorun(daha doğrusu turbosunun) sesini duymak istermisiniz..?? buyrun seyredin..: 1.0 motor 200 bg lik versiyonu saatlerce ve binlerce km test edilmiştir.. malum yalıtım yok.. 650 kg lık formula aracı..200 bg e dayanan motor herhalde 125 bg dayanır.. insanlar motor ömrünü sorgularken daha dün doğmuş araba markası zannediyorlar herhalde ford u

    Autocaryoutube
    Road-legal 1.0-litre Formula Ford EcoBoost vs Audi R8, BMW M6 and an Mercedes A45 AMG
    http://www.youtube.com/watch?v=sxUx6qi0I_k


    1:28 de

    Hocam çok sagol verdiğin bilgiler için.Bide bu motorun rengi mavimi gerçekten 😎




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazpanyol

    Hocam çok sagol verdiğin bilgiler için.Bide bu motorun rengi mavimi gerçekten 😎

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    quote:

    Orijinalden alıntı: lazpanyol

    Hocam çok sagol verdiğin bilgiler için.Bide bu motorun rengi mavimi gerçekten 😎



    😀😀😀😎
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazpanyol


    quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    quote:

    Orijinalden alıntı: lazpanyol

    Hocam çok sagol verdiğin bilgiler için.Bide bu motorun rengi mavimi gerçekten 😎



    😀😀😀😎

    2-3 yıl öncesine kadar ford-mazda ile işbirliği yapıyordu, iki araçtada birbirinden alıntı teknolojiler vardır.
    ford şimdi Volvo le işbirliği yapıyor, hatta volvoyu yapıyor desek yeridir..

    şase, motor, şanzuman hep ford dur veya ford platformudur.. bu devirde Mercedes bile reno dan motor almışsa !!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    quote:

    Orijinalden alıntı: lazpanyol


    quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    quote:

    Orijinalden alıntı: lazpanyol

    Hocam çok sagol verdiğin bilgiler için.Bide bu motorun rengi mavimi gerçekten 😎



    😀😀😀😎

    2-3 yıl öncesine kadar ford-mazda ile işbirliği yapıyordu, iki araçtada birbirinden alıntı teknolojiler vardır.
    ford şimdi Volvo le işbirliği yapıyor, hatta volvoyu yapıyor desek yeridir..

    şase, motor, şanzuman hep ford dur veya ford platformudur.. bu devirde Mercedes bile reno dan motor almışsa !!!

    Zaten mazdadan sonra alirsam ford focus yada Kia cedd alcam :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazpanyol


    quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    quote:

    Orijinalden alıntı: lazpanyol


    quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    quote:

    Orijinalden alıntı: lazpanyol

    Hocam çok sagol verdiğin bilgiler için.Bide bu motorun rengi mavimi gerçekten 😎



    😀😀😀😎

    2-3 yıl öncesine kadar ford-mazda ile işbirliği yapıyordu, iki araçtada birbirinden alıntı teknolojiler vardır.
    ford şimdi Volvo le işbirliği yapıyor, hatta volvoyu yapıyor desek yeridir..

    şase, motor, şanzuman hep ford dur veya ford platformudur.. bu devirde Mercedes bile reno dan motor almışsa !!!

    Zaten mazdadan sonra alirsam ford focus yada Kia cedd alcam :)

    ikiside iyi araba.. kia 1.6 turbo benzinli 205 bg motor çıkarttı..
    yakında küçük versiyonlarıda çıkar ve kullanır kia ve Hyundai.. yakıtı ucuz pazarlara çalıştıklarından çin ve usa gibi, büyük motor fazla güçlü araba üretiyorlar..
    yakıt tasarrufuna önem vermeliler..

    mesela ford un 1.6 turbo benzinlileri 150-160 ve 180 bg di..
    motor vergileri çin de 1.6 larda fazla olduğu için 1.5 e düşürdü.. yine aynı bg ler..
    mondeo ya 160 bg liği focus a 150 ve 180 liği takıyorlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    quote:

    Orijinalden alıntı: lazpanyol


    quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    quote:

    Orijinalden alıntı: lazpanyol


    quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    quote:

    Orijinalden alıntı: lazpanyol

    Hocam çok sagol verdiğin bilgiler için.Bide bu motorun rengi mavimi gerçekten 😎



    😀😀😀😎

    2-3 yıl öncesine kadar ford-mazda ile işbirliği yapıyordu, iki araçtada birbirinden alıntı teknolojiler vardır.
    ford şimdi Volvo le işbirliği yapıyor, hatta volvoyu yapıyor desek yeridir..

    şase, motor, şanzuman hep ford dur veya ford platformudur.. bu devirde Mercedes bile reno dan motor almışsa !!!

    Zaten mazdadan sonra alirsam ford focus yada Kia cedd alcam :)

    ikiside iyi araba.. kia 1.6 turbo benzinli 205 bg motor çıkarttı..
    yakında küçük versiyonlarıda çıkar ve kullanır kia ve Hyundai.. yakıtı ucuz pazarlara çalıştıklarından çin ve usa gibi, büyük motor fazla güçlü araba üretiyorlar..
    yakıt tasarrufuna önem vermeliler..

    mesela ford un 1.6 turbo benzinlileri 150-160 ve 180 bg di..
    motor vergileri çin de 1.6 larda fazla olduğu için 1.5 e düşürdü.. yine aynı bg ler..
    mondeo ya 160 bg liği focus a 150 ve 180 liği takıyorlar..

    Cedd çok fena araba ya. Ama haklisiniz
    Ford almak daha mantıklı gibi




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.