Şimdi Ara

1.4 tsi 122 hp golf bir depyla kaç km gidiyor (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
36.811
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Valla bu yakıt işini ben hiç çzemedim,imzamdaki aracı geçen ay aldım,depoyu fulledim 44 litre benzin aldı.200 lira ödedim.160 km yaptım tekrar fulledim 95 lira tuttu.Çok yakıyor bu araba dedim.bu sefer 165 km de arabayı tekrar fulledim 45 liralık benzin aldı.bu kadar az yakmasına da imkan yok.benzini aynı yerden aldım onda da bir değişiklik yok.bundan sonra hesaplamıycam gittiği yere kadar gitsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arathorn

    arkadaşlar kullanan arkadaşlar yazsın lütfen bir depoyla kaç km gidiyorusnuz şehiriçinde

    birde ben günlük ortalama 70 km civarı yok yapıorum 1.4 tsi yoksa 1.6 tdi mı benim iiçin daha ekonomik olur

    biz de dizelle benzinli golf arasında kaldık siz hangisini aldınız acaba memnun musunuz??
  • anlasılan 1.4 tsı motorlu bır arac ort. 8 lt yakıyor.......


    forumda cokları var 6-7 lt den bahsedıyor.heralde gaz pedalına pamuk koyuyolardır....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    anlasılan 1.4 tsı motorlu bır arac ort. 8 lt yakıyor.......


    forumda cokları var 6-7 lt den bahsedıyor.heralde gaz pedalına pamuk koyuyolardır....




    Sehir ici 8 litre zaten fabrika verisi. Ben sehirici ortalama 8.5 goruyordum. Kisa mesafe ve cok dur-kalk trafikte 10 litre tabii ki normal. Sehirdisi makul hizlarda (100-110) 5.1-5.2 litre normalim. Biraz basildiginda (130 uzeri) hemen 6 litreye tirmanir.

    Olay tumuyle nerede ve nasil kullandiginiza bagli. Agresif kullanimda yakit tuketimindeki belirgin artis istisnasiz benzinli her motorun ozelligidir. Hem surekli dipgaz gitmek, hem de yakittan tasarruf etmek isteyenlerin bakacagi motorlar Fransiz dizelleri, yani Renault dCi ile PSA grubunun Hdi...
  • Önce fabrika verileri nasıl hesaplanır ona bakalım.

    Şehir içi: Motor soğuk halde çalıştırılır ve maksimum 50 km hıza çıkılarak, ortalama 19 km ile 4 kilometrelik bir mesafede gerçekleştirilen test sonucu elde edilen veridir.
    Şehir dışı: Maksimum 120 km hıza çıkılarak 7 kilometrelik bir mesafede yapılır. Hız yarı zamanlı sabit, yarı zamanlı değişkendir. Bu test şehir içi testinden hemen sonra yapıldığı için motor ideal ısıdadır.
    Ortalama: Şehir içi tüketiminin yüzde 37’si ve şehir dışı tüketiminin yüzde 63’ü toplanarak elde edilen değerdir.

    Ayrıca eski bir motor öğretmeni ve yıllarca servislerde müdürlük yapmış olan kayınpederim bu testlerin araç tek kişi, bagaj boş ve rakım deniz seviyesi olarak verildiğini söyler.

    Bende eski kasa 1.4 tsi+dsg jetta düşünüyorum.Yazılanların hepsini okudum. Eğer araç fabrika verisi 8 lt. diyorsa bu aracın 8 lt. yakması bence mümkün değil. Mutlaka daha fazla yakacaktır.

    Acaba daha düşük yapanlar trip ortalama hızlarını da yazabilirler mi? 20 km/s hızdan daha fazla olmaması lazım zaten maksimum 50 km/s. limitli yollarda 40 bile zor geçilir, durdusu kalktısı kırmızısı, kavşağı, yayası vs. Ayrıca araç ideal çalışma sıcaklığı olan rejim ısısına gelene kadar da ortalamasından daha fazla yakıt tüketecektir.

    Ben kendi aracımdan örnek vereyim;

    Şu an 2009 1.4 100 beygir atmosferik motorlu i-shift şanzumanlı civic hb. kullanıyorum. Aracımı Konya dan aldım. Tek kişi bagaj boş Konya ankara sabit hız 90 ile 5.2 yaktım.(yolu bilmediğimden basmadım. radar vs.) Ankara istanbul arası 120 ile 5.3 yaktım.

    Ama bagaj dolu 3 kişi istanbul izmir memlekete giderken hayatta o ortalama tutmuyor; 6-6.5 arası hep ortalamam.

    İstanbul da sıkışık trafikte 9.8-10.4 arası tüketimim oluyor.(Sürekli dur-kalklı h.sonu E-5, köprü trafiği yada boğaz sahilyolu, bağdat cd.)) Ama o arada E-5 yada TEM e çıkarsam ortalamam hemen 7.0-7.5 arasına iniyor. E-5 te sakin kullanımda 5.8 leride gördüm.

    Şimdi jetta 1.4 tsi benim araçtan çok daha güçlü bir araç olduğuna göre (ki güç insana gaz pedalını sevdirir) 8 lt. yada altı tüketimlerin karma tüketim değerleri olduğu kanısındayım. (Yol bilgisayarımın ölçümlerine de güvenirim benzinim bitmesine sadece 2 km kala benzin almışlığım var.)

    Bir arkadaş polosu ile hesap tutturamamış, bunun için aynı istasyon aynı pompada pompa atana kadar dolumu tavsiye ediyorlar ve en az 100 km. gitmeyi ama bazen öyle oluyor ki benzin köpürdüğü için erken de atabiliyor net sonuç için bu işlemi birkaç defa tekrarlayıp ortalamasını almak daha sağlıklı olabilir.

    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kanmet -- 27 Kasım 2011; 21:40:09 >




  • 2009 Golf 5 tsi 122 hp...53binde.Ş.içi test verilerim:
    Full depoda 940 km gosterdi.
    Sonuç 778 km yaptim (Işık yandıktan 23 km sonra) Kara saplanmam ve yaklaşık 1 saat kardan çıkmak için uğraşmam yakıt sarfiyatını artırdı. Yoksa 900 km'ye ulaşmayı kafaya takmıştım.
    Verdiğim veriler minimum yakıt sarfiyatı için aşırı çabayla ulaştığım rakam.
    Yazın aynı sürüşle 1000 km.ye ulaşmak hedefim.
    Aracı aldığım ilk 2 sene normal kullandım. Ş.içi 6-7 lt/100 km arası sarfiyat vardı.
    2011'deki benzine gelen zamlardan sonra tasarruflu kullanmaya başladım.

    Tsi tercihim polo tsi gti 180 hp.
    Tdi; golf 1.6 tdi bluemotion.
  • TSİ 2012 motorlarda yeni teknoloji eklenmiş. seri üretime geçilmiş.
  • 1400-4000 devir arası- 25-75 tork arası gazı köklemediğinz sürece 3 ve 4. silindirler duruyor. ihtiyaç dahilinde tekrar devreye giriyor. Start stop özelliği ile de birleştirilince 0,6 tl/100 km tasarruf sağlayacakmış.



    Cylinder shut-off is active whenever the engine speed of the 1.4 TSI is between 1,400 and 4,000 rpm and its torque is between 25 and 75 Nm. This applies to nearly 70 per cent of the driving distance in the EU fuel economy driving cycle. As soon as the driver presses the accelerator pedal sufficiently hard, cylinders 2 and 3 are reactivated unnoticed. Volkswagen utilises information from the gas pedal sensor to detect the driver’s mode of driving. If the driving exhibits a nonuniform pattern – e.g. while driving in roundabout traffic or in a sporty style on a country road – shut-off functionality is suppressed.
  • Golf 6 tsi 122 hp dsg ile istanbul trafiğinde (yeşilköy-taksim güzergahı) zamanında 6.7 lt/ 100km ye indirdiğim olmuştu Sırf o depo benzinle ne kadar gidebileceğimi denemek için yapmıştım, bu hesapla 800 km den fazla gitmesi gerekirdi ama 775 de son damla benzinle yetiştim benzinciye Zaten basmadıkça dsg 60 la giderken 7. vitese atıyor. Kalkışlarda sakin olduktan ve ara hızlanmalardan kaçındıktan sonra araç çok az yakıyor. Yavaş yavaş hızlanmak koşuluyla 130 km/h ye bile çıkabilirsiniz, tüketim artmıyor. Ama genel kullanımımda (arada sırada tam performans, dip gaz, onun dışında normal) 8.0-8.5 lt arası değişiyor. Şehir dışı İzmite gidişde 5.3 lt, dönüşte 11 lt yaktığımı biliyorum Basmazsanız az yakıyor, basarsanız iyi kaçıyor ama benzini de yiyor.




  • 2011 Golf 1.4 tsi 122 PS - Spor viteste kullanıyorum , daha 10 lt. nin altına inmedi , ama c180' leri 320d' leri drag ve 200 metre rahat alıyorum. İstanbul-şile arası Driver ile 8 lt. gördüm . 50-80 arası sabit hızlarda 40 krş , 80-120 arası 30 krş , 180-220 arası 80 krş yakıyor. Alacak arkadaş kesinlikle 160 PS lik kompresörlü modeli alsın . Arkadaşta tiguan 1.4 tsi 160 PS 4x4 var (kompresörlü) , 50 TL ile 200 km yapıyor feci birşey. Ayrıca abt veya VW yazılımla 122 PS olan 180 lere çıkıyor , 160 lık ta 220 lere çıkıyor , deneyeni görmedim , zaten çip dediğin 4 bin TL istiyorlar. Bu arada yakış olayı lastik taban genişliği - ağırlık/güç oranı - yükseklik gibi birçok faktöre dayalı değişiyor.
    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Maxim Vertigo -- 28 Mayıs 2012; 20:17:32 >
  • Bende pasaat 1.4 tsi + dsg var istanbul sehirici 750-800 km gidiorum bir depo ile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz de VW Golf 1.4 tsi DSG kullanıyoruz , 15.000 km'nin sonunda ortalama tüketimimiz 8.0 lt / 100 km'de ( yol bilgisayarının 2.ci değerini periyodik bakımda sıfırlamıştık) , bir iki kez şehirdışı yaptık onda da pek sakin sakin kullanmadık sayılır
  • yeni golf 7 motor için tahmin ediyor ve umuyorum ki;bursada kullandığım parkuru düşünürsem ortalama 6,5 falan yakacagım.
    olurda karar verip alırsam verileri paylaşırım.
  • Benim 3000km lik Pc 2 ortalamam 7.1lt oldu.

    47litre ile ş.içi 620km yol yapıyorum.
    ş.dışı 100-110km ile 850-900km
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maxim Vertigo

    2011 Golf 1.4 tsi 122 PS - Spor viteste kullanıyorum , daha 10 lt. nin altına inmedi , ama c180' leri 320d' leri drag ve 200 metre rahat alıyorum. İstanbul-şile arası Driver ile 8 lt. gördüm . 50-80 arası sabit hızlarda 40 krş , 80-120 arası 30 krş , 180-220 arası 80 krş yakıyor. Alacak arkadaş kesinlikle 160 PS lik kompresörlü modeli alsın . Arkadaşta tiguan 1.4 tsi 160 PS 4x4 var (kompresörlü) , 50 TL ile 200 km yapıyor feci birşey. Ayrıca abt veya VW yazılımla 122 PS olan 180 lere çıkıyor , 160 lık ta 220 lere çıkıyor , deneyeni görmedim , zaten çip dediğin 4 bin TL istiyorlar. Bu arada yakış olayı lastik taban genişliği - ağırlık/güç oranı - yükseklik gibi birçok faktöre dayalı değişiyor.
    Saygılar.

    BMW 3.20 D sahipleri golfü hesaba almadıkları için onları geçebilmişsinizdir.

    136 beygir - 220 nm tork - 9.2 hızlanma kabiliyetine sahip bir motoru,

    122 beygir - 200 nm tork - 9.5 hızlanması olan bir motorun geçmesi teknik olarak mümkün değildir. Tabi aracınızda çip veya modifiye varsa orasını bilemem.

    Ayrıca Mercedes ve BMW kullanıcıları genelde VW gibi markaları hesaba katmazlar. Bu yüzden drag tarzı kafa tutmalara girişmezler. Bunlar genelde kendi arasında ve daha üst segmentlerle kapışmayı severler. En azından benim tanıdıklarım hep böyle.

    İyi günler dilerim...




  • ben de yeni alacak arkadaşlara referans olması için değerlerimi paylaşayım

    140 beygirlik 1.4 motor golf tsi aracımda 5. depomu doldurdum, hepsinde de tüketim verileri tutarlı,

    gaz pedalına fazlasıyla kibar davranırım, zira yol bilgisayarında gördüğüm 15-20 lt değerleri sinirimi çok bozar,

    depo ortalamam 900-1000 km arası, gittiğim yol şehirdışı sayılabilecek kadar rahat ancak 70 km hızı geçemeyecek kadar katı kurallı bir yol (polis amcalar:) her gün 35 km git 35 km gel yapıyorum, ve aracı stop ettiğimde ortalama tüketimim 4.8 ile 5.2 arasında.

    ha, gaza abanıp o turbonun koltuğa yapıştırmasını azıcık hissedeyim dersem 6.5 7 lere çıkması işten bile olmuyor onu söyleyeyim ;) ancak tsi motoru fazlasıyla tavsiye ediyorum
  • arkadaşlar takip ettiğim kadarıyla genelde 122 - 140 beygirlk 1.4 tsı araçlardan bahsetmişler. benimde almaya cesaret edebilirsem düşündüğüm 160 beygir 1.4 tsı wv scirocco. mevzu bahisi geçen arabalardan beygiri yüksek olan bu araçın onlara göre yakıtı daha mı fazla olur daha mı ekonomil olur ? Çünkü duyduğum kadarıyla bu konudada bi çelişki var. Bu konuda aydınlatırsanız memnun olurum
  • LPG taktırdım 1depo kullandım
    75TL LPG+30TL benzinle karma 440km gidiyor
    Ş.dışı 5tl benzin harcasa 80Tlye en az 440km gidiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 06onur -- 17 Şubat 2013; 22:47:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CausN*

    arkadaşlar takip ettiğim kadarıyla genelde 122 - 140 beygirlk 1.4 tsı araçlardan bahsetmişler. benimde almaya cesaret edebilirsem düşündüğüm 160 beygir 1.4 tsı wv scirocco. mevzu bahisi geçen arabalardan beygiri yüksek olan bu araçın onlara göre yakıtı daha mı fazla olur daha mı ekonomil olur ? Çünkü duyduğum kadarıyla bu konudada bi çelişki var. Bu konuda aydınlatırsanız memnun olurum

    yıla teknolojiye göre değişiyor.
    Şu anda sıfır kmde Tüketim

    1.4 140ps en az yakanı. 7kasa olarak "160PS 8sn" yok yerine "8.3sn lik Tek turbo 140Ps" var

    1.4 140PS BMT+ACT<1.2 105ps BMT<1.4 122PS BMT

    6kasalar için----160Ps in olduğu son jenerasyon Golf 6da 160PS 122PS ten az yakıyordu belki BMT vardır.
    5kasalar için---- 122PS en az yakanı idi 1.2tsi 105<1.4 122ps<1.4 140ps<1.4 170ps idi




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.