Şimdi Ara

1.4 TSİ KULLANAN VARMI (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.024
Cevap
0
Favori
165.647
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TSI tutulmuyor gibi bir durum söz konusu değil kesinlikle, herhangi bir vw bayiine gidip yoldaki ve gümrükteki araçlarına bakın, fsi hiç yok, 1.6 istediğin gibi bulursan şanslısın, gelenlerin çoğu TSI, adamlar şu anda gayet güzel satıyorlar

    quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan

    Bu forumda bi vw yi çok seven bir grup var bir de hiç sevmeyen, düşündünüz mü niye orta yolu yok? Niye volvo gibi ortak mutabakat sağlanmış bir marka değil hiç düşündünüz mü? Bunun tek sebebi vw yi abartıyor olmanız, dünyada vw kullanan tek insanlar siz değilsiniz herkes az çok vw yi tecrübe etmiştir desteksizce abartarak markayı şişirerek yazdığınız yazılar vw yi antisempatik bir hale getiriyor. Bknz: Golf'ün sağlamlığı isimli bir başlık.

    TSI'ya gelirsek, çift aşırı beslemeli bir sistem atmosferik motorların yerini alabilecek bir kapasitede değil, bu bugünlerde daha da belli oldu. Sınırları sonuna kadar zorlanmış, tüm potansiyeli ortaya çıkarılmış bir motor ve bu baskı altında çalışan bir mekanizma beni huzursuz eder, dahası birçok insanı da ettiği için tsi tutmadı. VW bir sonraki Golf GTI'da da 2.0 lık bir TFSI motoru kullanılacağını açıkladı, eğer başarılı olsaydı 1.6 lık bir TSI motoru da konulabilirdi ama bu haber TSI için çanların çaldığına bir işarettir, haklı çıktım ama şahsen ben bile bu kadar erken bir vazgeçiş beklemiyordum. Hayırlısı olsun, siz aracınızdan memnunsanız eyv, 3-4 sene sonra bu konuşmaya kaldığı yerden devam edelim olurmu




  • Hekese Selam,

    Google da Jetta 1.4 Tsi hakkındaki yorumları ararken karşıma bu sayfa çıktı.
    Bende bu araca sahip olan biri olarak araç hakkındaki deneyimlerimi sizlerle paylaşayım dedim.
    Belki işinize yarayabilir.

    Aldığım araç, Jetta 1.4 Tsi 170 Bg DSG
    Bu aracı yaklaşı 4 ay önce aldım. Ankara'da ki ilk Türkiyede'ki de 2. araç sanırsam.
    Daha önce VW bir araç almamıştım.
    Opel Astra,Corsa, BMW 3.18, Toyota Avensis, Subaru Forester, Mazda 3 daha önce sahip olduğum araçlar olarak sıralayabilirim.
    Herkesin araç seçerken farklı kriterleri olabildiği gibi benimde araç seçimlerimde kriterlerim çevremden çok farklı. Tabiki bütçe engeli bu seçimlere çoğu zaman mani bi anlamda öncü oluyor.
    Motor ve Yol tutuş performansı şu aralar seçimimi belirleyen kriterler.

    Belki motorlar ve teknolojiler hakkında sizler kadar deneyimli olmayabilirim ama,
    VW muhteşem bir motor yapmış ve bu motoru 1 senedir bekliyordum ve Türkiye'de piyasaya çıkma kararından itibaren sipariş vererek getirttim.
    DSG muhteşem bir şanzıman, sizden ve benden çok hızlı ve gerçekten çok akıllı.
    Ne yapmak istediğinizi anlıyor ve anlamadığınızda da böyle olur diyor :)
    Aracın yakıt tüketimini ölçmedim, ama kullandığım 1.6 motorlu benzinli araçların hepsinden az yakıyor ben ne kadar bassamda.
    Öyle arkadaşların dediği gibi Subaru impreza ile falan kıyaslama çok komik olur.
    Subaru impreza, forester, outback çevremde birçok arkadaşımda var ayrıca kendimde uzun bir süre kullandım. Tüketimde kimse yarışamaz onlarla. Onlar gerçekten özel araçlar bana göre ne kadar çok tüketselerde.
    DSG nin Sport modu ayrı bir olay, arabanın tüm karakteri değişiyor. Drive modunda 2.0 2.5 atmosferik bir aile otomobili gibi hareket eden makine S moduyla birlikte bir sporcuya dönüşüyor. Supercharger ve Turbocharger dan 1000-7000 arasında gelen sesler ise herdefasında farklı bir harmonide çalıyor.
    Gerçek bir zevk. Denemelisiniz.

    Bu kadar pozitif eleştirini yanında olumsuz yok mu diyecekseniz.
    Çok var aslında.

    Şu anda Mazda 3 aracımı 6 ay öncesinde almama karşın bu makinadan dolayı ondan ayrılmak zorunda kalıyorum.
    İki aracı da aynı süreler içinde kullandığımdan karşılaştırma imkanım çok oldu.
    Mazda 3'ü seçmemdeki ana neden yol tutuş performansıydı.(Bağımsız arka süspansiyonu olmayan bir arcın test verilerini okumam bile.(lafım Astra'ya 10 sene kullanmış olmama rağmen)
    Aynı platformu paylaşmalarına rağman Focus'tan çok başarılı olmuş, tekrar tebrikler.
    Jetta Tsi yi kullandıktan sonra, Mazda ne kadar güzel yol tutsa da, çok keyifli olsa da malesef adrenalin ihtiyacına yenik düşüp yollarımız ayıracağız.
    Ama keşke diyorum, Jetta da bu kadar güzel yol tutsa, Her virajda yatmasa, Mazda gibi Frenleri olsa, onun gibi bir müzik sistemi olsa. Mazda'da da tabiki moto dışında eksiklikler var; yalıtım problemleri, yüksek tüketim!, arka görüş problemleri.

    Dergi yazısı gibi oldu kusura bakmayın arkadaşlar.
    Buraya kadar okuyan arkadaşlara teşekkür ederim.

    Kısaca= Fiyat/performans :)
    tüketim/performans= :)

    Bu iki oranı şu anda beni Türkiye'de başka hiç bir araç sağlamıyor. Belki düşük hacimli aşarı beslemeli turbo araçların yaygınlaşmasıyla bu durum değişebilir. Ama şu ana için gerçekten çok iyi.
    Kesinlikle tavsiye ederim.

    Hepinize sevgiler, saygılar...




  • tsi hakikaten bir devrimdir. fsi ide yabana atmamak lazım.

    test surusune gıttım aklıma ılk gelen su oldu : malesef bu aracla beraber bırcok gencımızı trafık terorune kurban verebılırız dedım kendı kendıme.

    aracla kalkıyosunuz, gaza hafıf dokundunuzmu sızı arkaya yapıstırıyor ve sonrası cok enteresan.cunku motor devri yukseldıkce cıkan ses sızı dahada gaza getırıyor.
    bende tiptronik fsi varken (suan manueli var ) trafıkte bı guven duyuyodum kendıme.ama bu tsi farklı bisey.

  • Kimse GTI'ın illaki TSI olacağını iddaa etmedi ki, resmi olarak daha ne motor ne de ürün lasmanı yapıldı golf 6'nın (dergilerde yazanları ben de biliyorum). Çanlar ancak boş atıp tutturamayanlar için çalıyor...
    Baskı altında çalışan mekanizmanın hala prensiplerini öğrenmek istemezsen (ki kapasiten var gördüğüm kadarıyla), basit bir super+turbo charger eklenmiş motor edasıyla yaklaşırsan, bir sayı,rakam,link vermeden tutmadı, güvensiz,patlayacak gibi boş konuşursan, hiç te inandırıcı olamazsın.
    Bu forumda herhalde vw konusunda millete tavsiye verebilecek en son kişisin.
    Şu ana kadar alıpta ulan ne bok motormuş diyen, test edipte ulan bu vw sçmış diyen bir tane adam yok. Aksine ne kadar test eden ne kadar kullanan varsa herkes hayranlığını dile getiriyor zaten.
    Nedir? Az vergi, az yakıt, çok performans, vw kalitesi.
    Bunlar birleşince kıskançlık kaçınılmaz oluyor malesef. Ama çamurlar kapıya sıçramıyor bile, marşbiyelleri geçemiyor...
    Ha bu arada sınır zorlanmış demişsin. Daha geçen wcfans'te 1.4 tsi'ı modifiye ile 230 hp'e çıkardıkları yazıyordu.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan

    Bu forumda bi vw yi çok seven bir grup var bir de hiç sevmeyen, düşündünüz mü niye orta yolu yok? Niye volvo gibi ortak mutabakat sağlanmış bir marka değil hiç düşündünüz mü? Bunun tek sebebi vw yi abartıyor olmanız, dünyada vw kullanan tek insanlar siz değilsiniz herkes az çok vw yi tecrübe etmiştir desteksizce abartarak markayı şişirerek yazdığınız yazılar vw yi antisempatik bir hale getiriyor. Bknz: Golf'ün sağlamlığı isimli bir başlık.

    TSI'ya gelirsek, çift aşırı beslemeli bir sistem atmosferik motorların yerini alabilecek bir kapasitede değil, bu bugünlerde daha da belli oldu. Sınırları sonuna kadar zorlanmış, tüm potansiyeli ortaya çıkarılmış bir motor ve bu baskı altında çalışan bir mekanizma beni huzursuz eder, dahası birçok insanı da ettiği için tsi tutmadı. VW bir sonraki Golf GTI'da da 2.0 lık bir TFSI motoru kullanılacağını açıkladı, eğer başarılı olsaydı 1.6 lık bir TSI motoru da konulabilirdi ama bu haber TSI için çanların çaldığına bir işarettir, haklı çıktım ama şahsen ben bile bu kadar erken bir vazgeçiş beklemiyordum. Hayırlısı olsun, siz aracınızdan memnunsanız eyv, 3-4 sene sonra bu konuşmaya kaldığı yerden devam edelim olurmu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi allforone -- 13 Nisan 2007; 17:04:48 >




  • VW, şu tsi motoru keşke dizele de uygulasa!

    1.4 tdi zaten var, buna bir de kompresör ekledin mi mükemmel olur!

    Var mı acaba böyle bir çalışma?
  • Dizeli bilmiyorum ama VW, bildiğim kadarıyla 1.6 TSI LPG li 136 bg lik motorunu konsept bir modele koydu.
    Bu aracın yakıt tüketimi dizellerin bile altında. Yakın gelecekte onları da görebiliriz.
  • 1.6 TSI değil sanırsam 1.5 TSI idi pardon.
  • Aramızda Golf GT kullanan var ise yardım rica ediyorum;
    1-Tüketim karakteri için neler söylenebilir
    - Ş/İ ne kadar? Hangi hızlarda seyrettiğinizde nasıl rakamlar gözükmektedir?
    - Ş/D ne kadar? Ortalama ne kadar hızla hangi değerler elde ediliyor.
    2- 1,5 cm alçaltılmış süspansiyonun yol konforu nasıl? 225/45/17 lastik için neler söylenebilir?
    - Çukur çakır yollarda süspansiyon rahatsız ediyor mu? içine çok ses alıyor mu?
    - Yol gürültüsü nasıl?
    3- mp3 çalar var mı? yoksa ne gibi çözüm yolları bulunabilir?
    4-Sizce DSG şanzıman olması ile manuel olması arasında ne gibi +/- özellikler var?
    5-Motor gürültüsü nasıl? Yüksek hızlarda iç mekanda rahatsızlık yaratıyor mu?
    6-Yüksek hızlarda rüzgar sesi ne durumdadır? Hangi hızlarda rahatsız edici hal alıyor?
    7-Yüksek torkun elde edildiği devir bandında kullanım nasıl,hangi özellikler dikkat çekiyor?
    8-Sakıncası yoksa hangi bayiden hangi aksesuarlarla kaça aldığınızı söyleyebilir misiniz?(özele mesaj atabilirsiniz)

    Bu soruları hiç aklımda yokken 2 haftada potansiyel alıcı durumuma gelmemden dolayı soruyorum.Aynı zamanda tedirginim,yüksek borçlanma ile alacağım fakat ya değmez ise umduğum gibi çıkmazsa sıkıntısı yaşıyorum.Cadde canavarı değilim,hızı müsait ve trafiği tehlikeye atmayacak yerlerde -mesela otoyollarda- yapıyorum.Aynı zamanda bu yüksek performansa rağmen Ş/İ makul sayılabilecek tüketimler elde edilebilir mi? Bu güne kadar atlattığım kazaların nerdeyse tamamına yakınını sollamaya çıktıktan sonra sollamayı tamamlayana kadar karşıdan gelen araçla kafa kafaya gelmekten oldu.1.6-1.8 arabalar kullandım ama sonuç bölünmemiş yollarda sollamada sıkıntı yaşamak şeklinde oldu.Bu nedenle bu motorla bu performansı elde eden GT ye heves ediyorum.(Mantığa işaret eden iç sese rağmen)

    Cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ni.ko -- 13 Nisan 2007; 20:53:56 >




  • 1.6 tdı gelicek 120 hp gibi verisi olucak
    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    VW, şu tsi motoru keşke dizele de uygulasa!

    1.4 tdi zaten var, buna bir de kompresör ekledin mi mükemmel olur!

    Var mı acaba böyle bir çalışma?
  • yeri değil ama bşi sorcam.. Vw pololara TSı motor gelcek mi? haberi olan var mı
  • sen jetta tsı araken bu sayfa cıktı diyorsun peki neden 2006 yılından beri dh ye üyesin yani bu siteyi biren birisin bütün mesajlarını dikkatle takip ediceğim
    birde 2006 yılından beri 4 tane mesaj cekmişin 4 mesajında vw topinde cekmişin
    quote:

    Orjinalden alıntı: rocko1

    Hekese Selam,

    Google da Jetta 1.4 Tsi hakkındaki yorumları ararken karşıma bu sayfa çıktı.
    Bende bu araca sahip olan biri olarak araç hakkındaki deneyimlerimi sizlerle paylaşayım dedim.
    Belki işinize yarayabilir.

    Aldığım araç, Jetta 1.4 Tsi 170 Bg DSG
    Bu aracı yaklaşı 4 ay önce aldım. Ankara'da ki ilk Türkiyede'ki de 2. araç sanırsam.
    Daha önce VW bir araç almamıştım.
    Opel Astra,Corsa, BMW 3.18, Toyota Avensis, Subaru Forester, Mazda 3 daha önce sahip olduğum araçlar olarak sıralayabilirim.
    Herkesin araç seçerken farklı kriterleri olabildiği gibi benimde araç seçimlerimde kriterlerim çevremden çok farklı. Tabiki bütçe engeli bu seçimlere çoğu zaman mani bi anlamda öncü oluyor.
    Motor ve Yol tutuş performansı şu aralar seçimimi belirleyen kriterler.

    Belki motorlar ve teknolojiler hakkında sizler kadar deneyimli olmayabilirim ama,
    VW muhteşem bir motor yapmış ve bu motoru 1 senedir bekliyordum ve Türkiye'de piyasaya çıkma kararından itibaren sipariş vererek getirttim.
    DSG muhteşem bir şanzıman, sizden ve benden çok hızlı ve gerçekten çok akıllı.
    Ne yapmak istediğinizi anlıyor ve anlamadığınızda da böyle olur diyor :)
    Aracın yakıt tüketimini ölçmedim, ama kullandığım 1.6 motorlu benzinli araçların hepsinden az yakıyor ben ne kadar bassamda.
    Öyle arkadaşların dediği gibi Subaru impreza ile falan kıyaslama çok komik olur.
    Subaru impreza, forester, outback çevremde birçok arkadaşımda var ayrıca kendimde uzun bir süre kullandım. Tüketimde kimse yarışamaz onlarla. Onlar gerçekten özel araçlar bana göre ne kadar çok tüketselerde.
    DSG nin Sport modu ayrı bir olay, arabanın tüm karakteri değişiyor. Drive modunda 2.0 2.5 atmosferik bir aile otomobili gibi hareket eden makine S moduyla birlikte bir sporcuya dönüşüyor. Supercharger ve Turbocharger dan 1000-7000 arasında gelen sesler ise herdefasında farklı bir harmonide çalıyor.
    Gerçek bir zevk. Denemelisiniz.

    Bu kadar pozitif eleştirini yanında olumsuz yok mu diyecekseniz.
    Çok var aslında.

    Şu anda Mazda 3 aracımı 6 ay öncesinde almama karşın bu makinadan dolayı ondan ayrılmak zorunda kalıyorum.
    İki aracı da aynı süreler içinde kullandığımdan karşılaştırma imkanım çok oldu.
    Mazda 3'ü seçmemdeki ana neden yol tutuş performansıydı.(Bağımsız arka süspansiyonu olmayan bir arcın test verilerini okumam bile.(lafım Astra'ya 10 sene kullanmış olmama rağmen)
    Aynı platformu paylaşmalarına rağman Focus'tan çok başarılı olmuş, tekrar tebrikler.
    Jetta Tsi yi kullandıktan sonra, Mazda ne kadar güzel yol tutsa da, çok keyifli olsa da malesef adrenalin ihtiyacına yenik düşüp yollarımız ayıracağız.
    Ama keşke diyorum, Jetta da bu kadar güzel yol tutsa, Her virajda yatmasa, Mazda gibi Frenleri olsa, onun gibi bir müzik sistemi olsa. Mazda'da da tabiki moto dışında eksiklikler var; yalıtım problemleri, yüksek tüketim!, arka görüş problemleri.

    Dergi yazısı gibi oldu kusura bakmayın arkadaşlar.
    Buraya kadar okuyan arkadaşlara teşekkür ederim.

    Kısaca= Fiyat/performans :)
    tüketim/performans= :)

    Bu iki oranı şu anda beni Türkiye'de başka hiç bir araç sağlamıyor. Belki düşük hacimli aşarı beslemeli turbo araçların yaygınlaşmasıyla bu durum değişebilir. Ama şu ana için gerçekten çok iyi.
    Kesinlikle tavsiye ederim.

    Hepinize sevgiler, saygılar...





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Selvi Boylum -- 13 Nisan 2007; 21:31:14 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: allforone


    Kimse GTI'ın illaki TSI olacağını iddaa etmedi ki, resmi olarak daha ne motor ne de ürün lasmanı yapıldı golf 6'nın (dergilerde yazanları ben de biliyorum). Çanlar ancak boş atıp tutturamayanlar için çalıyor...
    Baskı altında çalışan mekanizmanın hala prensiplerini öğrenmek istemezsen (ki kapasiten var gördüğüm kadarıyla), basit bir super+turbo charger eklenmiş motor edasıyla yaklaşırsan, bir sayı,rakam,link vermeden tutmadı, güvensiz,patlayacak gibi boş konuşursan, hiç te inandırıcı olamazsın.
    Bu forumda herhalde vw konusunda millete tavsiye verebilecek en son kişisin.
    Şu ana kadar alıpta ulan ne bok motormuş diyen, test edipte ulan bu vw sçmış diyen bir tane adam yok. Aksine ne kadar test eden ne kadar kullanan varsa herkes hayranlığını dile getiriyor zaten.
    Nedir? Az vergi, az yakıt, çok performans, vw kalitesi.
    Bunlar birleşince kıskançlık kaçınılmaz oluyor malesef. Ama çamurlar kapıya sıçramıyor bile, marşbiyelleri geçemiyor...
    Ha bu arada sınır zorlanmış demişsin. Daha geçen wcfans'te 1.4 tsi'ı modifiye ile 230 hp'e çıkardıkları yazıyordu.




    ben sana sanırım derdimi anlatamıyorum sende gör diye diğer bir başlıkta TSI ile ilgili yazmış olduğum yazıyı buraya da ekliyorum;

    Sorun şu; Bu motorun güvenilirlik açısından yarattığı handikap insanları rahatsız ediyor, her ne derseniz diyin TSI riskli bir motor teknolojisidir - sadece kullanılan spesifik ve arıza olasılığı yüksek kompresör, turbo ve manyetik ayıraç gibi parçalardan dolayı değil ayni zamanda sayısal olarak da bozulabilecek parçaların çokluğundan ve tüm bu parçaların senkron hareket dahilinde olduğundan. Tabi motor bloğunun da muhtemel bir performanslı kullanıma yatkın olabilecek şekilde güçlendirilmediğini de eklersek sanırım konu biraz açıklık kazanır. Türbinin çift aşırı beslemenin yarattığı basınçlı havaya da ne kadar dayanabileceği de muammadır. Son olarak aktarma organlarının da Golf GTI muadili olmadığını düşünürsek ortaya gerçekten arıza riski muazzam olan bir araç çıkıyor.

    Şimdi elinizi vicdanınıza koyun ve söyleyin bu teknolojiyi Kia yapsa idi, gönül rahatlığı ile alabilirmiydiniz?? Cevabınız hayır ise güvendiğiniz tek şey motoru VW nin geliştirmiş olduğu gerçeğidir. O zaman bende size başka bir örnek vermek isterim ve bizzat araştırmış olduğum bir araç olduğu için rahatlıkla konuşabilirim. Mazda kötü bir motor üreticisimidir? Mazda'nın sizin o 300 bin km dediğiniz labaratuar testlerini yapmaktan aciz midir? İki sorunun da cevabı hayır olduğuna göre biri bana gördüğüm 90-91 model Rx-7 lerin niçin yüzde 90 ında ford mondeo veya v8 amerikan motorları olduğunu açıklayabilirmi? İnanın şu an Rotary motor ile hareket edebilen bir tanesi bile mevcut değil! Ama ilk çıktığında en az TSI kadar sükse yapmıştı, en az sizin kadar savunucusu ve gönüllüsü çıkmıştı. Demekki bazı şeyleri zamanın akışına bırakmalıyız, ben olur veya olmaz demiyorum benim öngörüm bu motorun 5-6 seneden fazlasını çıkaramayacağı gerçeğidir, şu an için ne ben ne siz ne de vw mühendisleri 10 yıl sonra olacakları göremez, sadece öngörebilir.. bu da benim öngörüm..


    alın bu da jeremy clarkson'ın öngörüsü

    "one of the top five worst cars i've ever driven; volkswagen golf gt.
    no seriously, it's got a supercharged and turbocharged engine, which is as smooth as falling downstairs while wearing leg calipers.
    just work harder and buy the golf gti."


    -------------------------

    bunlara ek olarak: sen devrim niteliğinde bir performans motoru yapsan onu en performanslı aracında kullanmazmıydın? eğer vw, TSI nın sorunsuzluğuna inanabilseydi GTI ya da 1.6 lık 200 küsür beygirlik bir TSI motoru koymaz mıydı? Ama henüz gelişim aşamasında olan ve güvenilirliği olmayan bir motoru GTI ya koymaya çekiniyorlar çünkü olası bir başarısızlık GTI ya mal edilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan


    ben sana sanırım derdimi anlatamıyorum sende gör diye diğer bir başlıkta TSI ile ilgili yazmış olduğum yazıyı buraya da ekliyorum;

    Sorun şu; Bu motorun güvenilirlik açısından yarattığı handikap insanları rahatsız ediyor, her ne derseniz diyin TSI riskli bir motor teknolojisidir - sadece kullanılan spesifik ve arıza olasılığı yüksek kompresör, turbo ve manyetik ayıraç gibi parçalardan dolayı değil ayni zamanda sayısal olarak da bozulabilecek parçaların çokluğundan ve tüm bu parçaların senkron hareket dahilinde olduğundan. Tabi motor bloğunun da muhtemel bir performanslı kullanıma yatkın olabilecek şekilde güçlendirilmediğini de eklersek sanırım konu biraz açıklık kazanır. Türbinin çift aşırı beslemenin yarattığı basınçlı havaya da ne kadar dayanabileceği de muammadır. Son olarak aktarma organlarının da Golf GTI muadili olmadığını düşünürsek ortaya gerçekten arıza riski muazzam olan bir araç çıkıyor.

    Şimdi elinizi vicdanınıza koyun ve söyleyin bu teknolojiyi Kia yapsa idi, gönül rahatlığı ile alabilirmiydiniz?? Cevabınız hayır ise güvendiğiniz tek şey motoru VW nin geliştirmiş olduğu gerçeğidir. O zaman bende size başka bir örnek vermek isterim ve bizzat araştırmış olduğum bir araç olduğu için rahatlıkla konuşabilirim. Mazda kötü bir motor üreticisimidir? Mazda'nın sizin o 300 bin km dediğiniz labaratuar testlerini yapmaktan aciz midir? İki sorunun da cevabı hayır olduğuna göre biri bana gördüğüm 90-91 model Rx-7 lerin niçin yüzde 90 ında ford mondeo veya v8 amerikan motorları olduğunu açıklayabilirmi? İnanın şu an Rotary motor ile hareket edebilen bir tanesi bile mevcut değil! Ama ilk çıktığında en az TSI kadar sükse yapmıştı, en az sizin kadar savunucusu ve gönüllüsü çıkmıştı. Demekki bazı şeyleri zamanın akışına bırakmalıyız, ben olur veya olmaz demiyorum benim öngörüm bu motorun 5-6 seneden fazlasını çıkaramayacağı gerçeğidir, şu an için ne ben ne siz ne de vw mühendisleri 10 yıl sonra olacakları göremez, sadece öngörebilir.. bu da benim öngörüm..


    alın bu da jeremy clarkson'ın öngörüsü

    "one of the top five worst cars i've ever driven; volkswagen golf gt.
    no seriously, it's got a supercharged and turbocharged engine, which is as smooth as falling downstairs while wearing leg calipers.
    just work harder and buy the golf gti."


    -------------------------

    bunlara ek olarak: sen devrim niteliğinde bir performans motoru yapsan onu en performanslı aracında kullanmazmıydın? eğer vw, TSI nın sorunsuzluğuna inanabilseydi GTI ya da 1.6 lık 200 küsür beygirlik bir TSI motoru koymaz mıydı? Ama henüz gelişim aşamasında olan ve güvenilirliği olmayan bir motoru GTI ya koymaya çekiniyorlar çünkü olası bir başarısızlık GTI ya mal edilir.






    tamamen katılıyorum, +1, imza.




  • yahu wankel le tsi yi karşılaştırıyosunuz ya, hele bi de tsi sanki polodaki 1.4 motora sadece turbo+kompresör uygulanarak çıkarılmış gibi yansıtıyosunuz ya, ne diyim hocam... biraz okumak bilgilenmek lazım...
  • soylukan arkadaşım ön yargılarını yık ve vw yi öyle değerlendir. çok yanlı ve tutarsız eleştiriler yapıyorsun. ayrıca motor bloğunun güçlendirilmediğini nerden çıkardın. aksine ben özel bir alaşımla geliştirildiğini duydum ki böyle olması gerekir zaten. eğer bunu yapmamış olsaydı şuanda piyasadaki tsı lerin çoğunda sorun çıkardı zaten. ayrıca aktarma organlarını uyumlu bir hale getirmek o kadar zor olmasa gerek. zaten vw tsı gücündeki diğer motorlara sahip araçlarında kullandığı malzemeyi tsı motorlu araçlardada kullanır. yani daha önce 140 hp gücündeki araçlarında yada 170-180hp gücündeki araclarında bir sorun çıkmışmı? genelde hayır. herneyse bütün bunlara rağmen tabiki zaman belirleyecek tsı nin dayanıklı olup olmadığını. ama ben olumlu düşünüyorum. sende olumsuz düşünüyorsun ama böyle düşünürken brz dengeli olmak lazım ezercesine eleştirmemek lazım.




  • bu tsı kompleksi nereden geliyor merak ediyorum.bu soylukan kardeşimiz vw de çalışan onlarca mühendisten daha iyi biliyor demekki.artı özel bir alaşımla motorun sürtünme katsayısı düşürüldü.avrupada 300 bin gören tsı var.bugün sapancadan dönerken bmw 3.18 önümde gidemedi.araba altıncı viteste çok rahat 220 km hız ile gidebiliyor.bence şüpheli yaklaşımları bırakın biran evvel alıp keyfini çıkarın.40000 bin ytl ye alınabilecek en iyi araba bence.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mulligun

    bu tsı kompleksi nereden geliyor merak ediyorum.bu soylukan kardeşimiz vw de çalışan onlarca mühendisten daha iyi biliyor demekki.artı özel bir alaşımla motorun sürtünme katsayısı düşürüldü.avrupada 300 bin gören tsı var.bugün sapancadan dönerken bmw 3.18 önümde gidemedi.araba altıncı viteste çok rahat 220 km hız ile gidebiliyor.bence şüpheli yaklaşımları bırakın biran evvel alıp keyfini çıkarın.40000 bin ytl ye alınabilecek en iyi araba bence.

    +1907
  • 1- Şİ: Nerde olduğuna göre değişmekle beraber 9-11 lt civarında ortalama devirli bir sürüşte, 7-8 lt çok efendi bir sürüşte(arabada bebek olduğunda birkaç kez şi ortalamam) elde edebileceğini söyleyebilirim
    ŞD ne yaptığına bağlı. Alırım CC'e giderim 110-120 diyorsan 7 lt civarında olur, ben şd devirli devirsiz hızlı yavaş kombinede 8 lt civarında değerler alıyordum, rodajdan sonra uzun yola çıkmadım, belki düşer
    2-Yol konforu en üst düzeyde, 17 jantlar konforu en ufak etkilemiyor, koltuklar çok rahat. Lastikler dunlop sp sport, yol tutuştan yana hiçbir şikayetim olmamasına rağmen bozukl asfaltta çok ses alıyor.
    3-Mp3 çaları yok, çözümü sistem kuran arkadaşlara sormak lazım
    4-Benimki manüel, aldığımda DSG yoktu, ama olsaydı kesinlikle dsg alırdım, tereddütsüz dsg daha iyi. Hem konforlu, hem de daha hızlı.
    5-Motor gürültüsü yok, sadece gaza bastığında kompresör ve turbo sesini alıyor ki baymaz zaten.
    6-Rüzgar seside bugüne kadar rahatsızlık verecek seviyede olmadı. Yüksek hızlarda problem yok
    7-Bu en güzel kısmı, fazla viteslerle oynamaya gerek kalmıyor zaten 1500 lerden başlayıp 4500 lere kadar max tork var. Her türlü gaz tepkisine direk cevap veriyor, çoğu zaman ben parmak ucuyla kullanıyorum zaten.
    8-Aksesuar almadım. Fiyatta max 2 bin ytl civarında oynar, daha fazla indirmezler.
    Fazla vaktim yok, aklıma gelenler bunlar, çok ayrıntıya girmedim, soracağın birşey varsa PM at.
    Valla az yakan, konforlu, az vergi ödeyeceğin, iyi yol tutuşa sahip,dış görünüşü güzel olan, motor performansı iyi olan, ve bunları iyi bir fiyata sunan bir araç arıyorsan cevap GOLF GT.

    quote:

    Orjinalden alıntı: GARIBALDI

    Aramızda Golf GT kullanan var ise yardım rica ediyorum;
    1-Tüketim karakteri için neler söylenebilir
    - Ş/İ ne kadar? Hangi hızlarda seyrettiğinizde nasıl rakamlar gözükmektedir?
    - Ş/D ne kadar? Ortalama ne kadar hızla hangi değerler elde ediliyor.
    2- 1,5 cm alçaltılmış süspansiyonun yol konforu nasıl? 225/45/17 lastik için neler söylenebilir?
    - Çukur çakır yollarda süspansiyon rahatsız ediyor mu? içine çok ses alıyor mu?
    - Yol gürültüsü nasıl?
    3- mp3 çalar var mı? yoksa ne gibi çözüm yolları bulunabilir?
    4-Sizce DSG şanzıman olması ile manuel olması arasında ne gibi +/- özellikler var?
    5-Motor gürültüsü nasıl? Yüksek hızlarda iç mekanda rahatsızlık yaratıyor mu?
    6-Yüksek hızlarda rüzgar sesi ne durumdadır? Hangi hızlarda rahatsız edici hal alıyor?
    7-Yüksek torkun elde edildiği devir bandında kullanım nasıl,hangi özellikler dikkat çekiyor?
    8-Sakıncası yoksa hangi bayiden hangi aksesuarlarla kaça aldığınızı söyleyebilir misiniz?(özele mesaj atabilirsiniz)

    Bu soruları hiç aklımda yokken 2 haftada potansiyel alıcı durumuma gelmemden dolayı soruyorum.Aynı zamanda tedirginim,yüksek borçlanma ile alacağım fakat ya değmez ise umduğum gibi çıkmazsa sıkıntısı yaşıyorum.Cadde canavarı değilim,hızı müsait ve trafiği tehlikeye atmayacak yerlerde -mesela otoyollarda- yapıyorum.Aynı zamanda bu yüksek performansa rağmen Ş/İ makul sayılabilecek tüketimler elde edilebilir mi? Bu güne kadar atlattığım kazaların nerdeyse tamamına yakınını sollamaya çıktıktan sonra sollamayı tamamlayana kadar karşıdan gelen araçla kafa kafaya gelmekten oldu.1.6-1.8 arabalar kullandım ama sonuç bölünmemiş yollarda sollamada sıkıntı yaşamak şeklinde oldu.Bu nedenle bu motorla bu performansı elde eden GT ye heves ediyorum.(Mantığa işaret eden iç sese rağmen)

    Cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.




  • allforone teşekkür ederim,
    aklıma takılan bir şey olursa mesaj atarım.
    Sana kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.
    Darısı olmayan ama heves edenlere,bakalım biz ne yapacağız..
  • Dileklerin için sağol.
    Allah size daha iyilerini versin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: GARIBALDI

    allforone teşekkür ederim,
    aklıma takılan bir şey olursa mesaj atarım.
    Sana kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.
    Darısı olmayan ama heves edenlere,bakalım biz ne yapacağız..
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.