Şimdi Ara

1.5 dci geç çalışma

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
1
Favori
48.107
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2012 model 1.5 dci 110'luk otomatik fluence sahibiyim. Bir süredir aracım sabahları geç çalışıyor, soğuk havalarda bu daha beter fakat hava ılıkta olsa araç sabaha kadar beklediyse çalışması zor oluyor.
    - araç çalıştıktan sonra gün içinde tekrar çalışmasında hiçbir sorun yok. hava soğuk olsada sorun olmuyor.
    - sabah ilk, zor çalıştırdıktan sonra titreme vs. yapmıyor, çalıştıysa gayet güzel devam ediyor.
    - kızdırma bujileri dendi, değiştirildi (yan sanayi ile) bir değişiklik olmadı.
    - enjektörlerde sorun yok, 10bin önce sıfır orjinal enjektörler ile değiştirilmişti zaten.
    - aracın bakımlarını 10binde bir yaptırıyorum, her bakımda mazot filtreside değişiyor.
    - yakıt hep shell'den alınıyor.
    - araç çalıştıktan sonra gaz yemesinde vs. hiçbir sorun yok, tabiri caizde köpek gibi gidiyor.
    - aküyü geçen yıl değiştirdim, 72'lik varta, akü ölçümünde bir sorun yok, zaten marş basmada sıkıntı olmuyor.
    - mazot el pompası kısmında sabakları az miktarda hava görüyorum, pompalayıp bunu alsamda çalışma yine geç oluyor.
    - soğuk etkisinden süphelenip yakıt antifirizi alıp uyguladım ama birşey değişmedi.
    - motor mükemmel durumda, şehirlerarası yolda 100-120 arası gittiğim halde fabrika verisinde yakıyorum.

    Soğuktan desem, gün içinde hava eksilerde de olsa gayet rahat çalışıyor, yakıt pompası desem ne bir titreme, ne bir gaz yeme sorunu vs.yok, anlayabilmiş değilim, her görüşe açığım.







  • En son durum itibariyle sorunumu çözmüş bulunuyorum. hemde o akdar saçma sapan, basit birşeyden olmuşki... öncsinde mazot pompası dahil birçok şey değişti, binlerce lira boşa masraf yaptım...


    Arkadaşlar bu aracın kızdırma buji'si 4.4 volt, yani 12 volt değil. fakat ustalar bujileri takmadan önce aküye bağlayıp test ediyor ve bu test esnasında bujiler ısınıyor görünsede 12 voltluk akü sayesinde içerisindeki rezistans kopuyor. yani ustanın akü ile test etmesi kızıdrma bujisini öldürüyor ve siz yeni buji taktırdım diye yeni ama bozuk bir kızdırma bujisi taktırmış oluyorsunuz.


    usta bana artık senin motorunda kompresyon kaçağı vardır o yüzden çalışmıyordur dedi, iyide ben 100 bin km'dir böyle kullanıyorum, motorda birşey olsa bu kadar sürede birşey çıkardı ve neden sadece soğuk havalarda oluyorda yazın olmuyor dediğimde de birşey diyemiyordu. bir kez daha şu bujileri değiştireyim dedim, test amaçlı olacağı için en ucuz bujiyi aldım (svac marka, yerli üretimmiş, 4 tanesini 1 adet bosch fiyatına aldım) kendi ustama değilde yakındaki bir yere gittim, adam eskileri söktüğünde çıkanları incelediğimde üzerindeki voltajı gördüm ve bu sefer test yapılmasını engelledim, yoksa bu ustada aküye bağlayacaktı. test ettirmeden taktırdım ve sabahları artık ok yazısını gördükten sonra hemen çalışıyor, hiçbir sıkıntısı kalmadı.

    Yapay Zekanın Yanıtı

    1.5 dCi Geç Çalışma Sorunu: Nedenleri ve Çözümleri

    1.5 dCi dizel motorlarda görülen geç çalışma sorunu, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir. Bu sorun, özellikle sabahları araç çalıştırıldığında kendini gösterir.

    Yaygın Nedenler:

    • Yakıt Sistemi Arızaları: Enjektörler, yakıt pompası veya yakıt filtresi arızaları, yakıtın motora yeterince ulaşmasını engelleyerek geç çalışmaya neden olabilir.
    • Hava Sistemi Sorunları: Hava akış sensörü, turboşarj veya EGR valfi arızaları, motora giren hava miktarını etkileyerek geç çalışmayı tetikleyebilir.
    • Kompresyon Kaybı: Silindirlerdeki kompresyon kaybı, motorun çalışması için gerekli olan gücü azaltarak geç çalışmaya yol açabilir.
    • Marş Motoru Arızası: Zayıf veya arızalı bir marş motoru, motorun kranklanmasını engelleyerek geç çalışmaya neden olabilir.
    • Pil Zayıflığı: Zayıf bir pil, marş motoruna yeterli güç sağlayamayarak geç çalışmayı tetikleyebilir.

    Etkilenen Araçlar:

    1.5 dCi geç çalışma sorunu, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli Renault ve Nissan modellerinde görülebilir:

    • Renault Clio
    • Renault Fluence
    • Renault Megane 2

    Çözümler:

    1.5 dCi geç çalışma sorununu çözmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Yakıt Sistemi Kontrolü: Yakıt sisteminin tüm bileşenlerini (enjektörler, yakıt pompası, yakıt filtresi) kontrol ettir.
    • Hava Sistemi Muayenesi: Hava akış sensörünü, turboşarjı ve EGR valfini kontrol et.
    • Kompresyon Testi: Silindirlerin kompresyonunu test ettir.
    • Marş Motoru Değişimi: Zayıf veya arızalı bir marş motorunu değiştir.
    • Pil Kontrolü: Pilin voltajını ve amperajını kontrol et. Zayıfsa pili değiştir.

    1.5 dCi geç çalışma sorununu çözmek, araç performansını artırmak ve sürüş güvenliğini sağlamak için önemlidir. Bu sorunu yaşıyorsan, güvenilir bir oto tamircisine başvurarak profesyonel yardım alman önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sırasıyla,
    - Mazot pompası ( Ekonomik ömrünü dolduruyor olabilir)
    - Shell yerine kışın Petrol Ofisinin güvenilir istasyonlarından mazot alıp deneyin.
    - 5 derecenin altına özellikle 0 derecenin altına düşen hava sıcaklıklarında mazot yoğunlaşıyor. Bundan en çok mazot filtresi etkileniyor, yeni değişmiş olsanız bile yakıt kristalleşiyor filtreden yeteri kadar geçmiyor. Çalıştıktan sonra sıcak mazot filtreyi ısıtınca sorun çözülüyor. Aralık-Ocak-Şubat döneminde donmayı önleyici katkı malzemesi katın yakıta. Yetkili servislerde de bu işlem yapılıyor. Benzin istasyonlarında da bulunuyor.
    - Aracı çalıştırmadan önce mazot pompasının üzerine bir su bardağı kaynar su dökün, birkaç dakika sonra çalıştırın.

    Bu bilgiler -45 derece soğuğu gören Erzurum'da dizel araç sahibi birinin tecrübeleridir. En iyisi geceleri mümkünse kapalı garajda tutmak aracı.




  • Tamirci belki marş motoru yeterince hızlı çeviremiyordur dedi, marş motoru sökülüp bakıldı sıkıntı yoktu ama hazır sökülmüşken rulmanı ve kömürleri değiştirilerek revize edildi, doğal olarak sorun çözülmedi. fakat araç çalışırken yakıt hortumundan hava geçişi gözlemledim, yakıt sistemine biryerden hava giriyor yani, araç uzun süre (akşamdan sabaha kadar) yattığında biriken hava yüzünden zor çalışıyor. yani sorunu buldum fakat henüz sorunun kaynağı bulunamadı. hortumlardan, hortum bağlantı yerlerinden veya mazot pompasının kendisinden kaynaklanıyor, başka ihtimal yok. eğer herhangi bir bağlantı yerinden hava almıyorsa her halikarda güzel rakam girecek demektir.
  • şimdide enjektör dönüşünde sıkıntı var dendi, enjektörler temizlenecek... oysaki sıfır set ile daha yeni değişti, depo boşaltılıp temizlenecek... şimdiye kadar hep shell'den mazot alındı... bakalım önce benim xileceğim kesin ama bakalım sonra kim kimi xecek.
  • Yakıt deposu temizlendi, enjektörler temizlendi, arada ısıtma bujileri de keyfekeder değiştirildi. artık hava geçişi gözlemlemiyorum ama yapılan işlemlerden olduğuna dair ciddi şüphelerim var, sanki bir bağlantı yeri vs. kaynaklıydı da bana geçirdiler hissiyatındayım. şimdilik sorun kalmadı.
  • sorun hala düzelmedi, araç uzun süre beklediğinde ancak uzun marş ile çalışıyor, yakıt borusundan hava geçişi gözlemlemiyorum fakat biryerden hava aldığına dair şüphem devam ediyor. sadece sorun eskisi kadar kötü değil.
  • Merhaba,

    Benim aracımda da şikayet ettiğiniz olaylar yaşıyorum.Aracım 2006 Modus 1.5 Dizel . Geçen yıl kışın hava soğuk olduğunda sabahları Marşa basınca araç çalışmıyordu. Kendi kendisine Aküyü bitiriyor. Aküden şüphelendik ve değiştirdik. Ancak bu sene kışın tekrar olmaya başladı. Geçen akşam gene çalışmadı. 1 saat sonra Marşa tekrar basınca çalıştı.
    Yetkili Servise götürdüğümde aracı birkaç gün bırakın , kaçak olabilir bakmamız lazım dediler. Mecbur bırakacağım. Artık sıkıldım servislerden , bu işi çözemiyorlar.
    Siz en son ne yaptınız acaba? Çözüldü mü olay..
  • yabani Y kullanıcısına yanıt
    hocam ne yaptınız sorunu çözebildiniz mi? aynı sorun bende de var eğer çözebildiyseniz bilgi verirseniz sevinirim. iyigünler
  • merhaba;

    daha önce getz aracımda basıma gelmişti.krank mili pozisyon sensörü kaynaklı olabilir.
    araç ne kadar marş yapılsada çalışmıyor.bir süre sonra hiç bir şey olmamış gibi tek seferde çalışıyor.
  • Sorunu çözdünüzmü nasıl bir yol izlediniz ?
  • özelden soru soranlara cevap vermiştim ama buraya yazmamışım,

    sorunu en sonunda çözdük, gördüğüm yakıt borusundaki hava geçişi etmenlerden birisi ama tek başına suçlu değil. sıkıntı mazotun ısıtılamamasında ama olay ne kızdırma bujilerinden nede kızdırma bujilerine elektrik veren müşürden kaynaklı, beyin yeniden programlandı, (tamir etmekten bahsediyorlar ama program atıyorlar) müşüre (kimisi kızdırma beyni diyor, açtım baktım bildiğin röle) voltaj gelmiyormuş, bunu da beyin veriyormuş, bu olay halloldu, sonrasında geri vites lambası yanmamaya başladı, birisi çıkıp geri vites müşüründendir dedi, ama anladıkki otomatik viteste bu müşür yokmuş :D tekrar beyin baştan programlandı ve o sıkıntı da kalmadı. bu nasıl bir beyinse balıktan filan örnek aldılar herhalde, lan biz bi öncesinde tekrar programlatıp ısıtma olayını çözmüştük, sen ne ara geri vites lambalarını unuttun. yani vel-hasıl kelam, bu beyni her nerede programlatacaksanız bu işi binlerce kere yapan bir yere yaptırın, cihazları da, program versiyonu da düzgün olsun derim.




  • Acaba programda bir değişiklik mi yapıldı, yoksa orjinal programını yeniden mi yüklediler sadece? Bilginiz var mı?
  • Orjinal programı geri yüklediler diye biliyorum, ama belki versiyon farkı vardır onu bilemiyorum.
  • Merhaba, sizim yaşadığınız problemlerin aynısı benim aracımda da var. 1.5 dci symbol var bende de. Şimdi tam olarak kime gitmem ve ne yaptırmam gerekiyor. Çünkü daha önce 3 ustaya gösterdim. Ucude çözüm bulamadı. Enjektorlerdendir dediler enjektör ustasına göturdum problem yok dedi bujilerden olabilir dedi. Servise ustaya göturdum bu arabalar bujisiz bile tek marsta alır dedi arabayı bırak sabah soğuk calistiralim dedi. Fırsat bulup bırakamadım. Benim ne demem gerekiyor ustaya şimdi?
  • yabani Y kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Benim aracım 2008 1,5 dci symbol benim araçta da sabah ve akşam ilk marşta tek marşta 4-5 tur dönüp marş alıyor. Bazen de tık marş alıyor. Eksantrik sensöründen şüphelendim değiştirdim yine aynı. Mazot geri kaçırma da yok bilgisayara bağlattım hata kodu da yok. Arada bir kafasına göre düzeliyor fakat genel de hep geç marş alıyor. Depodan filtreye filtreden pompaya pompadan filtreye hortumlar mazot dolu filtreden depoya dönüş hortumunda mazot olmadığı zaman da oluyor fakat bu durumda geç çalıştığı gibi tık diye marş olduğu da oluyor. Aracın çekişinde sorun da yok motor soğuyana kadar hiç sorun olmuyor. Bunları yazmamın sebebi sizde de mi aynı sorun vardı
  • Soğuk günlerde 4-5 turdan çok daha fazla dönmesi gerekiyordu. Yaz aylarında ise hiçbir sorun yoktu.
  • Benim araç yaz kış yapıyor

  • HAYIRLI GÜNLER ARKADAŞLAR BENİM ARACIM 2007 CLİO 3 1.5 65 BG ENJEKTÖRLER TAMİR GÖRDÜ AMA SONRASINDA BEKLEYİNCE VE SOGUK HAVADA GEÇ ÇALIŞMAYA BAŞLADI SEBEBİ NE OLABİLİR ISITMA BUJİLERİNE BAKTIK BİRİ PATLAKTI DEĞİŞTİRDİK ORJİNAL BOSCH MARKA ALDIM AMA TEK PATLAK OLANI DEĞİŞTİK ENJEKTÖR USTASINA SÖYLEDİGİMDE 1 GÜN BIRAK DEDİ BIRAKTIM DEĞERLERİ ÖLÇTÜK HERHANGİ BİR SORUN YOK MAZOTTA GERİ KACIRMA HAVA YAPMA GİBİ Bİ SORUN YOK DEGERLERİ ÇOK İYİ DEDİ AMA HALA AYNI BİR CÖZÜM BULAMADIM BÖYLE BİN DİYOR AMA İNSAN HUSURSUZ OLUYOR MAALESEF

  • yabani Y kullanıcısına yanıt

    Hocam aynı arabadan bende de var. Ankaradayım. Yazılımı nerede ve kaça guncellediniz? Bilgi verirseniz sevinirim.

  • yazılımı nerede güncellediğimi pek tarif edebilecek durumda değilim, ustamın tarifiyle gidip bulduğum bir yer. şu anda havalar tekrar soğudu ve bende aynı sorun tekrar oldu, fakat bu sefer neden olduğunu biliyorum, evet daha önce beyin programlandı ve kızdırma bujilerini kontrol eden müşüre elektrik verir oldu, ama bu sefer geri vites lambasına elektrik vermez oldu. tekrar programlandı geri vites lambası geldi ama kızdırma bujileri gitti. en son bakım yaptırdığımdan beri de tekrar yakıt sisteminde sabahları hava biriktiğini görmeye başladım. (iki pompaladığımda kalmıyor ama yinede araç kolay çalışmıyor.) bu arada aküyü de değiştirdim ve tekrar 72'lik varta taktırdım.

    yani;

    • takılan mazot filtresi kısmından kesinlikle hava alıyor, çünkü daha önce almıyordu ve yakıt sisteminde değişen tek şey mazot filtresi, tek başına bir etkisi olmasada kısmen etkisi var.
    • bu nasıl mantıksız, saçma sapan bir beyin programlaması ise, bir yer yapılırken diğer taraf nasıl bozulabilir, aşırı saçma, ulan bende elektronikçiyim, bizimde programlama dili ile uğraşmışlığımız var, hemde sizler gibi tak kabloyu, bas programı, iste 500 kaadı, sanki bi bok yaptın o.ç.
    • vel hasıl kelam; böyle o.ç. ları ile uğraşmamak için bir zamanlayıcı ve rezistans ile mazot filtresini ısıtmak (aşırı soğuk iklimler için) ve/veya kızdırma bujilerinin müşürüne giden kablonun elektriğini beyin yerine başka biryerden almak, bunuda bir düğmeye veya zamanlayıcıya bağlamak. böylece abuk sabuk kendine usta diyen, linux kod satırını gördüğünde uzaylı alfabesi zanneden programcılarla uğraşmamış oluruz. sonuçta kontağı çevirdiğimde 5 saniye kızdırma bujisini yazında çalıştırsa hiçbirşey olmaz.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.