Şimdi Ara

1.5 TFSI Gerçek İstanbul Trafiği Yakıt Verileri ( 27 Ekim Karşılaştırma Eklendi ) (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
3
Favori
9.238
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxxdxxx

    hocam yanlış anlamayın da o araç o kadar yakmıyor ağır trafikte.Ağır trafik dediğiniz başltıktaki gibi bir trafik.Ara sokaklı caddeli köprü trafikli.Cayenne 18.4 litre zaten ortalama şehir içi değeri var.(Porsche kendi diyor.)


    Yani kısacası Porschenin bile sizin gibi bir iddası yok.



    Alıntıları Göster

    Bende bunu yazacaktım vazgeçtim bunu görünce yazayım dedim ahha


    3200cc Touareg 16-18 litre LPG tüketimi vardı İstanbul'da ama bu İstanbul ortalamasıdır , fotolardaki trafik çok ağır her zaman böyle olmuyor tabi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İşe gidiş-dönüş güzergahı hep bu şekilde ise hiç beklemeden hybrid araca geçin.

    1.8' bile denk gelseniz vergi farkını çok hızlı amorti edersiniz. Bu tip parkurlarda hybrid araçlar resmen bedava gidip geliyor. Ortalama tüketim 2 lt. yi geçmeyecektir.

  • 8km/saat ortalama hız demek,nerdeyse hiç akıcı bir trafik yok.Devamlı durduğun 2dk da bir kalkıp 5-10metre gittiğin bir trafik demek

    Benzer kullanımda c180kompressor 20litre ortalama yakıyor


    Dizellerde 13-14lt ortalamadan az yakmaz.Gerçek şehir içi budur zaten,e5 de akıcı 50-60km saatle gidip şehir içi yazıyor millet


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu gercek degil ekstrem şartların verisi olmus, endurance test yapmissiniz motora resmen. Ortalama hiz yurume hizi gibi adeta

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Rekorumuzu tazeleyelim…




    1.5 TFSI Gerçek İstanbul Trafiği Yakıt Verileri ( 27 Ekim Karşılaştırma Eklendi )
    1.5 TFSI Gerçek İstanbul Trafiği Yakıt Verileri ( 27 Ekim Karşılaştırma Eklendi )
    1.5 TFSI Gerçek İstanbul Trafiği Yakıt Verileri ( 27 Ekim Karşılaştırma Eklendi )
    1.5 TFSI Gerçek İstanbul Trafiği Yakıt Verileri ( 27 Ekim Karşılaştırma Eklendi )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • HoLY.oNE kullanıcısına yanıt
    1.0tsi ile dsg7 de 60a sabitleyip sehiriçi 5.5lt ile geziyorum diyen andavallar cok forumda

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 kmlik mesafe için 0,5 L civarı fark oluşturuyor git gel 1 L yapar aylık ortalama 140 Lira fark

  • tekkral34 kullanıcısına yanıt

    2lt abarti olmus, tahminim 3.5lt civari yakacaktir. Bu tip durumlarda hibrit ve digerleri arasindaki fark acayip aciliyor. Sadece yakit yonunden dusunmeyin, konfor olarak da cok fark hissedilir. Sifir ses, start&stop zimbirtisi yok, sanziman yok


    Mtv olayi da fazla abartiliyor, 1.33 ile 1.8 hibritler arasinda yillik 1400tl fark var. Her turlu kapatilir. Emisyona gore vergiye de bir gun illa ki gecilecek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @masterap


    Asıl biraz daha rahat trafik olsa tüketim 3.5 litreye çıkar. Ayağın neredeyse frenden kalkmadığı bir kullanım hybrid araçlar için dip seviyedir. Hız ve süre arttıkça fren enerjisinden mahrum kalır, elektrik pili daha kısa sürede biter, benzinli motor şarj için erken devreye girer. Bu arkadaşın kullanım senaryosu olabilecek en düşük tüketimle sonuçlanır. Benzinli motor yürütmez tamamen elektrikli motorla seyir yapılır. 2 lt vermemin sebebi de yaklaşık 2 saat boyunca benzinli motorun şarj etmesi için gereken yakıt miktarı olarak değerlendirmemden ibaret. Zaten şehiriçi verisi Toyota'da 3,3 lt olarak verilir. Araçların fabrika verileri hesaplanırken şehiriçi ortalama hızların yüksek olduğunu biliyoruz. Hybridlerde yol sıkıştıkça tüketim düşer, açıldıkça artar o yüzden şehirdışı verileri yüksektir.

  • tekkral34 kullanıcısına yanıt

    12 ay 22bin km dir hibrit kullaniyorum :) 3 ay istanbul, 9 ay ankara. Tek yonlu dusunursek 1lt bile yakabilir ancak bu tip sikisik trafiklerde sarj etmek oldukca zor oluyor. Sadece batarya sarjini hesaplamissin ancak batarya sarj edilirken araci benzinde kullaniyorsun. Elinde nur topu gibi bir atmosferik benzinli unite oluyor ve tuketim artiyor. Yani 2lt ile gitse bile donuste 4-5lt yakacaktir, bosalan bataryayi sarj edebilmek icin.


    Trafik arttikca tuketim azalacak olayi tamamen dogru degil. Hibrit toyotalar akici trafikte bariz daha az yakiyor, cunku sarj etmesi kolay oluyor. Ve akici trafikte (seyir hizi 50km/s civari) tamamen elektrikte kullanabiliyorsunuz. İstanbulda daha cok trafige girmeme ragmen ortalamam 4lt nin ustunde kaliyordu genelde. Ankaraya geldikten sonra akici trafikte 3.6lt cekebildim. Bahsedilen rotada da tahminim gitgel 3.5lt civarlarinda yakacaktir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Böyle bir trafiğe girdiğinizi zannetmiyorum. 6 km, 9 km ortalama hız gösteriyor. Sizin en sıkışık diye girdim dediğiniz yer yine 20 km civarıdır. Bu sıkıştık trafikte totalde gidilen yol az olacağı için benznli motorun çalışma süresi o derece az olacak. Aracın 10 km hızla yürürken harcadığı elektrik ile 50 km ile yürümesi aynı mı? Fren enerjisinden de şarj olabilme özelliğine sahip. Akıcı trafikte bu hiç mümkün olmuyor. Fren kullanımı düştükçe, benzinli motorun devreye girmesi süresi o kadar kısalır. Çok feci trafiklere girdiğim yerde bile ortalama hızım 13 14 idi. Bu seviyelere düşeni de ilk defa görüyorum. Resmen yürümüyor araçlar.

  • tekkral34 kullanıcısına yanıt

    Benzer trafiklere girdim, rotam bu sekilde degildi tabi ki ancak motorun tepkilerini olcebilecek kadar takip edebildim. 1.8 hibritin grafigi tam olarak su sekilde. Benim bahsettigim arac chr bu arada, 1.5ton ve yerden yuksek. Corolla veya 1.5 yaris ile farkli sonuclar elde edilebilir. Ancak 1.8 chr icin 3.5lt nin alti imkansizdir diyebilirim. Toyotadaki bataryalarin kapasitesi oldukca kisitli.


    Akici trafikten kastim cevreyolu degil, yine sehir ici trafik. Yani trafik isigi da dahil buna, trafigim durmasi da. Ama akarken sabit hizi yavas da olsa buyuk olcude koruyabildigimiz trafiklerden bahsediyorum


    1.5 TFSI Gerçek İstanbul Trafiği Yakıt Verileri ( 27 Ekim Karşılaştırma Eklendi )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 11 Ekim 2021; 17:32:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Grafik güzel olmuş. Bahsettiğim araç Corolla idi. Yalnız sizin grafiğe göre 1.5 dci bir araç da 3,5 lt civarı yakıyor.

    Ara ara duran çoğunluğu stabil 50 - 60 km hızlı seyirlerde bu şekilde tüketim çıkıyor. Elektrik motorunun asıl avatajı dur-kalk yoğunluğunda ortaya çıktığı bilinen bir şey. Her kalkışı elektrik motoruyla yaptığı için büyük avantaj sağlıyor.

    Grafiğe göre de 20 km civarı bir hızda ise 5,5'lara geliyor tüketim. Hybrid'in yine avantajı daha düşük hızlarda olduğunu söylemek yanlış değil. Dediğim gibi sizin minimumu görüyorum dediğiniz aralıkta dizel araçlar da benzer tüketimler veriyor.

  • Aynı motor değil ama benim araçta 122ps 1.4 TSI var, 6 senedir kullanıyorum. Konu sahibinin tüketim değerlerine hiç şaşırmadım. Bu motorlar sıkışık trafikte hele hele kısa mesafe ise deli yakıyor. Bugüne kadar gördüğüm en düşük tüketim 5.3l falandır o da hepsi aynı anda olmak üzere a) pazar sabahları yollar boşken b) süper ekonomik sürüşte c) neredeyse hedefe ulaşana kadar hiç durmadan d) uzun mesafe giderek elde edilebiliyor. Normal trafikte (akıcı bile olsa) asla elde edilemeyecek bir değer. O yüzden normal gündelik kullanımda 4-5 yakıyorum diyenlere gülüp geçiyorum, sakın inanayım demeyin ileride kullanırken şoka girersiniz sonra. Bana ortalama tüketimin ne diye sorsalar 7-9 arası derim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Maxximum_ -- 11 Ekim 2021; 18:25:48 >
  • tekkral34 kullanıcısına yanıt

    1.5 tonluk dizel otomatik bir suv sehir icinde hibrite yaklasamaz. Sehirdisinda da kapisirlar diyeyim. 1.5 dci manuel clio ayri bir hikaye :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada sizin mesajlarınızdan sonra hybrid araçlara bakmaya başladım, yariste 330 bin görünce açıkçası ufak çaplı bir şok geçirdim. C premium araçtan b segmente geçmek kalite düşüşü yaratacaktır.
    Trafik daha da kötüleşti, herkes ara yolları da çözdü, 1 saat 1 saat 5 dakika sürüyor 2 gündür ve yolun son 2.5 km’sine gelene kadar 20 litre yakıt ortalaması var. Son 2.5 km ile 17 litre civarına iniyor.

    10 saat 20 dk’da 120 km yol yapmışım. Son yakıt aldığımdan bu yana sıfırladım bu şekilde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 sene Mecidiyeköy de yaşadım iyi bilirim o sıkışıklığı yürüyerek daha hızlı gidilir sabah ve akşamları. O zamanlar 1.5 dci Fluence vardı 7,5 larda gezerdi ortalama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • istanbulda yaşayanlara Allah sabır versin. ömürlerinden en az 15 yıl gidiyordur. DSÖ inceleseydi kansorejen kategorisine alırdı istanbulu.

  • Aynı güzergah, aynı şoför buyrun farklı araç verisi,

    Araç kia picanto 1.0 amt 67hp. %50 daha az yaktı a3’e göre. Araç yeni şuanda 80 km’de.


    1.5 TFSI Gerçek İstanbul Trafiği Yakıt Verileri ( 27 Ekim Karşılaştırma Eklendi )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.