Şimdi Ara

1.5 yıldır değiştirilmeyen bozuk switch ve Superonline yetkilisinin rüşvet istemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.384
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlginç bir konu.

    Bulunduğum sitede Superonline fiber altyapısı var. Yaklaşık 17 senedir bu altyapı üzerinden internet kullandım. Son 2 yıldır, Superonline altyapısını kullanan Millenicom'dan alıyorum hizmeti. İlk 6 ay sorunsuz gitti. Ancak sonra, takriben 2023 başında kesilmeler başladı. İnternet kesiliyor, bazen birkaç saatte, bazen ise 1-2 günde geri geliyordu. Tabi bende kesildiğinde, bizim bloktaki diğer 24 dairede Superonline kullanan herkesin kesiliyordu. Ama diğer bloklarda oturan kullanıcılarda bir sorun yok. Onlar kullanmaya devam ediyorlardı.

    2023 Mayıs ayı gibi karşı komşumun şikayetiyle (kendisi Superonline abonesi) binaya bir Superonline teknik servis elemanı geldi. Bodrum kattaki switchin arıza olduğunu, bunun değiştirilmesi gerektiğini, merkeze haber vereceğini söyleyip gitti. Üzerinden 1 yıl geçti ama o switch maalesef değiştirilmedi. Kör topal internet kullanmaya çalışıyoruz.

    Kesintilerin sıklığı giderek artmaya başladı. Haftada bir kesiliyordu internet. Coluk çocuk ödev falan yapamıyor, bizim bir işimiz varsa cep telefonundan görmeye çalışıyorduk falan. 18 Kasım 2023 Cumartesi günü yine kesilmişti internet. Millenicom müşterisi olduğum için ben zaten teknik servis çağıramıyordum. Superonline abonesi olan kapı komşumun şikayetiyle akşam 18:00 civarı bir Superonline yetkilisi geldi. Ben, komşum ve gelen yetkili switchin olduğu yere indik. Ben sorunu detaylı bir şekilde anlattım. Superonline çalışanı beni dinledikten sonra aynen şöyle dedi:

    - Abi sen Millenicom müşterisisin. Senin sorunun beni alakadar etmez. Beni çağıran bu abi (komşumu göstererek) dedi. Şaşkınlıkla adama bakarken, komşum da "arızalar aynen demin anlatıldığı gibidir" dedi. Bunun üzerine SOL çalışanı bana "ben şimdi abinin işini halledicem, kendisine switchi bypass edip direk hat bağlayacağım" dedi. "Peki benim sorunum, ve hatta blokta diğer Superonline kullanıcılarının sorunu ne olacak" diye sorduğumda sırıtarak "abi sen de bana bir sakal atarsan senin sorununu da çözeriz" diyerek benden ücreti mukabili kullandığım interneti kullanabilmem için alenen RÜŞVET istedi.

    Kendisine rüşvet vermeyeceğimi söyledim ve daireme çıktım. O çalışan, komşumla beraber aşağıda kaldı. O gün o kişi aşağıda ne yaptı bilmiyorum, ama ondan sonra internetimiz 1-2 ay kesintisiz çalıştı. Ama akabinde kesintiler bende ve tüm blok kullanıcılarında tekrar başladı. Yaklaşık haftada bir oluyor, yukarıda da yazdığım gibi bazen birkaç saat, bazen birkaç gün sürüyor.

    Millenicom'un zaten yüz yüze konuşacağınız bir arıza servisi yok. Whatsapp hattından yazıştığımızda ise müşteri temsilcisi altyapının Superonline'a ait olduğu, dolayısıyla Millenicom olarak yapacakları bir şey olmadığını yazıyor bana. Para almaya geldiği zaman aslan kesilen Millenicom, sorunlarda ise topu Superonline'a atıp işin içinden sıyrılıyor, "ne halin varsa gör" diyor.

    Şu an bu yazıyı mobil internetimi kullanarak buraya gönderiyorum. Dün akşamdan beri hizmet yok. Ne zaman geleceği de meçhul.

    Binadaki switchi değiştirmeyip 1.5 yıldır eziyet çektiren Superonline'dan ve bu kötü hizmeti değiştirmek adına hiçbir şey yapmaya yanaşmayan Millenicom'dan şikayetçiyim. Bu firmalardan uzak durmanızı öneririm.








  • yazının tamamını okudum cidden iyi sabırlıymışsın ben 2 yıllık abonesi olarak çok çektim özellikle ilk 3 ay 7/24 müşteri hizmetleri ile sonuç kısır döngü

    müşteri hizmetleri zaten bilgi tecrübe sıfır bir sorun olduğunda yalandan tek yapabildiği speedtest yapıp sorun yok demesi sonuç kısır döngü bi de çözülmeyen şikayetleri çözüldü olarak değiştirirler

    müşteri hizmetlerinin tek yapabildiği sözleşme uzatma uzatmama bi de kullanıcının cebinden para çıkacaksa mesela statik ip gibi saçma sapan ücretler ne güzel gelir kapısı demi

    müşteri hizmetlerine göre sansür engelleme sorun yok ama eve gelen teknik ekip cidden bilgili tecrübeli ise sana gerçekleri söyler

    ama iş işten geçtikten sonra yani mesela imza attıktan sonra sansür engelleme vs dediğinde abi sansür engelleme vs sorunlardan bahsedince sana muhteşem çözüm sunar abi vpn kullan şeklinde

    teknik ekip genelde basit arızalarda görevi yapar mesela kablo kesilmişti kopmuştur yani kabaca diyorum ucundaki jak bozulmuştur gelir bakar yapar haricinde dediğin gibi işi yokuşa sürerler belki genelleme yaparak yanlış diyorsunuz diyebilirsiniz ama büyük bir kısmı böyle parasını verip alamadığımız hizmeti almak için böyle durumlarda şansa ihtiyaç var neden şansa ihtiyaç var :)

    ahmetin şeyitle mehmete girince böyle olur



    yaaa ama speedtest yapıyorum uçuyor kaçıyor banane yaaa ben memnunum bla bla bla :)

    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/158635604


    Super0nline Fiber Ultra Katı Sansür ve Yavaşlatma Teknolojisi

    https://forum.donanimhaber.com/superonline-fiber-ultra-kati-sansur-ve-yavaslatma-teknolojisi--151733162



     Supenonline dan kaçın uzak durun  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sahilli -- 19 Mayıs 2024; 15:20:58 >




  • https://forum.donanimhaber.com/btk-tuketici-sikayet-sistemi-nasil-kullanilir-rehber--152027365

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Onu da denedim. Millenicom kasitli olarak 1 adet sikayet kaydimi acik birakiyor surekli. Acik bir sikayet kaydi olunca da BTK’nin sitesinde “zaten acik bir sikayetiniz var” yaziyor ve sikayet kaydi olusturmaniza izin vermiyor.
  • THEONE kullanıcısına yanıt

    Millenicom üzerinden oluşturduğunuz kayıtlar da gözükür sistemde hocam. Oradan da oluşturabilirsiniz.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Millenicom’un online islem merkezinde acik olan mevcut sikayet kaydi BTK’nin sitesinde gozukuyor, ama oradan yeni kayita devam etmeme izin vermiyor ki.
    Yolu var da ben mi bulamadim?
  • Hocam kusura bakmayın ama sizi hiç haklı bulamıyorum altyapı superonline ait ise hizmeti superonlinedan alacaksın aslında milenicomda akıl olsa superonline baskı yapar ama demek ki elleri güçlü değil.

    Biliyorsunuz ki biz internet ücreti ödemiyoruz iss yani sağlayıcıya sağladığı için ücret ödüyoruz evet superonline pahalı ama sağlayıcı olarak superonline kullanıpta sorununuzu çözmüyorsa tahütünüzün ücretsiz iptal edersiniz elden birşey gelmez çünkü altyapı sahibi bile altyapıya bakım onarımda vazgeçmişse sizin müşteri olarak diretmeniz saçma olur.
  • rayli82 kullanıcısına yanıt

    Hizmeti satıp çözümü sunmayan Millenicom, ama haksız olan benim öyle mi? Sizi gerçekten tebrik ederim.


    Peki diyelim ki ben haksızım, sizin yazdığınız garip argümandan dolayı; blokta oturan Superonline kullanıcıları? Onlar da mı haksız???

  • THEONE kullanıcısına yanıt

    Hocam Milleni online işlem arayüzünü bilmediğim için çok yardımcı olamadım kusura bakmayasın.  

  • Yine herzaman diyoruz ben bu konuda net fikirim altyapı telekomsa telekom superonline ise superonline turknetse turknet vodofonensa vodofone bu net yani...3 kuruş az vericez diye arıza oldugunda gereken yerlere ulaşılamıyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xxpp -- 20 Mayıs 2024; 3:39:54 >
  • THEONE kullanıcısına yanıt
    Hocam ticaret basittir.Neye para ödüyorsunuz iss (internet servis sağlayıcı) yani servis sağlama bakım onarım gibi hizmetlere.
    Öncelikle hizmeti satan milenicom değil milenicom altyapıyı kiralayıp aracılık komisyonculuk yapıyor üstüne hizmet de vermiyor.
    Zaten ben bu altyapı kiralama işlerini hiç anlayamadım, altyapı sahibi olmayan issden hizmet alan müşteriyi de bir tabi haklı bulmam.

    Aldığınız hizmet internet servisi sağlama hizmeti milenicom eğer bu işi yapmıyorsa iptal ettirir geçersin. Sizin burda kendinizi mağdur gibi göstermeniz satıcıya zorla ürün sattırmaya benziyor milenicom size o hizmeti vermiyorsa iptal ettireceksiniz para ödemeyeceksiniz .Size bu hizmeti sağlayan kimse istediği ücreti ödemek zorundasınız bakın superonline kullanan komşunuz servis çağırıyor sorumlu gelip tamir ediyor çünkü neden parasını ödemiş hizmetini alıyor.

    Şimdi gelelim blokta oturan superonline kullanıcıları hala internet sorunu yaşadığını iddia ediyorsunuz.Eğer hala sorun yaşanıyor ve superonline bu sorunu çözmüyorsa o zaman yapılacak şey yine aynıdır almadığın hizmete para vermezsin çünkü hattın sahibi superonline size internet vermek istemiyorsa size internet satmak kârlı bir iş değilse zorla sattıramazsın ama böyle bir şeyi neden yapsın anlayamıyorum.

    Diyebilirsiniz onu alma bunu alma ne yapacağız internetsiz mi kalacağız.
    Hayır internet servis sağlayacılığı belediyeden altyapı hatlarını kiralayarak sağladığı bir servistir eğer hattı kiralıyor hizmeti vermiyorsa belediyeye bile şikayet edebilirsiniz bir şey çıkacağını sanmıyorum ama elden başka bir şey gelmez.

    Diğer altyapı alternatiflerini deneyebilirsiniz vdsl adsl gibi iss kanunları ülkemizde ne yazık ki yok.Aslında nasıl elektrik su doğalgaz insan hakkı olarak kesilemezse internetde bu kategoride değerlendirmeli öyle özel şirketler kafasına göre iş yapmamalı yaptırım olmalı.




  • sorunlu switch'i komple bozmaktan başka çözüm yok gibi görünüyor.

  • Switchi komple dağıt gitsin. Zaten yokmuş, hiç olmasın. Bundan öte yol mu var?

  • rayli82 kullanıcısına yanıt

    Hocam yazınız güzel ama bir iki hatalı yer var düzeltmek isterim.


    1)İşletmeciler belediyelerden kablo kiralamıyor, kiraladıkları yerler elbette var ama çok büyük çoğunluğu kendi altyapıları. İstanbul için bir örnek vereyim, İstelkom diye bir firma var İbb ye bağlı. Kapaklarında "İbb F/O"yazar. Bu fiber hatları işletmeciler kiralayıp kullanabiliyorlar örneğin ve kullananlar da var. Buna ek olarak mevcut altyapı üzerinde kiralama yöntemi ile çalışan işletmeciler de var.


    2)İss kanunu, yönetmeliği, düzenlemesi hepsi var hocam. Btk sitesindeki Mevzuat kısmından hepsini görebiliyorsunuz.



    https://www.btk.gov.tr/kanunlar




    3)İnternet tıpkı elektrik, su , doğalgaz gibi haktır ve Evrensel Hizmet kanununda belirtilmiştir hocam.


    https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5369.pdf


    Alıntı

    metni:
    Madde 1- Bu Kanunun amacı; kamu hizmeti niteliğini haiz, ancak işletmeciler tarafından karşılanmasında mali güçlük bulunan evrensel hizmetin sağlanması, yürütülmesi ve elektronik haberleşme sektörü ile bu Kanun kapsamında belirlenen diğer alanlarda evrensel hizmet yükümlülüğünün yerine getirilmesine ilişkin usul ve esasları belirlemektir.



    https://forum.donanimhaber.com/kamu-denetciligi-kurumu-ombudsmanlik-nedir-nasil-basvurulur-internet-ve-gsm-problemleri--150897738-26


    Burada okuyabilirsiniz hocam kararlarda genelde Evrensel hizmet kanununa atıf yapılıyor.





  • Belediyeden kablo değilde kablonun geçeceği boruyu kiraladıklarından bahsettim ben öyle biliyorum çünkü belediyeler her iss için tekrar tekrar kazı yaptırmıyor bir altyapı varsa fiber geçecek genişlikteyse bu kanalı kullanmasını söylüyor diye biliyorum .


    Ayrıca bu tarz yasal düzenlemelerin olduğunu biliyorum ama detayını bilmiyordum teşekkür ederim. Yinede her ne kadar kanun ve mevzuat olsa da bunlara uyulduğunu veya uyulmadığında bir yaptırımı olacağını sanmıyorum.


    İnternet su elektrik gibi tüm vatandaşlara sağlanması gerektiğini biliyorum ama ne yazık ki durumumuz ortada türkiyenin büyük bir kısmında hala fiber altyapı yok.

    Dağıtım olarak değerlendirirsek Elektrik Su sağlanıyor ama kalitesi tartışılır Doğalgazdan memnunum yanıcı patlayıcı olduğu için çok dikkat ediliyor gerçekten dağıtımı çok düzgün.

  • rayli82 kullanıcısına yanıt

    Hocam her belediye bahsettiğiniz şekilde değil. Mesela İstanbul dan örnek vereyim yine. Bazı caddeler İbb yetkisinde atıyorum, bazı yerler ilçe belediye yetkisinde olabiliyor. Bazı yerlerde dediğiniz gibi tek kanal yapılıyor bazı yerlerde her firma ayrı ayrı kazıyor. Burada bir standartlaşmaya gidiliyor belediyelerce çeşitli yerlerde.


    İnternet servis sağlayıcılarını denetleyen kurum Bilgi Teknolojileri Kurumu hocam. Yani işletmeciler oraya bağlı faaliyet gösteriyorlar.


    Elektrik konusunda da EPDK var hocam. Doğalgaza da onlar bakıyorlar. Tüketici şikayeti iletebiliyorsunuz hatta kendilerine elektrik veya doğalgaz ile ilgili.


    Su için bildiğiniz gibi her belediyenin farklı bir iştiraki oluyor. Doğalgaz da öyle esasen. Elektrik için de bölgeden bölgeye firma değişebiliyor.


    Hepsinin bağlı olduğu yerler var hocam mutlaka ama işte dediğiniz gibi denetim ve ödüllendirme ya da cezalandırma aslında işin en önemli kısımları.


    Hocam yeri değil biliyorum ama bilgi olarak ekleyeyim belki birinin işine yarar. Bankalar da BDDK ya bağlı ve oraya da tüketici şikayeti iletilebiliyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 20 Mayıs 2024; 17:49:39 >




  • Sıkıntılı süreç bu yüzden 200-500 fazla veririm servis sağlayıcısından direk hizmet alırım.

  • Switch deki kabloları çıkartıp bir güzel su döküyor kısa devre yaptırıyorsunuz paşa gibi gelip cihaz değiştiriyorlar.
  • Tt' den hizmet alıyorum evim genel müdürlüklerine çok yakın arıza kaydı oluşturduğum zaman ilk bana geliyorlar baktım en son 2021' de kayıt açmışım bina dışındaki kutu çürümüş artık yağmurlu havalarda su aldığı için kopmalar yaşıyorduk teknisyen arkadaş geldi kutunun değişmesi lazım ben geçici olarak poşetle kapattım, sisteme değişim gerekli diye not düştüm sizde dilekçe verirseniz süreç hızlanır dedi gittim verdim dilekçemi aynı hafta şu saatler arasında yapılacak onarım nedeniyle kesinti olacaktır minvalinde SMS geldi, o zamanlar tt mobil kullanıyordum kesintisiz internet politikası kapsamında 1 GB interneti hattıma tanımladılar. Bunlar karşımda bir muhatap bulabildiğim için hemen halloldu bu yüzden bir tık pahalı olsa da servis sağlayıcıdan hizmet almayı tercih ediyorum. Muhatap bulamamak zor geçmiş olsun hocam.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.