bence burda max hp ın verildiğini belirtmek istemiş yani daha basmaya devam ederseniz güç artışı alamassınız
ama bu motorun daha fazla devir ceviremeyeceyi anlamına gelmiyo sadece en yüksek gücü burda verir diyo sonrasına güç kaybı olur diyo...
Ama tüm motorlar max güçlerini max devirde verirler. Tork gibi değil yani.
quote:
Orjinalden alıntı: special123456
Ama tüm motorlar max güçlerini max devirde verirler. Tork gibi değil yani.
baya büyük bir yanlışlık içersindesin arkadaşım max gücü max devirde verecek diye bir şart yoktur bu motor da 500dd de max güç veriyor olabilir ama en az 6500 çeviriyordur emin olabilirsin
quote:
Orjinalden alıntı: agiegas
quote:
Orjinalden alıntı: special123456
Ama tüm motorlar max güçlerini max devirde verirler. Tork gibi değil yani.
baya büyük bir yanlışlık içersindesin arkadaşım max gücü max devirde verecek diye bir şart yoktur bu motor da 500dd de max güç veriyor olabilir ama en az 6500 çeviriyordur emin olabilirsin
3.1 Yaklaşık güç ve Tork eğrileri İçten yanmalı motorların en önemli iki karakteristik özelliği motor hızına göre motor gücü ve motor torkudur. Motorların güç ve tork eğrileri tam gaz açıklığında deneysel olarak elde edilir ve genelde Şekil 3.1’deki gibi eğriler elde edilir.
Şekil 3.1: Ferrari 455 Marenelloya ait karakteristik motor eğrileri.
Bu iki eğri incelendiğinde dört önemli motor hızı olduğu görülebilir. Bu motor hızları:
Eğrilerin başladığı motor hızıdır. Bu hız motorun düzgün olarak çalışabildiği minimum hız olup rölanti hızı olarak adlandırılır. Binek otomobillerde 750 ile 1100 devir/dakika arasında değişmektedir. Eğrilerin bittiği motor hızıdır. Bu hız motorun çıkabileceği maksimum motor hızıdır. Binek otomobillerde 7000-8000 devir/dakika olmakla beraber, spor otomobillerde 10000 devir/ dakikaya kadar çıkabilmektedir. Maksimum motor gücünün oluştuğu motor hızıdır. Bu motor hızı çoğu binek araba için maksimum motor hızına eşit veya çok yakın bir hızda oluşur. Maksimum motor torkunun oluştuğu motor hızıdır. Binek otomobiller için genellikle 4000-5000 devir/dakika civarındadır.
bestservis.com/teknikbilgiler/performans/3.htm'den alıntıdır. Araştırmalarıma göre max. devirde veya max. devire çok yakın bir devirde max. güç oluşmaktadır. 6500 devir çevirebilen bir motorda max. güç 5000 devirde olabilir mi? 1500 devir az bir fark mı?
5000 devirde max. gücü verebilir ama max. çevirdiği devir 5000 değildir en azından 500 devir daha fazla çevirir. bence 6000 de redline giriyordur bu motor.
max 6500 devir çevirebilen bir motorda max güç genellikle 5000dd civarıdır yani bu istisna değildir çoğu motor böyledir. kaynak gösterdiğiniz yazı pek ayrıntılı bir yazı değil. araçların fabrika verilerini güç ve tork eğrilerini incelemenizi öneririm
benim okuduguma göre1.4 122 bg tsı motor degil, 1.4 120 bg lik tfsı motor olacakmış
Evet TFSI motor onlar. 125 HP ve 200nm torku var, 1.4 litre motor. Hatta A3 lerde kullanılmaya başlanmış ama Türkiye ye gelmedi herhalde
....
Herkesin atladığı bir şey var o da 8v motorun çok dayanıklı ve sağlam olduğu.FSI motorlarda tahmin ettiklerinin üzerinde şikayet alanve garantiden parça değişimiyle karşılanşan vw grubu bu motoru kaldırma kararı aldı.Önümüzdeki sene çıkacak kasadada 1.6 8v ve 1.4 tsi 122-140-170 seçenekleri olacak.
quote:
Orjinalden alıntı: NateHuffman
Herkesin atladığı bir şey var o da 8v motorun çok dayanıklı ve sağlam olduğu.FSI motorlarda tahmin ettiklerinin üzerinde şikayet alanve garantiden parça değişimiyle karşılanşan vw grubu bu motoru kaldırma kararı aldı.Önümüzdeki sene çıkacak kasadada 1.6 8v ve 1.4 tsi 122-140-170 seçenekleri olacak.
Katılıyorum.Bakalım yarın İstanbul dan Assos a babamın iş arkadaşının 1.6 8v midline golf üyle gidicez.bakalım kaç yakıcak
ama vw 1.6 dizel motor üretseydi türkiyede ki satışları daha yüksek olurdu.Türk tüketiciler yüksek benzin fiyatı yüzünden dizel araçları tercih ediyor...
tamam ama dizel ile benzin arasındada okadar fark kalmadı ki. benzin 2950 dizel 2300 civarında.
quote:
Orjinalden alıntı: LordOfEldorado
quote:
Orjinalden alıntı: NateHuffman
Herkesin atladığı bir şey var o da 8v motorun çok dayanıklı ve sağlam olduğu.FSI motorlarda tahmin ettiklerinin üzerinde şikayet alanve garantiden parça değişimiyle karşılanşan vw grubu bu motoru kaldırma kararı aldı.Önümüzdeki sene çıkacak kasadada 1.6 8v ve 1.4 tsi 122-140-170 seçenekleri olacak.
Katılıyorum.Bakalım yarın İstanbul dan Assos a babamın iş arkadaşının 1.6 8v midline golf üyle gidicez.bakalım kaç yakıcak
ama vw 1.6 dizel motor üretseydi türkiyede ki satışları daha yüksek olurdu.Türk tüketiciler yüksek benzin fiyatı yüzünden dizel araçları tercih ediyor...
eger 122 bg ile 140 lık arasında yakıt farkı pek olmaz ise 122 lik olanın tercih edilme noktası nasıl olur bilemem
quote:
Orjinalden alıntı: LordOfEldorado
quote:
Orjinalden alıntı: NateHuffman
Herkesin atladığı bir şey var o da 8v motorun çok dayanıklı ve sağlam olduğu.FSI motorlarda tahmin ettiklerinin üzerinde şikayet alanve garantiden parça değişimiyle karşılanşan vw grubu bu motoru kaldırma kararı aldı.Önümüzdeki sene çıkacak kasadada 1.6 8v ve 1.4 tsi 122-140-170 seçenekleri olacak.
Katılıyorum.Bakalım yarın İstanbul dan Assos a babamın iş arkadaşının 1.6 8v midline golf üyle gidicez.bakalım kaç yakıcak
ama vw 1.6 dizel motor üretseydi türkiyede ki satışları daha yüksek olurdu.Türk tüketiciler yüksek benzin fiyatı yüzünden dizel araçları tercih ediyor...
Evet geldik toplamda 1006 km yaptık.Gidişte Yukardan Muratlı dan gittim.Yol genelde yokuş aşşağı olduğu için ortalamada 6.7 lt/ 100 km yaktı.Araçta 3 kişi + full bagaj vardı. Dönüşte Susurluk yolunu kullandım.Çünkü diğer türlü yokuş çıkıcaktım.Dönüş yolunda 7.8 yaktı.Ama dönüş yolunda yükümüz daha fazlaydı.Zeytin yağları falan filan 25 kg ek bir yük oldu.Fazla yakmasının sebebini sollamalar ve zaman zaman dur kalklara bağlıyorum. Aracın içinin ferahlığından çok memnunum.Malzeme kalitesi süper olmasada bana iyi geldi.Kaliteli bir araba.Motoru dışında.Gerçektende kamyonet gibi bir araba.Arabayı sürerken sanki sırtınızda taşıyormuşsunuz hissi veriyor.99 model 306 mıza binince insan oh be diyor.Vw nin bu konuda çok çalışması lazım. Ayrıca fazla yakmasıda cabası...
başka topiklerde almanyada 1.4 122bg motorun satışa sunulduğu söylendi ama bizde nezaman gelecek bu motor bilen varmı?
ya arkadaşlar ne bu ya, meydan boş kalınca millet acayip sallıyor. hiç bilmeden, binmeden atıp tutuyorlar. eminim bu arkadaşların çoğu daha bir defa golf'e binmemiştir.
sırf burda marka kötülemesi yapıyorlar. çoğu da peco fanatiği bunlar.
kardeşim fsi gayet başarılı, tutumlu bir motordur. 8v motorlar daha sorunsuzdur, güç istiyorsan tsi var.
senin işine gelmiyorsa git honda al, toyota al, ıvır zıvır al. bence kalite ortada.
1.6 TSI ne zaman gelecek?
konu hortlatmanın kralısın be
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme