Şimdi Ara

1,6 HDi emme manifoldu - WD40 ilişkisi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
6.362
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Araç 2006 model 307,
    Motor 1,6 HDi 110 HP,
    Kilometre 211bin küsür.

    Araç 0 km'den beri bizde.

    İki gün önce işe giderken yolculuğun sonuna doğru gaza basmamla balon patlamasına benzer bir ses geldi ve araç tam ileri atılacağı anda yığıldı. Gaza bastıkça turbonun çalışmasına paralel şekilde şiddetlenip azalan, dışarı kaçan basınçlı hava sesi geliyor ve araba çok yavaş hızlanıyor. Dedim herhalde ya turbo hortumu yerinden çıktı, ya da yırtıldı, turbonun bastığı hava biryerden dışarı gidiyor. İndim turbonun çıkışındaki hortumları, intecooler'ı inceledim gözle görünür bir şey yok. Ama motora gitmesi gereken basınçlı hava da bir yerlerden kaçıyor, buraya kadar tamam.

    - Sanayiye gittim bir ustaya gösterdim adam daha doğru düzgün bakmadan "EGR abi" dedi, ben de "he" dedim çıktım.

    - Yetkili servise gittim, test sürüşüne çıktık, bariz hava kaçağı sesi olmasına rağmen elemanı turbo hortumlarının, emme manifoldunun kontrol edilmesi konusunda ikna edemedim, tutturdu illa "arabanın en az 2 gün burada kalması lazım, şunu sökücez, bunu değiştiricez..." bilmem ne bir ton şey saydı, klasik servis yaklaşımı, "yakaladım, yolabildiğim kadar yolayım" mantığı. Ona da "he" dedim ve çıktım.

    - Sanayide bir yere daha gittim, adama durumu anlattım. Motoru dinledi, ben gaz verirken hortumlara baktı, inceledi. Bilgisayara bağladı, ECU'daki hata mesajı : "Boost pressure is too low" (Şarj basıncı çok düşük, arabanın gidişinden zaten kabak gibi ortada olan durum). Tekrar dinledi, turboya baktı, inceledi falan, "turboda sorun yok, basıyor fakat kaçak sesi sanki emme manifoldundan geliyor, kaçak oradaki o-ring'lerden olabilir, hortumları, manifoldu söküp kontrol etmemiz lazım" dedi. Bir kere TDCi motorda karşılaşmış benzer bir durumla. Zaten ortak altyapıyı kullanan motorlar. Fakat emme manifoldu ulaşılması biraz zor bir yerde. Araç da bana lazım, her gün işe gidip geldiğim araç, "Sabah getirip bırakman lazım ki, eğer tahmin ettiğim şeyse akşama yetiştirebilelim" dedi. Ringde sorun varsa problem değil ama manifoldda çatlama patlama varsa o zaman parça bekleyeceğiz bir ihtimal, fakat sanmıyorum öyle bir durum olacağını.

    Büyük ihtimalle son seçenekteki yerde yaptıracağım, probleme en mantıklı yaklaşan orası oldu.

    Araç yürüyor, düşük hızlarda ya da ani hızlanma gerektirmeyen durumlarda sorun yok, turbo basıncı motora gitmiyor o nedenle atmosferik dizele dönüştü

    Sakin kullanımda yakıtında bir değişiklik yok, normal yakıyor, bastığım zaman mazotu içiyor ama gitmiyor haliyle

    Yine sakin sürüşte gördüğüm kadarıyla duman atma gibi bir durum da yok, fakat yüklendiğimde biraz duman var, muhtemelen enjektörler veriyor coşkuyu fakat yanma odasına yeterli hava alamadığı için doğru düzgün yakamadan atıyor motor.


    Şimdi de olayın kafamı kurcalayan diğer boyutuna gelelim; yakın tarihte bir kere özel serviste bahsi geçen hortumları, manifoldu temizlettirmiştim. Eleman bir sprey kullandı, emme manifoldunun içine falan da sıktı fakat WD40 mıydı emin değilim. Öğrendiğim kadarı ile WD40 denen meret kauçuk malzemeye zarar veriyor. Acaba bu sorunu o tetiklemiş, emme manifoldundaki ringi ya da contayı o bozmuş olabilir mi? (şayet arıza oradaysa tabii)

    Ya da daha önce hiç benzer bir durum yaşayan var mı?


    Dipnot:
    "yiiieeaa pejo işte çürük hehe hoho" diyecek arkadaşlar da lütfen zahmet edip yazmasın, zira yaklaşık 7 yıl ve 211.000 kilometredir motor konusunda periyodik bakımları dışında ilk servis ihtiyacıdır yukarıdaki olay.







  • Bir arkadaşımın tavsiyesi ile kontak sokevleri o lanet wd-40 ile temizledigim günden beri arabamdaki silkeleme sorunu bir türlü düzelmedi. İsmini dahi duymak istemiyorum o spreyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    Bir arkadaşımın tavsiyesi ile kontak sokevleri o lanet wd-40 ile temizledigim günden beri arabamdaki silkeleme sorunu bir türlü düzelmedi. İsmini dahi duymak istemiyorum o spreyin.

    Elektrik tesisatinda kullanmaniz yanlis olmus. Ama bu wd40in yararlarini degistirmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hava kompresoru ile emmeye hava bassalardı keşke kaçağın nerde olduğu kolayca bulunurdu. boost leak test yazın youtube a. kolay gelsin
  • WD40'ın neden olacağını sanmıyorum. size maşallah size 211.000 km yapmışsınız bu motorla. muhtemelen artık yıpranma söz konusudur. iyi bir ustaya gittiyseniz çok sorun olacağını sanmıyorum.
  • Pnömatik basınç altında çalışan o-ring'in hangi malzemeden yapıldığını bilemiyorum fakat WD40, nitril içeren kauçuk malzemelere zarar vermez. Yani, zarar verip vermemesi tamamen o-ring'in malzemesi ile alakalıdır, çok farklı malzeme yapısına sahip kauçuk malzemeler vardır. Sökülüp bakıldığında zaten zarar görüp görmediği kolaylıkla anlaşılır. Belki de tam oturtulamadı ve bir süre sonra o-ring hava kaçırmaya başladı, düşük bir ihtimal fakat bu tür bir durum da olabilir.

    Ve sorun sadece emme manifoldunda değil, egzoz manifoldunda da olabilir. Turboya girmeden hemen önce.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Ve sorun sadece emme manifoldunda değil, egzoz manifoldunda da olabilir. Turboya girmeden hemen önce.

    Evet daha sonradan bu benim aklıma da geldi.

    Neyse döndüm dolaştım, servise bıraktım sonunda (stockholm sendromu)

    Serviste bilgisayara bağladık, düşük basıncın yanında selenoid valf ile ilgili de bir arıza bilgisi düşmüş, kontrol edecekler. Bakalım ne çıkacak.
  • Tüm tahminler boşa çıktı, problem selenoid valfte imiş.

    Bu gün tekrar gittim servise, valfi değiştirdiler teste çıktık, düzeldi araba.

    200 küsür TL masrafla kurtardık durumu
  • Tahminler yine boşa çıktı, garip olaylar olmaya devam ediyor.

    Test sürüşüne çıktığımız gün akşam servis elemanı sürmüştü arabayı, bana normal gelmişti. Servise şirket arabası ile gitmiştim, şirket arabasını geri götürecek kimse olmadığı için aracımı o akşam teslim almadım.

    Ertesi gün aracı servisten çıkarttım, gaza basmamla aslında hiçbirşeyin değişmemiş olduğunu gördüm. Servise geri döndüm ve problemin devam ettiğini, selenoidi boşuna değiştirdiğimizi, paramı geri istediğimi söyledim. Selenoid kesin bozuktu, değişmesi gerekiyordu zaten dediler, kem küm ettiler, arabayı yine bırakın, sorunu çözmeye çalışalım dediler.

    Araç zaten 1 haftaya yakın yattı serviste, bir halt bulunamadı, daha fazla vakit kaybetmek istemiyorum dedim ve arabayı çıkarttım servisten.

    İstanbul'da sanayideki ustama götürdüm ve bıraktım sabah. Sonuç az önce geldi : Emme manifoldunda çatlak var.

    Yani aslında taaa başından beri belli olan, hava kaçağı sesi ve ECU'daki "boost pressure is too low" mesajı ile kabak gibi ortada olan, bunları sürekli dile getirmeme rağmen "yetkili" servisin 1 haftadır bulamadığı, beni oyaladığı problem bir kaç saatte teşhis edildi Silivri sanayide ilk götürdüğüm yer de aslında ilk bakışta doğru teşhisi koymuş, ben de saf gibi servisle onunla bununla uğraşıyorum 1 haftadır

    Parça fiyatı oldukça pahalı, İkitelli'de çıkmacıları aradı usta, 300 TL'ye buldu bir tane. Hazır el değmişken turboyu da revizyona gönderdik (hafif ötme vardı), akşama çıkıyor araba.

    Umarım akşam yine macera yaşamayız




  • Servislerin teşhis koyma yöntemleri pek iyi değildir. İlk akıllarına gelen parçayı değiştirmeyi daha uygun görüyorlar. Halbuki 10 dk daha uzun süre tanınıp teşhis iyi koyulabilse sorun en hızlı şekilde çözülecek. Sonuçta egzoz ve emme manifoldu arasındaki kaçağı işaret eden 3 adet kabak gibi belirti var.

    1. Çekişten düşme
    2. Ekran uyarısı
    3. Hava kaçağı sesi

    Buna rağmen sorunu başka yerde aramaları biraz abes olmuş. Sorununuzun çözülmesine sevindim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    Tahminler yine boşa çıktı, garip olaylar olmaya devam ediyor.

    Test sürüşüne çıktığımız gün akşam servis elemanı sürmüştü arabayı, bana normal gelmişti. Servise şirket arabası ile gitmiştim, şirket arabasını geri götürecek kimse olmadığı için aracımı o akşam teslim almadım.

    Ertesi gün aracı servisten çıkarttım, gaza basmamla aslında hiçbirşeyin değişmemiş olduğunu gördüm. Servise geri döndüm ve problemin devam ettiğini, selenoidi boşuna değiştirdiğimizi, paramı geri istediğimi söyledim. Selenoid kesin bozuktu, değişmesi gerekiyordu zaten dediler, kem küm ettiler, arabayı yine bırakın, sorunu çözmeye çalışalım dediler.

    Araç zaten 1 haftaya yakın yattı serviste, bir halt bulunamadı, daha fazla vakit kaybetmek istemiyorum dedim ve arabayı çıkarttım servisten.

    İstanbul'da sanayideki ustama götürdüm ve bıraktım sabah. Sonuç az önce geldi : Emme manifoldunda çatlak var.

    Yani aslında taaa başından beri belli olan, hava kaçağı sesi ve ECU'daki "boost pressure is too low" mesajı ile kabak gibi ortada olan, bunları sürekli dile getirmeme rağmen "yetkili" servisin 1 haftadır bulamadığı, beni oyaladığı problem bir kaç saatte teşhis edildi Silivri sanayide ilk götürdüğüm yer de aslında ilk bakışta doğru teşhisi koymuş, ben de saf gibi servisle onunla bununla uğraşıyorum 1 haftadır

    Parça fiyatı oldukça pahalı, İkitelli'de çıkmacıları aradı usta, 300 TL'ye buldu bir tane. Hazır el değmişken turboyu da revizyona gönderdik (hafif ötme vardı), akşama çıkıyor araba.

    Umarım akşam yine macera yaşamayız

    200 tl nin üzerine yatmışlar, selenoidde büyük ihtimal arıza yoktu... servislerde bir fan motorunun fişindeki temas sorunu yüzünden fan motorunu komple dğeiştiren bir zihniyet mevcut. Genel müdürlüğü arayıp şikayetinizi dile getirin, biraz bağırıp çağırın hakkınızı arayacağınıza inandırın, bir ihtimalle genel müdürlükten servise baskı yapılır 200 tl lik mağduriyetiniz giderilebilir...




  • Ben dün Silivri'de kaldım, aracı babam çıkardı tamirciden. Bu gün İstanbul'a döndüm, aracı aldım.

    Emme manifoldu değişti, turbonun bakımı yapıldı (tamir takımı değişmiş), bir de klasik motor bakımı yapıldı (filtreler, motor yağı vs.); sonuç harika.

    Bu kadarını ben bile beklemiyordum. Turbodaki ses gitmiş, özellikle büyük viteslerde acayip bir canlılık gelmiş. Normalde turbo revizyonu pek tavsiye edilmiyor ama bende iyi sonuç verdi sanırım

    En sevindirici yanı ise ben bu kilometrede artık motor kondisyonu düşmüştür diye düşünürken sadece turbo bakımı ile aracın eski performansına bu kadar yaklaşmış olması.

    Bir de babam aracı teslim alırken usta iki tane enjektörün geri dönüşü biraz fazla demiş, tamir takımı için 4'üne 250 TL fiyat vermiş. Bir ara onlara da el atmak lazım sanırım.

    Benim için artık yetkili servis bitmiştir Normal bakımlar için belki yine giderim (240.000'de triger değişimi için gideceğim mesela) fakat arıza durumunda asla




  • Bir de problem meydana geldiğinde araba 211bin civarlarındaydı, çözülene kadar oraya git buraya git, işe git derken 212.500'e geldi.

    Yaklaşık 1500 km atmosferik çalıştı motor
  • 307 1.6 hdi aracını cihaza baglattim egr valfi manifolt temizligi turbo bakımı yapılacak turbo 4000 devri geçince ıslık gibi ses geliyor idi fiyat konuşulmadı geç saat oldugu için bana maliyeti ne olur bu işlemlerin iyi aks.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.