Şimdi Ara

1.6 MULTİJET ile 0.9 tce kıyaslama (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
2.449
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mhmmd.239

    Anladım ama ben tercih etmezdim açıkcası hem motor hem iç hacim olarak 1.3 tce li bir model olabilir 140 beygir 260 tork sanırım. Şuan turbo benzin de en çok beğediğim motorlardan 1.5tsı-1.3tce-1.0 tsı

    Gönlümde yatan megane 1.3 tce ama fiyat konusunda bana uymuyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    1.6 dizel araçla hiçbir küçük hacimli benzinli aracı karşılaştırmam ben. 1.6 dizelin rakibi yine 1.5 1.6 turbo benzindir.

    0-100 değerlerine bakmayın, dizelin devir aralığı kısa olduğundan 0-100de yavaş kalıyor, önemli olan düşük devirde seyahat ederken ne kadar tork ürettiğidir. Bunda da zaten dizel ön plana çıkıyor.

    Dizelin sadece eksi yönü ses ve titreşim.

    Abartmayın dizelleri o kadar, hem 1.6 dizel, hem de 0.9 tce kullandım şehir içinde ikisininde hissiyatı aşağı yukarı aynı. 1.6 dizelin farkı yüksek hızlarda belli oluyor, bir de rampaları daha düşük devirle çıkıyorsun (o da zaten dizelin farkı). Böyle olmasının sebebi tabiki ağırlık farkı, ikisinin arasında 300 kg 'dan fazla fark var.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: cricet

    Abartmayın dizelleri o kadar, hem 1.6 dizel, hem de 0.9 tce kullandım şehir içinde ikisininde hissiyatı aşağı yukarı aynı. 1.6 dizelin farkı yüksek hızlarda belli oluyor, bir de rampaları daha düşük devirle çıkıyorsun (o da zaten dizelin farkı). Böyle olmasının sebebi tabiki ağırlık farkı, ikisinin arasında 300 kg 'dan fazla fark var.



    Alıntıları Göster

    Doğru devir problemi hiç yok ama dikkatimi çeken 0.9 tce de 2250 devirde max torku veriyormuş tabi torku az ama


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.6 mj çok daha performanslı bir motor ama doblo da nasıl bir etkisi var bilemem.

    3 yıl 1.3 mj egea, 2 yıl 1.6 c-elise, 2 yıl 1.5 dci edc megan 4, 1 yıldır 0.9 tce clio kullanıyorum.

    Şehir içinde hepsi yakın performansı sergiliyor, çünkü şehir içi hep dur kalk şeklinde ilerliyor.

    Ortalama hız genel olarak 25-30 arası, şehir dışında ve yüksek hızlarda dizel araç çok daha performanslı tabi ki.

    Fakat küçük motorlu araçlara binmeden boş boş konuşanlara kulak asmayın.

    Bir bayiden randevu alıp denemesi bedava.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: cricet

    Abartmayın dizelleri o kadar, hem 1.6 dizel, hem de 0.9 tce kullandım şehir içinde ikisininde hissiyatı aşağı yukarı aynı. 1.6 dizelin farkı yüksek hızlarda belli oluyor, bir de rampaları daha düşük devirle çıkıyorsun (o da zaten dizelin farkı). Böyle olmasının sebebi tabiki ağırlık farkı, ikisinin arasında 300 kg 'dan fazla fark var.



    Alıntıları Göster
    Ben 0.9tce kötü, performanssız falan demedim. 1.6 dizel ile karşılaştırılamaz dedim, çünkü denk motorlar değil, biri 2250 devirde 140nm tork veriyor, diğeri 1750 devirde 290nm tork veriyor, arada ciddi fark var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: III I II III I I

    1.6 mj çok daha performanslı bir motor ama doblo da nasıl bir etkisi var bilemem.

    3 yıl 1.3 mj egea, 2 yıl 1.6 c-elise, 2 yıl 1.5 dci edc megan 4, 1 yıldır 0.9 tce clio kullanıyorum.

    Şehir içinde hepsi yakın performansı sergiliyor, çünkü şehir içi hep dur kalk şeklinde ilerliyor.

    Ortalama hız genel olarak 25-30 arası, şehir dışında ve yüksek hızlarda dizel araç çok daha performanslı tabi ki.

    Fakat küçük motorlu araçlara binmeden boş boş konuşanlara kulak asmayın.

    Bir bayiden randevu alıp denemesi bedava.

    Düşük motorda gerçekten güzel teknoloji geliştirmişler adamlar mtv yönündende iyi


    1.6 MULTİJET 7-8 litre yakıyor zaten ekonomik değil, yüksek hızlarda güzel ama ben 120yi geçmem zaten o yüzden önemli olan yokuşta sollamalarda 0.9 tce bayılmıyorsa sorun yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ARABAYI SATMA BENCE. Bİ TANE 0,9 TCE KİRALAYIP DENEYİN DERİM.

  • Motorlar farklı ancak ben 1.6 EHDI motordan 1.0 TSi’a geçtim. Performans olarak ikisi arasında çok fark yok, hatta 1.0 TSi bir tık daha canlı hissettiriyor. TSi üç silindirli olduğundan dizele yakın derecede titreşimli çalışıyor rölantide, yürürken dizelden çok daha az titreşimli ancak dört silindirli bir benzinliye göre ufak titreşim hissediliyor. Ses konusunda da dizelde 3 bin devirde sesi ciğerlerime kadar hissediyordum şimdi çok daha konforlu oluyor sürüşler. Bence bu yeni 0.9 TCe, 1.0 TSi, 1.2 Puretech gibi motorlar varken dizelin derdi çekilmez.

    Bonus: Ankaradan geldim pazar gecesi, ara ara 160-170lere çıktım ancak çoğunlukla 130 sabit geldim. Aynı güzergahta aynı kullanımla 1.6 EHDI 4.5 falan yakardı ama aradaki fark bence dizelle uğraşmaya değmez.


    1.6 MULTİJET ile 0.9 tce kıyaslama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2 aracıda test etmiş olarak bi kaç şey karalamak gerekirse 1.6 MULTİJET ile 0.9 tce kıyaslama 


    1.6 multijet 120 hp 300 nm torka sahip fiat bravo kullandım gücü, çekişi, ataklığı ile çok keyifli performanslı bir motordur uzun yolda, yokuşta, ani hız gereken sollamada klima açık bile asla üzmez.


    Geçici bir süre 0.9 tce clio 4 kullandım kasa hafif ve küçük bu yüzden şehir içinde ve yokuşta üzmez. Evim yokuşlu ve trafikli bir semtte dur kalk yapmak zorunda kalıyorum rampada, rahatça zorlanmadan üzmeden kalkıp gidiyor bu yüzden bir çok atmosferiktende iyidir diyebilirim.


    Bu kıyasta 1.6 multijet açıkça rakibinden önde ve güçlü ama 0.9 tce clio 4 şehir içinde kasa boyutuyla verimli bir motor, bakmayın 0.9 yazıp küçümsendiğine iş yapar şehir içinde iyide kaçar.





  • 1.6 multijet tork devri bandı ve üstünde çok atik bir motor adeta koltuğa yapıştırıyor birçok emsal dizele göre, fakat burada kıstas söz konusu araba Doblo, ağırlığın ve kasa yapısının etkisiyle performansı çok iyi değil.


    Misal, iki arabayla 0'dan kalkıp 160'a kadar yürüseniz Doblo'nun şansı olmaz. 120lik Doblo olursa işler değişir, o güzel gidiyor 1.6 MULTİJET ile 0.9 tce kıyaslama 


    Ama iki arabaya da 5 kişi binip klima açıp yokuş çıkmaya kalktığınızda yine maksimum tork bandı üzerindeki çekiş olarak Doblo daha canlı hissettirecektir.


    Yakıt tüketimi olarakta, aralarında çok fark olmaz, 90-100le sabit giderseniz belki Clio daha bile az yakabilir diye tahmin ediyorum, kasa çok hafif ve düşük hacim benzinli, epey az yakabiliyor.

  • Bakalım kısmet arkadaşlar, eğer nasip olacaksa yani dci 75hp alana kadar 0.9 tce daha mantıklı geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başlığı görünce konuyu bir an ben açtım sandım Bende aynı ikilemdeyim hocam, 1.6 mjet linea dan sonra 0.9 tce clio nasıl olur diye düşünüyorum.
    0.9 tce nin uçup kaçmasına gerek yok, yokuşlarda hız düşürmese yeterli çünkü 1.6 mjet 6.viteste dahi yokuşlarda bayılmıyor ve 0.9 tce son viteste bunu başarabilir mi bilmiyorum açıkcası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • abi bu 1.3 multijetleri nasıl seviyorsunuz ya? 100 bin kilometredir kullanıyorum inanılmaz gürültülü bir motor. çok az da yakmıyor yani.

  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    1.3 multijetin hakkı 900-1000 kilo kasa ağırlığı. Öyle ahım şahım performanslı bir motor değil ama kasa ağırlığı önemli bence.


    Millet 1050 kiloluk Peugeot 301 1.6 hdi ile 1200 kiloluk Fiat Linea 1.3 mjet kıyaslıyor. 1.6 mjet ile kıyaslama yapmazlar ki 1300 kilo o da. 1.3 o kiloya rağmen yaksa da iyi gidiyor.


    Motor gürültüsü için hareketli kısımlara engel olmamak koşulu ile motora ses yalıtımlı mont yapılabilir. Kendi sesinde boğulsun pe....nk1.6 MULTİJET ile 0.9 tce kıyaslama 

  • Tek sorunu gürültü de değil hocam, çok kasıntılı bir motor, ayağınızı gazdan çekince fren yapıyor gibi kompresyona biniyor motor, akıp gitmiyor. hele klima açıksa 1. viteste yokuş aşağı inerken ayağınızı gazdan çekerseniz araba duruyor :)


    hele kalkışları zulüm, zorla kalkıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 25 Ağustos 2021; 16:22:37 >
  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    Ne güzel işte hocam fren balatalarınız bitmiyor. Mini kamyon motoru olduğu için suni retarder var. :D Şaka bir yana gazdan çekince fren yapma hissi elektrikli araçlarda olan durum. Ama onlarda rejenerasyon var. Her gazdan çekişte batarya bir miktar doluyor.


    Hem kasa ağırlığı hem de 1.3 gibi bir motor birden fazla şeyi üzerinde barındırıyor. Klima kompresörü, hidrolik direksiyon pompası vs vs. Yapmak istediğim projelerde klima kompresörünü iptal etmek var. Klima soğutma konforu yerine fanlı serinletme sistemini düşünüyorum. Hem klima kompresör ve boru ağırlığından kurtuluyorum hem de klima gazı masrafından. Bunlar tabi düşünce.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    abi bu 1.3 multijetleri nasıl seviyorsunuz ya? 100 bin kilometredir kullanıyorum inanılmaz gürültülü bir motor. çok az da yakmıyor yani.

    Dayanıklı ve uzun ömürlü ama 1.3 multijet motor tamamıyla ekonomi amaçlı az yaksın modunda ortaya çıkmış denebilir, performans olayı pek yok. B segmentinde kasa ağırlığından dolayı sorun yok hatta şehir içinde gayet güzel ama aynı motorun kullanıldığı c segmentleri bence çok verimli değildir. Otobanda birde klimada açıksa eğer rampalarda kasmaya başlıyor 5 ten 4 yapıyorsun bu sefer motor dediğiniz gürültü olayına geçiyor.


    Ama 120 km üzerine çıkmadıkça oldukça tasarruflu bir motor 1.3 multijet, cidden aile işi orta şeritte uzun uzun gezersin yol yaparsın depoda bitmez





  • xmxksk kullanıcısına yanıt

    100 bin kilometredir euro 5 motorlu linea kullanıyorum hocam, klima açıkken şehir içi kullanması zulüm çünkü dur kalk yaparken canı çıkıyor. uzun yolda güçten düşürmüyor ama hızını aldı mı sorun yok. Rölantide bile çok gürültü bir motor.

  • 1 . vitesi kesinlikle ticari için koymuşlar katılıyorum size kalkışta hiçbir amacı yok yada tamamıyla dik yokuş için var 1.6 MULTİJET ile 0.9 tce kıyaslama Multijet biraz ses olarak traktör karakterli gürültülü çalışıyor 1.6 MULTİJET ile 0.9 tce kıyaslama 


    Aracınız euro 5 motormu ? multijete sonradan getirilen euro 5 motorda performansı çok törpülüyor özellikle egr valfi, boğaz kelebeği, sensörler kurum bağlamaya başladıysa hepten ciğerleri tıkanıyor multijetin yürümüyor.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.