Şimdi Ara

1.6 TDI Siemens Enjektör tamiri ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
3
Favori
18.983
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • düşük devirde şıkırdama , hava akışmetreyi balata spreyi ile temizleyince bir tık azalıyor ama tamamen kesilmiyor,
  • Merhaba.aracım 2015model jetta 3 gün önce aracım sabah çalıştırdığında tekleme yaptı arıza ışıgıda yandı özel servise gitim enjektör arızalı çıktı pombacıya gitti kodlamsı yapıldı sabah tekrar çalıştırdığımda şiddeli bir şekilde salantı yine servis olmamış tekrar sökülde ve yapıldı herşey normal gözüküyordu ama şimdi düşük devirde özelikle kalış sırasında belli birsüre şakırdama var hızlandıktan sonra kesiyor bu tür sorunu olan varmı varsa sorun çözüldümü nasıl bir yol izlendi tkş ler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metin 27

    Merhaba.aracım 2015model jetta 3 gün önce aracım sabah çalıştırdığında tekleme yaptı arıza ışıgıda yandı özel servise gitim enjektör arızalı çıktı pombacıya gitti kodlamsı yapıldı sabah tekrar çalıştırdığımda şiddeli bir şekilde salantı yine servis olmamış tekrar sökülde ve yapıldı herşey normal gözüküyordu ama şimdi düşük devirde özelikle kalış sırasında belli birsüre şakırdama var hızlandıktan sonra kesiyor bu tür sorunu olan varmı varsa sorun çözüldümü nasıl bir yol izlendi tkş ler
    Merhaba

    Ben bu şakırdama vs sorununu 1.6 Tdı polo aracımda yaşıyordum , araştırmalarım sonucu İstanbul da Uzman Dizel ` e gittim durumu anlattım .

    Enjektörlerin 4 ü de söküldü , pompacının bana söylediği bobinlerinin değiştiği , sonrasında kodlamasının yapıldığı . Toplamda 2 -3 saat sürdü 4 enjektörü geri getirdi ve taktı. Yaklaşık 1.5 senedir 30 bin km dir araçta ne rolanti titremesi ne de şakırdama gibi problemler var. Servistede enjektör değerlerine baktığımızda hepsi birbiriyle eşit çıkmakta . Ben çözüm için baya araştırma yapmıştım belki, paylaşmak istedim.

    Ücret olarakta enjektör başına 200tl 4 tanesi için toplamda 800 Tl almıştı o zamanda.

    Bu arada gittiğim 3 -5 yerde ısrarla enjektörlerim tamirinin olmadığını ,yeni enjektör almam gerektiğini iddia etmişti ek bilgi olarak sunayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yani sorun çözülmedi diyorsunuz servis size titremeyle ilgili bir bilgi vermedimi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Enjektörden değil mazot filtren şişmiş büyük ihtimal bence ilk başta pompa basınç tutturamıyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar, WV 1.6 TDI EURO 5 araçlar hakkın da bilgi paylaşmayı gerekli gördüm sizlere.

    Bandırma`da Bosch ve Delphi`nin dizel yetkili servisiyim.(ALPER POMPA). Siemens enjektörler de bilinmesi gereken şu ki, bu ejektör bobinlerinin bir ömrü var. Yani isterse araç üstünde çalışsın isterse rafta duran bir ürün olsun bir süre yada km sonra enjektör bobini bozulabilir. Maalesef buna yapabileceğiniz bir şey yok. Araç da enjektör bobinlerine voltaj fazla gelirse bu da bozulmasına sebeptir(bu araç beyninden de olabilir tesisat da olabilir). Birde enjektör memesi denilen parça var. Bu ise yanma odasına mazotu püskürten parçadır. Bu parça ise yakıtsal yada motor yüksek ısıya maruz kalırsa( haralet) bozulur.

    Şakırdama denilen problem ayarsal olup parça değişmeden ayarlanır. Bu işlem Hartridge`ın CRI-PC denilen makinası ile hassas bir şekilde ayarlanır. Enjektör üreticisi de bu makina ile enjektörleri ayarlar. Bu işlem atölyem de problemsiz aynı cihazla gerçekleştirilir.

    Araç da tekleme yada sallantılı bir çalışma var ise ve arıza atıyorsa bu bobin dendir. (mutlaka yetkili servislerde diagnostic yapılmalı) Bobinin sıfırı aftermarket olarak üretilmiyor. Bunun araştırmasını çok yaptım kendi işim olduğu için. Ben bu bobinlerin sağlam ikinci ellerini temin ediyorum ve onarımını yapıyorum enjektörün.

    Önemli olan:
    * takılan ikinci el bobine bir sıfır enjektör gibi garanti verilmez.Sebebi bir süredir çalışan araç üstünden sökülmüştür. Bu işlem maliyet düşürme amaçlıdır. 60,000 km de arıza yapmışsa bir o kadar daha gideceğinin garantisi yoktur.
    * enjektör memesi denilen parçanın sıfırı vardır ve değişimi bununda yapılır.
    *** gideceğiniz dizel servis açıklamalı bu durumu size.Dizel enjektör onarımı ucuz bir işlem değildir bu yüzden işinizi emin ellerde yaptırın.

    www.alperpompa.com adresinden bize ulaşabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Alper

    Merhaba arkadaşlar, WV 1.6 TDI EURO 5 araçlar hakkın da bilgi paylaşmayı gerekli gördüm sizlere.

    Bandırma`da Bosch ve Delphi`nin dizel yetkili servisiyim.(ALPER POMPA). Siemens enjektörler de bilinmesi gereken şu ki, bu ejektör bobinlerinin bir ömrü var. Yani isterse araç üstünde çalışsın isterse rafta duran bir ürün olsun bir süre yada km sonra enjektör bobini bozulabilir. Maalesef buna yapabileceğiniz bir şey yok. Araç da enjektör bobinlerine voltaj fazla gelirse bu da bozulmasına sebeptir(bu araç beyninden de olabilir tesisat da olabilir). Birde enjektör memesi denilen parça var. Bu ise yanma odasına mazotu püskürten parçadır. Bu parça ise yakıtsal yada motor yüksek ısıya maruz kalırsa( haralet) bozulur.

    Şakırdama denilen problem ayarsal olup parça değişmeden ayarlanır. Bu işlem Hartridge`ın CRI-PC denilen makinası ile hassas bir şekilde ayarlanır. Enjektör üreticisi de bu makina ile enjektörleri ayarlar. Bu işlem atölyem de problemsiz aynı cihazla gerçekleştirilir.

    Araç da tekleme yada sallantılı bir çalışma var ise ve arıza atıyorsa bu bobin dendir. (mutlaka yetkili servislerde diagnostic yapılmalı) Bobinin sıfırı aftermarket olarak üretilmiyor. Bunun araştırmasını çok yaptım kendi işim olduğu için. Ben bu bobinlerin sağlam ikinci ellerini temin ediyorum ve onarımını yapıyorum enjektörün.

    Önemli olan:
    * takılan ikinci el bobine bir sıfır enjektör gibi garanti verilmez.Sebebi bir süredir çalışan araç üstünden sökülmüştür. Bu işlem maliyet düşürme amaçlıdır. 60,000 km de arıza yapmışsa bir o kadar daha gideceğinin garantisi yoktur.
    * enjektör memesi denilen parçanın sıfırı vardır ve değişimi bununda yapılır.
    *** gideceğiniz dizel servis açıklamalı bu durumu size.Dizel enjektör onarımı ucuz bir işlem değildir bu yüzden işinizi emin ellerde yaptırın.

    www.alperpompa.com adresinden bize ulaşabilirsiniz.
    Enjektör problemi yüzünden bu araçlardan soğudum ve ben aracı sattım hocam daha 40.000km'de enjektörler ses yapıyorsa işimiz var , zaten Vw yeni modellerde farklı enjektör kullanmaya başladı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: veracocha

    quote:

    Orijinalden alıntı: worldwar

    VW 1.6 TDİ /Euro-5 motorlu araçlar CAYC kodlu) (Golf Mk6'larda kullanılan, Jetta ve Passat) enjektörleri Siemens değildir. Continental VDO piezo tipte enjektörlerdir. Siemens marka enjektörler 6 kasa passatlarda (2.0 TDI) kullanılandır zaten onun için servis bülteni çıkmıştı değişim için.

    Kendi aracımda 2012 Golf mk6. Şakırdama ve soğuk hava ilk çalıştrmada rölanti devirinde dalgalanma sorunları oluyordu. Yabancı forumlarda da benzer şikayetler var ancak sorun enjektörlerin dayanıksızlığı değil motor yazılımından olduğu ortaya çıktı.

    Bu problemi olan arkadaşlar servise son motor kontrol (ECU) yazılımını araçlarına yükletsinler. Sonrasında çok daha sessiz ve şakırdamayan ve yakıt tüketimleri normale dönen bir motorunuz olacak.

    Enjektörleri oynamadan bunu bir deneyin derim.

    Hocam bu dediğinizi dikkate alacağım , ancak benim aracın enjektörlerinin seri numarasına baktığımda 03L130277B Siemens VDO olduğu görülüyor , bir de sizin dediğiniz gibi Continental VDO yapımı olanlarıda mı var ? gerçi benimkinin üstünde de siemens filan yazmıyor ama netteki aramalarımda 03l130277b bu seri no'suna sahip enjektörlerin çoğunun Siemens VDO olduğunu gördüm

    Alıntıları Göster
    Naptiniz hocam cozuldumu mesele ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu enjektor problemi 1.6 tdi 2017-18 modellerde devam ediyor mu ?
  • konuyu açalı baya olmuş :) merak ettim orhan dizele gittnmi sorunun düzeldimi . eğer hala aynı sorunu yaşıyorsan yardımcı olabilirim :)
  • 2012 Superb aracımı aldıktan 3 gün sonra erzurum ispir yolunda arka egzozdan beyaz duman attı ve yolda kaldım bayram arefesi çekici 500 Tl tamir içinse erzurum sanayisinde fırsatçı bir esnaf yolda kaldıüım ve bayram arefesi olduğu için benden 750 lira istedi bi enjektör tamirine abe yapma etme derken 650 liraya zor anlaştık dükkan isminide veriyorum IŞIK POMPA /yakutiye
    neyse yaptırdım memlekete devam ettim.
    sonra baktım enjektör gene mazot kaçırıyor üstte ıslaklık var
    yol üstü diyarbakıra uğrayıp aynı enjektörü bir ustada 150 liraya tamir ettirdim montajıyla birlikte 200 liraya mal oldu tanıdık olduğu için biraz az almış olabilir
    normal tamir fiyatlarını bilmiyorum.
    çok sık uzun yola çıkan biriyim ve yolda kalmaktan çok korkuyorum iğrenç bir durum
    5 6 bin km kullandım arabayı bi sorun yoktu kendi kendime eğer bir daha bu mazot atma işini yaparsa arabayı artık satacağımı söylemiştim
    bugün arabayı çalıştırdığımda rölantide devir saatinin hareket ettiğini gördüm aşağı doğru
    dedim eyvah korktuğum başıma geldi açtım baktım aynı enjektörün etrafı ıslak
    ve çok severek kullandığım arabamı her an satabilirim bu sebepten
    enjektörleri Siemens bu arada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sinyor56 -- 13 Mayıs 2020; 23:55:9 >




  • Amerika/Kanada'da benzin ucuz olduğu için yüksek hacimli atmosferik benzinli otomobiller kullanılıyor. Biz yakit pahalı olduğu için az yaksın diye küçük hacimli turbo destekli benzin/ dizel araçlara biniyoruz, ondan sonra biz arabaya binecegimize araba bizim sırtımıza binmeye başlıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ucuz olmasından ziyade amerikada benzin kalitesi çok düşük bu nedenle yüksek hacim, az sıkıştırma yani az vuruntu ile gidiyorlar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.