Şimdi Ara

1.6 ve 2.0 Dizel yakıt farkı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
3.766
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Kaç kaç kaç VW'ciler bastı,hoş benim aracım da VW ama...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166

    hocam pekı nasıl hesaplanıcak ?

    ben yol bılgısayarına bakıp ınananlardanımda

    50 tl lık alıp hesaplamakmı en dogrusu?hanı 50 degılde 20 olmazmı bıraz fukaralık varda su aralar 20 tl lık alımlarda yaptıgım hesaplama yol bıgısa,yarını 0.2 gıbı farkla dogrular nıtelıkte


    yakıt ölçümü yapmak için yani net değeri hesaplamak için
    1- benzin dizel gibi (lpg yi kast etmiyorum lpg de tam tersidir) yakıtlarda tam dolu depo ile ölçüme başlanması elzemdir. çünkü boş depo olayı çok farklı bir olaydır depo ikaz ışığının yanması eğime bağlı olduğundan yanıltıcıdır. deponun doldurulmasındada aynı istasyon aynı tabanca baz alınırsa en doğru sonuca ulaşılır.
    2- depomuzu doldurduk km yi sıfırladık gelelim güzeragaha bir defa uzun soluklu bir ölçüm yapmak gerekir 100-200km gibi kısa mesafede yapılan ölçümler yanıltıcı sonuçlar doğurur.örneğin şehir dışı ölçüm yapıyorsanız sadece gidiş güzergahında değilde gidiş dönüş aynı güzergahta ölçüm yapmak gerekir mesela ankara-istanbul ortalaması ile istanbul-ankara ortalamsında araca ve sürüş tarzına göre artıp azalmakla birlikte 0,5-1 litre civarında bir fark çıkar (defalarca tecrübe edilmiştir). kısa soluklu ölçümlerde ufak litre yanlışlıkları sonuca büyük oranda etki ederler ama uzun soluklu ölçümlerde etki payları virgülden sonraki ikinci basamakta kendini gösterir. şehir içinde ölçüm yapıyorsak güzergahımızı bir kez gidip gelip ölçümü sonuçlandırmak yerine mesela 1 aylık bir gidiş gelişi veri alırsak daha sağlam bir sonuç elde ederiz.
    3- gelelim hesaplamaya, aldığımız yakıtı litre olarak yaptığımız km ye bölüp 100 ile çarparsak 100 km de aracın ne tükettiğini buluruz.

    buraya kadar yakıt nasıl ölçülür bunu anlattım gelelim yakıt nasıl hesaplanmaz kısmına.
    yakıt depo ile (çünkü depo standart bir ölçü birimi değildir) kuruş ile (heleki yakıt fiyatında 2 gün üst üste aynı fiyatın görünmediği bir ülkede) lamba yanar yanmaz 50 lira aldım ile 30 km gittim şu kadar yaktı ile ölçülmez.

    peki ölçümler nasıl paylaşılır.
    ölçümler mutlaka güzegah belirtilirek yapılmalıdır. zira ben kocaelinde şehir içi 7,5 litre ankarada 7 litre konyada 6,5litre lpg tüketiyorum. bunun yanında kullanım şekli mutlaka belirtilmelidir agresif bir sürüş tarzı ile sakin bir sürüş tarzı arasındaki fark çok fazla olabilir mümkünse ortalama sürattin belirtilmesi(abartılmadan), bunun yanında klimanın açık olup olmaması, araçtaki kişi sayısı ve hatta mevsimin belirtilmesi gereklidir.

    bu söylediklerim ışığında paylaşılacak veriler birbiri ile kıyaslanırsa sağlıklı sonuçlar elde edilir yoksa iş kör döğüşünden öteye gitmez.
    saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    kimse üzerine alınmasın ama bu forumdaki her 100 kişiden 90 ı yakıt ölçmeyi bilmiyor.
    bu forumda yakıt verisi paylaşanların çoğununda verileri abartılı.
    çoğu kimse rekor değerini aracının gerçek yakıt tüketimiymiş gibi lanse etmekten dayanılmaz bir haz alıyor.
    değil km metrede ne yakacağını adım gibi bildiğim araçların öyle verileri açıklanıyor ki.
    akıl tutulması yaşıyorum.
    benzinli 1.6 astra ile 170-180 km hızla gidip ortalama 7,5 litre yaktım diyenmi dersin
    2.0 benzinli mondeo ile şehir dışı 5 litre şehir içi 7 litre yakanımı ararsın.
    1.4 corsa ile dip gaz gittim şehir dışında 6 litre lpg tüketim diyenmi ararsın.
    benzinli corolla ile şehir içinde (istanbul yoğun trafik) 7 litre yakıyorum diyenmi ararsın
    daha neler neler.



    aynen katılıyorum. sorunun cevabına gelirsek nasıl 1.6 ile 2.0 motor çok farketmiyor 1.0 benzinli ile 1.4 motor nasıl farkederse 1.6 ile 2.0da oderecede fark eder. 1.6 dizel bir araba ş. içinde 5.5 litre yakıyorsa 2.0 litrelik dizel ortalama 2. 2.5 litre daha fazla yakar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Medelhavet

    Açık konuşmak gerekirse, hem şehir içi, hem dışı sakin kullanımla, İstanbul trafiğinde 5 litre yakan aracın uzun yolda 90-110 km ile 4.5 litre yakması mümkün değil. Hiç abartısız en az yüzde 30 fark olması lazım. Ayrıca şehir içinde 7.5 litre civarı yakan 2.0 dizeller, uzun yolda 110 km ile rahatlıkla 4.5 litre değerini yakalıyor. Bu çoğu marka için geçerli.

    O zaman 6 yıldır kullandığım bizim aracın yol bilgisayarı yalan söylüyor ya da hatalı hesap yapıyor ya da ben depoyu doldururken hep yanlış ödüyorum veya hesaplıyorum... Siz mümkün değil dediğinize göre göre kesin doğrusunu biliyorsunuzdur da ben sallıyorumdur...
  • 2.0 dizel golf u olan abimiz vardı. ort. 5 lt. yaktırıyordu 6-dsg idi aracı. benim 1.3 astra da 4,8 gösterdi aynı yol istikametinde. Dizelde o kadar fark etmiyor eden tek şey 1. ve 7. aydaki vergiler....
  • Yakıt ölçümünde etkili olan ama gözden kaça 2 faktör daha var : Asfaltın durumu ve uzun yolda rüzgarın yönü.

    Aracın kaymak asfaltla tırtırlı asfalttaki tüketimi arasında kayda değer bir fark oluşuyor, bu fark 100 km'de 1 litreyi bulabiliyor.

    Bir de özellikle uzun yolda rüzgarın yönü de çok etkili. Ben farklı 2 uzun yol ölçümümün birisinde 5.9 litre, diğerinde 3.7 litre değerleri elde ettim. 5.9 litrede karşımdan şiddetli rüzgar esiyordu, 3.7 litrelik ölçümümde arkadam rüzgar esiyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 21 Temmuz 2011; 11:02:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    Yakıt ölçümünde etkili olan ama gözden kaça 2 faktör daha var : Asfaltın durumu ve uzun yolda rüzgarın yönü.

    Aracın kaymak asfaltla tırtırlı asfalttaki tüketimi arasında kayda değer bir fark oluşuyor, bu fark 100 km'de 1 litreyi bulabiliyor.

    Bir de özellikle uzun yolda rüzgarın yönü de çok etkili. Ben farklı 2 uzun yol ölçümümün birisinde 5.9 litre, diğerinde 3.7 litre değerleri elde ettim. 5.9 litrede karşımdan şiddetli rüzgar esiyordu, 3.7 litrelik ölçümümde arkadam rüzgar esiyordu.




    bu söylediklerinizde tabiki etkili ancak normal bir kullancının objektik olarak rüzgarın hızını, karşıdanmı arkadan mı geldiğini belirlemesi mümkün değil bunun yanında yukarıda belirttiğim gibi yakıt ölçümü uzun soluklu olmalıdır dolaysıyla bu zaman zarfında homojen bir rüzgar hızı ve yönü kolay kolay mümkün değildir, asfaltta tabiki etkili ama sürekli standart dışı bir yol kullanmayacağımıza göre bunlar hesaplamadaki önemli faktörler değil.
    ha siz yaptığınız yolun tamamında bu ekstrem durumlarla karşı karşıyaysanız elbetteki paylaşımınızda bunuda belirtmelisiniz.




  • genel ortalamanın ve km başı maliyetin diyelim. 2.0 dizelin 1.6 dizelden az yaktıpına kimse beni inandıramaz. tamamen yanlış ölçüm. tek şartı var sürekli temde ve 180 civarı gidiyorsanız. belki aynı tüketebilirler. ne kadar yüksek hacim o kadar fazla tüketim. 2+2 =4

    fabrika verilerini inceliyorum. her zman 2.0 ler daha yüksek.

    kendi aracımdan örnek vereyim. kaldıkı kıyasladığım aracın motoru sizin cc ile aynı.

    1.6tdi leon ş.içi 5.4 lt iken 2.0tdi fr 7.2lt

    ben pratikde 1.6 tdi ile 6.5 yaparsam, 2.0 tdi ilede 9 olur.
    kaldıki 2.0 tdci powershifli kuga forumunu takip ederim. 9 civarı tüketimleri var.
  • bir noktanın daha altını çizeyim
    dizel motorların yakıt tüketimlerini karşılaştırırken benzinli motorlar gibi düşünmeyin.
    dizel motolardaki hacim farkları ile yakıt farkları benzinli motorlardaki hacim ve yakıt farkları kadar keskin değildir.
    yani aradaki farklar daha düşüktür.
    somut örnek verecek olursam 1.6 benzinli ile 2.0 benzinli arasında ortalamada 1,5 litre fark varsa
    aynı hacimdeki dizeller arasında 0,75 litre gibi bir fark olur (rakamlar tamamen atmasyondur somuta indirgemek ve daha kolay anlaşılmak için verilmiştir)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airea


    quote:

    Orijinalden alıntı: Medelhavet

    Açık konuşmak gerekirse, hem şehir içi, hem dışı sakin kullanımla, İstanbul trafiğinde 5 litre yakan aracın uzun yolda 90-110 km ile 4.5 litre yakması mümkün değil. Hiç abartısız en az yüzde 30 fark olması lazım. Ayrıca şehir içinde 7.5 litre civarı yakan 2.0 dizeller, uzun yolda 110 km ile rahatlıkla 4.5 litre değerini yakalıyor. Bu çoğu marka için geçerli.

    O zaman 6 yıldır kullandığım bizim aracın yol bilgisayarı yalan söylüyor ya da hatalı hesap yapıyor ya da ben depoyu doldururken hep yanlış ödüyorum veya hesaplıyorum... Siz mümkün değil dediğinize göre göre kesin doğrusunu biliyorsunuzdur da ben sallıyorumdur...


    Estağfurullah, sallıyorsunuz demedim. Ama ortada bir sorun olduğu da açık, lafımın arkasındayım, şehir içi ile dışı arasında o kadar az tüketim farkı olması mümkün değil. Özellikle şehir dışı verileriniz çok yüksek, şehir içinde 5 litre yakan araç, uzun yolda 3.5-4 arası yakmalı. Yani sizin söylemlerinizde bir yanıltma aramıyorum, aracınızla ilgili bir problem olduğunu düşünüyorum. Ben 2.0 dizel otomatik araçla ortalama 120-130 civarı hızla 5 litre tüketiyorum, sizce bu kadar az fark olması normal mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Medelhavet

    Estağfurullah, sallıyorsunuz demedim. Ama ortada bir sorun olduğu da açık, lafımın arkasındayım, şehir içi ile dışı arasında o kadar az tüketim farkı olması mümkün değil. Özellikle şehir dışı verileriniz çok yüksek, şehir içinde 5 litre yakan araç, uzun yolda 3.5-4 arası yakmalı. Yani sizin söylemlerinizde bir yanıltma aramıyorum, aracınızla ilgili bir problem olduğunu düşünüyorum. Ben 2.0 dizel otomatik araçla ortalama 120-130 civarı hızla 5 litre tüketiyorum, sizce bu kadar az fark olması normal mi?


    1.4 d4d corollanın fabrika verisi şehiriçi 4.3lt, şehirlerarası 4.8 lt (yanlış hatırlamıyorsam öyleydi).

    Dolayısıyla benim ulaştığım rakamlarda bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Uzun yolda 4.5 lt 1.4 motor için gayet iyi bir rakam, fazla değil...




  • quote:

    genel ortalamanın ve km başı maliyetin diyelim. 2.0 dizelin 1.6 dizelden az yaktıpına kimse beni inandıramaz. tamamen yanlış ölçüm. tek şartı var sürekli temde ve 180 civarı gidiyorsanız. belki aynı tüketebilirler. ne kadar yüksek hacim o kadar fazla tüketim. 2+2 =4

    fabrika verilerini inceliyorum. her zman 2.0 ler daha yüksek.

    kendi aracımdan örnek vereyim. kaldıkı kıyasladığım aracın motoru sizin cc ile aynı.

    1.6tdi leon ş.içi 5.4 lt iken 2.0tdi fr 7.2lt

    ben pratikde 1.6 tdi ile 6.5 yaparsam, 2.0 tdi ilede 9 olur.
    kaldıki 2.0 tdci powershifli kuga forumunu takip ederim. 9 civarı tüketimleri var.


    Ben 2.0 lar 1.6lardan daha az tüketiyor demedim ki.. Hemen hemen aynı ağırlıkta ki iki araçtan 1.6 olanın fabrika değerlerini tutturamıyorken 2.0 da nerdeyse tutturuyorum demek istedim..
    Yine aynı yolları kullanıyorum ve daha az vites değiştirdiğimi farkettim. Ayrıca gaz pedalına daha az dokunuyorum artık..
    İşin aslı 1.6 dizel 1500kglık araç yakıt olarak fabrika değerlerinin 2-3 lt üzerinde idi kendi adıma...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.