![](https://forum.donanimhaber.com/images/avatars/1.seri avatar/a4coupe.jpg)
![konu açıcı](/Static/forum/img/rozet/konu-acici.png)
![çok beğenilen](/Static/forum/img/rozet/cok-begenilen.png)
![müdavim](/Static/forum/img/rozet/mudavim.png)
![mekanın sahibi](/Static/forum/img/rozet/mekanin-sahibi.png)
![](https://img.donanimhaber.com/image/star-lacivert.gif)
Kurmay Yarbay
Tarihinde Katıldı
![](/static/forum/img/profileV2/eyes.png)
Toplam: 1011 (Bu ay: 13)
Son günlerde sürekli arızalanan araç , sandık motor, rektefiye, servis rezaleti v.b. konularla ilgili konuşuyor buluyorum kendimi..
Yıllardır takip ettiği mecralarda da sürekli bu konular en başta..
Pandemiden sonra hem üretim hem de kontrol aşamalarındaki eksiklikler, maliyet ve hız kaygıları, planlı eskitme ve bence bilinçli kötü malzeme kullanımı sonucu araçların sorunsuzlukları oldukça düştü, yani en azından benim gözlemim o yönde kendimde dahil etrafımda 2020 model yılı ve yukarısında sıfır araç alanların bir çoğu 50.000 km ye gelmeden değişik sıkıntılar yaşadılar. Kimi aynı araçla ilgili defalarca servise gitmek zorunda kaldı, kimi motor indirdi, kimi direksiyon kutusundan dertlendi, kimisi şanzıman indirdi, kimi daha basit şeylerle uğraştı ama sonuçta bir araba alıp sadece bakımdan bakıma giden şanslı kimse olmadı. Bakın marka modelden bağımsız bunlar ve bütün bu süreçlerin içinde eşe dosta yardımcı olmak için gerek isteyerek gerekse istemeden bulundum yani bu gözlemler bizzat yaşadığım sürecin içinde bulunduklarım.
Sonra dönüp baktığımızda bu sorunların bir çoğunun kronik olduğunu gördüm.
Hatta bir çoğunda markanın kötü niyetli olduğu, bunu bilerek yaptığını ister istemez düşünmek zorunda kaldım. Bir çoğunda aslında sorunun kronik olduğu çok çok önceleri ortaya çıkabilecekken tüketicinin aman arabamın değeri düşmesin, aman bana bir şey demesinler vesaire gibi nedenlerle sorunu gizlediğine bile şahit oldum.
Marka model fark etmez birçok markanın kendi sayfasında kronik olabilecek sorunları yazdığım için, sıkıntılardan bahsettiğim için linç yediğim oldu, sayfalardan bile atıldım, başım ağrıdı, ama sonrasında o yazdığım şeylerin bir bir gerçekleştiğini gördüm
Yani marka kendi imajını para kazanma hırsı ile yerle yeksan etmeyi göze almışken, bundan en fazla zararı görecek kitle olan tüketici bununla ilgilenmiyordu, hatta markanın avukatlığına soyunmuştu.
20 yıldır etrafımda kim araç alacaksa önce beni arar, onları dinlerim, isteklerinin ne olduğunu sorumlarımla anlamaya çalışır kendi isteklerine göre işlerine yarayabilecek alternatifleri onlara sunar eksik gedik ne biliyorsam anlatırım. Ancak son yıllarda tüketicinin tek kriteri var ne istiyorsun diyorum “SUV” istiyorum diyor, peki ihtiyacın ne diyorum “Bol Donanım” diyor. Başka diyorum “param şu kadar” diyor. Bu iş sadece bizde de değil bütün dünyada buraya evrilmiş durumda. Bunu gören üreticide talebin isteğini yerine getiriyor bütün araçları yerden 2 cm yükseltiyor, bol oyuncak ekliyor, hoş bir tasarım, tamam, oldu da bitti maşallah.
Tüketici istediği kriterlere uyan aracı alıyor, garanti süresi içerisinde aracı kullanıyor, bir sorun çıkarsa da zaten garantisi var yaptırırız diyor. Bana ne sorunundan oyundan buyundan ben zaten 3 sene biner satarım diyor. Yani al-bin-kullan-sat. Ama sonrası ne olacak hiç düşünen var mı?
Eskiden bir marka için ilk sahibi .. markaya biner, ikinci sahibine ise ..marka biner derlerdi. Gidişat bütün markalarda bu menzile doğru..
Planlı eskitmeye tabi, sorunsuz ömrü oldukça kısa üretilmiş, üreticiye ve onun servisine göbekten bağlı bu araçların cefasını kim çekecek, sadece ikinci elde bu aracı alıp kullanan kişimi? Bu araçların tamamı, maalesef hayır milli servet bu arkadaşlar, ülkemizin araç parkının ortalama yaşı genç değil, yolda etrafınızdaki araçlara bakın kaç yaşında bu araçlar.
Yani büyük resmi görmek zorundayız.
Büyük resimde hem vatandaşa hem de devlete büyük görev düşüyor.
Bakın biz tüketiciyiz, ortada ayıplı bir mal varsa bunun sorumlusu biz değiliz, üretici hatalı tasarımın, yanlış üretiminin cezasını bize kesemez, kesmemeli, dolaysıyla tüketici olarak bizlere düşen öncelikle alacağımız ürünün satış sonrasına da odaklanmamızdır. Satış sonrasında neler yaşandığı ise yine biz tüketicilere düşüyor. Yaşanan kötü durumları paylaşacağız arkadaşlar, gizlemeyeceksiniz, paylaşana aman bende de aynı markadan var, bir şey yazmayayım yoksa aracımızın değeri düşer demeyeceksiniz. Bu paylaşımlar hem markaları hizaya getirmekte, hem devletin ve aygıtlarının sorunu algılamasında (sonuçta tüketici en büyük oy kaynağı) hem de hukuken emsal gösterilmesinde rol oynayacak. Satış sonrasından kastım bir aracın sadece bozulması değil arkadaşlar,
- Bozuldu bu araç parça fiyatları ne kadar fahiş örneğin sıradan bir markada bozulan aracın tamiri için marka 500.000 TL tamir parası istiyor, istediği para aracın vergisiz toplam fiyatına yakın ve bu araç hem garantili hemde servis bakımlı olmasına rağmen motordaki arızaya kullanıcı hatası diyorlar, şimdi davalıklar.
- Aracta arıza ışığı yandı diyelim firma kac günde randevu veriyor,
- Garantili araçta ikame araç var mı? Tamir sürecince ikame araç vermeyen firmalar var mesela, siz sıfır araç aldınız araç bozuldu firma size çok rahat 1-1,5 ay parça temini için süre verebiliyor peki ben ne yapacağım sürede, koca bir soru işareti.
- V.b.
Son günlerde diğer her yerde olduğu gibi forumda da fazlası ile şikayet mesajları yer alıyor bakıyorum ya iş marka kavgasına dönüşüyor ya da cevap bile verilmeden kapatılıp gidiyor, yeri geldiği için bildiğimizi tecrübemizi paylaşınca da insanların hoşuna gitmiyor. Zannediyor ki bizde bir marka veya modelin düşmanıyız, çocuğuz, salakça bir takım tutar gibi marka tutuyoruz. Oysaki durumun vehameti gerçekten çok kötü, ben sadece bunun farkındayım, tek yaptığımda bu konuda daha büyük bir farkındalık yaratmak, ses çıkarmak, çünkü bu konuyla ilgili oldukça fazla bilgi ve deneyim biriktirdim. Ondan daha kötüsü marka birleşmeleri ve üretimdeki standartlaşma zaten tercihlerimizi kısıtlarken buna birde sorunsuz araç bulamamak eklendi.
Son olarak yazdıklarımı kaale alın arkadaşlar, bu bir marka model sorunu değil, bu tüketici ile üretici arasındaki kavga, çünkü üreticilerin çoğu artık kısa süreli kullan at araçlara doğru araçlarını eviriyorlar, bu onlar için daha fazla üretim, daha fazla kar demek iken bizler için gereksiz tüketim israf demek, bu noktada hepimize görev düşüyor. Eminim birçoğunuz bizim gibi otomobil konusunda danışılan görüşlerine önem verilen kişilersiniz. İnsanlara tavsiye verirken bu yazdıklarımı gözünüz önünde bulundurun. Çünkü çeşitli saiklerle yayın yapan youtuberlar, sosyal medya fenomenleri sözde gazeteciler vesaire bu olumsuzlukları yayınlamıyor/yayınlayamıyor.
Yazmak istedim.
Ya Troller Ya Biz
Yıllardır forum yönetimini uyarıyorum bu tip insanlar yüzünden yazı yazamaycak hale geliriz, bunların inebilecekleri seviyeye biz inemeyeceğimiz için bunlarla bizim mücadele etme şansımız olmaz, doğal olarak forumda bilgi paylaşan insanlar gider yerine trol ordusu gelir diye velhasılı kelam durum ortada, nerede birşey yazsak birisi geliyor tartışmaya cekip prim kasıyor.
aşağıdaki konuya bakın mesela birsey yazmışım.
https://forum.donanimhaber.com/usak-cagdas-citroen-rezaleti--160534605
önce mouseno gelip benim yazımı eleştiriyor
peşine yapay zeka diye birisi geliyor sapıkça diye hakaret ediyor
peşinden captain denen kişi direkt bana saldırıyor
sonra captain denen sahsın mesajını alıntılayan yapay zeka yine bana saldırıyor.
hiçbirisinin konu hakkında yazdığı hicbirşey yok.
şimdi değerli forum yönetimi bu adamların süresiz forumdan uzaklaştırılmasını ben talep ediyorum, yoksa ben 20 küsür yıllık forum üyeliğime veda edip bir daha bu forumda hiçbir paylaşımda bulunmayacağım.
Anketide forum ahalisinin görüşünü merak ettiğim için açtım.
Forum ahalisi sen terk et diyorsa zaten yönetimin ne istediğide benim için önemli olmaz.
lütfen konuyu bir süre silmeyin sizden rica ediyorum.
Eski Ama Hafif Bisikletler
Merhaba arkadaşlar.
Evde oğlumla birlikte kullandığımız 26 jantlı sedona marka bir bisikletimiz var.
Oğlanın boyu uzadığı icin daha büyük bir kadro ile değiştirmeyi düşünüyoruz.
Amacımız minimum bütçe ile bu işi halletmek.
Bu nedenle de,
Yeni bir bisiklet almak yerine ikinci el bir bisiklet alıp, varsa eskiyen parçalarını kendi isteklerimize göre yenilemeyi düşünüyoruz
Bisiklette aradığımız şeyler öncelikle en az 27.5 jant boyu, mümkün se hafif ama amortisörlu bir ön maşa, yine hafifliğe ve bütçeye destek olacağı v fren.
Bu şartları taşıyan eski (dolayısıyla fiyatı uygun) bildiğiniz modelleri paylaşırsanız sevinirim.
Elektrikli Skuter Yönetmeliği
Dün yaşanan kazalardan sonra, artık her yerde gördüğümüz ve uzun zamandır başta kullanıcıları olmak üzere tehlikeli olduğunu düşündüğüm (trafikte rastladığımız durumlar) elektrikli skuter (e-skuter) larla ilgili yasal mevzuata biraz göz atayım istedim. Çünkü testi kırılmadan birşeyler yapalım yazalım ki sonrasında dünkü gibi canımız yanmasın
Yönetmelik bu aletlerin kullanımın da yetki belgesi verilenlere 15 yaş şartı koymuş, bunun fiiliyatta işlemediği açık, her yerde 15 yaşın altındaki çocukların bunlara rahatça ulaşabildiğini ve kullanabildiğini görüyoruz, ki benim şahsi görüşüm 15 yaşın da trafik ortamında bir araç kullanabilmek için düşük olduğu.
Yine yönetmelikte yolcu taşıma yasağı konulmuş ancak iki kişinin aynı anda bu taşıtlara bindiğini hepimiz görmüşüzdür.
Yönetmelikte tespit ettiğim bir diğer konu ise bunların kullanımı için hiçbir şart,ehliyet vesaire aranmamasi, bence trafik dinamiklerini ve asgari kuralları bilmeyen birisinin hiçbir şekilde trafiğe çıkmaması gerekir bu nedenle bu araçları kullanacak kişilere mutlaka asgari düzeyde de olsa bir eğitim verilmeli.
Bir diğer husus ise hiçbir koruyucu ekipmanın kullanılması yönetmelikte zorunlu tutulmamış ve olası bir kaza anında kullanıcı tamamen şansıyla baş başa bırakılmış.
Daha belki bir çok noktada güvenlik zaafiyeti vardır, konunun uzmanı değilim, ancak konu hepimizin 3-4 yıldır tanıştığı ve trafik ortamında yeni yeni test ettiği bir konu, yönetmelik bile 2021 yılı Nisan ayında yayımlanmış, yani yasal durumu 1 yıldır netleşmiş.
Konunun yukarıda yazdığımız hususlarla birlikte ilgili bakanlıklarca tekrar değerlendirilmesi faydalı olabilir.
Ne dersiniz?
|
Siirt_Şırnak_Cizre_İdil Yolu
|
|
Arılara dikkat..
|
508 SW
|
Meslek: Otomobil
İlgi Alanları: Otomobil
https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/ Pm ile soru cevaplanmayacaktır. |
Forumda bir çok kişi ile alışverişim olmuştur. Ama referans istemiyorum, referansım profilimdir. |
Tanrım,Beni yavaşlat.Aklımı sakinleştirerek kalbimi dinlendir...Zamanın sonsuzluğunu göstererek bu telaşlı hızımı dengele.. .Günün karmaşası içinde bana sonsuza kadar yaşayacak tepelerin sukunetini ver .Sinirlerim ve kaslarımdaki gerginligi, belleğimde yaşayan akarsularınmelodisiyle yıka, götür.Uykunun o büyüleyici ve iyileştirici gücünü duymama yardimci ol...Anlık zevkleri yaşayabilme sanatını öğret; bir çiçeğe bakmak icin yavaşlamayı, güzel bir köpek ya da kediyi okşamak icin durmayı güzel bir kitaptan birkaç satır okumayı, balık avlayabilmeyi, hülyalara dalabilmeyi öğret...Her gün bana kaplumbağa ve tavşanın masalını hatırlat.Hatırlat ki , yarışı her zaman hızlı koşanın bitirmediğini, yaşamda hızı arttırmaktan çok daha önemli şeyler olduğunu bileyim...Heybetli meşe ağacının dallarından yukarıya doğru bakmamı sağla.Bakıp göreyim ki, onun böyle güçlü ve büyük olması yavaş ve iyi büyümesine bağlıdır...Beni yavaşlat Tanrım ve köklerimi yaşam toprağının kalıcı değerlerine doğru göndermeme yardım et.Yardım et ki, kaderimin yıldızlarına doğru daha olgun ve daha sağlıklı olarak yükseleyim.Ve hepsinden önemlisi...Tanrim,Bana değiştirebileceğim şeyleri değiştirmek için CESARET,Değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etmek için SABIR,İkisi arasındaki farkı bilmek icin AKIL veBeni aşkın körlüğünden ve yalanlarından koruyacak DOSTLAR ver...
|
![](https://forum.donanimhaber.com/icon/systems/7abb3588-c009-4b9e-a18b-e99a42ee5467.png)
![](https://forum.donanimhaber.com/icon/systems/bae3db01-571a-4f81-8c56-faa1cb0dffd3.png)
![](https://forum.donanimhaber.com/icon/systems/d7652605-694c-4ae9-a468-237b9b313007.png)
Son Giriş: 4 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: geçen hafta
Mesaj Sayısı: 12.060
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 17.374
İkinci El Bölümü Mesajları: 110
Konularının görüntülenme sayısı: 157.114 (Bu ay: 7.764)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 12.698 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
![](/static/forum/img/yukleniyor.gif)
![](/static/forum/img/yukleniyor.gif)