Şimdi Ara

Elektrikli Skuter Yönetmeliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
1.307
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dün yaşanan kazalardan sonra, artık her yerde gördüğümüz ve uzun zamandır başta kullanıcıları olmak üzere tehlikeli olduğunu düşündüğüm (trafikte rastladığımız durumlar) elektrikli skuter (e-skuter) larla ilgili yasal mevzuata biraz göz atayım istedim. Çünkü testi kırılmadan birşeyler yapalım yazalım ki sonrasında dünkü gibi canımız yanmasın


    Yönetmelik bu aletlerin kullanımın da yetki belgesi verilenlere 15 yaş şartı koymuş, bunun fiiliyatta işlemediği açık, her yerde 15 yaşın altındaki çocukların bunlara rahatça ulaşabildiğini ve kullanabildiğini görüyoruz, ki benim şahsi görüşüm 15 yaşın da trafik ortamında bir araç kullanabilmek için düşük olduğu.


    Yine yönetmelikte yolcu taşıma yasağı konulmuş ancak iki kişinin aynı anda bu taşıtlara bindiğini hepimiz görmüşüzdür.


    Yönetmelikte tespit ettiğim bir diğer konu ise bunların kullanımı için hiçbir şart,ehliyet vesaire aranmamasi, bence trafik dinamiklerini ve asgari kuralları bilmeyen birisinin hiçbir şekilde trafiğe çıkmaması gerekir bu nedenle bu araçları kullanacak kişilere mutlaka asgari düzeyde de olsa bir eğitim verilmeli.


    Bir diğer husus ise hiçbir koruyucu ekipmanın kullanılması yönetmelikte zorunlu tutulmamış ve olası bir kaza anında kullanıcı tamamen şansıyla baş başa bırakılmış.


    Daha belki bir çok noktada güvenlik zaafiyeti vardır, konunun uzmanı değilim, ancak konu hepimizin 3-4 yıldır tanıştığı ve trafik ortamında yeni yeni test ettiği bir konu, yönetmelik bile 2021 yılı Nisan ayında yayımlanmış, yani yasal durumu 1 yıldır netleşmiş.


    Konunun yukarıda yazdığımız hususlarla birlikte ilgili bakanlıklarca tekrar değerlendirilmesi faydalı olabilir.

    Ne dersiniz?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 21 Ağustos 2022; 13:43:30 >







  • Sıklıkla kiralık scooter kullanan biri olarak scooter işi ne yaparsan yap yaş bir iş Türkiye'de. Her yönetmelikte olduğu gibi kağıt üstünde göstermelik bir yönetmelik. Amacı acil durumlarda hızlı ulaşım sağlayan bir taşıt için koruyucu ekipman zorunlu tutulsa şirketler scootera nasıl entegre edecek kaskı vs? Kullanıcıların kendi temin etmez bile, kaç kişinin evinde kask var veya sabah çıkarken yanıma alayım lazım olur diyor?


    Hadi kask temin edilse bile İstanbul için kullanımı imkansız. Yolda gitsen arabalar var, kaldırımda gitsen yayalar var. Bisiklet yolu çoğu yerde yok, olana da ya arabadan kullanamıyorsun ya da yayadan. Ehliyet şartı sadece scooter değil, Ami vs gibi dört tekerlekli motorsiklet olarak geçen ve de facto trafiğe çıkanlarda bile aranmıyor, bence bu daha büyük sorun olacak başımıza ileride.


    Aslında olması gereken; lisedeki trafik dersinde matematik vs. işlenmeyip gerçekten trafik eğitimi verilmeli hatta belirli periyotlarla trafik eğitim parkurunda uygulamalı anlatılmalı. Daha sonra kiralama yapan firmalar, uygulamaya giriş için ehliyet doğrulaması istemeli. Sadece bisiklet yolları, trafiğe kapalı alanlar veya tanımlanacak bazı yollarda kullanması sağlanmalı. Bisiklet yollarının da yaya ve araç trafiğinden etkilenmeyecek şekilde arttırılması lazım.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.