Şimdi Ara

Reno clio 1.0 motorlar nasil ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
1
Favori
9.288
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar sifir clio dusunuyorum ama bu yeni 1.0turbolu motorlar nasildir ? Hem performans yakit ve dayaniklilik olarak tavsiye eder misiniz ?




  • Hocam bilip bilmeden verimsiz merimsiz diye atıp tutanlara bakma neye göre verimsiz kime göre verimsiz? 1.0 TSİ 95 HP DSG poloya göre verimsiz ama 1.4 tam otomatik İ20 den verimli. Onu görüyorsun da bunu niye görmüyorsun peki? Way efendim torku düşükmüş 1.2-1.4 ler kadarmış B sınıfı için ne bekliyorsun ki? İstisna bir iki model hariç 1.6 motor kullanan B sınıfı kaç tane araç gördün? B sınıfının standardı bu ne bekliyorsun? Hem torku 1.2 değil en kral 1.4 ten bile fazla 1.5 lere neredeyse denk manueli de 1.6 lardan daha fazla torka sahip yine de beğenmiyor ağalar. Tork bu kadar önemliyse bu segmentte git 1.6 THP 208 al 260 Nm tork var. Yetmezse 1.5 Ecoboost Fiesta ST al 320 nm tork var. Clioda Torkun düşük olmasının nedeni MPİ olması yani çok noktadan enjeksiyonlu olması. MPİ turbo motorların neredeyse hepsi(istisnası var) muadili Direkt enjeksiyon motorlardan daha düşük olur. Örn: 1.4T ASTRA J 140 HP 200 nm tork 1.4 TSİ 240-250 nm tork. MPİ sayesinde LPG uyumlu oluyor ve hepsinden daha az yakıyor. Alternatifi olmuyor anladın mı? Ayrıca Polo başta olmak üzere diğer VAG B segment araçların hepsinde 7 ileri çift kavrama şanzıman var. Yakıt yönününden en verimli şanzımanlar çift kavrama şanzımanlardır. Dİ motor çift kavrama şanzıman birleştir tabi ki az yakar tabi ki tork az daha yüksek olur ne bekliyorsun ki? Elmayla armutu karşılaştırıp Golden elma daha güzel diyorlar Allah akıl fikir versin. Velhasıl u kelam Clionun baz paketini alırsanız kapaklı jant ve ince lastikler olması nedeniyle benzinde dahi muadili araçlardan çok fazla yakmaz. Maneuli zaten aratmaz. Orta pakette lastik büyüdüğü için aratır Dolu paketlerde üstelik 17 jantlarda kesinlikle benzinde hayalkırıklığına uğratır. Alırım LPG mi takarım benzinli İ10 ve picantodan bile daha az yakar keyfime bakarım diyorsan tereddütsüz al. Bakma sen yukarda saçmalayanlara.

  • Renault'un 1.0 motorları çok verimsiz, tork değeri çok düşük 1.2 1.4 atmosferik gibi.

    B segmenti parasına sıfır c segmenti toyota corolla veriyorlar, corolla tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 14 Şubat 2024; 0:34:30 >
  • alexdesouza.10 A kullanıcısına yanıt
    Evet diğer 1.0 turbo motorlara göre verimsiz, bu da yakıt tüketimi olarak size diğer araçlara göre bir miktar fazla tüketim göstererek size dönüş yapıyor. Ama aracın gidişi şehiriçi gayet yeterli artı şehirdışında da 140 140 2000 devir altında gayet stabil şekilde gidebiliyorsunuz ama o tür kullanımda 8.5 9 arası yakıyor. Ama 90 ile 100 km lik bir uzun yol yapmayı sabredebilirseniz 4 litreleri de görürsünüz. Şehiriçi kısa mesafelerde ise 7.5 8 aşağı kış şartlarında düşmeniz imkansız .
  • Verimsiz bitti
  • crashserkan kullanıcısına yanıt

    Ciddi misiniz hocam

  • blueSKYLINE kullanıcısına yanıt

    Dream Multidrive S otomatik mi oluyor hocam bu paket bir tik pahali ama iyi midir ?

  • Clio 1.0t otomatik mi golf 1.0 tsi manuel mi?
  • Osvajac kullanıcısına yanıt
    Tabiki daha verimli 1.0 tsi...Ancak ben de olsam corollaya yonelirim fiyat skalasi olarak
  • 0.9 tce 90 bg kullanıyorum.

    Araba 170 binde tık yok.

    Performansı 1.2 1.4 atmosferik ile asla kıyaslanamaz.

    Dayanıklı ve sorunsuz bir motor.

    1. 0 ecoboost da kullandım. 125 bg... Tam bir sorun yumağı idi.

    Uzun yolda çekmeme, klima açınca yığılma, kalabalık binince gitmeme bunlar hep şehir efsanesi...

    Evet yokuş a vurunca devir çevirmek gerekiyor ancak performansı gayet iyi oluyor ama doğal olarak yakıtı etkiliyor.

    Benim ortalamam 7.5 - 7.8 lt civarında..

    Alin / almayın demem ancak gereksiz sert eleştirilmesini de pek doğru bulmam...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Osvajac

    Clio 1.0t otomatik mi golf 1.0 tsi manuel mi?

    guzel soru hocam ben otomatik diye clio tarafindayim ama golfde golf yani

  • True_Sun kullanıcısına yanıt

    Yeni kasa clio 1.0t alinir diyorsunuz yani hocam sorunsuz binilir

  • Ben kendi kullanma tecrübeme göre tavsiye ederim hocam..


    Alta cevap yazan arkadaşa istinaden ekleme yapayım.

    Bende captur (2. E) almaya çalışıyorum ve baktığım motor yine 0.9 (otomatik olursa 1.2)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 14 Şubat 2024; 8:40:50 >
  • alexdesouza.10 A kullanıcısına yanıt

    Yukarıda boş boş yorum yapanlara bakmayın Hocam gayet verimli, sağlam ve kullanışlı. Dacia Duster kullanıyorum 4 Yıldır 1.0 Tce Motor, şimdi yeni kasası çıkmasını bekliyorum ve yine aynı motoru alacağım inşallah.

  • tefennili kullanıcısına yanıt

    Kac km de hocam araciniz suanda

  • Bu araçtan dakikalık araç kiralama uygulamalarında bolca var. Sizin şehrinizde de varsa kiralayıp test etmenizi öneririm.
  • BiletlerBiletxD kullanıcısına yanıt

    Hocam arkadasta var surdum fakat uzun vadede sorun cikarir mi 100binden sonra motor sorun cikarir vs yazmislar internette o kafami karistirdi

  • 0.9 tce olanını lpg olarak kullanıyoruz. Biraz sarsıntılı bir motor 3 silindir olduğu için onun dışında şehir içi için yeterli bir sorun çıkarmadı.

  • Araç satın alırken bayiye gidip sandık motor almıyoruz.. bir paket olarak geliyor, otomatik-manuel, aracın sınıfı, ağırlığı gibi etmenler var.


    1.0 renault motoru Cvt şanzımanla rekabetçi bir motor falan değil.. fazla yakıyor. belli ki ara kayıplar haddinden fazla.


    ama manuel şanzımanla kullananlar tüketimden çok daha memnun.


    bunlar hala yeni sayılabilecek motorlar, dayanıklılık sorunsuzluk olarak erken konuşmamak lazım.


    şu var, herkes için yakıt tüketimi hayati konu değil. bu husus dışında 1.0 turbo Cvt'nin kullanımı, çekişi falan gayet güzel, akıcı araç.

  • True_Sun kullanıcısına yanıt
    1.0 ecoboost hangi dönemin motorunu kullanıp sorun yaşadınız ? İlk üretim olanlar 2012 -2017 arası sanırım bir takım sorunlar yaşamış kullanıcıları, fakat 2018 de bu motor epey yönden revize edilmiş, yağ içinde çalışan triger kayışını zincir ile değişmişler, turbo eski nesillerde blok önünde radyatör ile arada olurken, yenisinde arka tarafa taşımışlar, soğutma kısmında da iyileştirme yapılmış. Kısacası 2018 sonrası motorlarda ben hiç sorun yaşayan görmedim.
    Bu arada mevcut psa 1.2 purtech motorlar da aynı eski ecoboost sistem gibi çalışıyor. Yağ içerisinde triger. Yanlış viskozite yağ kullanımı kayışın tahrip olup ufalanmasına sebep oluyor, akabinde ufalanan parçalar yağ pompasını tıkıyor ve motor içi yağsız kalıyor.
    Tavsiyem; araç her ne olursa olsun doğru yağ ve doğru düzgün bakım yapılması.
  • alexdesouza.10 A kullanıcısına yanıt

    Hocam vision, vision plus ya da bulabilirseniz dream multidrive s alabilirsiniz, taş gibi arabadır, 2. Eli çok iyidir çeyrek altın gibi değerlenir ve sorunsuz masrafsızdır , bu sayede daha iyi bir arabaya geçmek için çok iyi bir basamak görevi görür.


    Clio alırsanız hem motor performansı memnun etmez hem de zamanla clio 2. Elde corollaya göre değer kaybeder,

    motorunun maksimum torku 140 falandı yanlış hatırlamıyorsam yani turbolu bir araca göre çok kötü bir değer bu torku 2.000 devirde veriyor muhtemelen, e ama atmosferik denilen corollanın maksimum torku 155 civarı sanırım, 2.000 devir dakikada da 130 civarı bir torku vardır muhtemelen, yani ikisi de düşük devirlerde 2.000 devir gibi aşağı yukarı aynı performansı verecek, e ama devir az bi yükseldiğinde corolla hemen öne geçecek çünkü maksimum torku 155, devir her arttığında olay corolla lehine döner, motor sağlamlığı, konusunda zaten toyota zirvede, clionun kullan at mantığında üretilmiş 1.0 turbosunun ilerleyen zamanlarda arıza ve masraf riski çok yüksek.


    Ayrıca corolladaki yeni 1.5 dynamic force motor atkinson çevrimi ile çalışıyor bu yüzden de yakıtı 1.5 bir atmosferik üniteye göre daha azdır, üstelik bu ünite multidrive s gibi sonsuz değişken oranlı bir şanzımanla bir araya gelince atmosferik ve otomatik şanzıman kombinasyonunda verim olarak çok iyi bir noktaya geliyor.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.