Şimdi Ara

Reno clio 1.0 motorlar nasil ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
1
Favori
4.881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ben de o paraya corolla tavsiye ederim. C segment bir araç en azından.
  • 0.9 symbol Manuel şirket aracı olarak 3 yıldır kullanıyorum. Şu an 180 bin kmde. Buji değişimi hariç bakım dışında masrafı olmadı. Yüklü değilken ve düz yolda yeterli performans sunuyor. Yüklü iken ve/veya yokuşlu yolda giderken çekiş kaybı oluyor ama asla illallah ettirmedi. Yakıt hesabı yapmadım zira yol bilgisayarı yok araçta.
  • blueSKYLINE kullanıcısına yanıt

    Anladim hocam kredi kampanyasinin olup olmadigini bir sorayim toyotaya

  • Hocam bilip bilmeden verimsiz merimsiz diye atıp tutanlara bakma neye göre verimsiz kime göre verimsiz? 1.0 TSİ 95 HP DSG poloya göre verimsiz ama 1.4 tam otomatik İ20 den verimli. Onu görüyorsun da bunu niye görmüyorsun peki? Way efendim torku düşükmüş 1.2-1.4 ler kadarmış B sınıfı için ne bekliyorsun ki? İstisna bir iki model hariç 1.6 motor kullanan B sınıfı kaç tane araç gördün? B sınıfının standardı bu ne bekliyorsun? Hem torku 1.2 değil en kral 1.4 ten bile fazla 1.5 lere neredeyse denk manueli de 1.6 lardan daha fazla torka sahip yine de beğenmiyor ağalar. Tork bu kadar önemliyse bu segmentte git 1.6 THP 208 al 260 Nm tork var. Yetmezse 1.5 Ecoboost Fiesta ST al 320 nm tork var. Clioda Torkun düşük olmasının nedeni MPİ olması yani çok noktadan enjeksiyonlu olması. MPİ turbo motorların neredeyse hepsi(istisnası var) muadili Direkt enjeksiyon motorlardan daha düşük olur. Örn: 1.4T ASTRA J 140 HP 200 nm tork 1.4 TSİ 240-250 nm tork. MPİ sayesinde LPG uyumlu oluyor ve hepsinden daha az yakıyor. Alternatifi olmuyor anladın mı? Ayrıca Polo başta olmak üzere diğer VAG B segment araçların hepsinde 7 ileri çift kavrama şanzıman var. Yakıt yönününden en verimli şanzımanlar çift kavrama şanzımanlardır. Dİ motor çift kavrama şanzıman birleştir tabi ki az yakar tabi ki tork az daha yüksek olur ne bekliyorsun ki? Elmayla armutu karşılaştırıp Golden elma daha güzel diyorlar Allah akıl fikir versin. Velhasıl u kelam Clionun baz paketini alırsanız kapaklı jant ve ince lastikler olması nedeniyle benzinde dahi muadili araçlardan çok fazla yakmaz. Maneuli zaten aratmaz. Orta pakette lastik büyüdüğü için aratır Dolu paketlerde üstelik 17 jantlarda kesinlikle benzinde hayalkırıklığına uğratır. Alırım LPG mi takarım benzinli İ10 ve picantodan bile daha az yakar keyfime bakarım diyorsan tereddütsüz al. Bakma sen yukarda saçmalayanlara.





  • alexdesouza.10 A kullanıcısına yanıt

    Benim araç 26. Bin km de. Aynı araca sahip bir arkadaşım var o da 45 bin km de.

  • Osvajac kullanıcısına yanıt

    Verimlilik açısından kesinlikle 1.0 tsi. Model olarak kaç yaşında bir golf alacaksınız bilemem yada donanım sorunsuzluk o kısımlara girmeden 1.0 Tsi kesinlikle 1.0 Tce den daha iyi bir motor.

  • 1.0 motor 90hp 142 Nm torka sahip çok güçsüz bir motor. 1.4 atmosferik ile aynı değerde. Yakıtı da düşük değil. Tek artı yanı LPG uyumlu olması.

    Turbo dediğin arabada en az 190 200 tork olması lazım.


    Rakibi olan PSA grubu araçlar 1.2 Turbo 100hp 205Nm ve 130hp 230Nm torka sahip.

    Rakibi olan VAG grubu araçlarda VW 1.0 TSI 95hp 175Nm - Seat ve Skoda 110hp 200Nm torka sahip.


    1.3 Tce 140hp ve 240 Nm tork ile güzel olurdu O da sınırlı bir süre satıldı. O motor da 0.33 litre farkla 1.6 MTV dilimine giriyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fractal design -- 14 Şubat 2024; 13:56:49 >
  • 038poyraz kullanıcısına yanıt

    2012 ford focus da kullandım.

    Yağ vs ile ilgili sıkıntı değildi.

    Soğutma sıvısının geçtiği borunun / hortumun bir kısmı sanırım manifold a çok yakın geçiyordu. Bunda ki amaç hararetin hızlı bir şekilde motorun verimli çalışacağı ısıya çabuk gelmesi idi.

    Ancak sanırım tasarimsal bir hatadan dolayı hararet problemi yaşanıyor (birde oksijen sensörü hatası ve milleti delirtiyordu) ve habire conta ve benzeri sorunlar yaşanıyor du (üst kapak da çatlak). Sizinde dediğiniz gibi gerek motorun yapısı gerekse triger in yeri işçilik maliyetini korkunç artırıyor ve bir sürü parça yenilenmek zorunda kalıyordu.

    Bu sıkıntılar o dönemde mondeo da kullanılan 1.5 ecoboost larda da yaşandı.


    Benim tecrübem milyon dolar yatırım yapılan motoru Daha iyi ya da daha kötü yapmaz.


    Buna rağmen kendi kullanım tecrübeme göre siradan bir son kullanıcı olarak benim neznimde kullanım olarak tce motorlar ecoboost lardan kat be kat daha uzun ömürlü, kullanışlı ve tercih edilesi...

    Hele fiyat / performans 2. el durumu, yedek parça servis vs işin içine girince fark daha da derinleşiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 14 Şubat 2024; 15:18:53 >




  • fractal design kullanıcısına yanıt
    1.4 atmosferik de sık kullandım 1.0 tce Clio da şu an var. Alakası yok benzer olmakla alakalı. Yakından uzaktan alakası yok. 1.4 ile bir uzun yol yolculuk yapın birde 1.0 tce ile yapın. Net fark var çok daha verimli. Elbette bir tsi kadar az yakmıyor ve tork yüksek değil ama 142 dediğiniz Torku düşük devirde vermesi gayet yeterli.normal bir kullanıcıyı asla üzmez
  • netttt2627 N kullanıcısına yanıt

    Kullandığınız 1.4 neydi bilmiyorum ama benim daha önce kullandığım Kia Rio sedan 1.4 109hp ve 137Nm tork ile hemen hemen aynı değerlere sahip. Daha düşük devirde vermesi ayrı bir konu elbette.


    Uzun yolda 2.0 benzinli araçlar da az yakıyor. Mesele şehiriçinde ne yaktığı ki Clio 1.0tce bu konuda hiç başarılı değil.


    Clio'nun rakipleri yukarıda da detaylarıyla yazdığım gibi hem motor hem şanzıman tarafında daha başarılılar. Bende de Clio 4 dizel manuel var. Kullandığım marka olmasına rağmen objektif bakmak gerekirse bu motor ve şanzıman hiç başarılı değil.

  • şehir içi 9-10 lt yakıyor diyorlar, lpg olmazsa b sınıfı için korkunç.
  • True_Sun kullanıcısına yanıt
    Tce motorlar evet daha çok piyasada satılıyor, ancak ismi tce olmasına karşın hepsi aynı mantıkta değil. 1.33 ler başarılı olmasına rağmen hararet gördüğünde bunlar da çok kırılgan. 1.0 tce aynı hacimdeki en yakan motor. Güç çıkışı da 1.4 atmosferik motorlar kadar. 1.0 ecoboost motorlar ise 1.6 motorlar kadar güç çıkışı sağlıyor. Hangi dönemin motorunda sorun yaşadığınızı merak ettim. Sonrasında da 2018 sonrası üretilen ecoboost motorlarda bu sorunları yaşayan olmamış, tce motorlarda da 1.33 motorlar revize edilemiyordu bildiğim kadarıyla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 038poyraz -- 26 Şubat 2024; 10:7:11 >
  • fractal design kullanıcısına yanıt

    Şu uzun yol muhabbetçiler bir bitmedi arkadaş...

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.