Şimdi Ara

1,6TDCI Focus 90 PS vs 109 PS Performans karşılaştırması (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
2
Favori
59.711
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • km orjinal ise iyi bir ekspertizle alınabilir. 2006 model tdci için zaten 100 bin km normal. ama turbo ve enjekiyonlar ne durumda, bakım geçmişi ve kullanılan yakaıt vs önemli. 100bin km psikolojik sınır diye çoğu aracın kmsi o seviyeye düşürüyor. o yüzden iyi bakın.
  • çok tskler Mustafa-T. İnan en çok korktugum sey o. Km orjinal değilse yandık. İlla ki expertiz yaptırcam ama işte..
  • alacağım araba 1.6 tdci 2006 focus pazarlıksız haliyle 28 demişti serviste km nin değişmiş olabileceğini yüksek ihtimalle öyle oldugunu söylediler arkadas düzgün adam yok mu ya
  • dizel araba için o yaşta 100 bin km zaten biraz zor oluyor. anca emekli olunca yaşlı dayım alır arada memlekete gider hafta sını pazara gider vs o zaman km düşük olır. dizel alan kişi yılda en az 30-40 bin km yapacak adamdır. e 5 yaşında en az 200 bin kmde olması lazım :P ama bizim milletimiz servis bakımlı 200 bindeki arabadan çok ne oldu belirsiz 100 bin km altı arabaya daha çok pirim verdiği için çakallardan bundan yararlanıyor. tanıdıktan bildik kişiden alınmadığı sürece km iyice kontrol edilmeli. hatta tanıdıktan da olsa iyi kontrol ettirmeli. çünkü ilk sahibi değilse dizel için km oynanmamış araba zor.
  • iyi günler ankaradan yücel 30 yaş.ostim uraz bosh delphi yetkili dizel servisi uraz pompada çalışmış motor meslek okumuş dizel bilgisi fazla birisiyim.
    ben 3 yıldır dizel focus kullanıcısıyım.
    ilk aracım 1.8 tdci 115 bg focus 2003
    ikinci aracımda 1.6 109 bg focus ghia 2006
    dediklerini okudumda kullandığın araca üzüldüm kendi araçlarımında ne kadar şanslı olduğunu anladım .
    turbo dizel aracında 1750 devirde bak 2000 değil 1750 devirde turbo maksimum devirine ulaşır yani senin tork dediğin şeyin maksimumunu zaten düşük devirde sağlar 4000 devirdede maksimum beygir gücünü üretir zaten fabrika verilerine bakarsan 4000 devir üstünde perforsmans düşüşü yaşar araç
    benzinli ve dizel araçların motor hacimleri ve beygir güçleri yaklaşık olarak aynıdır ama dizelin farkı' tork 'dur. çok uzatmayacağım dizel aracın gerçek performansını rampa yarışlarında test etmeni tafsiye ederim. birde dizelin performans aralıklarını bilen rakibin olmamış galiba benzinli gibi 5000-6000 devir ler felan offf offff




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deacon frost

    Arkadaşlar biliyorum birçoğunuz arabaların ihtiyacı vb meselerden bu forum ortamında çözüm arıyorsunuz ama benim konum biraz değişik.

    2009 model 1,6 TDCİ 90 PS şirket arabası kullanıyorum..ve sorunum şu

    bu araba 109 PS TDCI lelere çok rahat kafa tutuyor, hem de her defasında, geçtiği de çok oluyor gecemedıgı de ama arada 20 PS ve ciddi bir tork farkı varken ve özelikle 2009 öncesi kasaların 109 luklarından da yaklasık 120-130 kg daha ağırken nasıl oluyor bu olay_?

    1. vites kalkıs ve max sürata kadar
    1. vites rolling
    2.vites rolling
    3.vites rolling
    4.vites rolling.............her yarışta 90 PS lik focus 109 luklara kafa tutuyor hatta 4 e kadar önde gidiyor, 4 de yakalanıyor ama 109 PS ayıramıyor

    4-5 ayrı 109 PS TDCI ile denedık ama sonuc hep aynı,

    ya ruhsat yanlıs..
    ya da bu arabada hiç 109 PS lik için fazladanpara ödemeyin, lafın kısası.........




    hızlanma değerlerini de vereyim

    0-100 km/s 12 sn civarı
    Max Sürat: 190 km/s dümdüz yolda

    ve 109 PS Leri bilmiyorum ama bu araba bir dizele göre acayip devir çeviriyor

    1.vitesde 5500 ve neredeyse 6000dd kadar zorluyor- 60km/s
    2.vitesde de neredeyse aynı 100km/s
    3.viteste 130km/s yapıyor..

    Dip Not:

    bugüne kadarki 0-400m lde alttaki arabaların hepsini çok rahat gecıyor


    Megane 1,5 dizel
    vectra 1,6 benzinli 100 bg
    vw golf 1,6 benzinli 100 bg
    corolla 1,6 dizel
    Audi A3 1,6 benzinli 100 bg
    Jetta 1,6 benzinli 100 bg
    astra 1,3 cdti 100 bg
    passat fsi 1,6 benzinli 115 bg
    cherokee lmd 3,0 dizel
    fluence dci 1,5 dizel 105 bg


    Tüm bunları niye mi paylaştım? Bu durumu nasıl açıklarsınız diye?(20ps fark ve 40nm tork fazla ve 140kg hafif (2009 oncesi )bir kasayla nasıl aynı olur?)
    90PS mi cok performanslı yoksa 109PS mi cok kötü bir motor(Yanlıs anlasılmasın 109PS cok ufak bir farkla geciyor ama bu değerlerın karsılıgı bu olmamalı)



    Saygılar,


    yi günler ankaradan yücel 30 yaş.ostim uraz bosh delphi yetkili dizel servisi uraz pompada çalışmış motor meslek okumuş dizel bilgisi fazla birisiyim.
    ben 3 yıldır dizel focus kullanıcısıyım.
    ilk aracım 1.8 tdci 115 bg focus 2003
    ikinci aracımda 1.6 109 bg focus ghia 2006
    dediklerini okudumda kullandığın araca üzüldüm kendi araçlarımında ne kadar şanslı olduğunu anladım .
    turbo dizel aracında 1750 devirde bak 2000 değil 1750 devirde turbo maksimum devirine ulaşır yani senin tork dediğin şeyin maksimumunu zaten düşük devirde sağlar 4000 devirdede maksimum beygir gücünü üretir zaten fabrika verilerine bakarsan 4000 devir üstünde perforsmans düşüşü yaşar araç
    benzinli ve dizel araçların motor hacimleri ve beygir güçleri yaklaşık olarak aynıdır ama dizelin farkı' tork 'dur. çok uzatmayacağım dizel aracın gerçek performansını rampa yarışlarında test etmeni tafsiye ederim. birde dizelin performans aralıklarını bilen rakibin olmamış galiba benzinli gibi 5000-6000 devir ler felan offf offff




  • quote:

    dizel araba için o yaşta 100 bin km zaten biraz zor oluyor. anca emekli olunca yaşlı dayım alır arada memlekete gider hafta sını pazara gider vs o zaman km düşük olır. dizel alan kişi yılda en az 30-40 bin km yapacak adamdır. e 5 yaşında en az 200 bin kmde olması lazım :P ama bizim milletimiz servis bakımlı 200 bindeki arabadan çok ne oldu belirsiz 100 bin km altı arabaya daha çok pirim verdiği için çakallardan bundan yararlanıyor. tanıdıktan bildik kişiden alınmadığı sürece km iyice kontrol edilmeli. hatta tanıdıktan da olsa iyi kontrol ettirmeli. çünkü ilk sahibi değilse dizel için km oynanmamış araba zor.
    Son surat arayıstayım. Artık km si düsük deil km si mantıklı araçlara akıyorum haklısın Mustafa
  • bilgili arkadaslara bir sorum olacak simdiden tesekkurler 109 bg collection focuslarda DPF varmidir Titanium larda DPF var biliyorum ancak bu collection larin 109 lugundada DPF olurmu 2009-2010 modellerde
  • 2009 model Ford Focus TDCI Trend babam için araç almak üzereyiz...Ruhsatta arabanın 66 kw olduğu yazıyor ve ben araca 90 bg ye denk geldiğini söylediğimde satıcı adam hayır bunlar 109 bg diye ısrar ediyor. Açıklaması da arka frenlerin disk olması. Bunlar 90 bg likte yok diyor.Adam birde ısrar ediyo, gel iddiaya girelim bedava vercem arabayı kazanırsan dedi ama kazanamazsan 10.000 tl ni alırım diyo
    66 kw = 90 bg değil mi arkadaşım ya.? Adama anlatamadım,neyse zaten ne zaman cahille tartışmaya girersen kaybedersin demişler , ne kadar doğru söz.

    Asıl soruma gelince, babamın 250 tl servise expertiz yaptırmak istemeyip aracı bilinmedik bi ustaya 30 tl verip baktırmak istemesi.Ve baktırdı da...
    Başımız sonradan ağrır gidelim baktıralım servise dedim dinlemedi.
    Sorum, sanayideki usta ne kadarını anlayabilir ? orjiaanl kilometremi değil mi nasıl anlar ? Arabayı servise çektirip baktırmak daha mantıklı değilmi? Sonuçta kilometresine motor durumuna , makina yardımıyla bakacak.

    Siz olsanız ne yapardınız ? Sanayi mi yoksa servisi mi tercih ederdiniz 2.3l alırken ?




  • 2009 focus trend'ler 109 ps diye biliyorum ben ama ruhsatta 66kw yazıyorsa 109 ps olmasına imkan yoktur. Servise götürün makineye bağlasın 70 tl için uykularınız kaçmasın. hayırlısı olsun.
  • konuyu açan arkadaş foruma uğruyor mu acaba?
  • servise gidip ruhsatı verirsen şase no ile ücretsizde aracının kaç bg olduğuunu öğrenebilirsin
  • arkadaşlar bende 2011 ford focus titanyum var . benzinli 1.6 internette düzdeki hızı 190 yazıyor .Ben arabayla düzde 230 u gördüm . arabam 200 ü rahat buluyor.
  • Servise gitmeye gerek yok. Şase nuamrasını alın etis.ford.com adresinden arabanın tüm konfigurasyonunu öğrenin sonrasında çok istiyorsa adamla gene iddiaya girersiniz.
  • Yazılanları okuyunca şook oldumm o yüzden burda olmalıyım dedim 90 ps focus la 109 ps geçiyorum yakalıyorum yazılmışş orjinal haliyle imkansız arkadaşlar 109 ps kullanıyorum performans olarakta yakıt olarakta 90 ps den çokk daha avantajlı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shado514

    2009 model Ford Focus TDCI Trend babam için araç almak üzereyiz...Ruhsatta arabanın 66 kw olduğu yazıyor ve ben araca 90 bg ye denk geldiğini söylediğimde satıcı adam hayır bunlar 109 bg diye ısrar ediyor. Açıklaması da arka frenlerin disk olması. Bunlar 90 bg likte yok diyor.Adam birde ısrar ediyo, gel iddiaya girelim bedava vercem arabayı kazanırsan dedi ama kazanamazsan 10.000 tl ni alırım diyo
    66 kw = 90 bg değil mi arkadaşım ya.? Adama anlatamadım,neyse zaten ne zaman cahille tartışmaya girersen kaybedersin demişler , ne kadar doğru söz.

    Asıl soruma gelince, babamın 250 tl servise expertiz yaptırmak istemeyip aracı bilinmedik bi ustaya 30 tl verip baktırmak istemesi.Ve baktırdı da...
    Başımız sonradan ağrır gidelim baktıralım servise dedim dinlemedi.
    Sorum, sanayideki usta ne kadarını anlayabilir ? orjiaanl kilometremi değil mi nasıl anlar ? Arabayı servise çektirip baktırmak daha mantıklı değilmi? Sonuçta kilometresine motor durumuna , makina yardımıyla bakacak.

    Siz olsanız ne yapardınız ? Sanayi mi yoksa servisi mi tercih ederdiniz 2.3l alırken ?


    Arka frenleri disk olmayan Focus II hiç görmedim, 90 Ps Tdci'larında arka frenleri disktir.

    Satıcı sallıyor büyük ihtimalle, 1 Kw=1.36 Ps yapıyor zaten ( 66 kw x 1.36= 90 Ps ) , zaten Trend modelleri 90 Ps'dir. O araba 109 Ps değil...

    Ayrıca bencede sadece ustaya güvenmek hata, en iyisi servise gidip expertiz yaptırmak. Birde turbo dizel araç alıyorsunuz, yani enjektörleri felan sağlammı değilmi ona bakmak lazım sonra başınızı ağrıtabilir, binlerce liralık donanım sonuçta , birde Turbo olayı varki oda çok masraflı onun için 250 TL verip baktırtmak lazım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 7 Şubat 2012; 17:13:23 >




  • 109 ps olan focuslarda ruhsatta 80.1 kw yazar bende aynı aracı kullanıyorum. aynı zamanda trendlerde'de 109 ps oluyo arkadaşımda trend stil paket var aynı şekilde 80.1 kw kilometresine gelince servisler cihaza baglıyo falan öyle bişey yok km orjinal olup olmadıgını söyleyemez. Birde alıcagın araç kaç binde ? sen turbo olayına masraflı dedinde baskı balatası serviste 3 bin TL dışarda 1.200 tl yaptırdım tamamen orjinal parçalarıyla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: test53

    109 ps olan focuslarda ruhsatta 80.1 kw yazar bende aynı aracı kullanıyorum. aynı zamanda trendlerde'de 109 ps oluyo arkadaşımda trend stil paket var aynı şekilde 80.1 kw kilometresine gelince servisler cihaza baglıyo falan öyle bişey yok km orjinal olup olmadıgını söyleyemez. Birde alıcagın araç kaç binde ? sen turbo olayına masraflı dedinde baskı balatası serviste 3 bin TL dışarda 1.200 tl yaptırdım tamamen orjinal parçalarıyla.

    Ben sadece Titanium'da var o motor diye biliyorum. Trend/Collection 90 Ps yazıyordu sitesinde diye hatırlıyorum ama yanlışta olabilir.

    Belki model yıllarına göre değiştirmişlerdir ama, dediğiniz gibi 80 Kw yazması lazım 109 Ps ise.




  • Bizde trend-x mevcut 66 kw 90ps ama 2011 modellerde 109ps çabuk satıldığı için 2011'in 2. yarısında kalmadı, yeni model geleceği içinde üretilmediğinde 2011 trend 109ps çok az var piyasada...

    90 ile 109 arasında benimde gözlemlediğim kadarı ile pek fark yok, biraz daha tutku arzulayanlar psikolojik olarak 109'dan daha tatmin olacaklardır ama şehir içi yakıt tüketimde emin olun 109'luk cuzi de olsa 90'a göre fazla yakar.
  • 2008 Collection aracım 109 ps sitesinde yanlış yazıyodur. ayrıca 2007 trend stil paket var oda 109 ps 80.1 kw focuslarda MODELE GÖRE DEGİŞMİYO 2 tip seçenek var 90 ve 109 2007 trend de bile 109 ps şehir içi yakıt tüketimine gelince 109 ps yine uzun yolda oldugu gibi şehir içindede az yakıyo kasayı daha rahat kaldırıyo Araç Performans olarak ta 90 la 109 kıyaslamayın psikolojik olarak degil Bu araçtan alacak olan varsa 109 ps önerimdir 90 ps galericiler bile satmaya kalktınızda soruyo 90 sa yaramaz gbi yakıt konusunda dedigim gibi 109 yormuyo aracı performans 1.6 dizel bir araca göre harika aynı zamanda Volvo s40 1.6 dizellerle aynı motor oldugunu biliyormuydunuz ?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.