Bildirim
100 PUANLIK SORU (3. sayfa)
Only & Sons ONSMELVIN LIFE HOOD PUFFER JACKET OTW VD Dış Giyim Erkek : Amazon.com.tr: Moda
https://www.amazon.com.tr/dp/B0CCVN4KWF
15 sa. önce paylaşıldı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Arkadan 85km/s hızla hareket eden bu araç tekerleklerin yol ile teması sonucu devam ediyor dolayısıyla tekerlek sabit olan yola göre 85 km/s hız üretecek şekilde dönüyor demektir. önüne çıkan 80 km/s hızla hareket eden düzlemin üzerine çıktığı anda hızı yine 85 olacaktır çünkü söylediğim gibi tekerlek bu hızı zemine uyguladığı kuvvet ile sağlamaya devam ediyor...
fakat bu uçan iki nesne olsaydı olay değişirdi ve mesela iki uçan kaykay farzedelim o hızla gidiyor olsa daha hızlı arkadan gelen, suratini öndekine eşitlediği anda onun üzerinde durmuş olacaktı...
durum benim mantığıma göre böyle..
fiziği en son lise1de aldım kanunları-manunları pek hatırlamıyorum... -
duramaz,
eğer bu iki cisim belirlenen hızlarla kavarak ilerleseydiler cevap farklı olurdu, durur diyebilirdik,
göreceli hız 5km/h olacağımdan üstteki araç hızını 85km/h den 80km/h e indirdiğinde alttaki araçla aynı hızda ilerleyeceğinden duruyor olurdu.
ancak normal şartlarda ilerlemeyi sağlayan tekerlek döngüsü olduğu için üstteki aracın tekerlekleri allatki araçla temas halinde olacağından duramaz, yok alttaki aracın uzunluğu bu durumdaki yavaşlama ivmesi
zaman vs ile hesaplandığında yeterli bir boyda ise mesela 100 mt gayet rahat durur.
edit:imla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TT -- 12 Ocak 2007; 8:21:54 > -
quote:
Orjinalden alıntı: @yKuN
hocam araba tıın ustunde 85km/h le tır da 80 km/h le gidiyo eğer senin dediğin gibi dusunursek araba 165km/h il gitmiş olur...
quote:
Orjinalden alıntı: DeWe®
quote:
Orjinalden alıntı: [orci]
quote:
Orjinalden alıntı: erselozkan
80 KM İLE GİDEN TIRIN ÜZERİNE ARKADAN GELEN VE 85 İLE GİDEN ARAÇ ÇIKARSA DURABİLİRMİ YADA KAÇ METREDE DURUR (TIRIN ÜZERİNDE )
FİZİKÇİLER İYİ BİLİR.
Aracın yavaşlama ivmesine bağlı. Ancak varsayımlarla bir yaklaşım yaparsak;
100km/h hızla giden bi araç kuru bir yolda ortalama 40mt de durur. 80km/h hızla giden araç ise ort 30mt diyelim. Ancak bu veriler kuru yol için geçerli.
Tırın üzeri nasıl acaba. Oradaki sürtünme kuvvetinide ortalama düz yoldakine eşit alırsak 30mt nin daha altında durmasını bekleriz arabanın. Çünkü
tırla aynı yönde gittiğinden arabaya rüzgar sürekli bir durdurucu etki yapacaktır. Yaklaşık 20mt diyebiliriz. Ortalama ir varsayım bu.
100 almasamda ortalama bi 70 le geçerim
normal şartlarda 90km ile giden bir araç 70mt de durur diyen arkadaşı buradan tebrik ediyorum. Ancak tepkileri hesaba katarsan bu doğru.
Fren mesafesi abs de ortalama 40mt abs siz ort 50 mt dir
5km ile gidiyo diyen arkadaşım
Yanyana gitmiyolar arkadaşım. araba tırın üzerinde gidiyo 85km ile.
Hayır 165km/h yola göre. Hıç kamyonun üzerine çıkarkenki durumu düşünmezsek araç kamyonun üzerindeyken hızı 85km/h dir.
Altındaki kamyonun 80km/h ile gitmesi birşey değiştirmez. Sadece araca zıt yönde uygulanan hızı 165km olarak alabilirsin.
Arabanın hareketli bir zemine çıkma olayını karıştırmazsak 85km/h ile yol alırken duracağı mesafeden daha kısa biz mesafede duracaktır.
Ancak hareketli bir zemine çıkarken vereceği tepkiyi gerçekten merak ediyorum.
Birde abs duruş mesafesini kısaltmaktadır. Arkadaşın profesyonel olanlar için normal fren daha kısadır demesinin sebebi sanırım absnin yaptığını ayakla
yapmaktırki (pompalama) asla abs kadar olmaz
-
Duramaz çünkü 80 km ile giden tır 85 le araç gelio tır onun yanında vız basar gider araç -
Duramaz,
Çünkü tırın üzerine çıktığı anda, tırın üzerini yol olarak düşününün,
birde sonu çok kötü olur Allah muhafaza -
olaya brz bilimsel yaklasalım...
fren mesafesi iki tane kriter goz onune alınarak hesaplanır...
1.tepki mesafesi...
2.mekanik frenleme
yani fren mesafesi formulu 2 tane formul içerir...
L=(0,278*v*t)+((0,00394*v^2)/(f+s))
burada;
L:frenleme mesafesi
V:arac hızı
t:tepki süresi(dünyanın en hızlı tepki veren insanları italyanlar ve turklerdir... bu sure 1 sn olarak alınabilir)
f:arac tekerlegi ve zemin arasındaki surtunme sayısı
s:egim(iniş egimi olmsaı durumunda (-) işaretli,çıkış egimi olması durumunda(+) işaretli alınacaktır)
evet arkadasım bu kadar bilimisel açıklamadan sonra artık istediğin aracın frenleme mesafesini bulabiirsin...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ante_diluvian -- 12 Ocak 2007; 9:52:04 > -
quote:
Orjinalden alıntı: ante_diluvian
olaya brz bilimsel yaklasalım...
fren mesafesi iki tane kriter goz onune alınarak hesaplanır...
1.tepki mesafesi...
2.mekanik frenleme
yani fren mesafesi formulu 2 tane formul içerir...
L=(0,278*v*t)+((0,00394*v^2)/(f+s))
burada;
L:frenleme mesafesi
V:arac hızı
t:tepki süresi(dünyanın en hızlı tepki veren insanları italyanlar ve turklerdir... bu sure 1 sn olarak alınabilir)
f:arac tekerlegi ve zemin arasındaki surtunme sayısı
s:egim(iniş egimi olmsaı durumunda (-) işaretli,çıkış egimi olması durumunda(+) işaretli alınacaktır)
evet arkadasım bu kadar bilimisel açıklamadan sonra artık istediğin aracın frenleme mesafesini bulabiirsin...
Yani bukadarı yeterli diyorsun. Bu bilimsel yaklaşımları bizde yaptık ancak 2 önemli durum daha söz konusu.
1- araba kamyonun üzerinde 85km/h hızla yol alırken kamyonda aynı yönde 80km/h hızla yol almaya devam ediyor. Arabanın hızı 85km/h orası tamam.
yüzey ile arasındaki sürtünme kuvvetinide bildiğimizi kabul edelim. Ve havanında durgun olduğunu kabul edelim. Burada arabaya - yönde bir rüzgar etki etmekte (saatte 165km). Bunun önemi çokmudur? Hesaplamalara katmayacakmıyız?
2- Soruda iki hareketli cisim var. Araba önde hareket eden cisme yetişip üzerine çıkacak. Asıl bu kafamı karıştırıyo. Nasıl çıkar? Ne gibi etkilere maruz kalır? vb.
-
Ya arkadaşlar biraz mantıklı düşünün tırın üzerinde 85 km/h hıza nasıl ulaşır bu araç farzedelim böyle oldu , 85 artı tırın hızı 165 yapar yani bizim araç 85 ile giderken tırın üzerine çıktığı anda tırda hareketli olduğu için saniyede 85 km/h den 165km/ hıza ulaşmış olur. Siz hiç saniyede bir aracın 80km/h hıza çıktığını gördünüzmü yapmayın allah aşkına. Aracın tekerlekleri üzerinde 1 tonluk yük var ön tekerlek tıra çıkar çıkmaz hemen duracak va yavaş yavaş 5 km/h ile dönecek arka tekerlekler hala 85 ile gidecek arka tekerlekte tıra çıktığı zaman aracın yola göre hızı hala 85 tir ama tırın üzerinde hızı 5 tir.
Birşey daha eğer ön tekerlek tıra çıktığında 85 ile dönmeye devam eder diyorsanız peki o zaman arka tekerlekler kaçla gidecek 165 yani siz diyorsunuzki araç saniyede 165 e çıkar, lütfen biraz daha düşünün fiziği falan boşverin mantıklı olan hangisi....????
-
Duramaz diyenlerin fifirlerinin değişmesini bekliyorum.... -
quote:
Orjinalden alıntı: DeWe®
quote:
Orjinalden alıntı: ante_diluvian
olaya brz bilimsel yaklasalım...
fren mesafesi iki tane kriter goz onune alınarak hesaplanır...
1.tepki mesafesi...
2.mekanik frenleme
yani fren mesafesi formulu 2 tane formul içerir...
L=(0,278*v*t)+((0,00394*v^2)/(f+s))
burada;
L:frenleme mesafesi
V:arac hızı
t:tepki süresi(dünyanın en hızlı tepki veren insanları italyanlar ve turklerdir... bu sure 1 sn olarak alınabilir)
f:arac tekerlegi ve zemin arasındaki surtunme sayısı
s:egim(iniş egimi olmsaı durumunda (-) işaretli,çıkış egimi olması durumunda(+) işaretli alınacaktır)
evet arkadasım bu kadar bilimisel açıklamadan sonra artık istediğin aracın frenleme mesafesini bulabiirsin...
Yani bukadarı yeterli diyorsun. Bu bilimsel yaklaşımları bizde yaptık ancak 2 önemli durum daha söz konusu.
1- araba kamyonun üzerinde 85km/h hızla yol alırken kamyonda aynı yönde 80km/h hızla yol almaya devam ediyor. Arabanın hızı 85km/h orası tamam.
yüzey ile arasındaki sürtünme kuvvetinide bildiğimizi kabul edelim. Ve havanında durgun olduğunu kabul edelim. Burada arabaya - yönde bir rüzgar etki etmekte (saatte 165km). Bunun önemi çokmudur? Hesaplamalara katmayacakmıyız?
2- Soruda iki hareketli cisim var. Araba önde hareket eden cisme yetişip üzerine çıkacak. Asıl bu kafamı karıştırıyo. Nasıl çıkar? Ne gibi etkilere maruz kalır? vb.
bnm yaklasımım çekim mekaniği ile ilgili bir yaklasımdı... bu aracın hızı zaten 80 ise artık hava surtunmesi ruzgar etkisi falan kalmamıstır yani bu nihai hızdır... hava surtunmesi işin çekim kuvveti ve bundan dogan hız hesabı konusunda katılır... şu aşamada hava surtunmesinin olayla alakası yoktur diye düşünüyorum...zaetn arac surtunmeler,egim vs sonucu bu degere ulaşmıştır... hava surtunmesi hızı degil çekim kuvvetini etkiler... ters yonlu ruzgar motorun daha fazla guc harcamasını gerektirir... eger hıza etki etmesini istersek o halde motor gucunu sabit tutup hızla ilgili bagıntıya gecmemiz gerekir ki burada belli bişr hzı degeri verilmekte o halde motor surtunmelere karsı koymak için çekim kuvvetini arttırmaktadır diye bir kabulş yapmak mumkundur...
burada bağıl hız kavramı işin içine girebilir... yani bzm aracımız 85 ile giderken 80 km/sa ile yola devam eden tırın uzerine cıktıgında aracın bagıl hızı iki hız vektoru de aynı yonlu oldugunda 85-80= 5 km/sa te dusecektir... bu hız degeriniş ve diger degerleri yerine yazarsak frenleme mesafesi bulabiliriz...
bnm bu soylediklerim kendi biligi ve mantıgım cercevesinde yaptıgım kabullerdir... suphesiz ki bi makine muhendisi bunları benden daha iyi bilir... benim yaklasımım inşiaat muhendislerine verilen ulastırma 1 dersi ve aldıgım fizik derslerinin bir sentezidir...
-
arkadaşlar tekerlek döngüsünden bahsediyorsunuz da boşta dönen bir tekerleğe fren uyguladığınızda anında durur bu mantıkla düşünün fren yapıldığında aracın kayması ise eylemsizlik ve aracın ağırlığından kaynaklanır -
bakın olaya o zmn sözelci mantığıyla yaklaşın beyler : ) arkadan gelen araç tırın üzerine çıkmış olabilir hatta çıktıktan sonra durmuş da olabilir.. fakat önemli olan o arabanın değil tırın nerde durduğu belki bi sonraki benzinlikte belkide en müsait çalılıkta tır ne zmanan durursa arabada o zmn durur -
quote:
Orjinalden alıntı: Spectre
bakın olaya o zmn sözelci mantığıyla yaklaşın beyler : ) arkadan gelen araç tırın üzerine çıkmış olabilir hatta çıktıktan sonra durmuş da olabilir.. fakat önemli olan o arabanın değil tırın nerde durduğu belki bi sonraki benzinlikte belkide en müsait çalılıkta tır ne zmanan durursa arabada o zmn durur
Farklı bir mantık ama önemli olan tırın değil tırın üzerine çıkan aracın tırın sabit yüzeyinde durmasıdır.
-
duramaz yaa ben fizikçiyim çok ii anlarım bu konulardan -
quote:
Orjinalden alıntı: psiko büşra
duramaz yaa ben fizikçiyim çok ii anlarım bu konulardan
saol biz de bu cevabı verecek birini arıyorduk buralarda sen geldin ii oldu! -
dalgamı geçion doğrumu sölüon anlayamadın ama eğer dalga geçiyosan söliim fizik yazılısından 68 aldım yaniiii -
o araba durur hatta eskiden bp nin bi reklamı vardı araba gelip çıkıo hareketli benzin istasyonunun üstüne
çıkar lan işte çıkar
bu arada @psiko o seninle dalga geçio
fizik yazılısından 61 almak demk herşey demek değildir formülleri ve soru şekillerini ezberliyip pekala herkes 100 alabilir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Snaqe -- 12 Ocak 2007; 19:21:44 > -
yok cnm ne dalgası...
ne haddime...
68 almışsan iş bitmiş!
yeter daha ne ister ki insan?
bak bana şu ulaştırmadan 30 ala ala bi çekim mekaniği sorusunu bile yapamaz hale geldim! -
quote:
Orjinalden alıntı: psiko büşra
duramaz yaa ben fizikçiyim çok ii anlarım bu konulardan
Sen fizikçi isen bende Cumhurbaşkanıyım yapmayın artık hem fizikçi olmaya da gerek yok sadece mantıklı olmanız yeterli..
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X