Şimdi Ara

100 PUANLIK SORU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
1.596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 80 KM İLE GİDEN TIRIN ÜZERİNE ARKADAN GELEN VE 85 İLE GİDEN ARAÇ ÇIKIP FRENE BASARSA DURABİLİRMİ YADA KAÇ METREDE DURUR (TIRIN ÜZERİNDE )

    FİZİKÇİLER İYİ BİLİR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erselozkan -- 11 Ocak 2007; 12:34:12 >



  • durur.
    hadi bakalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chayen

    durur.
    hadi bakalım
    Duramaz ya, 85km ile fırlar trenin önüne sonra sürtünme etkisiyle yavaşlar tren de ezer bunu


  • quote:

    Orijinalden alıntı: PlutosDaddy

    Duramaz ya, 85km ile fırlar trenin önüne sonra sürtünme etkisiyle yavaşlar tren de ezer bunu




    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: PlutosDaddy

    Duramaz ya, 85km ile fırlar trenin önüne sonra sürtünme etkisiyle yavaşlar tren de ezer bunu




    tren nerden çıktı hoca dır diyo dır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Claymoré

    quote:

    Orjinalden alıntı: PlutosDaddy

    Duramaz ya, 85km ile fırlar trenin önüne sonra sürtünme etkisiyle yavaşlar tren de ezer bunu




    tren nerden çıktı hoca dır diyo dır

    Alıntıları Göster
    Ya sen bilmiyosun uçan tır zaten, senaryo tazeledim ben
    quote:

    Orjinalden alıntı: MMZ


    quote:

    Orjinalden alıntı: PlutosDaddy

    Duramaz ya, 85km ile fırlar trenin önüne sonra sürtünme etkisiyle yavaşlar tren de ezer bunu




    tren nerden çıktı hoca dır diyo dır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PlutosDaddy

    Duramaz ya, 85km ile fırlar trenin önüne sonra sürtünme etkisiyle yavaşlar tren de ezer bunu




    Alıntıları Göster
    tırın üzerine atarsan durmaz
    ama üst kattaki bir yolda giderken tırın üzerine doğru birleşirse yol, önüne düşer tırın.
    tırın boyu çoooooook uzunsa arkadan bile düşebilir.
    ...
    ...
    ...
    bu böle gider..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PlutosDaddy

    Ya sen bilmiyosun uçan tır zaten, senaryo tazeledim ben
    quote:

    Orjinalden alıntı: MMZ


    quote:

    Orjinalden alıntı: PlutosDaddy

    Duramaz ya, 85km ile fırlar trenin önüne sonra sürtünme etkisiyle yavaşlar tren de ezer bunu




    tren nerden çıktı hoca dır diyo dır


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: PlutosDaddy

    Ya sen bilmiyosun uçan tır zaten, senaryo tazeledim ben
    quote:

    Orjinalden alıntı: MMZ


    quote:

    Orjinalden alıntı: PlutosDaddy

    Duramaz ya, 85km ile fırlar trenin önüne sonra sürtünme etkisiyle yavaşlar tren de ezer bunu




    tren nerden çıktı hoca dır diyo dır



    çözümünde güzelmiş yav. ''trende ezer bunu masalda burda biter''




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigit+

    tırın üzerine atarsan durmaz
    ama üst kattaki bir yolda giderken tırın üzerine doğru birleşirse yol, önüne düşer tırın.
    tırın boyu çoooooook uzunsa arkadan bile düşebilir.
    ...
    ...
    ...
    bu böle gider..

    Alıntıları Göster
    ön tekerleri tırın üstüne çıkmışken hızı tıra göre 5 kilometredir..arka tekerler çıktığı anda hızı tıra göre 85 olur..sonrası araç 2 tekerliyse durur..4 tekerliyse biçer geçer..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: erselozkan

    80 KM İLE GİDEN TIRIN ÜZERİNE ARKADAN GELEN VE 85 İLE GİDEN ARAÇ ÇIKARSA DURABİLİRMİ YADA KAÇ METREDE DURUR (TIRIN ÜZERİNDE )

    FİZİKÇİLER İYİ BİLİR.


    Aracın yavaşlama ivmesine bağlı. Ancak varsayımlarla bir yaklaşım yaparsak;

    100km/h hızla giden bi araç kuru bir yolda ortalama 40mt de durur. 80km/h hızla giden araç ise ort 30mt diyelim. Ancak bu veriler kuru yol için geçerli.

    Tırın üzeri nasıl acaba. Oradaki sürtünme kuvvetinide ortalama düz yoldakine eşit alırsak 30mt nin daha altında durmasını bekleriz arabanın. Çünkü

    tırla aynı yönde gittiğinden arabaya rüzgar sürekli bir durdurucu etki yapacaktır. Yaklaşık 20mt diyebiliriz. Ortalama ir varsayım bu.

    100 almasamda ortalama bi 70 le geçerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi [orci] -- 11 Ocak 2007; 2:08:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Claymoré

    quote:

    Orjinalden alıntı: PlutosDaddy

    Ya sen bilmiyosun uçan tır zaten, senaryo tazeledim ben
    quote:

    Orjinalden alıntı: MMZ


    quote:

    Orjinalden alıntı: PlutosDaddy

    Duramaz ya, 85km ile fırlar trenin önüne sonra sürtünme etkisiyle yavaşlar tren de ezer bunu




    tren nerden çıktı hoca dır diyo dır



    çözümünde güzelmiş yav. ''trende ezer bunu masalda burda biter''

    Alıntıları Göster
    Yok ya, çevir kazı yanmasın Başta yanlış okumuşum, sen söyleyene kadar farketmemiştim Sonra da hiç bozmadan; aynen devam

    Aksiyon öğeleri katarak durumu kurtarmak maksat Malum, final dönemi ya. Uykusuzluktan beyin iflas ediyo bu saatlerde

    Hatta ben kaçar,iyi geceler
    quote:

    Orjinalden alıntı: MMZ


    quote:

    Orjinalden alıntı: PlutosDaddy

    Ya sen bilmiyosun uçan tır zaten, senaryo tazeledim ben
    quote:

    Orjinalden alıntı: MMZ


    quote:

    Orjinalden alıntı: PlutosDaddy

    Duramaz ya, 85km ile fırlar trenin önüne sonra sürtünme etkisiyle yavaşlar tren de ezer bunu




    tren nerden çıktı hoca dır diyo dır



    çözümünde güzelmiş yav. ''trende ezer bunu masalda burda biter''





  • quote:

    Orijinalden alıntı: PlutosDaddy

    Yok ya, çevir kazı yanmasın Başta yanlış okumuşum, sen söyleyene kadar farketmemiştim Sonra da hiç bozmadan; aynen devam

    Aksiyon öğeleri katarak durumu kurtarmak maksat Malum, final dönemi ya. Uykusuzluktan beyin iflas ediyo bu saatlerde

    Hatta ben kaçar,iyi geceler
    quote:

    Orjinalden alıntı: MMZ


    quote:

    Orjinalden alıntı: PlutosDaddy

    Ya sen bilmiyosun uçan tır zaten, senaryo tazeledim ben
    quote:

    Orjinalden alıntı: MMZ


    quote:

    Orjinalden alıntı: PlutosDaddy

    Duramaz ya, 85km ile fırlar trenin önüne sonra sürtünme etkisiyle yavaşlar tren de ezer bunu




    tren nerden çıktı hoca dır diyo dır



    çözümünde güzelmiş yav. ''trende ezer bunu masalda burda biter''



    Alıntıları Göster
    baba hep araçlarmı tıra binecek bırak bir de tır binsin bak neler oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ByKemal58

    baba hep araçlarmı tıra binecek bırak bir de tır binsin bak neler oluyor

    Alıntıları Göster
    DURAMAZ DİYEN ARKADAŞLAR SINIFTA KALDILAR.
    aRKADAN GELEN ARACIN 4 TEKERLEĞİDE TIRIN ÜZERİNE ÇIKTIĞINDA FRENE BASARSA 5 km İLE KAÇ METREDE DURURSA TIRIN ÜZERİNDE DE AYNI MESAFEDE DURUR.
    nORMAL ŞARTLARDA FREN MESAFESİ EŞİTTİR HIZIMIZIN YARISI OLDUĞUNU KABUL EDERSEK 5! İN YARISI 2,5 METREDE DURUR ARKADAŞLAR , VARSA ŞÜPHESİ OLAN DENESİN GÖRSÜN.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [orci]

    quote:

    Orjinalden alıntı: erselozkan

    80 KM İLE GİDEN TIRIN ÜZERİNE ARKADAN GELEN VE 85 İLE GİDEN ARAÇ ÇIKARSA DURABİLİRMİ YADA KAÇ METREDE DURUR (TIRIN ÜZERİNDE )

    FİZİKÇİLER İYİ BİLİR.


    Aracın yavaşlama ivmesine bağlı. Ancak varsayımlarla bir yaklaşım yaparsak;

    100km/h hızla giden bi araç kuru bir yolda ortalama 40mt de durur. 80km/h hızla giden araç ise ort 30mt diyelim. Ancak bu veriler kuru yol için geçerli.

    Tırın üzeri nasıl acaba. Oradaki sürtünme kuvvetinide ortalama düz yoldakine eşit alırsak 30mt nin daha altında durmasını bekleriz arabanın. Çünkü

    tırla aynı yönde gittiğinden arabaya rüzgar sürekli bir durdurucu etki yapacaktır. Yaklaşık 20mt diyebiliriz. Ortalama ir varsayım bu.

    100 almasamda ortalama bi 70 le geçerim
    quote:

    Orjinalden alıntı: [orci]
    100km/h hızla giden bi araç kuru bir yolda ortalama 40mt de durur. 80km/h hızla giden araç ise ort 30mt diyelim. Ancak bu veriler kuru yol için geçerli.


    burda yanlışlık var.
    istatistiki verilere göre 90 km hız ile giden bir otomobil normal yol ve yük şartlarında 70 mt. de durur.

    1. sürücü intikal zamanı : Bu zaman ; ayağın gaz pedalından kalkarak fren pedalına basması arasında geçen zamandır
    Normal bir insanda bu zaman 4/3 sn. (0.75 saniye) dir.

    2. Fren intibak zamanı : Fren pedalına basılması ile sistemin harekete geçerek tekeri tamamen kavraması arasında geçen zamandır.
    normal şartlarda bu zaman 4/1 sn (0.15 saniye) dir.

    3. Fren mesafesi : Bu da normal şartlarda (yük ve hava şartları) 50 mt. dir.

    Durma mesafesi ise bu 3 unsurun toplam mesafesidir.

    Bir aracın 90km hız ile gitmesi demek 60dk. da 90 km mesafe gitmesi demektir.
    Bu da 1 dk. (60 sn) de 1.5 km yol demektir.
    peki 60 sn. de 1500 mt. giderse 1 sn. de kaç mt. gider? cevap 25 mt.
    yani 90 km hızla giderken aracımız her saniyede 25 mt. yol kateder.

    siz gazdan çekip frene basana kadar bu 25 mt. nin 4/3 kadarı (yani 18.75 mt) si gitmiş olur.
    bu mesafeden sonra da frenlerin tutma eğilimi başlar, bu da yaklaşık 6mt. daha gitmesi demektir.
    yani aracınızın tekerlekleri freni hissetmeye başladığında aracınız en az 22 mt yi geçmiş olur.
    50 mt de fren mesafesini eklerseniz buna (not: abs olan araçlarda bu mesafe 50 değil 30 dur., bundan önceki kısımlarda abs nin etkisi yoktur) sonuçta durma mesafesi 70 mt. gibi bir mesafe çıkar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    quote:

    Orjinalden alıntı: [orci]
    100km/h hızla giden bi araç kuru bir yolda ortalama 40mt de durur. 80km/h hızla giden araç ise ort 30mt diyelim. Ancak bu veriler kuru yol için geçerli.


    burda yanlışlık var.
    istatistiki verilere göre 90 km hız ile giden bir otomobil normal yol ve yük şartlarında 70 mt. de durur.

    1. sürücü intikal zamanı : Bu zaman ; ayağın gaz pedalından kalkarak fren pedalına basması arasında geçen zamandır
    Normal bir insanda bu zaman 4/3 sn. (0.75 saniye) dir.

    2. Fren intibak zamanı : Fren pedalına basılması ile sistemin harekete geçerek tekeri tamamen kavraması arasında geçen zamandır.
    normal şartlarda bu zaman 4/1 sn (0.15 saniye) dir.

    3. Fren mesafesi : Bu da normal şartlarda (yük ve hava şartları) 50 mt. dir.

    Durma mesafesi ise bu 3 unsurun toplam mesafesidir.

    Bir aracın 90km hız ile gitmesi demek 60dk. da 90 km mesafe gitmesi demektir.
    Bu da 1 dk. (60 sn) de 1.5 km yol demektir.
    peki 60 sn. de 1500 mt. giderse 1 sn. de kaç mt. gider? cevap 25 mt.
    yani 90 km hızla giderken aracımız her saniyede 25 mt. yol kateder.

    siz gazdan çekip frene basana kadar bu 25 mt. nin 4/3 kadarı (yani 18.75 mt) si gitmiş olur.
    bu mesafeden sonra da frenlerin tutma eğilimi başlar, bu da yaklaşık 6mt. daha gitmesi demektir.
    yani aracınızın tekerlekleri freni hissetmeye başladığında aracınız en az 22 mt yi geçmiş olur.
    50 mt de fren mesafesini eklerseniz buna (not: abs olan araçlarda bu mesafe 50 değil 30 dur., bundan önceki kısımlarda abs nin etkisi yoktur) sonuçta durma mesafesi 70 mt. gibi bir mesafe çıkar.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Climanjaro

    quote:

    Orjinalden alıntı: [orci]
    100km/h hızla giden bi araç kuru bir yolda ortalama 40mt de durur. 80km/h hızla giden araç ise ort 30mt diyelim. Ancak bu veriler kuru yol için geçerli.


    burda yanlışlık var.
    istatistiki verilere göre 90 km hız ile giden bir otomobil normal yol ve yük şartlarında 70 mt. de durur.

    1. sürücü intikal zamanı : Bu zaman ; ayağın gaz pedalından kalkarak fren pedalına basması arasında geçen zamandır
    Normal bir insanda bu zaman 4/3 sn. (0.75 saniye) dir.

    2. Fren intibak zamanı : Fren pedalına basılması ile sistemin harekete geçerek tekeri tamamen kavraması arasında geçen zamandır.
    normal şartlarda bu zaman 4/1 sn (0.15 saniye) dir.

    3. Fren mesafesi : Bu da normal şartlarda (yük ve hava şartları) 50 mt. dir.

    Durma mesafesi ise bu 3 unsurun toplam mesafesidir.

    Bir aracın 90km hız ile gitmesi demek 60dk. da 90 km mesafe gitmesi demektir.
    Bu da 1 dk. (60 sn) de 1.5 km yol demektir.
    peki 60 sn. de 1500 mt. giderse 1 sn. de kaç mt. gider? cevap 25 mt.
    yani 90 km hızla giderken aracımız her saniyede 25 mt. yol kateder.

    siz gazdan çekip frene basana kadar bu 25 mt. nin 4/3 kadarı (yani 18.75 mt) si gitmiş olur.
    bu mesafeden sonra da frenlerin tutma eğilimi başlar, bu da yaklaşık 6mt. daha gitmesi demektir.
    yani aracınızın tekerlekleri freni hissetmeye başladığında aracınız en az 22 mt yi geçmiş olur.
    50 mt de fren mesafesini eklerseniz buna (not: abs olan araçlarda bu mesafe 50 değil 30 dur., bundan önceki kısımlarda abs nin etkisi yoktur) sonuçta durma mesafesi 70 mt. gibi bir mesafe çıkar.




    Onu sormuyorum arkadaşlar durma mesafesini varsayım olarak söylüyorum hızımızın yarısı olarak alalım. Soru bu değil araç tırın üzerinde durabilirmi , neden ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erselozkan

    quote:

    Orjinalden alıntı: Climanjaro

    quote:

    Orjinalden alıntı: [orci]
    100km/h hızla giden bi araç kuru bir yolda ortalama 40mt de durur. 80km/h hızla giden araç ise ort 30mt diyelim. Ancak bu veriler kuru yol için geçerli.


    burda yanlışlık var.
    istatistiki verilere göre 90 km hız ile giden bir otomobil normal yol ve yük şartlarında 70 mt. de durur.

    1. sürücü intikal zamanı : Bu zaman ; ayağın gaz pedalından kalkarak fren pedalına basması arasında geçen zamandır
    Normal bir insanda bu zaman 4/3 sn. (0.75 saniye) dir.

    2. Fren intibak zamanı : Fren pedalına basılması ile sistemin harekete geçerek tekeri tamamen kavraması arasında geçen zamandır.
    normal şartlarda bu zaman 4/1 sn (0.15 saniye) dir.

    3. Fren mesafesi : Bu da normal şartlarda (yük ve hava şartları) 50 mt. dir.

    Durma mesafesi ise bu 3 unsurun toplam mesafesidir.

    Bir aracın 90km hız ile gitmesi demek 60dk. da 90 km mesafe gitmesi demektir.
    Bu da 1 dk. (60 sn) de 1.5 km yol demektir.
    peki 60 sn. de 1500 mt. giderse 1 sn. de kaç mt. gider? cevap 25 mt.
    yani 90 km hızla giderken aracımız her saniyede 25 mt. yol kateder.

    siz gazdan çekip frene basana kadar bu 25 mt. nin 4/3 kadarı (yani 18.75 mt) si gitmiş olur.
    bu mesafeden sonra da frenlerin tutma eğilimi başlar, bu da yaklaşık 6mt. daha gitmesi demektir.
    yani aracınızın tekerlekleri freni hissetmeye başladığında aracınız en az 22 mt yi geçmiş olur.
    50 mt de fren mesafesini eklerseniz buna (not: abs olan araçlarda bu mesafe 50 değil 30 dur., bundan önceki kısımlarda abs nin etkisi yoktur) sonuçta durma mesafesi 70 mt. gibi bir mesafe çıkar.




    Onu sormuyorum arkadaşlar durma mesafesini varsayım olarak söylüyorum hızımızın yarısı olarak alalım. Soru bu değil araç tırın üzerinde durabilirmi , neden ?

    Alıntıları Göster
    Yokmu fizikçi biri bunu bilimsel olarak açıklayacak? Varsayımla halledemeyeceğiz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [orci]

    quote:

    Orjinalden alıntı: erselozkan

    80 KM İLE GİDEN TIRIN ÜZERİNE ARKADAN GELEN VE 85 İLE GİDEN ARAÇ ÇIKARSA DURABİLİRMİ YADA KAÇ METREDE DURUR (TIRIN ÜZERİNDE )

    FİZİKÇİLER İYİ BİLİR.


    Aracın yavaşlama ivmesine bağlı. Ancak varsayımlarla bir yaklaşım yaparsak;

    100km/h hızla giden bi araç kuru bir yolda ortalama 40mt de durur. 80km/h hızla giden araç ise ort 30mt diyelim. Ancak bu veriler kuru yol için geçerli.

    Tırın üzeri nasıl acaba. Oradaki sürtünme kuvvetinide ortalama düz yoldakine eşit alırsak 30mt nin daha altında durmasını bekleriz arabanın. Çünkü

    tırla aynı yönde gittiğinden arabaya rüzgar sürekli bir durdurucu etki yapacaktır. Yaklaşık 20mt diyebiliriz. Ortalama ir varsayım bu.

    100 almasamda ortalama bi 70 le geçerim
    quote:

    Orjinalden alıntı: [orci]

    quote:

    Orjinalden alıntı: erselozkan

    80 KM İLE GİDEN TIRIN ÜZERİNE ARKADAN GELEN VE 85 İLE GİDEN ARAÇ ÇIKARSA DURABİLİRMİ YADA KAÇ METREDE DURUR (TIRIN ÜZERİNDE )

    FİZİKÇİLER İYİ BİLİR.


    Aracın yavaşlama ivmesine bağlı. Ancak varsayımlarla bir yaklaşım yaparsak;

    100km/h hızla giden bi araç kuru bir yolda ortalama 40mt de durur. 80km/h hızla giden araç ise ort 30mt diyelim. Ancak bu veriler kuru yol için geçerli.

    Tırın üzeri nasıl acaba. Oradaki sürtünme kuvvetinide ortalama düz yoldakine eşit alırsak 30mt nin daha altında durmasını bekleriz arabanın. Çünkü

    tırla aynı yönde gittiğinden arabaya rüzgar sürekli bir durdurucu etki yapacaktır. Yaklaşık 20mt diyebiliriz. Ortalama ir varsayım bu.

    100 almasamda ortalama bi 70 le geçerim





    normal şartlarda 90km ile giden bir araç 70mt de durur diyen arkadaşı buradan tebrik ediyorum. Ancak tepkileri hesaba katarsan bu doğru.
    Fren mesafesi abs de ortalama 40mt abs siz ort 50 mt dir

    5km ile gidiyo diyen arkadaşım

    Yanyana gitmiyolar arkadaşım. araba tırın üzerinde gidiyo 85km ile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeWe® -- 11 Ocak 2007; 18:28:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeWe®

    quote:

    Orjinalden alıntı: [orci]

    quote:

    Orjinalden alıntı: erselozkan

    80 KM İLE GİDEN TIRIN ÜZERİNE ARKADAN GELEN VE 85 İLE GİDEN ARAÇ ÇIKARSA DURABİLİRMİ YADA KAÇ METREDE DURUR (TIRIN ÜZERİNDE )

    FİZİKÇİLER İYİ BİLİR.


    Aracın yavaşlama ivmesine bağlı. Ancak varsayımlarla bir yaklaşım yaparsak;

    100km/h hızla giden bi araç kuru bir yolda ortalama 40mt de durur. 80km/h hızla giden araç ise ort 30mt diyelim. Ancak bu veriler kuru yol için geçerli.

    Tırın üzeri nasıl acaba. Oradaki sürtünme kuvvetinide ortalama düz yoldakine eşit alırsak 30mt nin daha altında durmasını bekleriz arabanın. Çünkü

    tırla aynı yönde gittiğinden arabaya rüzgar sürekli bir durdurucu etki yapacaktır. Yaklaşık 20mt diyebiliriz. Ortalama ir varsayım bu.

    100 almasamda ortalama bi 70 le geçerim





    normal şartlarda 90km ile giden bir araç 70mt de durur diyen arkadaşı buradan tebrik ediyorum. Ancak tepkileri hesaba katarsan bu doğru.
    Fren mesafesi abs de ortalama 40mt abs siz ort 50 mt dir

    5km ile gidiyo diyen arkadaşım

    Yanyana gitmiyolar arkadaşım. araba tırın üzerinde gidiyo 85km ile.

    Alıntıları Göster
    kütlelerini bilmek lazım sanırsam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeWe®

    quote:

    Orjinalden alıntı: [orci]

    quote:

    Orjinalden alıntı: erselozkan

    80 KM İLE GİDEN TIRIN ÜZERİNE ARKADAN GELEN VE 85 İLE GİDEN ARAÇ ÇIKARSA DURABİLİRMİ YADA KAÇ METREDE DURUR (TIRIN ÜZERİNDE )

    FİZİKÇİLER İYİ BİLİR.


    Aracın yavaşlama ivmesine bağlı. Ancak varsayımlarla bir yaklaşım yaparsak;

    100km/h hızla giden bi araç kuru bir yolda ortalama 40mt de durur. 80km/h hızla giden araç ise ort 30mt diyelim. Ancak bu veriler kuru yol için geçerli.

    Tırın üzeri nasıl acaba. Oradaki sürtünme kuvvetinide ortalama düz yoldakine eşit alırsak 30mt nin daha altında durmasını bekleriz arabanın. Çünkü

    tırla aynı yönde gittiğinden arabaya rüzgar sürekli bir durdurucu etki yapacaktır. Yaklaşık 20mt diyebiliriz. Ortalama ir varsayım bu.

    100 almasamda ortalama bi 70 le geçerim





    normal şartlarda 90km ile giden bir araç 70mt de durur diyen arkadaşı buradan tebrik ediyorum. Ancak tepkileri hesaba katarsan bu doğru.
    Fren mesafesi abs de ortalama 40mt abs siz ort 50 mt dir

    5km ile gidiyo diyen arkadaşım

    Yanyana gitmiyolar arkadaşım. araba tırın üzerinde gidiyo 85km ile.

    Alıntıları Göster
    ustune bile cikamayabilir...
    zira tirin ustune cikarken hizi yavaslayacak 82 ye dusecek onden cekisse arka tekerlegide cikarirken 80 e dusecek...
    ve boylelikle cikamiyacak...

    eger s2000 kullaniyorsan ki yavaslama o kadar etkili olmayacakdir 83 e dusecekdir. ve arkadan itis oldugu icin ustune cikacakdir ve 81 km hizla devam edecekdir.tam cikar cikmaz frene bassa tirin hizini artiracakdir...tirin hizi yaklasik 96 km ye kadr cikar ve boylelikle 96 ile giden tirin ustunde 75 km ile giden bir arac olacakdir ki arac tirin arkasindan duser...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erselozkan

    DURAMAZ DİYEN ARKADAŞLAR SINIFTA KALDILAR.
    aRKADAN GELEN ARACIN 4 TEKERLEĞİDE TIRIN ÜZERİNE ÇIKTIĞINDA FRENE BASARSA 5 km İLE KAÇ METREDE DURURSA TIRIN ÜZERİNDE DE AYNI MESAFEDE DURUR.
    nORMAL ŞARTLARDA FREN MESAFESİ EŞİTTİR HIZIMIZIN YARISI OLDUĞUNU KABUL EDERSEK 5! İN YARISI 2,5 METREDE DURUR ARKADAŞLAR , VARSA ŞÜPHESİ OLAN DENESİN GÖRSÜN.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: erselozkan

    DURAMAZ DİYEN ARKADAŞLAR SINIFTA KALDILAR.
    aRKADAN GELEN ARACIN 4 TEKERLEĞİDE TIRIN ÜZERİNE ÇIKTIĞINDA FRENE BASARSA 5 km İLE KAÇ METREDE DURURSA TIRIN ÜZERİNDE DE AYNI MESAFEDE DURUR.
    nORMAL ŞARTLARDA FREN MESAFESİ EŞİTTİR HIZIMIZIN YARISI OLDUĞUNU KABUL EDERSEK 5! İN YARISI 2,5 METREDE DURUR ARKADAŞLAR , VARSA ŞÜPHESİ OLAN DENESİN GÖRSÜN.


    Araç tırın üzerine çıktığında lastikleri erir ve duramaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diablo1907

    ustune bile cikamayabilir...
    zira tirin ustune cikarken hizi yavaslayacak 82 ye dusecek onden cekisse arka tekerlegide cikarirken 80 e dusecek...
    ve boylelikle cikamiyacak...

    eger s2000 kullaniyorsan ki yavaslama o kadar etkili olmayacakdir 83 e dusecekdir. ve arkadan itis oldugu icin ustune cikacakdir ve 81 km hizla devam edecekdir.tam cikar cikmaz frene bassa tirin hizini artiracakdir...tirin hizi yaklasik 96 km ye kadr cikar ve boylelikle 96 ile giden tirin ustunde 75 km ile giden bir arac olacakdir ki arac tirin arkasindan duser...

    Alıntıları Göster
    eylemsizliğe göre arabanın üstüne çıkıp frene bastığı zaman zemine göre yaklaşık 1 2 metre sonra durur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Snaqe -- 11 Ocak 2007; 18:45:49 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.