Şimdi Ara

11 - 2012 FORMULA 1 ENI MAGYAR NAGYDÍJ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
281
Cevap
1
Favori
6.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  11 - 2012 FORMULA 1 ENI MAGYAR NAGYDÍJ


    Tur: 70
    Pist Uzunluğu: 4.381 km
    Yarış Uzunluğu: 306.630 km
    Yapilan Yarış Sayısı: 27
    İlk yarış: 1936
    Tur Rekoru: 1:19.071 - M Schumacher (2004)
    En Çok Kazanan Pilot : M Schumacher (4)
    En Çok Kazanan Takım : Mclaren (10)

    27 TEMMUZ CUMA
    1. ANTRENMAN 11:00 - 12:30
    2. ANTRENMAN 15:00 - 16:30

    28 TEMMUZ CUMARTESİ
    3. ANTRENMAN 12:00 - 13:00
    SIRALAMA 15:00

    29 TEMMUZ PAZAR
    YARIŞ 15:00







  • Umarım artık kuru bir haftasonu izleriz
  • Kimi'den bir podyum daha gelecektir burada.

    Genel olarak sevdiğim bir pist, umarım güzel bir yarış olur.
  • Çoğu hava tahmin siteleri yine haftasonu boyunca yağmurlu gösteriyor
  • f1.com'da hava sadece cuma yağışlı görünüyor.. lotus'lar, sauber'ler ve maldonado'ya dikkat.. kimi'den ilk galibiyet gelebilir :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drexler22

    f1.com'da hava sadece cuma yağışlı görünüyor.. lotus'lar, sauber'ler ve maldonado'ya dikkat.. kimi'den ilk galibiyet gelebilir :)

    Diğer siteler tüm haftasonunu yağmurlu gösteriyor, f1.com biraz iyimser davranmış bence. Yağmur ihtimali pazar günü %60'a yakın gösteriliyor genelde

    Düzenleme: Şimdi yağmur ihtimali %90 olarak söyleniyor yarış günü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi massathebest -- 25 Temmuz 2012; 17:23:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drexler22

    f1.com'da hava sadece cuma yağışlı görünüyor.. lotus'lar, sauber'ler ve maldonado'ya dikkat.. kimi'den ilk galibiyet gelebilir :)

    Kimi'den tek beklentim/isteğim sezonun kalanında Spa'yı ağlatması yine.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odinn#21

    quote:

    Orijinalden alıntı: drexler22

    f1.com'da hava sadece cuma yağışlı görünüyor.. lotus'lar, sauber'ler ve maldonado'ya dikkat.. kimi'den ilk galibiyet gelebilir :)

    Kimi'den tek beklentim/isteğim sezonun kalanında Spa'yı ağlatması yine.

    Kimi daha f1'e dönmemişken gecen sene söylemiştim, kimi'ye vasat bir araç verin spa'da podyum yapar. Şu lotus'la bir terslik olmazsa mutlak favori spa'da

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drexler22


    quote:

    Orijinalden alıntı: Odinn#21

    quote:

    Orijinalden alıntı: drexler22

    f1.com'da hava sadece cuma yağışlı görünüyor.. lotus'lar, sauber'ler ve maldonado'ya dikkat.. kimi'den ilk galibiyet gelebilir :)

    Kimi'den tek beklentim/isteğim sezonun kalanında Spa'yı ağlatması yine.

    Kimi daha f1'e dönmemişken gecen sene söylemiştim, kimi'ye vasat bir araç verin spa'da podyum yapar. Şu lotus'la bir terslik olmazsa mutlak favori spa'da

    Aslında 1er hafta arayla şöyle bir kombo olacak, NBA Playoffları gibi - tüm adamlarla çocuklar ayrılacak birbirinden;
    Eski Hockenheim
    SPA
    Monza

    Tüm sezon böyle sürücü pistlerinde koşulsa...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odinn#21

    quote:

    Orijinalden alıntı: drexler22


    quote:

    Orijinalden alıntı: Odinn#21

    quote:

    Orijinalden alıntı: drexler22

    f1.com'da hava sadece cuma yağışlı görünüyor.. lotus'lar, sauber'ler ve maldonado'ya dikkat.. kimi'den ilk galibiyet gelebilir :)

    Kimi'den tek beklentim/isteğim sezonun kalanında Spa'yı ağlatması yine.

    Kimi daha f1'e dönmemişken gecen sene söylemiştim, kimi'ye vasat bir araç verin spa'da podyum yapar. Şu lotus'la bir terslik olmazsa mutlak favori spa'da

    Aslında 1er hafta arayla şöyle bir kombo olacak, NBA Playoffları gibi - tüm adamlarla çocuklar ayrılacak birbirinden;
    Eski Hockenheim
    SPA
    Monza

    Tüm sezon böyle sürücü pistlerinde koşulsa...

    spa tamam da, diğer ikisi dur kalk pisti. elbette her pistte pilotaj önemli ama monza'da pilotajlık çok bir şey yok. zaten hepi topu 8 viraj var.

    monaco falan deseydin bari :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odinn#21

    quote:

    Orijinalden alıntı: drexler22


    quote:

    Orijinalden alıntı: Odinn#21

    quote:

    Orijinalden alıntı: drexler22

    f1.com'da hava sadece cuma yağışlı görünüyor.. lotus'lar, sauber'ler ve maldonado'ya dikkat.. kimi'den ilk galibiyet gelebilir :)

    Kimi'den tek beklentim/isteğim sezonun kalanında Spa'yı ağlatması yine.

    Kimi daha f1'e dönmemişken gecen sene söylemiştim, kimi'ye vasat bir araç verin spa'da podyum yapar. Şu lotus'la bir terslik olmazsa mutlak favori spa'da

    Aslında 1er hafta arayla şöyle bir kombo olacak, NBA Playoffları gibi - tüm adamlarla çocuklar ayrılacak birbirinden;
    Eski Hockenheim
    SPA
    Monza

    Tüm sezon böyle sürücü pistlerinde koşulsa...

    Adamsın. En baba pistler kesinlikle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tylor

    quote:

    Orijinalden alıntı: Odinn#21

    Aslında 1er hafta arayla şöyle bir kombo olacak, NBA Playoffları gibi - tüm adamlarla çocuklar ayrılacak birbirinden;
    Eski Hockenheim
    SPA
    Monza

    Tüm sezon böyle sürücü pistlerinde koşulsa...

    spa tamam da, diğer ikisi dur kalk pisti. elbette her pistte pilotaj önemli ama monza'da pilotajlık çok bir şey yok. zaten hepi topu 8 viraj var.

    monaco falan deseydin bari :)

    Hızlı pistleri kastederek öyle demiştim. Ayrıca Monza pilotaj pisti değilse ölelim be aga. Spa ve Monaco kadar pilotajlık istemiyor, o ayrı.

    Yeni pistlerden sadece Şangay'a ısınabildiğimi belirteyim. İlk yarışından beri hastasıyım o pistin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odinn#21

    quote:

    Orijinalden alıntı: tylor

    quote:

    Orijinalden alıntı: Odinn#21

    Aslında 1er hafta arayla şöyle bir kombo olacak, NBA Playoffları gibi - tüm adamlarla çocuklar ayrılacak birbirinden;
    Eski Hockenheim
    SPA
    Monza

    Tüm sezon böyle sürücü pistlerinde koşulsa...

    spa tamam da, diğer ikisi dur kalk pisti. elbette her pistte pilotaj önemli ama monza'da pilotajlık çok bir şey yok. zaten hepi topu 8 viraj var.

    monaco falan deseydin bari :)

    Hızlı pistleri kastederek öyle demiştim. Ayrıca Monza pilotaj pisti değilse ölelim be aga. Spa ve Monaco kadar pilotajlık istemiyor, o ayrı.

    Yeni pistlerden sadece Şangay'a ısınabildiğimi belirteyim. İlk yarışından beri hastasıyım o pistin.

    monza motor pisti, seyir zevkinin yanında sürüş sevki de yüksek oluyor. ancak sürüş açısından belki de en kolay pist. daha çok pilotajlık gerektiren 18-19 pist sayabilirim :) yani o konuda yanlışınız var.

    şangay gerçekten çok teknik bir pist, ilk virajı hızlı şekilde alabilmek için zorlamak gerçekten keyif veriyor.

    bence tilke'nin yaptığı en iyi pist(istanbul park'tan da iyi).


    cantan sevmiyor orası ayrı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tylor -- 26 Temmuz 2012; 15:47:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tylor

    monza motor pisti, seyir zevkinin yanında sürüş sevki de yüksek oluyor. ancak sürüş açısından belki de en kolay pist. daha çok pilotajlık gerektiren 18-19 pist sayabilirim :) yani o konuda yanlışınız var.

    şangay gerçekten çok teknik bir pist, ilk virajı hızlı şekilde alabilmek için zorlamak gerçekten keyif veriyor.

    bence tilke'nin yaptığı en iyi pist(istanbul park'tan da iyi).


    cantan sevmiyor orası ayrı

    Monza hakkında uzatmayacağım. Teknik detaylar vs. pilotaj tarzı bir durumdan pilotaj pisti demiyorum. Hem aracın hem de pilotun saf hızının güzel bir şekilde ölçübebildiği bir pist olduğundan Monza bence pilotaj pistleri arasındadır. Pilotaj pisti sıfatını sadece pilotu zorlayan diye sınıflandırıyorsanız, o ayrı.

    Bıraktım Tilke'yi, Şangay bence Spa'dan sonra en iyi, en güzel pist zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tylor

    quote:

    Orijinalden alıntı: Odinn#21

    quote:

    Orijinalden alıntı: tylor

    quote:

    Orijinalden alıntı: Odinn#21

    Aslında 1er hafta arayla şöyle bir kombo olacak, NBA Playoffları gibi - tüm adamlarla çocuklar ayrılacak birbirinden;
    Eski Hockenheim
    SPA
    Monza

    Tüm sezon böyle sürücü pistlerinde koşulsa...

    spa tamam da, diğer ikisi dur kalk pisti. elbette her pistte pilotaj önemli ama monza'da pilotajlık çok bir şey yok. zaten hepi topu 8 viraj var.

    monaco falan deseydin bari :)

    Hızlı pistleri kastederek öyle demiştim. Ayrıca Monza pilotaj pisti değilse ölelim be aga. Spa ve Monaco kadar pilotajlık istemiyor, o ayrı.

    Yeni pistlerden sadece Şangay'a ısınabildiğimi belirteyim. İlk yarışından beri hastasıyım o pistin.

    monza motor pisti, seyir zevkinin yanında sürüş sevki de yüksek oluyor. ancak sürüş açısından belki de en kolay pist. daha çok pilotajlık gerektiren 18-19 pist sayabilirim :) yani o konuda yanlışınız var.

    şangay gerçekten çok teknik bir pist, ilk virajı hızlı şekilde alabilmek için zorlamak gerçekten keyif veriyor.

    bence tilke'nin yaptığı en iyi pist(istanbul park'tan da iyi).


    cantan sevmiyor orası ayrı

    İstanbul Park bence Şangay'dan daha iyiydi, Şangay da teknik olan sadece ilk virajı sayabilirim ben kendimce. Memleketim diye demiyorum İstanbul Park sürmesi hem keyif veren, hem de sürmesi zor olan pist :)

    Zaten bir çok yeni pist tarafından 8.virajı taklit edilmeye bile başlandı (Austin,Buddh)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tylor

    quote:

    Orijinalden alıntı: Odinn#21

    quote:

    Orijinalden alıntı: tylor

    quote:

    Orijinalden alıntı: Odinn#21

    Aslında 1er hafta arayla şöyle bir kombo olacak, NBA Playoffları gibi - tüm adamlarla çocuklar ayrılacak birbirinden;
    Eski Hockenheim
    SPA
    Monza

    Tüm sezon böyle sürücü pistlerinde koşulsa...

    spa tamam da, diğer ikisi dur kalk pisti. elbette her pistte pilotaj önemli ama monza'da pilotajlık çok bir şey yok. zaten hepi topu 8 viraj var.

    monaco falan deseydin bari :)

    Hızlı pistleri kastederek öyle demiştim. Ayrıca Monza pilotaj pisti değilse ölelim be aga. Spa ve Monaco kadar pilotajlık istemiyor, o ayrı.

    Yeni pistlerden sadece Şangay'a ısınabildiğimi belirteyim. İlk yarışından beri hastasıyım o pistin.

    monza motor pisti, seyir zevkinin yanında sürüş sevki de yüksek oluyor. ancak sürüş açısından belki de en kolay pist. daha çok pilotajlık gerektiren 18-19 pist sayabilirim :) yani o konuda yanlışınız var.

    şangay gerçekten çok teknik bir pist, ilk virajı hızlı şekilde alabilmek için zorlamak gerçekten keyif veriyor.

    bence tilke'nin yaptığı en iyi pist(istanbul park'tan da iyi).


    cantan sevmiyor orası ayrı

    En kolay demek bence haksızlık olmuş. Ascari'den arka düzlüğe hız taşımak, Parabolica'dan start fnishe araba understeer olmadan hız taşımak, Tribune'de frenajı iyi ayarlamak, Biassono'nun çıkışı kolay değildir bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tylor
    cantan sevmiyor orası ayrı


    Hocan sevmiyorum. sen nasıl seviyorsun aklım almıyor. heyecansız tatsız tuzsuz bir pist.
    fakat pistin kalitesi, tribünü vb. onlar iyi tamam. ama yarış start'ından itibaren en zevksiz pist bence. pist yağmur altında iken dahi tv başında seyir zevki alamadım.
  • Benim Senna tutkumdan mıdır bilmem ama Monaco'ya karşı büyük bi hayranlığım var.
    O yüzden ben Monaco'yu 1 numaraya koyarım her zaman.
    Monaco, ardından Spa, ondan sonra Canada sonra Shanghai sonra Suzuka ve ardından Melbourne pistleri gelir.
    İndianapolis'i de ekleyebilirim belki bunlara.
    Mesela Nürburgring, Silverstone, Monza ve Catalunya pistlerine de bi saygım var her zaman ama pek sevmem nedense..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan

    quote:

    Orijinalden alıntı: tylor
    cantan sevmiyor orası ayrı


    Hocan sevmiyorum. sen nasıl seviyorsun aklım almıyor. heyecansız tatsız tuzsuz bir pist.
    fakat pistin kalitesi, tribünü vb. onlar iyi tamam. ama yarış start'ından itibaren en zevksiz pist bence. pist yağmur altında iken dahi tv başında seyir zevki alamadım.

    sen seyir zevki açısından söylüyorsun ve asıl tezat orada zaten. ben sıkıcı geçmiş bir çin yarışı hatırlamıyorum. hep çekişmeli ya da olaylı geçmiştir.




  • Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    Orijinalden alıntı: tylor


    monza motor pisti, seyir zevkinin yanında sürüş sevki de yüksek oluyor. ancak sürüş açısından belki de en kolay pist. daha çok pilotajlık gerektiren 18-19 pist sayabilirim :) yani o konuda yanlışınız var.

    şangay gerçekten çok teknik bir pist, ilk virajı hızlı şekilde alabilmek için zorlamak gerçekten keyif veriyor.

    bence tilke'nin yaptığı en iyi pist(istanbul park'tan da iyi).


    cantan sevmiyor orası ayrı

    En kolay demek bence haksızlık olmuş. Ascari'den arka düzlüğe hız taşımak, Parabolica'dan start fnishe araba understeer olmadan hız taşımak, Tribune'de frenajı iyi ayarlamak, Biassono'nun çıkışı kolay değildir bence.

    dediğim gibi pilotaja az iş düşen bir pist. zaten hepi topu 8 viraj var ve bunların çoğu fark yaratılacak virajlar değil. şöyle bir kısaca pistleri düşündüğümde, hemen hemen hepsinde daha fazla pilotaj gerektiren virajlar görebiliyorum.

    bilgisayar oyunlarında bile (ayarlar benzer yapılmak kaydıyla) çok büyük farklar yaratamıyorsunuz.

    @fenerlieren33

    teknik anlamda istanbul park daha zorlu evet, ben o yorumu seyir zevki açısından yapmıştım. çin yarışları genelde bol geçişli, zevkli çekişmelere sahne oluyor.

    bizim pist orta seviye yere basma gücü gerektirmesine rağmen pek geçişe müsait değil aslen(bir macaristandan daha iyi elbet. belçika, kanada, çin gibi pistler burada kriter). pirelli öncesi yarışlarda pek geçiş olmuyordu.

    ben bir çin yarışını, türkiye yarışını izlemeye tercih ederdim.


    @Odinn#21

    forumlar tartışmak için var, seviyeli olduğu sürece sorun yok. kaldı ki teknik konuları tartışmak herkes adına güzel bir şey.

    ben yorumumu pilotu zorlamasını baz alarak yapmadım, yoksa monza'nın ilk virajına gelirken yapılan frenajda pilota binen yük başka hiç bir pistte yoktur.

    monza'nın tamamına yakını düzlük ve sadece 8 viraj var. pilotun kendini gösterebilmesi için çok büyük alanlar yok. aracın çekişi ve hızlanması güçlü olmanız için ana etken. pilot ayar yapmayı bilmiyorsa orası başka :)

    pilotun yapması gereken tek şey doğru fren ve kalkışta patinaja kalmama. elbette pilotlar bu noktalarda birbirlerine fark yaratacaklardır. ama benim demek istediğim diğer pistlere göre bu oran düşük olur.

    monza'nın tek özelliği çok yüksek süratlere çıkılıyor oluşu.

    diğer yandan cadde pistleri, pilotajın önemli olduğunu pistlerdir. mesela bir örnek vereyim, en fazla fark yaratabileceğiniz pistlerden biri marina bay'dır.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.