Şimdi Ara

11 FORMULA 1 PIRELLI MAGYAR NAGYDÍJ 2014 (Budapest) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
90
Cevap
0
Favori
3.494
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bırakın bu düşünceleri mantıken düşünün bu kadar mı amatörce yaparlar o niyette olsalar ilk turda motoru mu yakacaklar,gecen yarışta da diske mi sobate yaptılar..

    Bizim türk insanı kadar komplo teorisi üreten dünyada başka millet yoktur heralde.

    Bende hamilton şampiyon olsun isterim ama sıralama da bu sene çaylakların yapmadığı hataları yaptı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Yeter b.ku çıktı Hamilton cenabetsin de bu kadar da olamaaz ya mide bulandırıcı olmaya başladı artık.Şampiyonluk yalan olmaya başlıyor artık..

    Raikkonen elenmeseydi de bi cacık olmazdı ondan olacağı 11-12 idi zaten.

    Alakası bile yok. Raikkonen tüm antrenmanlarda 7.likten aşağı hiç düşmedi, son seansa çok büyük ihtimalle kalırdı.

    Geçenki yarışta da 7-8 lerdeydi antrenmanlarda sıralama da 12.olmuştu.Sıralamayı geçtim yarışta da sürünüyor zaten bişey yapabildiği yok ki.7.başlasa 10.olur.

    Altindaki kagni ve taktik dehasi takimla 7.lik iyi bir derece ferrari icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YunotheKid


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Yeter b.ku çıktı Hamilton cenabetsin de bu kadar da olamaaz ya mide bulandırıcı olmaya başladı artık.Şampiyonluk yalan olmaya başlıyor artık..

    Raikkonen elenmeseydi de bi cacık olmazdı ondan olacağı 11-12 idi zaten.

    Alakası bile yok. Raikkonen tüm antrenmanlarda 7.likten aşağı hiç düşmedi, son seansa çok büyük ihtimalle kalırdı.

    Geçenki yarışta da 7-8 lerdeydi antrenmanlarda sıralama da 12.olmuştu.Sıralamayı geçtim yarışta da sürünüyor zaten bişey yapabildiği yok ki.7.başlasa 10.olur.

    Altindaki kagni ve taktik dehasi takimla 7.lik iyi bir derece ferrari icin

    Alonso'nun altında Mercedes mi var peki.Bırakın bu işleri Raikkonen emekli olmuş kafasında artık kendine hayrı yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: YunotheKid


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Yeter b.ku çıktı Hamilton cenabetsin de bu kadar da olamaaz ya mide bulandırıcı olmaya başladı artık.Şampiyonluk yalan olmaya başlıyor artık..

    Raikkonen elenmeseydi de bi cacık olmazdı ondan olacağı 11-12 idi zaten.

    Alakası bile yok. Raikkonen tüm antrenmanlarda 7.likten aşağı hiç düşmedi, son seansa çok büyük ihtimalle kalırdı.

    Geçenki yarışta da 7-8 lerdeydi antrenmanlarda sıralama da 12.olmuştu.Sıralamayı geçtim yarışta da sürünüyor zaten bişey yapabildiği yok ki.7.başlasa 10.olur.

    Altindaki kagni ve taktik dehasi takimla 7.lik iyi bir derece ferrari icin

    Alonso'nun altında Mercedes mi var peki.Bırakın bu işleri Raikkonen emekli olmuş kafasında artık kendine hayrı yok.

    Haklisiniz fakat ferrarinin taktikleri ve arabasi da ortada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Raikkonen, sıralamaların ilk seansında 17. sırada kalarak elendi. Lewis Hamilton ve Pastor Maldonado’nun yaşadığı sorunların ardından ilk seansta elenmek istemeyen sürücülerin sadece Caterham ve Marussia sürücülerini geçmesi gerekiyordu. Buna güvenen Ferrari, Raikkonen’e yumuşak lastiklerle tur attırmadı. Marussia’dan Jules Bianchi’nin yumuşak lastiklerle derecesini geliştirmesi üzerine Raikkonen 17. sırada kalarak ilk seansta elendi.


    Artık gülüyorum.
    Geçen yarışı izlemedim, sıralamayı da izlemedim.
    Ondan öncekini de.
    Bugün sıralamayı da izlemedim. Acaba yarışı izlesem mi diye düşünüyorum.

    Eskiden bütün işlerini erteleyip sıralama ve yarış izleyen ben son 3 sezondur kaçırdığım yarışlara üzülmez oldum.
    İzlemesem de eskiğini hissetmiyorum.
    Yorumları okuyunca da iyiki izlememişim dediğim bile oluyor.
    Ne olacak bu F1 in gidişat?
    Artık Ferrari'den umudu kestiğim için bari F1 i sorayım dedim




  • Artık Ferrari fanı olmamla birlikte iyice çileden çıktım hayır Raikonenin yarışta geriye düşmesine birşey demiyorduk ama en azından 6 veya 7.başladığında az çok umut besliyorduk Raikonen iyi pilot olmasına rağmen 17.sıradan başlayıp öyle tırmanmayı becerecek bir yapısı zaten yok Mercedes'i versen bile en fazla 8-9 olur yani ama hem yarış içerisinde hemde sıramalarda sürekli strateji hatalarına artık tahammül kalmadı böyle basitçe bir hata yapılabilirmi yok biz Bianchinin bizi geçeceğine inanmadık sen adama düzgün bir tur attır ondan sonra inanma ama adam daha düzgün turunu atmamışken seni geçemezler diyip pite alırsan olacağı buydu geçen yarışta'da belki Alonso çok zor olsada Podyumu kovalayacaktı hadi o da olmadı Vettel ile 4.cülük için kapışacaktı ama yine strateji hatası ve yine kayıp etti umarım yarın yarış zevkli geçer artık Merceslerden gına geldi iyice Ferrari'den umudum yok bari Red bull'u hiç sevmesemde Mercedesleri zorlasada keyifli bir yarış seyretsek.




  • Hamilton kadar bir Massa bu kadar şanssızdı bu sene.Çok yazık oluyor Hamiltona.Acaba Hamiltonun aracını yapan Mercedes mekanikerleri isteksizmi çalışıyor?:))
    Şaka bir yana aynı olumsuzluklar Rosbergin başına gelse şuan Ham 40-50 puan önde olurdu.Umarım hamiltonun şansızlıkları artık tükenmiştir ve yeniden puan farkını kapatır.yarınki yarış için tek temennim Yagmur yoksa çok sıkıcı bir yarış bizi bekliyor.
  • allahtan rai o pit ekibini levyeyle kovalamamış.. söyleyecek söz bulamıyorum artık o şuursuzlara.
    geçen yarış, güvenlik aracı piste girse pit stop yapmayan alonso ilk 10'a giremeyecekti. (o da nasıl bir kararsa tam facia, düzlükte yolun ortasında aracı itiyorlar)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Bırakın bu düşünceleri mantıken düşünün bu kadar mı amatörce yaparlar o niyette olsalar ilk turda motoru mu yakacaklar,gecen yarışta da diske mi sobate yaptılar..

    Bizim türk insanı kadar komplo teorisi üreten dünyada başka millet yoktur heralde.

    Bende hamilton şampiyon olsun isterim ama sıralama da bu sene çaylakların yapmadığı hataları yaptı..

    Mesajlarımı okuduğuna emin misin ?
  • 2013 yarış sonucuda tarihin en yakın gridi herhalde
  • sıralamaları seyredemedim fazla bir sürpriz yok
    fakat hamilton tırmanabilecek mi yarın göreceğiz
    hamilon yarışa heyecen katacaktır diye düşünüyorum
    massanın da yarışı tamamlamasını istiyorum

    FORMULA 1 PIRELLI MAGYAR NAGYDÍJ 2014
    Pos No Driver Team Q1 Q2 Q3 Laps
    1 6 Nico Rosberg Mercedes 1:25.227 1:23.310 1:22.715 20
    2 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:25.662 1:23.606 1:23.201 16
    3 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:25.690 1:23.776 1:23.354 19
    4 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 1:25.495 1:23.676 1:23.391 18
    5 14 Fernando Alonso Ferrari 1:26.087 1:24.249 1:23.909 17
    6 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:26.592 1:24.030 1:24.223 19
    7 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:26.612 1:24.502 1:24.294 21
    8 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 1:24.941 1:24.637 1:24.720 19
    9 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:26.149 1:24.647 1:24.775 22
    10 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:26.578 1:24.585 13
    11 26 Daniil Kvyat STR-Renault 1:25.361 1:24.706 14
    12 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:26.027 1:25.136 12
    13 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:25.910 1:25.211 11
    14 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:25.709 1:25.260 10
    15 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:26.136 1:25.337 16
    16 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:26.728 1:27.419 14
    17 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:26.792 5
    18 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1:27.139 10
    19 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 1:27.819 7
    20 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:28.643 10
    21 44 Lewis Hamilton Mercedes No time 2
    22 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault No time 1
    Q1 107% Time 1:30.886




  • İzleyelim bakalım, en çok merak ettiğim bir sonraki sıralama turlarında Hamilton hangi sorunla kalacak? İnşallah yarın yağmur gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Yeter b.ku çıktı Hamilton cenabetsin de bu kadar da olamaaz ya mide bulandırıcı olmaya başladı artık.Şampiyonluk yalan olmaya başlıyor artık..

    Raikkonen elenmeseydi de bi cacık olmazdı ondan olacağı 11-12 idi zaten.

    Alakası bile yok. Raikkonen tüm antrenmanlarda 7.likten aşağı hiç düşmedi, son seansa çok büyük ihtimalle kalırdı.

    Geçenki yarışta da 7-8 lerdeydi antrenmanlarda sıralama da 12.olmuştu.Sıralamayı geçtim yarışta da sürünüyor zaten bişey yapabildiği yok ki.7.başlasa 10.olur.

    Varsayımlar üzerine yorum yapmak mantıksız olur. Bu yarış özelinde konuşacak olursak... Alonso'nun son seansa kalıp 5.olduğu bir yerde, Raikkonen de son seansa kalırdı. Nitekim Raikkonen, Q1'de takımın aldığı kararı 3 kez sorgulamış, ancak o dahi yöneticiler Rai'nin piste çıkmasının gereksiz olduğunu belirtip onun pitte kalmasını sağlamışlar. Raikkonen için "Yarışta da sürünüyor, bir şey yapabildiği yok" demişsin de burada saçmalamışsın. Raikkonen'in bu sezon şanssız bir sezon geçirdiği aşikar. Monako'da 3. sıradayken SC periyodu altında turunu geri almak isteyen Marussialardan biri onun lastiğini patlatıp, Rai'yi podyumdan etmişti. Yine Silverstone'da piste geri dönerken, aslında orada olmaması gereken tümsek nedeniyle kazaya yapmıştı. Raikkonen'i bu kadar küçümsemene neden olan bir diğer konu da Ferrari'nin iki pilotuna çifte standart uyguladığı yarışlardır. Mesela hangi yarıştı hatırlamıyorum ancak açıkça 3 pit stop yapanların daha hızlı olduğu yerde Raikkonen'e 2, Alonso'ya 3 pit stop yaptırmıştı Ferrari. Haliyle Alonso, Raikkonen'den daha fazla puan almıştı o yarışta. Yine bu sezon bir yarışta, Ferrari'nin geleneksel politikası olan, "öndeki pilotun daha önce pite alınması" o yarış için bozulmuş ve Alonso, Raikkonen'in arkasında olmasına rağmen pite ondan daha erken alınmıştı. Ferrari'nin pit stratejilerini araştırsak, Raikkonen'e kaybettirdikleri sıraların boyutunun skandal seviyeye ulaştığını görürüz.

    Sözün özü, Raikkonen'in kötü bir sezon geçirdiği ortada ancak bu sadece onun performansıyla orantılı değil. Bunda hem Ferrari'nin skandal strateji hataları hem de Ferrari'nin iki pilota uyguladığı çifte standart var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sercann35 -- 27 Temmuz 2014; 0:12:45 >




  • Gayet tabi.Mercedes niye dalga geçsin yahu pilotuyla.Geçen sene de şansızlıklar Rosberg'i daha cok buluyordu onu da bahsedin o zaman.

    Sonra bir de Fia'nın Rosberg sempatizanlığı koruyuculuğu var gibiye getirmişsin.

    Herneyse fikirlerinle mutabık değiliz kısacası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35

    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Yeter b.ku çıktı Hamilton cenabetsin de bu kadar da olamaaz ya mide bulandırıcı olmaya başladı artık.Şampiyonluk yalan olmaya başlıyor artık..

    Raikkonen elenmeseydi de bi cacık olmazdı ondan olacağı 11-12 idi zaten.

    Alakası bile yok. Raikkonen tüm antrenmanlarda 7.likten aşağı hiç düşmedi, son seansa çok büyük ihtimalle kalırdı.

    Geçenki yarışta da 7-8 lerdeydi antrenmanlarda sıralama da 12.olmuştu.Sıralamayı geçtim yarışta da sürünüyor zaten bişey yapabildiği yok ki.7.başlasa 10.olur.

    Varsayımlar üzerine yorum yapmak mantıksız olur. Bu yarış özelinde konuşacak olursak... Alonso'nun son seansa kalıp 5.olduğu bir yerde, Raikkonen de son seansa kalırdı. Nitekim Raikkonen, Q1'de takımın aldığı kararı 3 kez sorgulamış, ancak o dahi yöneticiler Rai'nin piste çıkmasının gereksiz olduğunu belirtip onun pitte kalmasını sağlamışlar. Raikkonen için "Yarışta da sürünüyor, bir şey yapabildiği yok" demişsin de burada saçmalamışsın. Raikkonen'in bu sezon şanssız bir sezon geçirdiği aşikar. Monako'da 3. sıradayken SC periyodu altında turunu geri almak isteyen Marussialardan biri onun lastiğini patlatıp, Rai'yi podyumdan etmişti. Yine Silverstone'da piste geri dönerken, aslında orada olmaması gereken tümsek nedeniyle kazaya yapmıştı. Raikkonen'i bu kadar küçümsemene neden olan bir diğer konu da Ferrari'nin iki pilotuna çifte standart uyguladığı yarışlardır. Mesela hangi yarıştı hatırlamıyorum ancak açıkça 3 pit stop yapanların daha hızlı olduğu yerde Raikkonen'e 2, Alonso'ya 3 pit stop yaptırmıştı Ferrari. Haliyle Alonso, Raikkonen'den daha fazla puan almıştı o yarışta. Yine bu sezon bir yarışta, Ferrari'nin geleneksel politikası olan, "öndeki pilotun daha önce pite alınması" o yarış için bozulmuş ve Alonso, Raikkonen'in arkasında olmasına rağmen pite ondan daha erken alınmıştı. Ferrari'nin pit stratejilerini araştırsak, Raikkonen'e kaybettirdikleri sıraların boyutunun skandal seviyeye ulaştığını görürüz.

    Sözün özü, Raikkonen'in kötü bir sezon geçirdiği ortada ancak bu sadece onun performansıyla orantılı değil. Bunda hem Ferrari'nin skandal strateji hataları hem de Ferrari'nin iki pilota uyguladığı çifte standart var.

    Güzel kardeşim 99'dan beri aralıksız F1 izliyorum bırak ta bazı şeyleri yorumlayabileyim.Öncelikle bugunkü olayda Ferrari pit ekibi elbette hatalıydı ama Kimi'nin attığı berbat turun da buna katkısı oldu bunu demek istiyorum Alonso neden rahatlıkla kaldı peki Q2'e çifte standart mı oldu orda..

    Raikkonen'i kariyerinin başından beri izliyorum Sauber döneminden itibaren.Monaco yarışında şansızdı evet ama 3.olmayacaktı zaten kaçıncı bitirirdi tam kestirmek güç ama İngiltere'de de tamamen kendi hatasıydı virajı alamaması da sonrasında çimden gelip hız kesmeden piste dalması da bunu bütün otoriteler de söyledi zaten orda olmaması gereken tümsek demişin de enteresan bu da..

    Bana göre de sözün özü şu Raikkonen kötü sezon değil berbat bir sezon geçiriyor şu an griddeki birçok pilot şu Ferrari ile çok daha fazla puan alırdı..Kimi için de Ferrari için de bu anlaşma hiç iyi olmadı.

    Son olarak ta Kimi'yi daha çok severim ama Alonso'ya karşı eziliyor bu da bi gerçek..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35

    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Yeter b.ku çıktı Hamilton cenabetsin de bu kadar da olamaaz ya mide bulandırıcı olmaya başladı artık.Şampiyonluk yalan olmaya başlıyor artık..

    Raikkonen elenmeseydi de bi cacık olmazdı ondan olacağı 11-12 idi zaten.

    Alakası bile yok. Raikkonen tüm antrenmanlarda 7.likten aşağı hiç düşmedi, son seansa çok büyük ihtimalle kalırdı.

    Geçenki yarışta da 7-8 lerdeydi antrenmanlarda sıralama da 12.olmuştu.Sıralamayı geçtim yarışta da sürünüyor zaten bişey yapabildiği yok ki.7.başlasa 10.olur.

    Varsayımlar üzerine yorum yapmak mantıksız olur. Bu yarış özelinde konuşacak olursak... Alonso'nun son seansa kalıp 5.olduğu bir yerde, Raikkonen de son seansa kalırdı. Nitekim Raikkonen, Q1'de takımın aldığı kararı 3 kez sorgulamış, ancak o dahi yöneticiler Rai'nin piste çıkmasının gereksiz olduğunu belirtip onun pitte kalmasını sağlamışlar. Raikkonen için "Yarışta da sürünüyor, bir şey yapabildiği yok" demişsin de burada saçmalamışsın. Raikkonen'in bu sezon şanssız bir sezon geçirdiği aşikar. Monako'da 3. sıradayken SC periyodu altında turunu geri almak isteyen Marussialardan biri onun lastiğini patlatıp, Rai'yi podyumdan etmişti. Yine Silverstone'da piste geri dönerken, aslında orada olmaması gereken tümsek nedeniyle kazaya yapmıştı. Raikkonen'i bu kadar küçümsemene neden olan bir diğer konu da Ferrari'nin iki pilotuna çifte standart uyguladığı yarışlardır. Mesela hangi yarıştı hatırlamıyorum ancak açıkça 3 pit stop yapanların daha hızlı olduğu yerde Raikkonen'e 2, Alonso'ya 3 pit stop yaptırmıştı Ferrari. Haliyle Alonso, Raikkonen'den daha fazla puan almıştı o yarışta. Yine bu sezon bir yarışta, Ferrari'nin geleneksel politikası olan, "öndeki pilotun daha önce pite alınması" o yarış için bozulmuş ve Alonso, Raikkonen'in arkasında olmasına rağmen pite ondan daha erken alınmıştı. Ferrari'nin pit stratejilerini araştırsak, Raikkonen'e kaybettirdikleri sıraların boyutunun skandal seviyeye ulaştığını görürüz.

    Sözün özü, Raikkonen'in kötü bir sezon geçirdiği ortada ancak bu sadece onun performansıyla orantılı değil. Bunda hem Ferrari'nin skandal strateji hataları hem de Ferrari'nin iki pilota uyguladığı çifte standart var.

    Bugün kesinlikle Ferrarinin büyük hatası vardı bunu kabul etmek gerekir.Bir kaç yarışta yanlış stratejiler de yapılmış olabilir bu da tamam.Bunların hepsini kabul ediyorum.Ancak şu ana kadar sıralamalarda 9-2 Alonso önde ve bugünde ilk seansta iki pilot arasında 0.7 sn gibi azımsanmayacak bir fark vardı.En hızlı tur zamanlarında da Alonsonun 7-3 üstünlüğü var.Yarışlardaki strateji hatalarını,sonuçları bir kenara bırakırsak iki takım arkadaşının bu verilerle kıyaslandığını biliyoruz ve Kimi oldukça geride.Bir bakıma Massadan hiç bir farkı yok.
    Genel puan durumunda ise arada büyük fark var.97 ye 19 gibi.Hulkenberg Kimiyi puan olarak üçe,Magnussen ise ikiye katlamış durumda hatta Perez de on puan önünde.Bu pilotların altlarındaki otomobiller Ferrariden çok mu üstün?Şu an Massa olmuş olsa yerden yere vurulurdu.Şu gerçek ki Kimi eskisi gibi değil.Zaten genel anlamda da hızlı otomobillerle bir şeyler yapan bir pilot.




  • bianconera

    Bunu senin için söylemiyorum ama 15 yıl bir sporu izlemiş olmak, o sporu iyi yorumlamak anlamına gelmez. 15 yıldır F1 izlediğine göre, pilotların attıkları her turunun kusursuz olmadığını bilmen gerekir. Bugün Raikkonen'in gerilerde kalması, onun temiz bir tur atamamış olmasından da kaynaklanmış olabilir. "Temiz turdan" kastım, belki de trafikte kalmış olabileceği ya da kendi hatasından dolayı istediği turu atamamış olabileceğidir. Alonso da bunun aksine ilk seferinde temiz bir tur ile Q2 için kendisine gereken zamanı yapıp pite gelmiştir. Raikkonen, ilk denemesinde iyi bir tur atamamışsa ve sıralamada riskli bir yerdeyse, bunun normali onun tekrar piste çıkıp, tur atmasıdır. Ancak Ferrari'nin dahi yönetimi bu işi şansa bıraktı ve sonucunu hepimiz gördük. Benim mesajlarımda bahsettiğim "çifte standart" mevzusunu sadece laf olsun diye, buradaki tur zamanlarıyla kıyaslaman oldukça komik olmuş. "Çifte standart" kelimesini bugünkü sonuçlar için kullanmadığımı sen de biliyorsun.

    Monako GP'si senin de bildiğin gibi geçişin çok zor olduğu bir pist. SC peridoyunda ki o kaza gerçekleşene kadar Raikkonen 3.lüğü oldukça rahat götürüyordu. Geçişin zor olduğunu ve yarışı Raikonen'in rahat götürdüğünü göz önüne alınca, bana göre Raikkonen her türlü o podyumu alırdı. Ama seni kırmayayım ve motor sporlarında hiçbir şey garanti olmadığı ilkesini de düşünerek "Yarışı Alonso'nun önünde bitirir ve oradan iyi puanlarla dönerdi" diyelim. Ancak kaza gerçekleşti ve bunların hiçbirisi olmadı, Rai 12. oldu ve puan alamadı. Silverstone gelirsek... Her şey bir kenara, pist üzerinde bir tümseğin olması kabul edilemez. O kazada "Raikkonen'in hız kesmemesine vurgu yapmışsın" ancak o durumda griddeki hiçbir pilot Raikkonen'in yaptığından farklı bir şey yapmazdı. O kazaya pilot gözünden bakacak olursak... Yarışın ilk turundasın, olabildiğince sıra kazanmaya çalışıyorsun, turunun bir noktasında pist dışına çıkıyorsun ve bir an önce piste dönebilmek için hamle yapıyorsun ancak tam piste döneceğin yerde bir tümsek aracı zıplatıyor ve aracın kontrolünü kaybedip bariyerlere çarpıyorsun. Yaşanan kazada olanlar tam anlamıyla bundan ibaretti. Zaten yarışı anlatan Serhan Acar'da kazaya dair, benim bu yazdıklarımı destekler nitelikte şeyler söylediğini ben hatırlıyorum.

    Yazında, Raikkonen'in berbat bir sezon geçirdiğine katılıyorum, ancak bu berbat geçen sezonda tüm sorumluluk ona ait değil. Rai'nin sezonunun berbat geçmesinde, onun dışında gelişen olaylar, şanssızlık faktörü ve Ferrari'nin taktik hatalarını da unutmamak lazım.

    İkimizin bu konuda aynı düşüncelere sahip olmadığımız belli oluyor, o yüzden konuyu daha fazla uzatmayalım, iyi geceler...

    Alberto Ascari

    Öncelikle yazında "Raikkonen'in hızlı otomobille bir şey yapan bir pilot olduğu" kısmına katıldığımı söyleyeyim. Ayrıca Raikkonen'in, otomobil iyi olmadığı, daha doğrusu kendisinin istediği gibi olmaması durumunda odaklanma sorunu yaşadığını düşünüyorum. Bence Raikkonen gibi bir pilotun 10 yarışta 19 puan almasında ki en büyük neden de bu odaklanma sorunundan kaynaklı. Tabii bu sorunun yanında, bu kadar az puan almış olmasının bir başka nedeni de bazı yarışlardaki şanssızlığı ve Ferrarinin taktik hataları.

    Bu sezonu hiç izlemeyen birisi puan tablosuna baksa Alonso'nun, Raikkonen'e oldukça fazla puan farkı attığını ve ezici üstünlüğünün olduğunu görebilir. Ancak yarışı izleyen ve olayları biraz detaylandıran biri de, bu durumun puan tablosunda yazılan kadar olmadığını rahatlıkla görebilir. Yukarıda yazdım, yine yazayım. Monako ve İngiltere'de Raikkonen çok iyi puanlar alabilirdi, keza senin de belirttiğin gibi Ferrari'nin taktik hataları sayesinde de oldukça puan kaybetti Raikkonen. Bu hatalar olmamış olsa, Alonso ile Raikkonen farkı bu kadar olmayacak ve sen de Magnussen ve Perez gibi örnekleri burada yazmamış olacaktın.

    Onca taktik hatalarına rağmen Raikkonen'in takım aleyhine en ufak bir kötü söz dahi söylememesini takdirle karşılıyorum. Aynı şeyler Alonso'nun başına gelse, onun demeçlerinin Raikonen'in demeçlerinden farklı olacağını söylemek yanlış olmazdı herhalde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sercann35 -- 27 Temmuz 2014; 2:37:43 >




  • Hocam hemen hemen düşüncelerimiz aynı.Ufak tefek farklı düşündüğümüz yerler var.Alonso konusunda haklısın kesinlikle. Alonso aşırı hırsından dolayı takımını da zaman zaman oldukça sert şekilde eleştiren bir pilot.Zamanında 2005 yılında bir sıralama turunda Fisichelleya geçilince hüngür hüngür ağlamış seanstan sonra.Yine Alonsonun çatışma olan ortamlarda daha iyi motive olduğuna dair yorumlar da var.Ancak son yıllarda kendisini değiştirdiğini görüyoruz.Yaşın da ilerlemesinden dolayı biraz daha olgunlaştığını söyleyebiliriz.

    Sonuçta Kimi çok yetenekli bir isim ancak otomobil ortalamanın altındaysa motivasyon sorunu yaşıyor.Keşke Ferrari yarış kazanacak kapasitede olsaydı da iki ismin kapışmasını izleseydik. @Sercann35




  • quote:

    Orijinalden alıntı: loko

    quote:

    Orijinalden alıntı: alicemoguz

    dsmart ı olmayanlar rtl den izlesin ben öyle yapıyorum.teledünya var rtl hd den izliyorum.konuşmalardan birşey anlamıyorum ama yarışı izlemek yeterli bana.

    iyiki konuşulanları anlamıyorsunuz.Rtl deki yorumcular çok saçmalıyor ve kafa şişiriyor.

    f1 dsmart a geçtiğinden beri burdan izliyorum.eskiden serhan acar sunuyordu onun anlatımı iyiydi.
  • Yagmur baslamis. SC i gorebiliriz pistte bugun. Umarim Rosberge avantaj saglamak icin girmez.
     11 FORMULA 1 PIRELLI MAGYAR NAGYDÍJ 2014 (Budapest)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.