Şimdi Ara

124hp Corolla ya 10w40 yağ kalın değil mi? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
6.202
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • İşte bu yüzden sıcak iklimlerde 0w40 yerine 10w40 daha mantıklıdır aslında çünkü yağın bir vazifeside motorun sıcağını absorbe edebilmektir,benim 10w40 dan 0w40 a düşerken sıcak şartlarda motoru tehlikeye atmış gibi görünmemide şu an kullandığım standart yağın yarı sentetik,alacağım 0w40 yağın ise tam sentetik ve uzun ömrüyle meşhur Mobil 1 olması ile açıklayabilirim,şimdiye kadar hiçbir aracımda Mobil 1 in eksilme yaptığını görmedim,aksine yağ niteliğini kaybetmediğinden değişim periyodu uzuyordu,bunu Renault ve Fiat servislerinde ustalarla gördük..

    Akselerasyondaki düşüşü ispatlamam mümkün değil çünkü bu konu göz önüne alınarak yapılmış bir inceleme yok,benim iddiam kendi araçlarımda deneyerek faydasını gördüğüm yolunda sadece..


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    fark mutlaka olur 30 no lu yağ daha az direnç göstereğinden daha fazla performans gösterir ama motor daha fazla ısınır.


    bilimsel verilere dayanan bir karşılaştırma benim istediğim..motor neden daha fazla ısınsın ki?fazla ısınacak olan yağdır..bu yüzden tam sentetik ince yağ daha fazla eksilir zaten...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    İşte bu yüzden sıcak iklimlerde 0w40 yerine 10w40 daha mantıklıdır aslında çünkü yağın bir vazifeside motorun sıcağını absorbe edebilmektir,benim 10w40 dan 0w40 a düşerken sıcak şartlarda motoru tehlikeye atmış gibi görünmemide şu an kullandığım standart yağın yarı sentetik,alacağım 0w40 yağın ise tam sentetik ve uzun ömrüyle meşhur Mobil 1 olması ile açıklayabilirim,şimdiye kadar hiçbir aracımda Mobil 1 in eksilme yaptığını görmedim,aksine yağ niteliğini kaybetmediğinden değişim periyodu uzuyordu,bunu Renault ve Fiat servislerinde ustalarla gördük..

    Akselerasyondaki düşüşü ispatlamam mümkün değil çünkü bu konu göz önüne alınarak yapılmış bir inceleme yok,benim iddiam kendi araçlarımda deneyerek faydasını gördüğüm yolunda sadece..


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    fark mutlaka olur 30 no lu yağ daha az direnç göstereğinden daha fazla performans gösterir ama motor daha fazla ısınır.


    bilimsel verilere dayanan bir karşılaştırma benim istediğim..motor neden daha fazla ısınsın ki?fazla ısınacak olan yağdır..bu yüzden tam sentetik ince yağ daha fazla eksilir zaten...




    o zaman ben size mobil1 yerine castrolün magnatec serisinden performance a1 5w/30 u tavsiye ederim..ince yağ olmasına rağmen manyetik özelliği sayesinde silindirlere yapışır ve ilk çalıştırmada bile sıkıntı yaratmaz...




  • Evet Magnatec ilk çalıştırmadaki aşınmalara karşı güzel bir ürün,benzer özelliklere sahip 0w60 Castrol çıkmış sanırım onu tercih edeceğim.

    Corolla nın klavuzunda "0w30 da kullanabilirsiniz ve yakıt ekonomisi için en iyisi bu yağdır" diye belirtilsede servis bunu inkar etti,umarım problem çıkarmazlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    İşte bu yüzden sıcak iklimlerde 0w40 yerine 10w40 daha mantıklıdır aslında çünkü yağın bir vazifeside motorun sıcağını absorbe edebilmektir,benim 10w40 dan 0w40 a düşerken sıcak şartlarda motoru tehlikeye atmış gibi görünmemide şu an kullandığım standart yağın yarı sentetik,alacağım 0w40 yağın ise tam sentetik ve uzun ömrüyle meşhur Mobil 1 olması ile açıklayabilirim,şimdiye kadar hiçbir aracımda Mobil 1 in eksilme yaptığını görmedim,aksine yağ niteliğini kaybetmediğinden değişim periyodu uzuyordu,bunu Renault ve Fiat servislerinde ustalarla gördük..

    Akselerasyondaki düşüşü ispatlamam mümkün değil çünkü bu konu göz önüne alınarak yapılmış bir inceleme yok,benim iddiam kendi araçlarımda deneyerek faydasını gördüğüm yolunda sadece..


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    fark mutlaka olur 30 no lu yağ daha az direnç göstereğinden daha fazla performans gösterir ama motor daha fazla ısınır.


    bilimsel verilere dayanan bir karşılaştırma benim istediğim..motor neden daha fazla ısınsın ki?fazla ısınacak olan yağdır..bu yüzden tam sentetik ince yağ daha fazla eksilir zaten...




    o zaman ben size mobil1 yerine castrolün magnatec serisinden performance a1 5w/30 u tavsiye ederim..ince yağ olmasına rağmen manyetik özelliği sayesinde silindirlere yapışır ve ilk çalıştırmada bile sıkıntı yaratmaz...




  • ben yine de servisin koyduğu yağ ile en azından garanti sürenizi geçirmenizi öneririm..ama karar yine de sizin..
  • Haklısınız zaten serviste bu konuda en ufak anlaşmazlık sezersem vazgeçeceğim çünkü sizin gibi düşünüyorum araç garanti dışına çıkabilir.

    Çokta mühim birşey değil.
  • esmerce

    izlenimlerime göre tam sentetik yağ tabiki önemli ama aracın tam performans verememesinin esas nedeni yakıt. bence farklı firma ve istasyon yakıtlarını dene ve aradaki farkı gör.
  • Buda önemli tabi.

    Corolla ya çok değişik yerlerden benzin alma fırsatım olmadı ancak kullandığım kadarıyla Shell in 95 oktanının P.O. nin 95 ve 97 sinden daha iyi olduğunu tahmin ediyorum.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.