Şimdi Ara

124hp Corolla ya 10w40 yağ kalın değil mi?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
6.202
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yeni kasa Corolla aracımda 10w40 yağ kullanılıyormuş daha yeni farkettim sizce bu yağ biraz kalın değil mi?

    Dikkat ettiyseniz araç 4500devirden sonra Japon araçlarının genel özelliği olan yüksek devirlere rahat çıkamıyor,bu duruma motorun çalışma karakterinden başka yağın kalınlığıda etki eder.

    İşin garibi durumu servise sorduğumda "Dual vvt-i motorlarda çalışma prensibi gereği mecburen 10-40 yağ kullanıyoruz" dedi,bence mantıksız bir açıklama siz ne dersiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 16 Ocak 2008; 23:34:18 >



  • Bu arada Ankara da -10 derecede araç azda olsa zorlanarak marş basıyordu,kalın yağ soğuk havada ilk çalıştırmada dezavantajdır..
  • yeni corolla benzinli yepyeni teknolojili bir motor. böyle bir motora 10w40 yarı sentetik bir yağ koymaları bence normal değil. tecrübelerime göre en ideal yağ TAM SENTETİK 5w30. 0w30 yada 0w40 yağları çok ince olduğundan motora zararlı olabileceğini düşünüyorum. her üç yağıda megane de denedim. en memnun kaldığım 5w30.
  • Esmerce bende yeni civic sedan var. Periyodik bakımda 10w40 mobil yag koydular. Ben de eve gelince senin gibi dusundum. 1 gun sonra servisten aradılar bir sikayetiniz var mı seklinde. Bende motor yagının yetersiz oldugunu tam sentetik mobil 5w 40 koysalar daha iyi oldugunu soyledim. koyulacak yagı Honda TR nin onerdigini soyledi.
    Ancak gece -15 leri goren bir bolgede sabah ilk calıstırmalar 5w40(mobil 1) tam sentetik yagın daha iyi olacagını dusunuyorum. Bir daha ki bakıma 5w 40 yagımı alıp gidecegim.
  • Hondaaaa;

    Bende senin gibi düşünüyorum 5-30 alıp servise gideyim ama yağı koymak istemezlerse ne olacak?

    Araç Ankara da sabah farkedilir derecede zor marş bastı,kullanım klavuzunda "soğuk iklimlerde 5/30 ya da 0/20 koyabilirsiniz yakıt ekonomosi açısından daha iyi olur" yazıyordu oysa.Tabi benim derdim soğuk iklim değil;kalın yağ motorun çekişini düşürüyor bunu herkes bilir.

    Telefonda görüştüğüm yetkili 10/40 dan başka koyamıyoruz demişti umarım garanti iptalinden bahsetmezler.
  • bende aynı konu hakkında düsünmüstüm. Shell de üst kademede yağlar ve benzinlerle ilgilenen bir tanıdığım var. Benim arabamın 2003 modeli onda var bana söylediği 5w40 Mobil 1 al götür ver ellerine dedi. Ki bunu söyleyen Shell cinin 10w 40 yağı servislerde toyotalarımıza konuyor. Simdi 80 bin bakımı geliyor sanırım öyle yapacağım.
  • Alalım 5w40 ister koysunlar ister koymasınlar "bu motora 10w40 yağ uygun" sözü bana çok mantıklı gelmiyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • castrol ün web sayfasında corolla 1.4 d-4d ve 1.6 vvti için

    PERFORMANCE A1 5W-30

    yağını öneriyor.

    servis


    PERFORMANCE A1 5W / 30
    SENTETİK BENZİNLİ MOTOR YAĞI
    ÜRÜN TANIMI
    Castrol Performance A1, yakıt ekonomisi sağlayan, özellikle yüksek devirli benzinli ve dizel otomobiller için üretilmiş, soğukta ilk çalışma karakteristiği mükemmel sentetik bir benzinli motor yağıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 18 Ocak 2008; 19:05:00 >
  • Benim anlamadıgım Antalya gibi akdeniz ikliminin oldugu yerdeki aracada 10w40 koyuyorlar. Ankara da gece -15 leri bulan yerdeki araca da 10w40 koyuyorlar. Honda Turkiye veya Toyotasa civic/corolla lar icin 10w40 demis. Bu nasıl bir anlayıs? Servisle gorustugumde accord a sentetik yag koyduklarını soyledi.
    Motor asınmaların %90 ilk calıstırmada oluyor. Geceleyin dondurucu sogukta yag iyice kalınlasıyor. Sonra sabah ilk calıstırmada motorlar asınıyor. Yeni tam sentetik yaglar varken neden 10 sene onceki yagı koyalım?
    5w30 yerine 5w40 mobil 1 daha iyi olur yaz sıcaklarında.
    Yagı bosalttırıp servis dısında bir yerde 5w40 mobil 1 koymak aklıma geldi ama 1 aylık yepyeni yagı bosa harcamak istemedim. Birde karter tapası + yag filtresi almak gerekiyor servisten. Ben bu duaunceden vaz gectim ama 1 sene sonraki bakımda kesinlikle 5w40 koyduracagim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mvd23 -- 18 Ocak 2008; 19:20:03 >
  • 10/40 yağda pompalanabilir en düşük sıcaklık -18 derecedir ankara veya daha soğuk yerlerde 0 ile başlayan yağların kullanılması daha iyidir üst limit 30 olan yağ yakıt ekonomisi için bağzı markalar tarafından tercih edilir (daha az direnç için) 7500 8000 devre çıkılmadığı müddetçe 40 no yağ idealidir.
  • Ben otomobiline ve otomobillere düşkün bir insanım;2-3 milyarlık bir araçla seyahat etmek bile benim için bir zevktir,tadını çıkarırım.Aracımda yüksek devir çevirmeyi seviyorum ama bunu yaparken motorun koruma altında olmasını,motorun bu devirlere rahat çıkmasını istityorum.

    Servis her ne kadar "dual vvt-i çalışma prensibi gereği 10w40 gerekli" desede bence tam sentetik 5 ya da 0-40 yağlar aynı işlevi görecektir.

    Motorun esas aşınma anı Hondaaaa arkadaşımızında dediği gibi ilk çalıştığı soğuk andır ve kalın yağ ısınana kadar yağlama ne yazık ki gerçekleştirilemez. Oysa ince yağlarda durum oldukca farklıdır,düşük viskoziteleri sayesinde soğukkende pompalanabilirler.
  • Dün Bosch servisinden bir ustaya durumu izah ettim.

    Corolla ve Civic lerde kullanılan 10w40 ın batının sıcak yaz iklimine uygun olduğunu ancak 0w40 Mobil 1 ya da Castrol kullanılmasında hiçbir sakınca olmadığını,servisi farklı yağ kullanımı hakkında ikna etmeszek garanti hususunda sıkıntı çıkarabileceklerini söyledi..
  • başlık her ne kadar 124 hp corollalardan bahsediyorsa da:

    benim 2004 corollaya 50.000 bakımında Akota da TEXACO Havoline 10/40 koymuşlar. arabam ilk çalıştırmada herhangi bir sorun çıkarmadı ( çok şükür ) kaldıki benim bulunduğum yer Ankara merkeze göre daha soğuk ( Elmadağ).

    Texaco yağın özelliklerini çok iyi bilmiyorum, ama bir çok yağdan daha pahalı olduğunu duymuştum. belki de biraz daha kaliteli olabilir ???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dondurmacı -- 23 Ocak 2008; 17:16:35 >
  • otomobil üreticileri motor özelliklerine göre uzun testler sonucu belli bir kalınlık ve marka öneriyorlar..fakat toyota da bu durum pek geçerli değil..kullanma klavuzuna bakarsanız eğer ortam sıcaklığına göre farklı viskozitedeki yağları önermektedir..bizim ülkemizdeki iklim şartları gereği motor yağı 10w/40 olarak uygundur..fakat ülkemizin doğu bölgelerinde özellikle bu aralar görülen soğuklarda 5w/30 veya 0w/40 türünden yağlar da kullanılabilir..sonuçta 10w/40 yağ aracınızın motoruna uygundur ve bir sakıncası yoktur..marka tercihi size kalmış..

    fabrikanın veya servisin önerdiği veya koyduğu yağdan başka viskozitede yağ kullanırsanız olası arıza durumlarında araç garanti kapsamı dışında kalacaktır
  • Haklısınız farklı viskozite servise yağ kullanımını kabul ettirsek bile olası arızalarda aracın garanti dışına çıkması muhtemel olur.

    İşin aslı daha kaliteli tam sentetik 0w40 ya da yeni nesil Castrol 0w60 gibi bir yağın araca standart 10w40 yağının sağlayabileceği tüm faydalara ilaveten çok daha rahat yüksek devir çevirebilme gibi avantajlar sağlayacağıdır,benim amacımda bu zaten.





    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    otomobil üreticileri motor özelliklerine göre uzun testler sonucu belli bir kalınlık ve marka öneriyorlar..fakat toyota da bu durum pek geçerli değil..kullanma klavuzuna bakarsanız eğer ortam sıcaklığına göre farklı viskozitedeki yağları önermektedir..bizim ülkemizdeki iklim şartları gereği motor yağı 10w/40 olarak uygundur..fakat ülkemizin doğu bölgelerinde özellikle bu aralar görülen soğuklarda 5w/30 veya 0w/40 türünden yağlar da kullanılabilir..sonuçta 10w/40 yağ aracınızın motoruna uygundur ve bir sakıncası yoktur..marka tercihi size kalmış..

    fabrikanın veya servisin önerdiği veya koyduğu yağdan başka viskozitede yağ kullanırsanız olası arıza durumlarında araç garanti kapsamı dışında kalacaktır




  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Haklısınız farklı viskozite servise yağ kullanımını kabul ettirsek bile olası arızalarda aracın garanti dışına çıkması muhtemel olur.

    İşin aslı daha kaliteli tam sentetik 0w40 ya da yeni nesil Castrol 0w60 gibi bir yağın araca standart 10w40 yağının sağlayabileceği tüm faydalara ilaveten çok daha rahat yüksek devir çevirebilme gibi avantajlar sağlayacağıdır,benim amacımda bu zaten.





    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    otomobil üreticileri motor özelliklerine göre uzun testler sonucu belli bir kalınlık ve marka öneriyorlar..fakat toyota da bu durum pek geçerli değil..kullanma klavuzuna bakarsanız eğer ortam sıcaklığına göre farklı viskozitedeki yağları önermektedir..bizim ülkemizdeki iklim şartları gereği motor yağı 10w/40 olarak uygundur..fakat ülkemizin doğu bölgelerinde özellikle bu aralar görülen soğuklarda 5w/30 veya 0w/40 türünden yağlar da kullanılabilir..sonuçta 10w/40 yağ aracınızın motoruna uygundur ve bir sakıncası yoktur..marka tercihi size kalmış..

    fabrikanın veya servisin önerdiği veya koyduğu yağdan başka viskozitede yağ kullanırsanız olası arıza durumlarında araç garanti kapsamı dışında kalacaktır




    fakat bu şekilde bir yaklaşım da tam sentetik yağların özelliğinden dolayı daha çabuk eksilmeleri nedeniyle yağ değişim periyodunu kısaltacaktır..ayrıca yağ özelliği ile motorun yüksek devir çevirmesinin bir alakası yoktur..standart bir motora hangi yağı koyarsanız koyun maksimum çevirebileceği devirden daha fazla çeviremez..yüksek devirli motorların zaten yağları farklı özelliktedir..




  • Düşük viskozite;yani sıvıların akmaya karşı gösterdiği direncin düşük olması,halk arasında viskozite "kalınlık" olarak adlandırılıyor.

    Hedefim ise daha düşük viskoziteli yağ kullanımı neticesinde motor içerisindeki hareketli parçalara karşı devir arttıkca uygulanan karşı direncin kalın yağa oranla düşük olması,motorun yüksek devirleri daha rahat çevirmesi.Tabiki standart devir limiti yukarı çıkmaz,demek istediğim bu değil,kastettiğim bu devir limitlerine daha kolay ulaşılabilir olması.

    Yağın eskimesine bağlı kısalan değişim periyodu tecrübelerimle sabit şekilde madeni yağlarda daha fazla tam sentetik yağda ise minimum deformasyon avantajına rağmen iki misline yakın ilk alım fiyatı ve yeni nesil motorlara oranla daha "kaba" teknolojiye sahip eski nesil motorlarda sızıntı ihtimali dezavantaj.

    Daha önce kullandığım Fiat Brava da ve Renault Laguna da benzer değişimi yapmış ve çok memnun kalmıştım,fark özellikle yağını 10w40 dan 0w40 a dönüştürdüğüm Brava aracımda olmuştu,araç üst devirlere çok daha rahat tırmanıyordu.Laguna da ise standart yağ 5w30 olduğundan değişim çok net hissedilir düzeyde değildi.



    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Haklısınız farklı viskozite servise yağ kullanımını kabul ettirsek bile olası arızalarda aracın garanti dışına çıkması muhtemel olur.

    İşin aslı daha kaliteli tam sentetik 0w40 ya da yeni nesil Castrol 0w60 gibi bir yağın araca standart 10w40 yağının sağlayabileceği tüm faydalara ilaveten çok daha rahat yüksek devir çevirebilme gibi avantajlar sağlayacağıdır,benim amacımda bu zaten.





    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    otomobil üreticileri motor özelliklerine göre uzun testler sonucu belli bir kalınlık ve marka öneriyorlar..fakat toyota da bu durum pek geçerli değil..kullanma klavuzuna bakarsanız eğer ortam sıcaklığına göre farklı viskozitedeki yağları önermektedir..bizim ülkemizdeki iklim şartları gereği motor yağı 10w/40 olarak uygundur..fakat ülkemizin doğu bölgelerinde özellikle bu aralar görülen soğuklarda 5w/30 veya 0w/40 türünden yağlar da kullanılabilir..sonuçta 10w/40 yağ aracınızın motoruna uygundur ve bir sakıncası yoktur..marka tercihi size kalmış..

    fabrikanın veya servisin önerdiği veya koyduğu yağdan başka viskozitede yağ kullanırsanız olası arıza durumlarında araç garanti kapsamı dışında kalacaktır




    fakat bu şekilde bir yaklaşım da tam sentetik yağların özelliğinden dolayı daha çabuk eksilmeleri nedeniyle yağ değişim periyodunu kısaltacaktır..ayrıca yağ özelliği ile motorun yüksek devir çevirmesinin bir alakası yoktur..standart bir motora hangi yağı koyarsanız koyun maksimum çevirebileceği devirden daha fazla çeviremez..yüksek devirli motorların zaten yağları farklı özelliktedir..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Düşük viskozite;yani sıvıların akmaya karşı gösterdiği direncin düşük olması,halk arasında viskozite "kalınlık" olarak adlandırılıyor.

    Hedefim ise daha düşük viskoziteli yağ kullanımı neticesinde motor içerisindeki hareketli parçalara karşı devir arttıkca uygulanan karşı direncin kalın yağa oranla düşük olması,motorun yüksek devirleri daha rahat çevirmesi.Tabiki standart devir limiti yukarı çıkmaz,demek istediğim bu değil,kastettiğim bu devir limitlerine daha kolay ulaşılabilir olması.

    Yağın eskimesine bağlı kısalan değişim periyodu tecrübelerimle sabit şekilde madeni yağlarda daha fazla tam sentetik yağda ise minimum deformasyon avantajına rağmen iki misline yakın ilk alım fiyatı ve yeni nesil motorlara oranla daha "kaba" teknolojiye sahip eski nesil motorlarda sızıntı ihtimali dezavantaj.

    Daha önce kullandığım Fiat Brava da ve Renault Laguna da benzer değişimi yapmış ve çok memnun kalmıştım,fark özellikle yağını 10w40 dan 0w40 a dönüştürdüğüm Brava aracımda olmuştu,araç üst devirlere çok daha rahat tırmanıyordu.Laguna da ise standart yağ 5w30 olduğundan değişim çok net hissedilir düzeyde değildi.



    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Haklısınız farklı viskozite servise yağ kullanımını kabul ettirsek bile olası arızalarda aracın garanti dışına çıkması muhtemel olur.

    İşin aslı daha kaliteli tam sentetik 0w40 ya da yeni nesil Castrol 0w60 gibi bir yağın araca standart 10w40 yağının sağlayabileceği tüm faydalara ilaveten çok daha rahat yüksek devir çevirebilme gibi avantajlar sağlayacağıdır,benim amacımda bu zaten.





    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    otomobil üreticileri motor özelliklerine göre uzun testler sonucu belli bir kalınlık ve marka öneriyorlar..fakat toyota da bu durum pek geçerli değil..kullanma klavuzuna bakarsanız eğer ortam sıcaklığına göre farklı viskozitedeki yağları önermektedir..bizim ülkemizdeki iklim şartları gereği motor yağı 10w/40 olarak uygundur..fakat ülkemizin doğu bölgelerinde özellikle bu aralar görülen soğuklarda 5w/30 veya 0w/40 türünden yağlar da kullanılabilir..sonuçta 10w/40 yağ aracınızın motoruna uygundur ve bir sakıncası yoktur..marka tercihi size kalmış..

    fabrikanın veya servisin önerdiği veya koyduğu yağdan başka viskozitede yağ kullanırsanız olası arıza durumlarında araç garanti kapsamı dışında kalacaktır




    fakat bu şekilde bir yaklaşım da tam sentetik yağların özelliğinden dolayı daha çabuk eksilmeleri nedeniyle yağ değişim periyodunu kısaltacaktır..ayrıca yağ özelliği ile motorun yüksek devir çevirmesinin bir alakası yoktur..standart bir motora hangi yağı koyarsanız koyun maksimum çevirebileceği devirden daha fazla çeviremez..yüksek devirli motorların zaten yağları farklı özelliktedir..




    bu yaklaşım da bir yere kadar doğru..fakat piston gücünü göz önüne alırsak sürtünmeye karşı 5w/30 yağ ile 10w/40 yağ arasında anlamlı bir fark yoktur..zaten bu yüzden tam sentetik ince yağ daha fazla eksilir..çünkü bu sürtünme esnasında tolerasyon sağlayabilmek için daha fazla harcanır..sizin teorinize göre örneğin 1.6 16v 124 hp corolla motorunun 0-100 km hızlanması 10w/40 yağ kullanımında farklı,5w/30 yağ kullanımında farklı olacaktır..ben böyle olacağını düşünmüyorum ama böyle bir test varsa elinizde faydalı olur..




  • fark mutlaka olur 30 no lu yağ daha az direnç göstereğinden daha fazla performans gösterir ama motor daha fazla ısınır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    fark mutlaka olur 30 no lu yağ daha az direnç göstereğinden daha fazla performans gösterir ama motor daha fazla ısınır.


    bilimsel verilere dayanan bir karşılaştırma benim istediğim..motor neden daha fazla ısınsın ki?fazla ısınacak olan yağdır..bu yüzden tam sentetik ince yağ daha fazla eksilir zaten...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.