Şimdi Ara

Çok Km Yapmış Araçlarda Sentetik/Yarı Sentetik Yağ Karmaşası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
36.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yağlar ile birçok konu okudum ve kafam karıştı. Kimisi sentetik yağ daha iyi olur diyor kimisi yarı sentetik daha iyi diyor kimisi ise mineral yağ. Yüksek kilometre yapmış (100.000+) araçlarda hangisini kullanmak daha doğru olur?


    Aracım 1996 model Tempra SXAK karbüratörlü. Malum düşük km'li Tempra Tipo az. Geneli 100.000 üstünde. Bu motorlara şimdi sentetik mi iyi olur yarı sentetik mi yoksa mineral yağ mı?

    Ben şuan Castrol GTX 20-50 LPG yağı kullanıyorum ama kalın geliyor. Araba ısınana kadar gaz tepkileri rolanti falan çok kötü oluyor. Isınınca düzeliyor ama ısınana kadar motorun zorlandığından eminim.

    Aklımda birkaç yağ var:


    Mobil 1 2000 10-40 Yarı sentetik almayı planladığım yağ.
    Mobil New Life 0-40 Tam sentetik Mobil'in Tempra için önerdiği yağ.
    Mobil Süper 3000 X1 5W-40 Tam sentetik ise aklımı karıştıran yağ


    ---------------------

    Castrol GTX 20-50Lpg : 43 TL (5.000km)
    Mobil 1 2000 10-40 Yarı Sentetik: 47 TL (7.500km)
    Mobil Süper 3000 X1 5W-40 Sentetik: 73 TL (10.000km)
    Mobil New Life 0-40 Sentetik : 99 TL (10.000-15.000km)

    (Yandakiler alırsam değiştirmeyi düşündüğüm km'ler)

    Siz hangisini tavsiye edersiniz?
    Yüksek kilometre araçlar için (155.000) sentetik mi yarı sentetik mi önerirsiniz?







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sungur16

    aracım 2005 astra h 1.6 benzin+lpg.tam sentetik 10-40 castrol edge yağ kullanıyorum.çok araştırma yapmıştım herkes sentetik öneriyor.lpg ile kullandığım için 4000 km de 0.5-1 lt arası yağ eksiltiyor.araç 195 binde.

    Edit: magnatec imiş.edge değil.

    Alıntıları Göster
    bence km'ye bakılmaksızın aracınız neyi öneriyorsa onu kullanmalısınız
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Çok Km Yapmış Araçlarda Sentetik/Yarı Sentetik Yağ Karmaşası

    Kilometresi yüksek araç sahipleri, genellikle sentetik ve yarı sentetik yağlar arasında kalırlar. Hangisinin daha uygun olduğuna karar vermek zor olabilir.

    Tam Sentetik ve Yarı Sentetik Yağ Arasındaki Fark Nedir?

    • Tam sentetik yağlar: Suni olarak üretilirler ve doğal yağlardan üstündürler.
    • Yarı sentetik yağlar: Hem doğal yağlar hem de sentetik bileşenler içerirler.

    Yüksek Km Araçlar İçin Hangi Yağ Uygun?

    Yüksek km yapmış araçlar, motorlarında daha fazla aşınma yaşarlar. Bu nedenle, daha iyi koruma sağlayan tam sentetik yağların kullanılması önerilir.

    Yarı Sentetik Ne Demek?

    Yarı sentetik yağlar, hem doğal hem de sentetik bileşenler içerir. Doğal yağların yağlama özelliklerini sentetik bileşenlerin dayanıklılığıyla birleştirirler.

    Tam Sentetik ve Yarı Sentetik Yağ Farkı

    • Dayanıklılık: Tam sentetik yağlar, yarı sentetik yağlara göre daha dayanıklıdır ve daha uzun süre dayanır.
    • Koruma: Tam sentetik yağlar, motor parçalarını yarı sentetik yağlara göre daha iyi korur.
    • Performans: Tam sentetik yağlar, yarı sentetik yağlara göre daha iyi performans sağlar ve sürtünmeyi azaltır.
    • Fiyat: Tam sentetik yağlar, yarı sentetik yağlara göre daha pahalıdır.

    Yüksek Km Araca Hangi Yağ?

    Kilometresi yüksek bir araçta, maksimum koruma ve performans için tam sentetik yağ kullanmak en iyisidir. Ancak, bütçeniz kısıtlıysa yarı sentetik yağ da kabul edilebilir bir seçenektir.

    En İyi Dizel Motor Yağı Hangisi?

    Dizel motorlar için özel olarak tasarlanmış sentetik yağlar, motorun daha uzun süre dayanmasına yardımcı olarak en iyi yağ seçenekleridir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yarı sentetik/tam sentetik diye değil de yüksek kilometreli araçlarda ince yağ kullanmak arabanın yağ yakmasına neden olur diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: humerus06

    Yarı sentetik/tam sentetik diye değil de yüksek kilometreli araçlarda ince yağ kullanmak arabanın yağ yakmasına neden olur diye biliyorum.
    Takip.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProduceR.

    Takip.

    Alıntıları Göster
    aracım 2005 astra h 1.6 benzin+lpg.tam sentetik 10-40 castrol edge yağ kullanıyorum.çok araştırma yapmıştım herkes sentetik öneriyor.lpg ile kullandığım için 4000 km de 0.5-1 lt arası yağ eksiltiyor.araç 195 binde.

    Edit: magnatec imiş.edge değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sungur16 -- 2 Temmuz 2015; 16:48:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sungur16

    aracım 2005 astra h 1.6 benzin+lpg.tam sentetik 10-40 castrol edge yağ kullanıyorum.çok araştırma yapmıştım herkes sentetik öneriyor.lpg ile kullandığım için 4000 km de 0.5-1 lt arası yağ eksiltiyor.araç 195 binde.

    Edit: magnatec imiş.edge değil.

    Alıntıları Göster
    bence km'ye bakılmaksızın aracınız neyi öneriyorsa onu kullanmalısınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece

    bence km'ye bakılmaksızın aracınız neyi öneriyorsa onu kullanmalısınız

    Alıntıları Göster
    Aracınız için doğru seçim Mobil Super 2000 10W-40.
  • Vezir hocayı konuya takip te yarar var.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hocam hazır siz konuya davet edilmişken ben de bir şey sorayım. En son yağ değişiminde Castrol Edge 5-40 FST olması lazım tam sentetik yağ dolduruldu serviste. Dün bir sıkıntı için gittiğimde yağa da baktılar 6 bin kilometre olmasına rağmen rengi aynıydı. Siyah falan değildi. Yağın iyi durumda dediler acaba 10.000 yerine 15.000 de bir değiştirsem sıkıntı olur mu ?
  • Öyle bir yağ yok diye biliyorum. 10-40 Edge emin misiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Astennu

    Öyle bir yağ yok diye biliyorum. 10-40 Edge emin misiniz ?
    Youtube'da izlediğim, işin uzmanları tarafından çekilmiş videolarda km gözetmeksizin tam sentetik yağ kullanıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece

    bence km'ye bakılmaksızın aracınız neyi öneriyorsa onu kullanmalısınız

    Aracıma fabrika 20-50 önermiş. Ancak çok iyi bir Fiat servis ustanın dediğine göre o yıllarda 10-40 yoktu veya bu kadar gelişmiş değildi, o yüzden fabrika 20-50 öneriyomuş.

    Dediğinin doğruluğunu bilemem ama 20-50'nin çok kalın geldiği bir gerçek. Motor ısınınana kadar çok zorlanıyor, bu aşamada eminimki motor çok yıpranıyordur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: worldwar

    Aracınız için doğru seçim Mobil Super 2000 10W-40.

    Ben de 2000 model Volvo'ya bu yağı koydum daha dün. Normalde de zaten yağ yakma, mavi duman ya da egzozda yağ kokusu yoktu. Önceki yağım da 10W-40'dı. Yine de yağ eksiltiyor ama muhtemelen motorun içine gitmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: worldwar

    Aracınız için doğru seçim Mobil Super 2000 10W-40.

    Ben de 2000 model Volvo'ya bu yağı koydum daha dün. Normalde de zaten yağ yakma, mavi duman ya da egzozda yağ kokusu yoktu. Önceki yağım da 10W-40'dı. Yine de yağ eksiltiyor ama muhtemelen motorun içine gitmiyor.

    Alıntıları Göster
    ince yağlar yıpranmış motorlarda segmanlardan yanma odalarına rahat ineceğinden arkadan masmavi bir duman atma görülür. yağ yakma dediğimiz olay.
    kalın yağlar yıpranmış motorlar için idealdir +150bin km
    bkz. 10w60




  • 10w60 mobil yağ var bu tür araçlar için ancak biraz pahalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: castinyo

    10w60 mobil yağ var bu tür araçlar için ancak biraz pahalı
    Tam sentetik 15 bin rahat gider. Ben ladaya koydum. Gayet memnumum. Hem daha az sürtünür hem daha dayanıklıdır, hem sıcakta götü başı oynamaz ?

    Yani si şu. Yağ ısıyı görünce bozulmaya başlıyor. Bazı markalar daha çabuk bozuluyor. Tam sentetik buna karşı daha çok dirençli.

    Teoride 20-50 sıcağa daha dayanıklı. Lakin dayanma ömrü kısa. 2500 de falan başlıyor kendini bozmaya. Çoğu NASCAR ekibi, sıralama turları hariç 20-50 kullanır. Adam en fazla 500 km kullanıp atıyor. Sizde durum öyle değil.

    Motor açma hariç. Motor açılırken ilk yağ madeni olmalıdır. Araç 200 km barım barım bağırtılıp, kompresyonun dibine vurulup, sonra yağ değişmelidir. 200 km geçtikten sonra segmanlar oturur artık ne yapsanız fark etmez.

    Özetle imkana göre. Varsa para tam sentetik. Motoru düzgün araba için 5-40 mesela iyi bir seçim. Aracın km si yüksek ise 5-50 veya 10-60. Para yoksa 20-50 dizel. Yarı sentetikler kandırmaca.

    Not:

    E fabrikası, ustası, servisi bundan öneriyor a peşin cevap.

    Sorma o zaman sorma, her okuduğumu, her bulduğumu tek tek sana anlatamam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: humerus06

    Hocam hazır siz konuya davet edilmişken ben de bir şey sorayım. En son yağ değişiminde Castrol Edge 5-40 FST olması lazım tam sentetik yağ dolduruldu serviste. Dün bir sıkıntı için gittiğimde yağa da baktılar 6 bin kilometre olmasına rağmen rengi aynıydı. Siyah falan değildi. Yağın iyi durumda dediler acaba 10.000 yerine 15.000 de bir değiştirsem sıkıntı olur mu ?

    kaliteli yag her zaman daha uzun ömürlüdür. renk önemli bir göstergedir. ancak başka etmenler de var. ülkemiz yolları oldukça tozludur. ve normalde Avrupa'daki yeg değişim süresinden önce değişim yapılıyor. her ne kadar filre olsa da emiş yapılan havada silis miktarı çok fazla ve 10 microndan düşük partiküller geçiş yapabiliyor. silis aşındırılığı çok yüksektir. uzun bir zaman sonra motora zarar verebilir. kaliteli ithal filtre ve yağ kullanımı bu yüzden önemlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1453rpm

    Yağlar ile birçok konu okudum ve kafam karıştı. Kimisi sentetik yağ daha iyi olur diyor kimisi yarı sentetik daha iyi diyor kimisi ise mineral yağ. Yüksek kilometre yapmış (100.000+) araçlarda hangisini kullanmak daha doğru olur?


    Aracım 1996 model Tempra SXAK karbüratörlü. Malum düşük km'li Tempra Tipo az. Geneli 100.000 üstünde. Bu motorlara şimdi sentetik mi iyi olur yarı sentetik mi yoksa mineral yağ mı?

    Ben şuan Castrol GTX 20-50 LPG yağı kullanıyorum ama kalın geliyor. Araba ısınana kadar gaz tepkileri rolanti falan çok kötü oluyor. Isınınca düzeliyor ama ısınana kadar motorun zorlandığından eminim.

    Aklımda birkaç yağ var:


    Mobil 1 2000 10-40 Yarı sentetik almayı planladığım yağ.
    Mobil New Life 0-40 Tam sentetik Mobil'in Tempra için önerdiği yağ.
    Mobil Süper 3000 X1 5W-40 Tam sentetik ise aklımı karıştıran yağ


    ---------------------

    Castrol GTX 20-50Lpg : 43 TL (5.000km)
    Mobil 1 2000 10-40 Yarı Sentetik: 47 TL (7.500km)
    Mobil Süper 3000 X1 5W-40 Sentetik: 73 TL (10.000km)
    Mobil New Life 0-40 Sentetik : 99 TL (10.000-15.000km)

    (Yandakiler alırsam değiştirmeyi düşündüğüm km'ler)

    Siz hangisini tavsiye edersiniz?
    Yüksek kilometre araçlar için (155.000) sentetik mi yarı sentetik mi önerirsiniz?

    normalde sizin araç için mineral bazlı 15w40 yag tavsiye ediliyor. ancak aracın yaşı ve lpg takılı olması hasebiyle daha kaliteli sentetik 10w40 yaga geçmenizde hiç bir sakınca yoktur. 20w 50 yag artık teknoloji olarak tedaülden kalkmış bir yagdır. aşağıdaki yağı öneririm muadil castrol ve mobilden daha kalitelidir.

    www.hepsiburada.com
    Motul 2100 Power+ 10W40 Motor Yağı 3376a Fiyatı
    http://www.hepsiburada.com/motul-2100-power-10w40-motor-yagi-3376a-p-OTCTN3376A



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi budak_1903 -- 3 Temmuz 2015; 12:29:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: budak_1903

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1453rpm

    Yağlar ile birçok konu okudum ve kafam karıştı. Kimisi sentetik yağ daha iyi olur diyor kimisi yarı sentetik daha iyi diyor kimisi ise mineral yağ. Yüksek kilometre yapmış (100.000+) araçlarda hangisini kullanmak daha doğru olur?


    Aracım 1996 model Tempra SXAK karbüratörlü. Malum düşük km'li Tempra Tipo az. Geneli 100.000 üstünde. Bu motorlara şimdi sentetik mi iyi olur yarı sentetik mi yoksa mineral yağ mı?

    Ben şuan Castrol GTX 20-50 LPG yağı kullanıyorum ama kalın geliyor. Araba ısınana kadar gaz tepkileri rolanti falan çok kötü oluyor. Isınınca düzeliyor ama ısınana kadar motorun zorlandığından eminim.

    Aklımda birkaç yağ var:


    Mobil 1 2000 10-40 Yarı sentetik almayı planladığım yağ.
    Mobil New Life 0-40 Tam sentetik Mobil'in Tempra için önerdiği yağ.
    Mobil Süper 3000 X1 5W-40 Tam sentetik ise aklımı karıştıran yağ


    ---------------------

    Castrol GTX 20-50Lpg : 43 TL (5.000km)
    Mobil 1 2000 10-40 Yarı Sentetik: 47 TL (7.500km)
    Mobil Süper 3000 X1 5W-40 Sentetik: 73 TL (10.000km)
    Mobil New Life 0-40 Sentetik : 99 TL (10.000-15.000km)

    (Yandakiler alırsam değiştirmeyi düşündüğüm km'ler)

    Siz hangisini tavsiye edersiniz?
    Yüksek kilometre araçlar için (155.000) sentetik mi yarı sentetik mi önerirsiniz?

    normalde sizin araç için mineral bazlı 15w40 yag tavsiye ediliyor. ancak aracın yaşı ve lpg takılı olması hasebiyle daha kaliteli sentetik 10w40 yaga geçmenizde hiç bir sakınca yoktur. 20w 50 yag artık teknoloji olarak tedaülden kalkmış bir yagdır. aşağıdaki yağı öneririm muadil castrol ve mobilden daha kalitelidir.

    www.hepsiburada.com
    Motul 2100 Power+ 10W40 Motor Yağı 3376a Fiyatı
    http://www.hepsiburada.com/motul-2100-power-10w40-motor-yagi-3376a-p-OTCTN3376A
    yüksek kilometreli araçlarda eski tip yağların ince olanları aracın yağ yakmasına sebebiyet verir. ama tam sentetik ince yağlar kullanılabilir. bulunduğunuz bölgenin iklim ve sıcaklık koşulları makul ölçülerde ise madensel kalın. uygun değilse tam sentetik ince kullanılması daha mantıklı.




  • Yeni konu açmaktansa buraya yazayım. Araç 230 bin km'de TDI motora sahip. Kitapçığında 5w30 yağ kullanın yazıyordu aşağı yukarı her 10-12 bin km'de bir yağı değiştiririm. Şuana kadar herhangi bir eksiltme yapmadı. Fakat bazı arkadaşlar 5w40 kullansan daha iyi olur dedi. Sizin fikriniz nedir ? Yüksek kilometreli dizel araç için ne tavsiye edersiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aizanoi

    Yeni konu açmaktansa buraya yazayım. Araç 230 bin km'de TDI motora sahip. Kitapçığında 5w30 yağ kullanın yazıyordu aşağı yukarı her 10-12 bin km'de bir yağı değiştiririm. Şuana kadar herhangi bir eksiltme yapmadı. Fakat bazı arkadaşlar 5w40 kullansan daha iyi olur dedi. Sizin fikriniz nedir ? Yüksek kilometreli dizel araç için ne tavsiye edersiniz ?
    Eksiltme yağ yakma yapmıyorsa standart yağınız ne ise onu kullanın. Benim araç da 235bin km'de dizel, 5W30 kullanıyorum bir sıkıntısı yok.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.