Şimdi Ara

Şeridi kaçırıyorum, direksiyon hakimiyetim kötü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
66
Cevap
0
Favori
29.606
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu konuda ne yapabilirim, özellikle dikkat edince sorun yok, fakat bir süre sonra şeyidin ortasından değilde solundan sağından gittiğimi farkediyorum.


    ehliyetimi yeni aldım, dediğim gibi bu konuda napabilirim?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Şeridi Kaçırıyor ve Direksiyon Hakimiyetinde Zorlanıyorsanız

    Acemi sürücüler için direksiyon hakimiyetini kazanmak zorlu bir görev olabilir. Direksiyonu sağlam bir şekilde kavramakta ve aracı şeritte tutmakta güçlük çekiyorsanız, aşağıdaki ipuçları size yardımcı olabilir:

    • Temel Kavramları Gözden Geçirin: Direksiyon hakimiyeti, gaz pedalını ve fren pedalını dengeleme, düz yolda sürüş ve dönüşleri yönetme gibi temel sürüş becerilerini gerektirir. Bu alanlarda uzmanlaşmak, direksiyon hakimiyetini geliştirmenize yardımcı olacaktır.

    • Acemi Sürücüler İçin Pratik: Direksiyon hakimiyeti, zaman ve pratik gerektiren bir beceridir. Yeterince pratik yaparak kas hafızası geliştirecek ve aracınızı daha sezgisel olarak kontrol edebileceksiniz. Deneyimli bir sürücü veya sürüş hocası eşliğinde bolca uygulama yapmaya çalışın.

    • Düz Yolda Direksiyon Hakimiyeti: Düz bir yolda sürüş yaparak direksiyon hakimiyetinizi geliştirin. İki elinizi direksiyona saat 9 ve 3 pozisyonunda yerleştirin ve aracı şeritte ortalayın. Küçük düzeltmeler yaparak direksiyonu düz tutmaya odaklanın.

    • Dönüşlerde Direksiyon Hakimiyeti: Dönüş yaparken direksiyonu doğru açıda çevirin. Dönüşün içine doğru bakın ve dönüşü tamamladıktan sonra direksiyonu kademeli olarak düzleştirin. Direksiyonu çok hızlı veya çok sert çevirmeyin.

    • Gaz ve Fren Pedallarını Dengeleyin: Gaz ve fren pedallarını dengelemek, direksiyon hakimiyetini sağlamak için çok önemlidir. Virajlarda hızınızı ayarlamak için gazı ve freni aynı anda kullanın.

    • Görüş Alanını Net Tutun: Net bir görüş alanı, direksiyon hakimiyetini iyileştirir. Ön camınızı ve aynalarınızı temiz tutun ve sürüş sırasında dikkatinizi dağıtabilecek şeylerden kaçının.

    Direksiyon hakimiyetini geliştirmek zaman ve çaba gerektirir, ancak bu ipuçlarını takip ederek becerilerinizi geliştirebilir ve yolda daha kendinden emin bir sürücü olabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Zamanla alışırsın acele etme , dikkat et..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mgug028

    Zamanla alışırsın acele etme , dikkat et..
    Şimdi biri gelip ortadan gitmeye çalış yazacak.
  • sizlerde yaşadınız mı bunları,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memocan2468

    Şimdi biri gelip ortadan gitmeye çalış yazacak.

    Alıntıları Göster
    Direksiyon seti ile bilgisayar oyunu oynayabilirsin. Bence işe yarar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SıR'

    sizlerde yaşadınız mı bunları,

    Tabiki... Zamanla alışıcaksın.. Herşey birden olsaydı tecrübe denen şey olmazdı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SıR'

    sizlerde yaşadınız mı bunları,

    Kimse anasınınkarnında öğrenmez araç kullanmayı.
    Zamanla dikiz aynan olsun kör noktan olsun direksiyon hakimiyetin olsun hepsi gelişir.
    Öncelikle direksiyonu üstten tutmalısın,yani 10u 10 geçe şeklinde.
    Millete 9u çeyrek geçe öğretiyor şaklabanlar.
    Ben de sürücü kursunda öyle öğrenmiştim,50 senelik şöför dedemden tokadı yiyince öğrendim nasıl tutulacağını:)
    koluma bir çaktı bir daha da öyle tutmadım direksiyonu:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: SıR'

    sizlerde yaşadınız mı bunları,

    Kimse anasınınkarnında öğrenmez araç kullanmayı.
    Zamanla dikiz aynan olsun kör noktan olsun direksiyon hakimiyetin olsun hepsi gelişir.
    Öncelikle direksiyonu üstten tutmalısın,yani 10u 10 geçe şeklinde.
    Millete 9u çeyrek geçe öğretiyor şaklabanlar.
    Ben de sürücü kursunda öyle öğrenmiştim,50 senelik şöför dedemden tokadı yiyince öğrendim nasıl tutulacağını:)
    koluma bir çaktı bir daha da öyle tutmadım direksiyonu:)

    Maalesef dedeniz in yanlışı var.Ani bir durum olsa 10u 10 geçe pozisyonunda adam gibi kontra bile veremezsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sipiralli

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: SıR'

    sizlerde yaşadınız mı bunları,

    Kimse anasınınkarnında öğrenmez araç kullanmayı.
    Zamanla dikiz aynan olsun kör noktan olsun direksiyon hakimiyetin olsun hepsi gelişir.
    Öncelikle direksiyonu üstten tutmalısın,yani 10u 10 geçe şeklinde.
    Millete 9u çeyrek geçe öğretiyor şaklabanlar.
    Ben de sürücü kursunda öyle öğrenmiştim,50 senelik şöför dedemden tokadı yiyince öğrendim nasıl tutulacağını:)
    koluma bir çaktı bir daha da öyle tutmadım direksiyonu:)

    Maalesef dedeniz in yanlışı var.Ani bir durum olsa 10u 10 geçe pozisyonunda adam gibi kontra bile veremezsin.

    Alıntıları Göster
    10'u 10 geçe pozisyonu far ve silecek kollarına en uygun pozisyon olduğu için öyle gösteriliyor. Yoksa kontra anında kimse aman dur 10'u 10 geçe pozisyonunda tutayım diye uğraşmaz

    Sorununuz zamanla çözülür. Sadece alışana kadar olabildiğince şeritten çıkmamaya çalışın ve ekstra dikkatli kullanın. Bir süre sonra ne yapıtğınızı anlayamayacaksınız bile.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sipiralli


    test edildi onaylandı,önüme köpek çıktı,kontra da verildi:)
    Asıl tabak gibi direksiyon tutarken kontra veremezsin.
    Araba seni kontrol ediyor sen arabayı değil.
  • Dalıp gitme araç kullanırken, içinden sürekli nerede olduğunu, nereye gittiğini, ne kadar yakıt olduğunu, kaç kilometre kaldığını, kaç dakikada varabileceğini vb şeyleri düşünüp trafiğin akışına göre şoförlerle içinden konuşur gibi yap. Yol konsantreni arttırırsın, dikkatin dağılmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: SıR'

    sizlerde yaşadınız mı bunları,

    Kimse anasınınkarnında öğrenmez araç kullanmayı.
    Zamanla dikiz aynan olsun kör noktan olsun direksiyon hakimiyetin olsun hepsi gelişir.
    Öncelikle direksiyonu üstten tutmalısın,yani 10u 10 geçe şeklinde.
    Millete 9u çeyrek geçe öğretiyor şaklabanlar.
    Ben de sürücü kursunda öyle öğrenmiştim,50 senelik şöför dedemden tokadı yiyince öğrendim nasıl tutulacağını:)
    koluma bir çaktı bir daha da öyle tutmadım direksiyonu:)

    Dedenizin söylediği ile yılların verdiği araştırma, gözlemler v.s. sonucu oluşturulan kitapları, eğitimleri şaklabana çevirdiniz. Helal.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    10'u 10 geçe pozisyonu far ve silecek kollarına en uygun pozisyon olduğu için öyle gösteriliyor. Yoksa kontra anında kimse aman dur 10'u 10 geçe pozisyonunda tutayım diye uğraşmaz

    Sorununuz zamanla çözülür. Sadece alışana kadar olabildiğince şeritten çıkmamaya çalışın ve ekstra dikkatli kullanın. Bir süre sonra ne yapıtğınızı anlayamayacaksınız bile.

    Alıntıları Göster
    İlk zamanlar olur öyle. Düzelteyim derken fazla düzeltirsin bu yol boyunca devam eder.

    1. Yakına bakıyorsunuz. Uzağa bakın. Çukurlara içine girinceye kadar bakmaya gerek yok:) Kaçılacak şeyleri daha uzaktayken yakalamaya çalışın yönü erkenden verin. (Sarkacın genliği azalırsa hata da azalır.)
    2. Düz yolda olabildiğince az müdahale etmeye çalışın. Müdahale başka bir müdahaleyi getirir.
    3. Otoyol virajlarında da tek mekezli bir yay çizmeye çalışın, çokgenler değil.
    4. Direksiyonu okuyun. Hep direksiyondan tekerleğe düşünmeyin. Direksiyonu bırakacak olsanız ne yapmak ister fikriniz olsun. Bu zamanla aracın atalet davranışı hakkında fikir verir. Virajda direksiyona eğimle irtibatlı şekilde karar verme böyle gelişebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    İlk zamanlar olur öyle. Düzelteyim derken fazla düzeltirsin bu yol boyunca devam eder.

    1. Yakına bakıyorsunuz. Uzağa bakın. Çukurlara içine girinceye kadar bakmaya gerek yok:) Kaçılacak şeyleri daha uzaktayken yakalamaya çalışın yönü erkenden verin. (Sarkacın genliği azalırsa hata da azalır.)
    2. Düz yolda olabildiğince az müdahale etmeye çalışın. Müdahale başka bir müdahaleyi getirir.
    3. Otoyol virajlarında da tek mekezli bir yay çizmeye çalışın, çokgenler değil.
    4. Direksiyonu okuyun. Hep direksiyondan tekerleğe düşünmeyin. Direksiyonu bırakacak olsanız ne yapmak ister fikriniz olsun. Bu zamanla aracın atalet davranışı hakkında fikir verir. Virajda direksiyona eğimle irtibatlı şekilde karar verme böyle gelişebilir.

    Alıntıları Göster
    Eskiden insanlar torosda şahinde broadwayde öğrenmiş araba sürmeyi o gemi dümeni gibi iki elle asılınca zar zor dönen direksiyonlarda.

    Şimdi hidrolik direksiyonuda geçtim çoğu arabada servo direksiyon var.

    Öğrenirsin zamanla her şey uğraşa uğraşa.




  • Arasira aynalarla,arkadan seridi kes,ben hep ole yapardim.10 saniyede bir goz ucunla bak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: phantom_coal

    Arasira aynalarla,arkadan seridi kes,ben hep ole yapardim.10 saniyede bir goz ucunla bak.
    sıkma direksiyonu her şey hal olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: phantom_coal

    Arasira aynalarla,arkadan seridi kes,ben hep ole yapardim.10 saniyede bir goz ucunla bak.
    acemilikten dolayı aracı şeritte tutamıyor olabilirsiniz ki gayet doğaldır. zamanla alışırsınız. yalnız aracın rot ayarlarındada problem olabılır. ozellıkle kaster ayarı bozulduğunda aracı serıtte tutmak mumkun olmuyor. başıma geldi ordan biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 'Sefa

    Eskiden insanlar torosda şahinde broadwayde öğrenmiş araba sürmeyi o gemi dümeni gibi iki elle asılınca zar zor dönen direksiyonlarda.

    Şimdi hidrolik direksiyonuda geçtim çoğu arabada servo direksiyon var.

    Öğrenirsin zamanla her şey uğraşa uğraşa.

    Dediğinizde haklısınız ancak o araçlar yürürken hidrolikten farksız. Asıl olay park ederken oluyor

    Mekanik direskiyonlar yolda neyin üstünden geçtiyseniz aynen yansıtır ve bunu direksiyonda hissedersiniz. Mesela bozuk yolda araç patinaja düşerse direksiyonu zaptetmek baya zor oluyor çünkü kendi hareket etmek istiyor. Aynı şekilde bu tür araçlarda bir kere kontrolü kaybettiğinizde kurtarmanız çok çok zor. Yolda giderken en ufak bir boşluğa gelmez. Siz daha farkına bile varamadan direksiyon baştan sona dönebilir.

    Tabi böyle bir araçla gitmek çok daha fazla dikkat istediğinden eski nesil araç sürücüleri bu tür konularda iyidir diyebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    İlk zamanlar olur öyle. Düzelteyim derken fazla düzeltirsin bu yol boyunca devam eder.

    1. Yakına bakıyorsunuz. Uzağa bakın. Çukurlara içine girinceye kadar bakmaya gerek yok:) Kaçılacak şeyleri daha uzaktayken yakalamaya çalışın yönü erkenden verin. (Sarkacın genliği azalırsa hata da azalır.)
    2. Düz yolda olabildiğince az müdahale etmeye çalışın. Müdahale başka bir müdahaleyi getirir.
    3. Otoyol virajlarında da tek mekezli bir yay çizmeye çalışın, çokgenler değil.
    4. Direksiyonu okuyun. Hep direksiyondan tekerleğe düşünmeyin. Direksiyonu bırakacak olsanız ne yapmak ister fikriniz olsun. Bu zamanla aracın atalet davranışı hakkında fikir verir. Virajda direksiyona eğimle irtibatlı şekilde karar verme böyle gelişebilir.



    Mükemmel bir cevap.

    Sürüş dinamiğinizi en çok etkileyen faktörlerden birisi yolda kendinize seçtiğiniz hedef noktasıdır. Ne kaputun önüne ne de 90 derecelik açıyla karşıya bakmalısınız. Bunun için araçta doğru oturmak da önemlidir.
    İkincisi de dikkatiniz. Ayrıca şerit kaçırmanızın sebebi yorgun bir zihin ve uyku da olabilir. Şürüş karakterinize bir bakın bakalım, mesela ben çok uykulu ve yorgunsam hafiften sola meğilli gitmeye başlıyorum. -Bu benim işimden kaynaklanan başka bir alışkanlığımla örtüşüyor, bir sebebi de o aslında-
    Böyle olunca camı açın hava alın, dinlenin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    quote:

    Orijinalden alıntı: 'Sefa

    Eskiden insanlar torosda şahinde broadwayde öğrenmiş araba sürmeyi o gemi dümeni gibi iki elle asılınca zar zor dönen direksiyonlarda.

    Şimdi hidrolik direksiyonuda geçtim çoğu arabada servo direksiyon var.

    Öğrenirsin zamanla her şey uğraşa uğraşa.

    Dediğinizde haklısınız ancak o araçlar yürürken hidrolikten farksız. Asıl olay park ederken oluyor

    Mekanik direskiyonlar yolda neyin üstünden geçtiyseniz aynen yansıtır ve bunu direksiyonda hissedersiniz. Mesela bozuk yolda araç patinaja düşerse direksiyonu zaptetmek baya zor oluyor çünkü kendi hareket etmek istiyor. Aynı şekilde bu tür araçlarda bir kere kontrolü kaybettiğinizde kurtarmanız çok çok zor. Yolda giderken en ufak bir boşluğa gelmez. Siz daha farkına bile varamadan direksiyon baştan sona dönebilir.

    Tabi böyle bir araçla gitmek çok daha fazla dikkat istediğinden eski nesil araç sürücüleri bu tür konularda iyidir diyebiliriz.

    Eskiden direksiyon sınavıda zormuş.Eniştem çok iyi şöfördür.Sol aynaya bakmadım diye kaldım sınavdan demişti.Eski sürücülerinde çoğu iyi şöför oluyor genelde.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.