Şimdi Ara

Şeridi kaçırıyorum, direksiyon hakimiyetim kötü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
66
Cevap
0
Favori
30.525
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sefa KC

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    quote:

    Orijinalden alıntı: 'Sefa

    Eskiden insanlar torosda şahinde broadwayde öğrenmiş araba sürmeyi o gemi dümeni gibi iki elle asılınca zar zor dönen direksiyonlarda.

    Şimdi hidrolik direksiyonuda geçtim çoğu arabada servo direksiyon var.

    Öğrenirsin zamanla her şey uğraşa uğraşa.

    Dediğinizde haklısınız ancak o araçlar yürürken hidrolikten farksız. Asıl olay park ederken oluyor

    Mekanik direskiyonlar yolda neyin üstünden geçtiyseniz aynen yansıtır ve bunu direksiyonda hissedersiniz. Mesela bozuk yolda araç patinaja düşerse direksiyonu zaptetmek baya zor oluyor çünkü kendi hareket etmek istiyor. Aynı şekilde bu tür araçlarda bir kere kontrolü kaybettiğinizde kurtarmanız çok çok zor. Yolda giderken en ufak bir boşluğa gelmez. Siz daha farkına bile varamadan direksiyon baştan sona dönebilir.

    Tabi böyle bir araçla gitmek çok daha fazla dikkat istediğinden eski nesil araç sürücüleri bu tür konularda iyidir diyebiliriz.

    Eskiden direksiyon sınavıda zormuş.Eniştem çok iyi şöfördür.Sol aynaya bakmadım diye kaldım sınavdan demişti.Eski sürücülerinde çoğu iyi şöför oluyor genelde.

    Alıntıları Göster
    dede bile kapmış olayı... demek bu işler dedeyle oluyor.

    bilimadamlarının yaptığı araştırmalar boşa çıktı desene.

    bu ülkede bilim bu yüzden yerlerde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aviator007

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    İlk zamanlar olur öyle. Düzelteyim derken fazla düzeltirsin bu yol boyunca devam eder.

    1. Yakına bakıyorsunuz. Uzağa bakın. Çukurlara içine girinceye kadar bakmaya gerek yok:) Kaçılacak şeyleri daha uzaktayken yakalamaya çalışın yönü erkenden verin. (Sarkacın genliği azalırsa hata da azalır.)
    2. Düz yolda olabildiğince az müdahale etmeye çalışın. Müdahale başka bir müdahaleyi getirir.
    3. Otoyol virajlarında da tek mekezli bir yay çizmeye çalışın, çokgenler değil.
    4. Direksiyonu okuyun. Hep direksiyondan tekerleğe düşünmeyin. Direksiyonu bırakacak olsanız ne yapmak ister fikriniz olsun. Bu zamanla aracın atalet davranışı hakkında fikir verir. Virajda direksiyona eğimle irtibatlı şekilde karar verme böyle gelişebilir.



    Mükemmel bir cevap.

    Sürüş dinamiğinizi en çok etkileyen faktörlerden birisi yolda kendinize seçtiğiniz hedef noktasıdır. Ne kaputun önüne ne de 90 derecelik açıyla karşıya bakmalısınız. Bunun için araçta doğru oturmak da önemlidir.
    İkincisi de dikkatiniz. Ayrıca şerit kaçırmanızın sebebi yorgun bir zihin ve uyku da olabilir. Şürüş karakterinize bir bakın bakalım, mesela ben çok uykulu ve yorgunsam hafiften sola meğilli gitmeye başlıyorum. -Bu benim işimden kaynaklanan başka bir alışkanlığımla örtüşüyor, bir sebebi de o aslında-
    Böyle olunca camı açın hava alın, dinlenin.

    Alıntıları Göster
    aynı sorun annemdede var.

    1)düz gidemiyor

    2)frene geç basıyor


    yaklaşık 20kere çıktık trafiğe, ikisinide öğretemedim. küçük bir caddeye girdik mesala yol hafif eğimli olsun, eğimi alamıyor bi aracın aynayı indirdi enson. bomboş yolda düz gidemiyor oda sorun. Mesala önümüzde kavis var hızı 70km, kavise 5m varken frene basmıyorda, 1metre varken frene köklüyor. Durumu anlatıyorum, frene bas demezsen basmıyor erkenden. Hiç kızmadım bişide demedim ama neden böyle kullanıyor bilmiyorum. 17-18yıl önce 1yıl araba kullanmış, suan unuttugundan tekrar gösteriyorum ama korkudan ölücem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kolek21

    aynı sorun annemdede var.

    1)düz gidemiyor

    2)frene geç basıyor


    yaklaşık 20kere çıktık trafiğe, ikisinide öğretemedim. küçük bir caddeye girdik mesala yol hafif eğimli olsun, eğimi alamıyor bi aracın aynayı indirdi enson. bomboş yolda düz gidemiyor oda sorun. Mesala önümüzde kavis var hızı 70km, kavise 5m varken frene basmıyorda, 1metre varken frene köklüyor. Durumu anlatıyorum, frene bas demezsen basmıyor erkenden. Hiç kızmadım bişide demedim ama neden böyle kullanıyor bilmiyorum. 17-18yıl önce 1yıl araba kullanmış, suan unuttugundan tekrar gösteriyorum ama korkudan ölücem

    Alıntıları Göster
    birkaç bin kmden sonra düzelmeye başlar alışırsın sende takma kafanı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: SıR'

    sizlerde yaşadınız mı bunları,

    Kimse anasınınkarnında öğrenmez araç kullanmayı.
    Zamanla dikiz aynan olsun kör noktan olsun direksiyon hakimiyetin olsun hepsi gelişir.
    Öncelikle direksiyonu üstten tutmalısın,yani 10u 10 geçe şeklinde.
    Millete 9u çeyrek geçe öğretiyor şaklabanlar.
    Ben de sürücü kursunda öyle öğrenmiştim,50 senelik şöför dedemden tokadı yiyince öğrendim nasıl tutulacağını:)
    koluma bir çaktı bir daha da öyle tutmadım direksiyonu:)

    Bende 9.15 şekline öğrenmiştim kursta kitaplar vs her şey onu yazıyor fakat aracımız Fiat Bravoda ellerimizi direksiyon üzerindeki uygun yerlere koyduğumuz zaman 10u 10 geçe pozisyonu oluyor kapışıyoruz bazen peder beyle..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blacksilicon -- 22 Ağustos 2012; 22:33:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blacksilicon

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: SıR'

    sizlerde yaşadınız mı bunları,

    Kimse anasınınkarnında öğrenmez araç kullanmayı.
    Zamanla dikiz aynan olsun kör noktan olsun direksiyon hakimiyetin olsun hepsi gelişir.
    Öncelikle direksiyonu üstten tutmalısın,yani 10u 10 geçe şeklinde.
    Millete 9u çeyrek geçe öğretiyor şaklabanlar.
    Ben de sürücü kursunda öyle öğrenmiştim,50 senelik şöför dedemden tokadı yiyince öğrendim nasıl tutulacağını:)
    koluma bir çaktı bir daha da öyle tutmadım direksiyonu:)

    Bende 9.15 şekline öğrenmiştim kursta kitaplar vs her şey onu yazıyor fakat aracımız Fiat Bravoda ellerimizi direksiyon üzerindeki uygun yerlere koyduğumuz zaman 10u 10 geçe pozisyonu oluyor kapışıyoruz bazen peder beyle..



    Alıntıları Göster
    Ford focus al şeritten ayrılma ikazı var sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkebay

    Ford focus al şeritten ayrılma ikazı var sanırım.

    şerit işareti yok pekçok yerde,

    yorumlar için çok teşekkürler, daha birkaç kere çıktım trafiğe, genel kanağat zaman ile öğreneceğim yolunda.

    forumun başını bir süre daha ağırtacağım sanırım. ışıksız kavşaklarda ve anayola girişlerdede tereddüt ediyorum, yeni baslık açacağım halledemezsem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendini gelistirinceye kadar acele etme ozellikle virajlarda hizli gitme zamanla oturur hersey...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BRV35

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: SıR'

    sizlerde yaşadınız mı bunları,

    Kimse anasınınkarnında öğrenmez araç kullanmayı.
    Zamanla dikiz aynan olsun kör noktan olsun direksiyon hakimiyetin olsun hepsi gelişir.
    Öncelikle direksiyonu üstten tutmalısın,yani 10u 10 geçe şeklinde.
    Millete 9u çeyrek geçe öğretiyor şaklabanlar.
    Ben de sürücü kursunda öyle öğrenmiştim,50 senelik şöför dedemden tokadı yiyince öğrendim nasıl tutulacağını:)
    koluma bir çaktı bir daha da öyle tutmadım direksiyonu:)

    Bende 9.15 şekline öğrenmiştim kursta kitaplar vs her şey onu yazıyor fakat aracımız Fiat Bravoda ellerimizi direksiyon üzerindeki uygun yerlere koyduğumuz zaman 10u 10 geçe pozisyonu oluyor kapışıyoruz bazen peder beyle..



    O çukurlara baş parmakları yerleştirip, yokuş yukarı virajda abanmayı hissettim bi an.
    Cool




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    quote:

    Orijinalden alıntı: BRV35

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: SıR'

    sizlerde yaşadınız mı bunları,

    Kimse anasınınkarnında öğrenmez araç kullanmayı.
    Zamanla dikiz aynan olsun kör noktan olsun direksiyon hakimiyetin olsun hepsi gelişir.
    Öncelikle direksiyonu üstten tutmalısın,yani 10u 10 geçe şeklinde.
    Millete 9u çeyrek geçe öğretiyor şaklabanlar.
    Ben de sürücü kursunda öyle öğrenmiştim,50 senelik şöför dedemden tokadı yiyince öğrendim nasıl tutulacağını:)
    koluma bir çaktı bir daha da öyle tutmadım direksiyonu:)

    Bende 9.15 şekline öğrenmiştim kursta kitaplar vs her şey onu yazıyor fakat aracımız Fiat Bravoda ellerimizi direksiyon üzerindeki uygun yerlere koyduğumuz zaman 10u 10 geçe pozisyonu oluyor kapışıyoruz bazen peder beyle..



    O çukurlara baş parmakları yerleştirip, yokuş yukarı virajda abanmayı hissettim bi an.
    Cool


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkebay

    Ford focus al şeritten ayrılma ikazı var sanırım.

    oldu olcak o sürsün arabayı ''her reklam çıktığında söverek bu cümleyi kuruyorum''
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BulutKedisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilkebay

    Ford focus al şeritten ayrılma ikazı var sanırım.

    oldu olcak o sürsün arabayı ''her reklam çıktığında söverek bu cümleyi kuruyorum''

    Alıntıları Göster
    Kullana kullana ustalaştıkca düzelecektir ancak genelde dikkat dağılmasından dolayı veya başka birşeye gözün takılmasından dolayı olur aynalara veya başka birşeye fazla bakmamaya çalış dikkatinide dağıtma dikkatini yola ver zamanla alışırsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aviator007
    Şürüş karakterinize bir bakın bakalım, mesela ben çok uykulu ve yorgunsam hafiften sola meğilli gitmeye başlıyorum. -Bu benim işimden kaynaklanan başka bir alışkanlığımla örtüşüyor, bir sebebi de o aslında-


    selam aviator007,

    Uçakla ilgli herhalde. Detaylı bir sebebi varsa gerçekten merak ettim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: aviator007
    Şürüş karakterinize bir bakın bakalım, mesela ben çok uykulu ve yorgunsam hafiften sola meğilli gitmeye başlıyorum. -Bu benim işimden kaynaklanan başka bir alışkanlığımla örtüşüyor, bir sebebi de o aslında-


    selam aviator007,

    Uçakla ilgli herhalde. Detaylı bir sebebi varsa gerçekten merak ettim...

    Alıntıları Göster
    Yolda düz yürüyebiliyor musun kardeş?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: aviator007
    Şürüş karakterinize bir bakın bakalım, mesela ben çok uykulu ve yorgunsam hafiften sola meğilli gitmeye başlıyorum. -Bu benim işimden kaynaklanan başka bir alışkanlığımla örtüşüyor, bir sebebi de o aslında-


    selam aviator007,

    Uçakla ilgli herhalde. Detaylı bir sebebi varsa gerçekten merak ettim...

    Alıntıları Göster
    Aracın ucuna bakmayın.Görebildiğiniz uzaklığa bakın.Zaten gözünüz ayarlar herşeyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12


    quote:

    Orijinalden alıntı: aviator007
    Şürüş karakterinize bir bakın bakalım, mesela ben çok uykulu ve yorgunsam hafiften sola meğilli gitmeye başlıyorum. -Bu benim işimden kaynaklanan başka bir alışkanlığımla örtüşüyor, bir sebebi de o aslında-


    selam aviator007,

    Uçakla ilgli herhalde. Detaylı bir sebebi varsa gerçekten merak ettim...

    Ben bunu size mesajla yazayım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Kullana kullana ustalaştıkca düzelecektir ancak genelde dikkat dağılmasından dolayı veya başka birşeye gözün takılmasından dolayı olur aynalara veya başka birşeye fazla bakmamaya çalış dikkatinide dağıtma dikkatini yola ver zamanla alışırsın.

    Alıntıları Göster
    nerde yaşıyosun önce bunu bilmek lazım. eğer küçük bir yerde yaşıyosan küçük il veya ilçe gibi. tek elle tepeden tutup kullan. iki elle tutunca rahat edersin. sıkı sıkı yapişma direksiyona koltuk ayarı önemli. sonra arabanın rot balans vs. sorunu yoksa direksiyonu bırak araç nasıl hareket etmeye çalışıyo. yani gaza basınca veya frene basınca, yolun durumuna göre nereye gitmeye çalışıyo. düşük hızda boş yolda dene. yani aracı anlamaya çalış önce öğren sonra bilinç altı. şuda var ne kadar zor yoldan öğrenirsen o kadar iyi. toros brodwayda araba kullanmayı öğrenen sonra düzgün arabaya geçen biri daha güzel araç kullanır. düz vites kullanıp sonra otomatik kullanan birinin direksiyon hakimiyeti daha fazla olur. belli deneyim kazandıktan sonra zaten herkes aynı olur. bide allah vergisi bir yetenek vardır bazılarında onlar ayrı. normal bi insan ömrü boyunca 7/24 araba kullansa da bi shumi, senna, hakinen olamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Yolda düz yürüyebiliyor musun kardeş?

    Yolda yürüyebilen(düz veya değil) herkes, araba kullanabiliyor mu?(şeridi ortalayarak veya değil)
  • @derin mavi nickli kişi hariç

    herkese teşekkürler,

    anladıklarım;

    direksiyon tutuşu 9.15 olacak
    aracın önüne değil ufka bakacağm
    aynalardan göz ucuyla sık sık kontrol yapacağım
    rot balans ayarı gerekebilir
    tabikide dikkatim hep yolda olacak,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SıR'

    şerit işareti yok pekçok yerde,

    yorumlar için çok teşekkürler, daha birkaç kere çıktım trafiğe, genel kanağat zaman ile öğreneceğim yolunda.

    forumun başını bir süre daha ağırtacağım sanırım. ışıksız kavşaklarda ve anayola girişlerdede tereddüt ediyorum, yeni baslık açacağım halledemezsem
    sakın o tereddüt kötü birşey sanmayın, özellikle Türkiye'm standartlarında o tereddütü her zaman ama her zaman için yaşayın ve çok kere düşünüp çok kere kontrol edin önünüzü arkanızı sağınızı solunuzu...

    çünkü özellikle bizim trafiğimizde,

    1)ışıksız kavşaklarda kimse geçiş üstünlüğüne dikkat etmez

    2) anayola girişlerde de hem katılım şeridinin bir standardı yoktur, kimi zaman hatta çoğu zaman da; katılım şeridi bile yoktur.

    ayrıca yine ne arkadan gelen ne önden giden başkasını, sizi düşünmez; başka bir deyişle empati yapan şöför sizin çevrenizde o an ya hiç olmayacak ya da tek tük olacak. bu sebeple o yaşadığınız tereddüt yeri gelecek belki sizin hayatınızı bile kurtaracaktır. her zaman tetikte olmak iyidir, özellikle bizim koca köyde daha da iyidir.

    bunların dışında, anayola katılırken ayrıca hata yaptığınızı düşünüyorsanız bence işe önce ayna ayarlarınızı kontrol ederek başlayın. acemilikte en sık yapılan hatalardan birisi aynaların doğru ayarlanmamasıdır ve hatta bu senelerce de yanlış devam eder bir kere yanlış alışılmışsa. yan aynaları ayarlarken minimum kör nokta olacak şekilde ayar yapılmalı ve ayrıca her yön değişiminde de kör nokta yine ayrıca kontrol edilmeli.


    tabi bunların hepsi zamanla gelişecek, herşey teoriyle olmuyor, ancak pratikle oturuyor. zamanla yola katılırken öncesinde yolu daha iyi taramayı/kontrol etmeyi, seyir halinde hangi hızda hangi uzaklığa odaklanacağınızı, şerit düzenini, doğru zamanlama yeteneğini, aynaları doğru kullanma alışkanlığını, diğer objelerin doğru mesafe ve hız tayinini vb. hepsini öğreneceksiniz.

    önemli olan başlangıçta yanlış alışkanlıklar kazanmamak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SaikaZede

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Yolda düz yürüyebiliyor musun kardeş?

    Yolda yürüyebilen(düz veya değil) herkes, araba kullanabiliyor mu?(şeridi ortalayarak veya değil)

    hocam cevap vermeye değmez buna, cevabı anlayamayacaktır zira düşünebilseydi böyle bir cevap yazmazdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.