Şimdi Ara

aracın hem benzin de hem lpg de teklemesi (subap ayarı içerir)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
23.869
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracın honda jazz 2007 model

    Lpg Takılali 2 yıl oldu. 24 bin civarı km yapıldı

    4 gündür teklemesi vardı hem lpg de hem benzinde .

    Enson bugün hem araç hareket halinde iyice pisti ve sonra durdu. Arıza lambasıni da yaktı.

    Nette biraz araştırma ile subap ayarı yapılması. Ateşleme sistemlerinin kontrol edilmesi.gerekirse bobinler degisilmesi gerektiği bilgisine ulaştım.

    Şimdi özel bir servis telefonda subap ayarı için 200 tl dedi. Bobinler değiştir se fiyat artar dedi. Yarın yetkili servisi de arayacağım onlar ne çıkaracak bana.

    Tecrübeli arkadaşlar yapmam gerekenleri ve maliyetleri benimle paylaşır sa sevinirim.

    Aynı sorunu yaşayan Arkadaslara da referans olur.

    Tesekurler simdiden

    edit: arıza giderilince nedeni eklenecek.

    edit: arıza için önce sübap ayarı yapıldı.. 1000 km sonra tekleme aynı şekilde artarak devam etti.. hatta araç 100 km hızı geçene kadar canı çıkacak gibi oluyordu.. yani hızlanmıyordu..
    arka 4 bobin değişimi yaptı usta sorun şuan için çözüldü.. 3000 km civarı oldu bobin değişimi.. genelde de uzun yol yaptık.. aracın aşırı ısındığını düşünürsek uzun süre hata vermiyeceğini
    ümit ediyorum.. 4 bobin 370 tl (Tayland) +50 tl işçilik ..maliyet 420 tl.. sizin maliyetler daha düşük olabilir.. bizim usta biraz paracıl



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi paradoks01 -- 1 Eylül 2015; 0:01:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Aracın ateşleme sistemini komple bi kontrol ettir usta. Buji ve kabloları. Enjektörler. Hem benzin hem gazda yapıyorsa bence bunlarda sorun var. Gazla alakası yok. Farklı olsaydı benzinde sorun olmazdı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Aracın ateşleme sistemini komple bi kontrol ettir usta. Buji ve kabloları. Enjektörler. Hem benzin hem gazda yapıyorsa bence bunlarda sorun var. Gazla alakası yok. Farklı olsaydı benzinde sorun olmazdı

    Subap ayarı na gerek yokmu diyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paradoks01


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Aracın ateşleme sistemini komple bi kontrol ettir usta. Buji ve kabloları. Enjektörler. Hem benzin hem gazda yapıyorsa bence bunlarda sorun var. Gazla alakası yok. Farklı olsaydı benzinde sorun olmazdı

    Subap ayarı na gerek yokmu diyorsunuz.

    Subap ayarına görüldüğü kadarıyla gerek yok. Şıkır şıkır sesleri geliyormu motordan? Çekişten düşme varmı? Fazla yakıp gitmeme falan varmı? Eğer bunlarda varsa subap ayarına baktırılabilir. Ancak bu tip sorunlar olmasa bile subap ayarına baktırmak gerekli. Yani arabanın ve senin faydana

    Subap ayarının bozuk olduğu:

    Arabanızın subap ayarının bozuk olduğunumu düşünüyorsunuz bunu nasılmı anlarım diyorsunuz bu çok basit aracınızı sabah ilk çalıştırmada ve tamamen sessiz ortamda motordan gelen sesi dinleyin benzinli veya gazla çalışan arabalar için genelde soğuk havalarda arabada çok fazla dizel araçlar gibi gaz verdikçe artan şakırtı şeklinde bir ses çıkarmaktadır.Motor ısınana kadar bu sesi duymaya devam edersiniz genelde subap ayarı kolay bozulacak birşey değildir ancak subap ayarı bozuksa ilk çalıştırmalarda genelde sarsıntılı veya geç çalışma gerçekleşir ve yakıt tüketimi artacaktır.Eğer sebepsiz yere yakıt sarfiyatı artmışsa aracınızın subap ayarı bozulmuş olabilir peki subap ayarının bozukluğu motor üzerinde nasıl bir etki yaratır?Subap ayarınız bozuksa motorda hava ve yakıt oranı değişeceği için aracınızdan aynı torku alabilmek için daha fazla gaza basmanız gerekecektir buda yakıt sarfiyatını artıracaktır,avans ayarı bozulduğu için aracınızın harareti artacaktır sürekli yüksek sıcaklıklarda çalışan araç hem çekişten düşer hemde aşınmalar maksimuma çıkar peki her araçta subap ayarı varmıdır?Teknoloji nekadar gelişirse gelişsin subapları kendi ayarlayan sistemler dahi üretilmiş olsun fark etmez belirli bir süre sonra kendi kendine ayar yapan mekanizmanın dahi aşınma limitlerinin sonuna geldiği gözlemlenmiştir bu yüzden bu bir zamanlama sorunu ve hassas bir ayardır ve işin ehli kişiler tarafından yapılmalıdır.

    Subap ayarı nedir nasıl yapılır:Subaplar emme ve eksoz olmak üzere ikiye ayrılır.Silindir haznesine alınacak 1/14 oranında hava ve yakıt karışımını emme subapları tarafından alınır emme subaplarının çalıştığı aralığı ait olduğu silindirin eksoz zamanında yani emme subabının tam kapalı olduğu durumda üretici firmanın referans aldığı aralıkta ve takım avadanlıkla gerçekleştirmek gerekir,Çünkü sıkı yapılan bir subap ayarı komple subap takımınızı bozacak veya motorun çalışmasını bozacaktır ve netice olarak subaplar hasarlanacaktır.Subap ayarı yapılmadan önce motor tamamen soğuması gerekmektedir




  • hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.. benden usta bu ayar için 200 tl para istedi. bu miktar normal mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paradoks01

    hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.. benden usta bu ayar için 200 tl para istedi. bu miktar normal mi?

    Motor üst kapağı motor soğukken açılıp ona göre ayarlanıyor. Ortalama 100 lira civarı yapılıyor. Ancak fiyat sabit değil. Kimisi 50ye yapar kimisi 100. Kimiside dediğin gibi 200e yapar ustam. Sen araştır bunu. İşi bilen biri yapsın. Dediğim gibi teklemeyle subap ayarının alakası yok bildiğim kadarıyla. Kimse önemsemiyor ama yinede baktırmak lazım sorun olmasa bile. Rica ederim
  • alıntı: Honda marka araçlarda 2007 ve sonrası üretimler için sıralı sistemde mekanik bir sorun yaşayan honda kullanıcılarının dikkatine honda arabalarında gaz sistemi subap ayarını bozuyor bunun sebebi ise subapların oturduğu yüzeylerde aliminyum alaşım malzeme kullanılması ve bu malzeme gaz sistemi kullanılan honda araçlarda direk olarak subap ayarını bozarak aracın tekleyerek veya motor soğukket sarsıntılı çalışmasına gaz ayarı yapılsa dahi çok yakarak ve çekişten düşmesine sebep olmaktadır.Aracınızda herhangi anormal bir çalışma tesbit ederseniz ve gaz sistemini taktıralı bir yıl olmuşsa veya daha kısa bir süre,arızayı başka yerde aramayın direk olarak bir honda servisine götürün ve subap ayarı yaptırın bu sorun tahmini olarak 2 ila 3.ayardan sonra tam olarak kesilecektir.Bu sorun verileri siz kullanıcıya ateşleme sistemi veya yakıt arızası gibi gelebilir boş yere malzeme değiştirmeyin arıza subap ayarı..

    Not:Benzinde dahi çalıştırsanız sarsıntı devam eder çünkü artık ayarı kaçmıştır.En kısa zamanda ayarlatın rahat edin.


    ** hocam yukarıdaki bilgiyi okuyunca beni direk subap ayarı yaptırma düşüncesi uyandı. yarın usta araştırması yapacam. birde yetkili servise soracağım işçilik fiyatlarını. 200 tl bana çok fazla geldi.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Lpg için en iyi subap seti
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paradoks01

    alıntı: Honda marka araçlarda 2007 ve sonrası üretimler için sıralı sistemde mekanik bir sorun yaşayan honda kullanıcılarının dikkatine honda arabalarında gaz sistemi subap ayarını bozuyor bunun sebebi ise subapların oturduğu yüzeylerde aliminyum alaşım malzeme kullanılması ve bu malzeme gaz sistemi kullanılan honda araçlarda direk olarak subap ayarını bozarak aracın tekleyerek veya motor soğukket sarsıntılı çalışmasına gaz ayarı yapılsa dahi çok yakarak ve çekişten düşmesine sebep olmaktadır.Aracınızda herhangi anormal bir çalışma tesbit ederseniz ve gaz sistemini taktıralı bir yıl olmuşsa veya daha kısa bir süre,arızayı başka yerde aramayın direk olarak bir honda servisine götürün ve subap ayarı yaptırın bu sorun tahmini olarak 2 ila 3.ayardan sonra tam olarak kesilecektir.Bu sorun verileri siz kullanıcıya ateşleme sistemi veya yakıt arızası gibi gelebilir boş yere malzeme değiştirmeyin arıza subap ayarı..

    Not:Benzinde dahi çalıştırsanız sarsıntı devam eder çünkü artık ayarı kaçmıştır.En kısa zamanda ayarlatın rahat edin.


    ** hocam yukarıdaki bilgiyi okuyunca beni direk subap ayarı yaptırma düşüncesi uyandı. yarın usta araştırması yapacam. birde yetkili servise soracağım işçilik fiyatlarını. 200 tl bana çok fazla geldi.


    Tekleme gibi sorunlar genelde ateşleme sisteminden dolayı olur. Burda jazlarda böyle oluyor demiş. Böyle tecrübe etmiş arkadaş. O zaman onada baktırmak lazım. En temizi ilk önce subap ayarı yaptır. Sonra duruma göre bakarsın olmazsa. İşi bilen için zor değil. Uzun süren bir işte değil. Başka yerden fiyat al bide istersen.

    Bak şu videoda usta anlatmış.





  • Arkadaşlar selamınaleyküm

    Aracım Honda City 2006 aylardır bu tekleme sorunuyla kafayı yemek üzereydim işlediğim adımları tek tek yazacağım.
    Sorun:
    1 düşük devirde fazla gazda tekleme,
    2 tümseklerde yavaşlayıp vites değiştirmede stop etme,
    3 durduğu yerde stop etme,
    4 gazda daha sık tekleme ve ama benzinde de tekleme,
    5 yokuşlarda boğulma,

    Çözüm denemeleri
    1 Öncelikle tüm bobinleri çıkartıp içinde neler var neler yok diye bakmaya karar verdim,
    2 araç 8 bujili olduğundan durum 2 kat daha zor oluyor, arka bobin memeleri temizdi, ön bobin memeleri kurum kaplamıştı, sorunun bunlarda olduğuna karar vermişken...
    3 8 bujiyi değiştirmemi parçacı söyledi ve 8 ini değiştirdim (araç 1 hafta mükemmel gitti)
    4 buji değiştirmemden öncekinden beter bir hale döndükten sonra 4 tane ön bobini sipariş ettiğim ve değiştirdim 4km noksansız gittikten sonra Allah ın cezası tekleme belası geri döndü.
    5 lpg enjeksiyonlarını test ettim Elhamdülillah bunlar sağlam çıktı, test etme yöntemi: bir karga burunla yan yana olan 4 hortumu sıkın eğer tekleme yapmıyorsa o hortumun çıktığı enjeksiyon bozuktur, komple enjeksiyon tablasını değiştirin 110tl civarı filtreler hediye satılıyor)
    6 bu akşam subap ayarlarını yaptıracağım.


    sonuç adımlarını buraya yazacağım

    4 bobin 380 tl
    8 buji 70 tl

    çekilen azab paha biçilemez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertugrulbirses

    Arkadaşlar selamınaleyküm

    Aracım Honda City 2006 aylardır bu tekleme sorunuyla kafayı yemek üzereydim işlediğim adımları tek tek yazacağım.
    Sorun:
    1 düşük devirde fazla gazda tekleme,
    2 tümseklerde yavaşlayıp vites değiştirmede stop etme,
    3 durduğu yerde stop etme,
    4 gazda daha sık tekleme ve ama benzinde de tekleme,
    5 yokuşlarda boğulma,

    Çözüm denemeleri
    1 Öncelikle tüm bobinleri çıkartıp içinde neler var neler yok diye bakmaya karar verdim,
    2 araç 8 bujili olduğundan durum 2 kat daha zor oluyor, arka bobin memeleri temizdi, ön bobin memeleri kurum kaplamıştı, sorunun bunlarda olduğuna karar vermişken...
    3 8 bujiyi değiştirmemi parçacı söyledi ve 8 ini değiştirdim (araç 1 hafta mükemmel gitti)
    4 buji değiştirmemden öncekinden beter bir hale döndükten sonra 4 tane ön bobini sipariş ettiğim ve değiştirdim 4km noksansız gittikten sonra Allah ın cezası tekleme belası geri döndü.
    5 lpg enjeksiyonlarını test ettim Elhamdülillah bunlar sağlam çıktı, test etme yöntemi: bir karga burunla yan yana olan 4 hortumu sıkın eğer tekleme yapmıyorsa o hortumun çıktığı enjeksiyon bozuktur, komple enjeksiyon tablasını değiştirin 110tl civarı filtreler hediye satılıyor)
    6 bu akşam subap ayarlarını yaptıracağım.


    sonuç adımlarını buraya yazacağım

    4 bobin 380 tl
    8 buji 70 tl

    çekilen azab paha biçilemez.



    Merhaba, aracım 2007 otomatik eski kasa honda city zavoli lpg takılı ve bahsettiğiginiz tüm problemler 1 yıldır bende de var ve dediğiniz gibi tüm işlemleri yaptırdım ama biraz düzelir gibi oluyor 1 hafta sonra yine eski haline döndü, en son bugün subap ayarından olabileceğini söylediler bir de onu deneyeceğim, siz yaptırdınız mı, nerden yaptırdınız,maliyeti neydi sorun çözüldü mü? Teşekkürler




  • sorun %90 ateşlemede. Eski karburatörlü araçlarda platin vardır ateşleme sisteminde. Yeni sistemlerdede platinin görevini yapan elektronik bir parça var malesef ismini bilmiyorum servise veya bir oto elektrikçiye danışırsanız ismini söyler size onu değiştirmenizi tavsiye ederim. O parçanın kendiside işçiliğide ucuz o parçayı değiştirdiğinizde sorununuz çözülür büyük ihtimal. Geçmiş olsun canınızı sıkmayın umarım en kısa sürede sorununuz çözülür.
  • fezaoto kullanıcısına yanıt
    Merhabalar;

    Söylemiş olduğunuz problem bende de mevcut.

    Bende muhtemelen, 4 arka bobin ve sübap ayarı yaptıracağım.

    Probleminiz çözüldü mü?

    Kolaylar Gelsin.
  • selamlar
    tekleme sorunu bendede var arkadaslar kronik denıyor jazz ve city lerde bu sorun
    arka 4 bobinden kaynaklı en kısa zamanda değiştirmeyi düşünüyorum ama fiyatları çok uçuk
    diger araçlara göre resmen araçtan sogudum o derece yani ama el mahkum değişecek
    yapıcak bişey yok yoksa herturlu zarar yakıt konusunuda baya etkiliyor
    ve çekişi ondan önce alakası yok ama subap ayarı yaptırıcam 100 tl fiyat aldım ama
    hiç güven veren birine benzemıyordu yaptıran ve memnun kalan varsa tavsiyelerini bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: primuss

    selamlar
    tekleme sorunu bendede var arkadaslar kronik denıyor jazz ve city lerde bu sorun
    arka 4 bobinden kaynaklı en kısa zamanda değiştirmeyi düşünüyorum ama fiyatları çok uçuk
    diger araçlara göre resmen araçtan sogudum o derece yani ama el mahkum değişecek
    yapıcak bişey yok yoksa herturlu zarar yakıt konusunuda baya etkiliyor
    ve çekişi ondan önce alakası yok ama subap ayarı yaptırıcam 100 tl fiyat aldım ama
    hiç güven veren birine benzemıyordu yaptıran ve memnun kalan varsa tavsiyelerini bekliyorum


    arka 4 bobini değiştir yeter ..adet fiyatı 80-100 tl arası Tayland üretimi bobinler var.. parçayı sen al .. işçilik içinde fiyat al .. bu şekilde yaptırırsan en az zararla çıkarsın.. bana 420 tl civarı maliyeti oldu ..80 tl de önce sübap ayar yaptırma deneyimimide sayarsak 500 tl ye hallettim




  • taylant malı daha öncede duymustum iyi oldugunu sen soyleyıncede ıyıce emın oldum kullanıcı olarak
    en yakın zamanda alıp takıcaz artık baska yolu yok
    subap ayarı ise zamanı geldi yakıt arttı çekişte düştü ayrıca motor sogukken lıkırtı yapıyor ısınana kadar bu yüzden şart oldu
    saten aklımdaydı uzunca zamandır subap ayarı yaptırmak motor sağlığı için
    çok teşekkür ederim
  • Bu arada uzerinde yaziyomu taylan mali yada bi markasi genelde sorduklarim marka sorusunu cevaplamadi buyuk ihtimal netten siparis edicem bu yuzden soruyorum uzerinde yaziyosa iyi yazmiyosa sorun olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.