|
Bildirim
|
şimdi, motor ömründen kasıt nedir?
yağ yakması mı? Dizel avantajlı... Turbo arızasımı? Benzinli avantajlı... kurumlanma mı? Benzinli avantajlı... ateşleme elemanlarını ömrü mü? Dizel avantajlı... liste uzar gider. Bana kalırsa dizel motorlar daha dayanıklı üretiliyor... |
lpg faktörünü de göz önünde bulundurmalıyız 200bini kıstas alırken.
|
Dizel motor çok daha dayanıklıdır. Dışsal hatalı bir müdahale, travma yaşatmayıp zamanında bakımları yapılarak düzgün sekilde calışsa 30 yıl 1 milyon km rahat. Blok, silindirler, gömlek daha saglam. Çok büyük bir hata olmadan conta bile yakmaz.
Lakin dizelin turbo, enjektör, mazot pompası gibi dışsal organlarının ömrü o kadar değil işte. Köydeki traktörler ortalama 65 model Türk fiat. Valla motoruna anahtar vurmadan agir iş yapıyorlar 55 senedir. Benzinli ise 200 binden sonra çok büyük ihtimalle conta yakacaktır. Yağ eksiltmeye baslayacaktır, Blok, piston segman yıprayacaktır. Yatak sesleri başlayacaktır. Ancak onun dışsal organlari bloktan daha uzun ömürlü olduğundan ve onarımı saha ucuz bilindik olduğundan daha az kafa ağrıtıyor. |
Benzinli araçlarda yüksek devir+turbo basıncı işin içine giriyor.TSI piston kırmalarının başka izahı yok.Günümüz için konuşursak benzinli araçlardaki buji+enjektör ve bobin fiyatları dizel araçların enjektörleri ile aynı yada daha pahalı durumda ve turbo-cooler eklenecek.Dizel motorların sıkıştırma oranı yüksek olduğundan daha sağlam üretilmek zorunda.Bu nedenle dizel mantıklı.LPG ayarı,bagajda tankla dolaşmakta yok.
|
ilk ikisini elemiştim neredeyse, tedavülden kalktılar diye.
|
Bakımı düzenli yapılan ve nasıl kullanacağını bilen biri tarafından kullanılan dizel daha uzun ömürlüdür.
|
Hangi dizel hangi benzinli ? Genele baktığında en uzun ömürlü motorlar atmosferik olanlar ama 80-90 lı yıllarda Mercedes'in ürettiği dizel makineler taş gibi özellikle kara motoru resmen dünyayı gezmelik
![]() |
1. si bu bahsettiğiniz tasarım kriteridir. Motordan motora değişen birşey değildir. Emin olun gaz türbinli motoruda aynı ömür için tasarlayabilirsiniz. Hasar tipine göre limitlerle tasarlanır motor. Servis bakımları buna göre ayarlanır.
Dizeldeki patlama kaynaklı basınçlar yani kuvvetler çok fazladır. Ana yataklar krank tarafı dizel için daha fazla zorlanır. Ancak Benzinli motor ise devir yüksek olduğu için atalet kaynaklı zorlanır. Yani değişen birşey yoktur. Biri patlama kaynaklı biri atalet kaynaklı zorlamaya maruz kalır. Titreşim kaynaklı yorulmalar ise sorunuzun kaynağı parçaların ömürleri genelde belli bir saat çalışması için tasarlanır. Servis bakımlarında bu zaten ayarlanır. Örneğin dizel motorlarda bakım aralıklarının dar olması tamamen bundan kaynaklıdır. Ancak bu değildir ki motorun ömrü benzine göre daha kötü daha fazla. Edit: Bir noktayı eksik bahsetmişim. Sıcaklık kaynaklı zorlanmalar ise düşük çevrim yorulmalar maruz bırakır sistemi. Bunda benzinli motorlar daha yüksek sıcaklıklara hızlı ulaştığı için genelde bahsettiğiniz kafa conta, yağ sızdırma problemleri kroniktir. Ancak dizel motorlarda da gelen yükler aşırı fazladır. Şöyle söyleyim eğer biraz bilginiz var ise benzinli motorların basınçları 120 bar gibidir, dizelde ise 200-250 bar arası değişkenlik gösterir. Yani 2 kat yük vardır. Çok yüksek yükler, yüksek deformasyonlara yol açar bu da motorda sıcaklıklarla birleşip malzemelerde yorulmaya sebep olur. Dizel motorlarda aslında kafa contası ve yağ sızıntısı hatta egzoz manifoldu çatlatmaya yatkındır. Sadece benzinlilerde sıcaklıklar daha fazla bu yüzden daha erken görülür. Aşınma problemleri dizelde daha çok beklenir ancak yağ buna göre seçilir. O yüzden direkt olarak birşey söyleyemeyiz. İki motorun karakteristikleri farklı olduğu için ömürde ayrılmasalarda alt sistemlerde birbirinden çok farklı problemlere gebelerdir. Dizelde yakıt pompası yüksek basınçlıdır. Tam bir baş belasıdır. Hassasiyeti çok yüksektir. Benzinli motorda yüksek devir çalışması direkt olarak valvetrain sisteminin problemlerine sebep olmakta, birde buji derdi vardır. Yine yüksek devir zamanlama zinciri-kayışı-dişlilerinde problem demektir. Gürültü zaten tamamen problemdir bu 2 motor içinde. Birinde mekanik gürültü birinde patlama gürültüsü. Ömür karşılaştıramazsınız ancak kullanım belirler bunu. Bakımlarını aksatmadığınız motor evladiyeliktir. Ek olarak yeni teknolojilerin getirdiği ekstra sistemler, dizel için aftertreatment(egzoz salınımlarını azaltan parçalar DPF gibi), EGR (exhaust gas recirculation), WCAC,ACAC, turbocharger gibi sistemler motorlara çok kompleksite getiriyor. Bu da narin olmalarına sebep oluyor. Ömür azaltmaz ancak bakımsızlıkta motoru tersine kötüleştirir. Bu motorlardan en iyisi atmosferik. 60 senelik teknoloji hiç bir ekstra yok, çok az teknoloji var. Bu yüzden güvenilirliği fazladır. Narinliği azdır. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Emir -- 24 Nisan 2018; 15:19:18 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Keiichi Tsuchiya -- 24 Nisan 2018; 15:31:27 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihat_, -- 1 Şubat 2020; 23:5:12 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 18 Nisan 2021; 18:57:26 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |