Şimdi Ara

Dizel motor mu daha uzun ömürlü yoksa Benzinli motor mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
9.839
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnternetteki yabancı kaynaklarda dizelin daha uzun ömürlü olduğu söyleniyor. bunun sebebi olarak da;

    1- dizelin yağ özelliği göstererek silindir gömleğini yağlaması

    2- dizel motorların yapı olarak daha fazla kuvvete dayanacak şekilde üretilmesi

    3- dizelin daha düşük sıcaklıkta yanması

    4- dizelin düşük devir çevirmesi

    ancak başka kaynaklarda benzinin daha uzun ömürlü olduğu çünkü;

    1- sıkıştırma oranının düşük olduğu

    2- dizele göre daha az strese maruz kaldığı

    3- silindir içerisindeki yakıt hava karışımının daha düşük sıcaklıkta yandığı

    söyleniyor. birbiriyle çelişen maddeler var. sizce hangisi daha uzun ömürlüdür?



  • Dizel motor çok daha dayanıklıdır. Dışsal hatalı bir müdahale, travma yaşatmayıp zamanında bakımları yapılarak düzgün sekilde calışsa 30 yıl 1 milyon km rahat. Blok, silindirler, gömlek daha saglam. Çok büyük bir hata olmadan conta bile yakmaz.
    Lakin dizelin turbo, enjektör, mazot pompası gibi dışsal organlarının ömrü o kadar değil işte. Köydeki traktörler ortalama 65 model Türk fiat. Valla motoruna anahtar vurmadan agir iş yapıyorlar 55 senedir.

    Benzinli ise 200 binden sonra çok büyük ihtimalle conta yakacaktır. Yağ eksiltmeye baslayacaktır, Blok, piston segman yıprayacaktır. Yatak sesleri başlayacaktır. Ancak onun dışsal organlari bloktan daha uzun ömürlü olduğundan ve onarımı saha ucuz bilindik olduğundan daha az kafa ağrıtıyor.
    Benzinli araçlarda yüksek devir+turbo basıncı işin içine giriyor.TSI piston kırmalarının başka izahı yok.Günümüz için konuşursak benzinli araçlardaki buji+enjektör ve bobin fiyatları dizel araçların enjektörleri ile aynı yada daha pahalı durumda ve turbo-cooler eklenecek.Dizel motorların sıkıştırma oranı yüksek olduğundan daha sağlam üretilmek zorunda.Bu nedenle dizel mantıklı.LPG ayarı,bagajda tankla dolaşmakta yok.
    1. si bu bahsettiğiniz tasarım kriteridir. Motordan motora değişen birşey değildir. Emin olun gaz türbinli motoruda aynı ömür için tasarlayabilirsiniz. Hasar tipine göre limitlerle tasarlanır motor. Servis bakımları buna göre ayarlanır.

    Dizeldeki patlama kaynaklı basınçlar yani kuvvetler çok fazladır. Ana yataklar krank tarafı dizel için daha fazla zorlanır. Ancak Benzinli motor ise devir yüksek olduğu için atalet kaynaklı zorlanır. Yani değişen birşey yoktur. Biri patlama kaynaklı biri atalet kaynaklı zorlamaya maruz kalır.

    Titreşim kaynaklı yorulmalar ise sorunuzun kaynağı parçaların ömürleri genelde belli bir saat çalışması için tasarlanır. Servis bakımlarında bu zaten ayarlanır. Örneğin dizel motorlarda bakım aralıklarının dar olması tamamen bundan kaynaklıdır. Ancak bu değildir ki motorun ömrü benzine göre daha kötü daha fazla.

    Edit: Bir noktayı eksik bahsetmişim. Sıcaklık kaynaklı zorlanmalar ise düşük çevrim yorulmalar maruz bırakır sistemi. Bunda benzinli motorlar daha yüksek sıcaklıklara hızlı ulaştığı için genelde bahsettiğiniz kafa conta, yağ sızdırma problemleri kroniktir. Ancak dizel motorlarda da gelen yükler aşırı fazladır. Şöyle söyleyim eğer biraz bilginiz var ise benzinli motorların basınçları 120 bar gibidir, dizelde ise 200-250 bar arası değişkenlik gösterir. Yani 2 kat yük vardır. Çok yüksek yükler, yüksek deformasyonlara yol açar bu da motorda sıcaklıklarla birleşip malzemelerde yorulmaya sebep olur. Dizel motorlarda aslında kafa contası ve yağ sızıntısı hatta egzoz manifoldu çatlatmaya yatkındır. Sadece benzinlilerde sıcaklıklar daha fazla bu yüzden daha erken görülür.

    Aşınma problemleri dizelde daha çok beklenir ancak yağ buna göre seçilir. O yüzden direkt olarak birşey söyleyemeyiz. İki motorun karakteristikleri farklı olduğu için ömürde ayrılmasalarda alt sistemlerde birbirinden çok farklı problemlere gebelerdir.

    Dizelde yakıt pompası yüksek basınçlıdır. Tam bir baş belasıdır. Hassasiyeti çok yüksektir.

    Benzinli motorda yüksek devir çalışması direkt olarak valvetrain sisteminin problemlerine sebep olmakta, birde buji derdi vardır.
    Yine yüksek devir zamanlama zinciri-kayışı-dişlilerinde problem demektir.

    Gürültü zaten tamamen problemdir bu 2 motor içinde. Birinde mekanik gürültü birinde patlama gürültüsü.

    Ömür karşılaştıramazsınız ancak kullanım belirler bunu. Bakımlarını aksatmadığınız motor evladiyeliktir.

    Ek olarak yeni teknolojilerin getirdiği ekstra sistemler, dizel için aftertreatment(egzoz salınımlarını azaltan parçalar DPF gibi), EGR (exhaust gas recirculation), WCAC,ACAC, turbocharger gibi sistemler motorlara çok kompleksite getiriyor. Bu da narin olmalarına sebep oluyor. Ömür azaltmaz ancak bakımsızlıkta motoru tersine kötüleştirir.

    Bu motorlardan en iyisi atmosferik. 60 senelik teknoloji hiç bir ekstra yok, çok az teknoloji var. Bu yüzden güvenilirliği fazladır. Narinliği azdır.
  • Üretici ne kadar ömrü olmasını istiyorsa o kadardır.

    Aynı maliyetteki, aynı silindir hacminde atmosferik benzin motoru uzun ömürlü olur diye düşünüyorum.

    Turbo dizel motorun maliyetli bileşenlerinden dolayı blok alaşımında maliyet düşüreceksiniz yada dandik turbo, enjektör vs koymanız gerekebilir.

    Ek olarak dizelin patlamayla çalışması, sıkıştırma oranının yüksek olması vs hesaplarda üzebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Emir -- 24 Nisan 2018; 15:19:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor ömründen ne kastedildiğine göre değişir. Silindir gömleklerinin aşınması anlaşılıyorsa, dizel daha uzun ömürlüdür. Motorun aracın değerinden daha fazla miktarda masraf açması (2. el araç değerinin düşük olduğu ülkelerde hurdaya gitmesine neden oluyor) anlaşılıyorsa, benzinli daha uzun ömürlüdür. Çünkü dizeller bir süre sonra enjektör ve turbo değişimi istiyor ve bunlar pahalı parçalar.
  • coskunserce kullanıcısına yanıt
    günümüzde turbo kullanan benzinli araçlar da çoğaldı. turbo tehlikesi onlar için de geçerli midir peki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Keiichi Tsuchiya -- 24 Nisan 2018; 15:31:27 >
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihat_, -- 1 Şubat 2020; 23:5:12 >
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 18 Nisan 2021; 18:57:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son bakıma gittiğimde yetkili servise aracımın ortalama motor ömrünü sordum, sorunsuzca 400.000'i devirmesi lazım demişti.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    DCİ mı HDİ mı daha hassas ?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Dizel motor yüksek sıkıştırma oranı nedeniyle daha fazla ve sağlam metaller kullanılarak yapılır. Ama gerekli sıkıştırmayı sağlamak için daha uzun piston hareketi yani strok gerekir. Bu da bir devirde daha fazla sürtünme anlamına gelir. Böylece sekmanlar çok sürünmeye maruz kalır. Aynı zamanda uzun strok pistondaki istenen dikey hareket yanında istenmeyen yanal baskılara da daha fazla maruz kalmasına sebep olur. Dizeller turbosuz yeterli gücü de üretemezler. Turbo da arıza yapmaya yatkın bir parçadır. Benim mevcut bilgilerim dahilinde bunun haricinde iki motor arasında motor ömrünü etkileyecek bişey yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şimdi, motor ömründen kasıt nedir?
    yağ yakması mı? Dizel avantajlı...
    Turbo arızasımı? Benzinli avantajlı...
    kurumlanma mı? Benzinli avantajlı...
    ateşleme elemanlarını ömrü mü? Dizel avantajlı...
    liste uzar gider.
    Bana kalırsa dizel motorlar daha dayanıklı üretiliyor...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence dayaniklilik su sekildedir, dayanikliliktan kasit ayni km sonucunda hangi motorun daha az sorun cikarmasi ve daha az bakima ihtiyac duymasi dir bence.



    Benzinli atmosferik >dizel atmosferik>turbo dizel>turbo benzinli.



    Turbo benzinliler turbo dizellere gore daha hassaslar bence.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Bence dayaniklilik su sekildedir, dayanikliliktan kasit ayni km sonucunda hangi motorun daha az sorun cikarmasi ve daha az bakima ihtiyac duymasi dir bence.



    Benzinli atmosferik >dizel atmosferik>turbo dizel>turbo benzinli.



    Turbo benzinliler turbo dizellere gore daha hassaslar bence.



    Hayirli gunler





    ilk ikisini elemiştim neredeyse, tedavülden kalktılar diye.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında turbolu araçlar daha az devir çevirdikleri için daha uzun ömürlü olmaları gerekmez mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Bence dayaniklilik su sekildedir, dayanikliliktan kasit ayni km sonucunda hangi motorun daha az sorun cikarmasi ve daha az bakima ihtiyac duymasi dir bence.



    Benzinli atmosferik >dizel atmosferik>turbo dizel>turbo benzinli.



    Turbo benzinliler turbo dizellere gore daha hassaslar bence.



    Hayirli gunler
    Kesinlikle doğru tespit. Noktasına kadar. Gerçek bu kadar basit..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik benzinliler günümüz turbo dizellerine oranla daha uzun ömürlü problem çıkarma potansiyelleri daha düşük. Turbo benzin turbo dizelde durumlar eşit gibi ömür açısından biri daha avantajlıdır diyemem.
  • Herıkısındede bınıcı faktörü bınıs seklı motor elemanlarının korunması gerektıgı zaman orjınal parca ıle yapılan bakım artı dızell cok ıyı yakıt ıster ben daha Shell den baska yerden arabaya mazot koymadım artı sabahları Turbo yaglaması en onemlı seylerın basında gelır kapatırken bıle sehır ıcınde en kötu 30 sanıye beklıyorum...
  • Gemiler, tırlar, otobüsler sizce neden benzinli değil ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarıda bir arkadaşın dediği gibi hangisine sahipsen o.

    Gerçekte Marka ve para konuşur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fakiramaseksi kullanıcısına yanıt
    Saydığınız taşıtlar yüksek torktan dolayı dizel..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kişisel fikrim düzenli bakımlar ile dizel daha uzun ömürlü.

    Lakin bakım geçmişinden çok emin degilsem,yani full yetkili servis bakımlı değilse araç ,benzinli alirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel motor çok daha dayanıklıdır. Dışsal hatalı bir müdahale, travma yaşatmayıp zamanında bakımları yapılarak düzgün sekilde calışsa 30 yıl 1 milyon km rahat. Blok, silindirler, gömlek daha saglam. Çok büyük bir hata olmadan conta bile yakmaz.
    Lakin dizelin turbo, enjektör, mazot pompası gibi dışsal organlarının ömrü o kadar değil işte. Köydeki traktörler ortalama 65 model Türk fiat. Valla motoruna anahtar vurmadan agir iş yapıyorlar 55 senedir.

    Benzinli ise 200 binden sonra çok büyük ihtimalle conta yakacaktır. Yağ eksiltmeye baslayacaktır, Blok, piston segman yıprayacaktır. Yatak sesleri başlayacaktır. Ancak onun dışsal organlari bloktan daha uzun ömürlü olduğundan ve onarımı saha ucuz bilindik olduğundan daha az kafa ağrıtıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.