Şimdi Ara

turbo mu fazla yakar atmosferik mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
72
Cevap
0
Favori
20.842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hangisi daha fazla yakar neden ? teşekkürler...



  • atmosferık
  • benzinli mi? dizel mi?
    dizel de turbolu az yakar...
    benzinli de turbosuz az yakar...

    not:motor hacimlerini eşit kabul ettim...
  • Hangisine çok basarsan
  • Atmosferik var atmosferik var hepsi birbirinden farklı sonuçta hepsinin sistemi değişik genel bir yargıya ulaşılamaz bu şekilde diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Atmosferik var atmosferik var hepsi birbirinden farklı sonuçta hepsinin sistemi değişik genel bir yargıya ulaşılamaz bu şekilde diye düşünüyorum.

    tsi 1.4 ile honda'nın 1.4 'ü aynı yakmaz ... turbolu çok yakar, güçlüdür o ayrı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    atmosferık


    atmosferik motorun turbolu motordan cok yaktığını ilk defa senden duydum :) azcık gaza bi yüklen bakalım hangisi daha fazla yakcak
    tsi motor 1.4 140 hp alt devirlerde 1.6 bir arac gibi yakar ama gaza asıldığın zaman asla atmosferik motordan az yakmaz
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Burada kesin bir cevap verilmesi söz konusu olamaz, aracın ayarları ve motor özellikleri ile alakalı birşey söz konusu.

    Kimi turbo araç çok yakarken kimisi az yakabilir mesela 2010 911 turbo ile bakımsız bir Rover 820 turbonun yakıtlarını karşılaştırınca

    hayretler içinde kalabilirsiniz, bunun yanında her atmosferik motorda bir yakmaz Vw 1.6 8valve ile Honda Civic 1.6 motorları karşılaştırın

    bunlar yanında birçok örnekleme vermek mümkündür, sadece teknolojisi ile alakalıdır bile diyemiyorum hava koşullarından

    kullanılan yakıta kadar ve motorun km sine kadar değişir her motor aynı şekilde aşınmıyor bile ve sürücünün kullanımı ile

    aracın yürürü, şanzımanı arasında uyumda buna en büyük etkendir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Unforgiven3 -- 2 Ocak 2010; 13:44:46 >
  • dedikleriniz doğru ancak...ama soru turbo mu çok yakar, atmosferik mi? ...
    motorları aynı teknoloji ile üretilmiş ve aynı hacimde varsayarsak, benzinli turbolu çok yakar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_of_fortune

    dedikleriniz doğru ancak...ama soru turbo mu çok yakar, atmosferik mi? ...
    motorları aynı teknoloji ile üretilmiş ve aynı hacimde varsayarsak, benzinli turbolu çok yakar...


    Eminmisiniz? bunun karşıtı bir örnek yokmu sevgili dostum?
  • gerçi aklıma prömiyuğm bir marka geliyor ama markayı unutmuşum...
    şaka bir yana; bence turbolu çok yakar...
  • aynı şekilde kullanımda turbo her zaman daha ekonomiktir ve daha performanslıdır
  • sadece "turbo" değişkeninin değiştiği geri kalan herşeyin aynı kaldığı bir ortam düşünürsek...yani ağırlık, hacim, yakıt, sıcaklık, sürüş stili...vs

    alt devirlerde turbo motorun üst devirlerde ise atmosferik motorun bir parça fazla yakması gerekir mantıken

    neden? yanma işlemine bakacak olursak yakıt+oksijen=ısı+mekanik enerji

    alt devirlerde motorun yeterli oksijen almasında zaten bir problem yok, yakıtı tam verimle yakmak için gereken bütün oksijen saglanıyor, bunun için motorun üzerine extra güç isteyen(eksoz çıkışından bile beslense bu motora bir yük bindirir) bir parça takmak yakıt tüketimine fayda yerine zarar getirir diye düşünüyorum..fakat devir yükseldikçe,4500-5000-5500 vs, bu sefer durum tam tersine döner, yanma işleminin verimini artırabilemk için extra oksijene ihtiyaç duyulur ki atmosferikler bu noktada turbolar kadar başarılı olamayabilir..çünkü atmosferik motor havayı çeker, turbo ise havayı motorun içerisine basar..işte yüksek devirlerdeki yanma verimini daha iyi sagladığından dolayı turbo motorlar yüksek devirde daha az yakar diye düşünüyorum

    doğrudur yanlıştır bilmiyorum...ama bunu ölçmenin yolunun farklı marka model biri atmosferik diğeri turbolu iki araç karşılaştırmak olmadığını biliyorum..bunu tam anlamıyla ölçebilmek için yukarıda bahsettiğim ceteris paribus ortamını sağlamak gerekir..yapan varmı bilmiyorum ama yapıldığını bilen birisi varsa ve bulursa foruma büyük fayda sağlar




  • Mesela Honda civic 1.6 160 hp alsak. birde opelin 1.6 T 180 hp alsak. hangisi çok yakar?


    bana civic dah çok yakar gibi geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    aynı şekilde kullanımda turbo her zaman daha ekonomiktir ve daha performanslıdır

    1.8 honda civic hb 6.4 litre yakıyor ortalama ve 140 beygir .122 beygir 1.4 golf litre 6.2 yakıyor. performans ? ekonomi ? nasıl bakmak istediginize göre sonuçlar degişiyor. 1.4 jazz 100 beygir 5.3 litre ortalama. turbo = ekonomi kesinlikle degil. nekadar güç okadar benzin eşitligi her 2 araç içinde pek degişmiyor.

    edit: hakaniko 1.6 177 atmosferik motoruda var hondanin. B16A5 kodlu 1996-2000 Civic Si-RII (JDM version) (EK4) modelinde kullanilan Displacement: 1,595 cc Power: 130 kW (177 PS; 174 bhp) @ 7800 rpm
    ancak dediginiz gibi boyle küçük bir motordan atmosferikte bukadar yüksek güç almak kaldı ki 110hp/litre oluyor (s2000 de dahada yuksek bir oran 240 hp 2.0 120hp/litre) tüketimi hiçde iyi etkilemiycektir. belli sınırlarda motor hacmini yükseltmek daha verimli oluyor.(1.8 civic in 1.6 dan az yakıp yüksek güç vermesi gibi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 2 Ocak 2010; 14:15:14 >




  • Yakit tuketimi direk olarak gaz pedal konumu ile baglantili diye biliyorum.

    1.6 motor 1300kg civari iki aractan biri atmoserik digeri de turbo beslemeli oldugunu dusunursek; En basiti yuklu bir halde yokus cikarken atmosferik ile gaz pedalina yuklenmeniz gerekecek ki motor devirden dusup guc kaybetmesin, e atmosferikle de tam gaz bastiginizda yeteri kadar hava ememedigi icin yakit yonunden zengin karisim olacak ve silindir icine puskurtulen yakitin bir kismi yakilmadan atilacak... Turbo da ise boyle bir durum normal kosullarda olmaz.

    Sonra turbo beslemeli motorun torku daha yuksek olacagi icin atmosferik ile ayni ivmelenmeyi gaza daha az basarak saglayabileceksiniz.

    Bir suru degisken olabilir ama ayni kosullarda kullanimda turbo daha az yakar diye dusunuyorum (Tabi atmosferiklerde de degisken subap zamanlama teknolojileri eski nesillere gore gercekten fark ettiriyor.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakaniko

    Mesela Honda civic 1.6 160 hp alsak. birde opelin 1.6 T 180 hp alsak. hangisi çok yakar?


    bana civic dah çok yakar gibi geliyor.


    civic 1.6 160 vti, bastığın zaman yakıtı yakmıyor, içiyor resmen

    bu arabanın aktif kullanıcısı değilim sadece arasıra canım çektiğinde arkadaşımdan alıp 2 tur yardırıyorum sonra geri arkadaşa geri iade ediyorum..ama gözlemlediğim kadarıyla(ayrıca arkadaşın dediğine göre) 2000-3000 devirlerde gerçekten az yakan bir motor. fakat dip gaz yapıp 4500-5000 deviri geçtiğinizde araç resmen çıldırıyor..motor sesi değişiyor, araca bi haller oluyor..vs.

    tamam performans veriyor ama herzaman dediğim gibi bu performansın kaynagı gökten vahi ile gelmiyor...

    konuya dönecek olursak..insignia 1.6 t nin aynı stilde kullanıldığında(yani performanslı bir şekilde kullanıldığında) daha az yakacagını tahmin ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 2 Ocak 2010; 14:20:56 >




  • Bu forumda okumuştum aynı motorun turbolu olanı ve turbosuz olanı aynı mesafe ve koşullarda turbolu olanı çok az bir farkla az yaktığı yazıyordu.
  • Düşük basınçlı turbo benzinli,atmosferik benzinliden az yakar(Bkz:1.8Tfsi 120hp).Aynı kural dizelde de geçerlidir fakat 0.6bar turbo benzinlide atmosferikle aynı yakacakken,dizelde 1.0 bar düz dizelle aynı yakar.Tabi bu rakamlar aradaki farkı anlatmak içindi...Genel durum böyle,fakat işin içine,şanzıman,ağırlık gibi birçok faktör dahil olduğundan her araç için geçerlidir diyemeyiz.Ayrıca Turbo,motoru rahatlatır çok yüksek basınçlı olmadıkça.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    aynı şekilde kullanımda turbo her zaman daha ekonomiktir ve daha performanslıdır

    Aynen katılıyorum..
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.