Şimdi Ara

İyi günler bel altı boyalı ne demek ve araçta nerede boya varsa alınmaz o araç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
9.127
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Acemiyim pek anlamam



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Bel Altı Boyalı Araçlar: Anlamı ve Alınır Mı?

    "Bel altı boyalı" veya "kordon altı boyalı" terimleri, bir aracın şasisi dışında kalan alt kısımlarının boyandığını ifade eder.

    Neden Bel Altı Boyanır?

    Araçların bel altı kısımları genellikle paslanmaya ve aşınmaya daha yatkındır. Bu nedenle, bu parçaların boyanması, korozyonu önlemeye ve aracın ömrünü uzatmaya yardımcı olur.

    Alınır mı?

    Bel altı boyalı bir araç alıp almamak kişisel bir karardır. Ancak, aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmanızı öneririz:

    • Boyanın Kalitesi: Boyanın kalitesi ve işçiliği araç değerini önemli ölçüde etkiler. Profesyonel bir işçilik, aracın görünümünü ve dayanıklılığını iyileştirir.
    • Boyanın Nedeni: Bel altı boyanın nedeni önemlidir. Çarpma veya hasar onarımı gibi yapısal nedenler endişe verici olabilirken, estetik nedenlerle yapılan boyalar daha kabul edilebilir olabilir.
    • Bel Altı Boya Oranı: Boyanan alanın oranı da önemlidir. Küçük bir alanın boyanması büyük bir alana kıyasla daha az sorun yaratabilir.
    • Ekspertiz Raporu: Bir ekspertiz raporu, aracın onarım geçmişi ve genel durumu hakkında değerli bilgiler sağlayabilir.

    Sonuç olarak, bel altı boyalı bir araç alıp almamak kararı, yukarıdaki faktörleri dikkatlice değerlendirerek verilmelidir. Profesyonel bir inceleme ve ekspertiz raporu, doğru kararı vermene yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Boya ustasının bel hizasının aşağısı 😂😂
    Şaka bir yana olması gereken kapı altları ve aşağısı iken tavan hariç boyalı araca sanayide bel altı diyorlar yani büyük ihtimalle tavan hariç boyalı
  • Türkiye'de bel altı boya tavan hariç her yerin boyalı olduğu anlamına gelir. Eski Mercedeslerde hatırlarsan kapılar çift renkti. O arabaların belden aşağısı boyanırdı mesela. O bel altı boyaydı ama sadece adı bel altı olarak kaldı :) Sen ne olur ne olmaz niyet edersen alacağın arabayı ekspertize sok, sonra üzülürsün. Airbag testini de ihmal etmeyin.

  • Araç satıcısı “bel altı boyalı” tabirini kullanıyorsa o kişiden araba alınnaz. Bkz.https://forum.donanimhaber.com/ikinci-elde-ilan-eleme-kriterleriniz--147848377
  • Bel altı boyalı aslında arabanın kapısının yarısından aşşağısı boyalı demek. Ama Türkiye'de tavan hariç boyalı anlamına geliyor.
  • Normal şartlarda önemli olan boyanın nerede olduğu değil neden olduğu, aracın gidişini etkileyecek bir kusur olup olmadığı. Fakat bizim piyasada dürüst satıcı oranı çok düşük olduğundan insanlar boyaya çok takılıyor haklı olarak. En hassas/ önemli kısımlar tavan ve kaput, sonrasında da bitişik parçalar. Yani yanyana iki kapı boyalı ise ortasındaki direkte de kusur olabilir fakat sağ ön ve sol arka kapı boyalı ise büyük kaza riski düşük.


    Burada bütçe de önemli, düşük bütçeli bir araçta şase orijinal ise komple boyalı araç daha düzgün çıkabiliyor.

  • İyi bir expertize tarcanlar yeşil vs gibi götürmeden almayın. Bel altı boyalı demek tavan hariç boya var demektir.

    Pert araç alınır üstünkörü kozmetik olarak yapılır çıkma parça vs yapılır ön gögüs airbağ pahalı olduğu için tamir edilir airbağa direnç atılır sonra sürtme boyalı diye kakalanır.

    Araç ile yolda hızlı gitmek ile kazaya davetiye çıkar. Kendin ve araçtakilerin ölüm yaralanma sakat kalma riskin çok fazla artar.

    Bunun yerine daha yüksek model yılı yada segmenti düşürüp sağlam tek parça farklı yerleri boyalı araç tercih edin.
  • 15+ yaşında arabaysa boya var diye üzülmelik bir durum yok, kontrolü yapıldıktan sonra heryeri boyalı araba alınır. Büyük kazası yoksa, taşıyıcı parçalarda hasar yoksa (düzgün bir expertiz burada önemli) o araç alınır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FE2F1DE54

    Normal şartlarda önemli olan boyanın nerede olduğu değil neden olduğu, aracın gidişini etkileyecek bir kusur olup olmadığı. Fakat bizim piyasada dürüst satıcı oranı çok düşük olduğundan insanlar boyaya çok takılıyor haklı olarak. En hassas/ önemli kısımlar tavan ve kaput, sonrasında da bitişik parçalar. Yani yanyana iki kapı boyalı ise ortasındaki direkte de kusur olabilir fakat sağ ön ve sol arka kapı boyalı ise büyük kaza riski düşük.


    Burada bütçe de önemli, düşük bütçeli bir araçta şase orijinal ise komple boyalı araç daha düzgün çıkabiliyor.

    Dolu nedeniyle full boyalı aracımı sattım. Arayan, tavanda boya var mı diye soruyor? Tramerde dolu hasarı onarımı diye açıkca yazıyor ama tavan+boya kelimeleri bazı beyinlerde error verdiriyor.





  • caldexterr C kullanıcısına yanıt

    Bizim araçta da 7 parçada dolu hasarı oldu, boyasız yapıldı. çok ciddi bir gerekçe olmazsa en az 10 yıl kullanmaya karar verdik.

  • yeni bir arabaysa boyaya takablirsin ama, eski araba alıyorsun boyalısı daha iyidir

  • Genel olarak kapı içlerinde, motor ve bagaj havuzunda boya olmamasına bakılır. Harici olan boyalardan arabaya çok da zarar gelmez. Tabi burada yukarıda da belirtildiği gibi bir expertize gidilerek boyanın altının durumunun öğrenilmesi gerekir.


    92 model aracımı kendim komple boyattım, bu tarz eski araçlarda boyasız almaktansa full boyalı almak daha mantıklı. Bir boya ucuz değil, en kötüsü 3-4bin lira tutuyor malum.

  • Bunca yıllık şoförüm, arabanın belini bir türlü bulamadım.

  • Mikron boya ile boyanan tum parcalar sorun teskil etmiyor. Sebebi kusur kapatici degil boya yenileyici olmasindan kaynakli.Ki bu sekilde boyali araci fiyat bile kirmadan alırım.Kazadan ve gocukten kaynakli degilse tabi.

    Ama mikron degerlerini tutturabilecek kadar usta biri 2 kati fiyat isteyebiliyor.Misal on arka sadece 2 kapiya 2000 tl bile isteyen var. Islemin sonucunda kusursuz fabrikasyon mikron ve orjinal renk.
  • Bir de cabrio araçlar var. Onlarda bel altı boyalı olabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FE2F1DE54

    Bizim araçta da 7 parçada dolu hasarı oldu, boyasız yapıldı. çok ciddi bir gerekçe olmazsa en az 10 yıl kullanmaya karar verdik.

    Bizimki 2017 Temmuzdaki İstanbul dolusu. Japon aracı olunca kevgire döndü. Anadolu sigortanın anlaşmalı göçükçüsü daha da berbat etti, mecburen kaskodan komple boyandı. Şimdi teknoloji daha ileride ve boyasız yapan yer arttı.

  • caldexterr C kullanıcısına yanıt

    Denk gelmişiz, aynı bizimde. 2017 nisan çıkışlı corolla 2017 temmuz İstanbul dolusuna maruz kaldı.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FE2F1DE54

    Denk gelmişiz, aynı bizimde. 2017 nisan çıkışlı corolla 2017 temmuz İstanbul dolusuna maruz kaldı.

    Off çok yazık. 3 aylık sıfır araç. Bizimki 2009 Forester'dı neyse. Ama arka cam ve sunroof da gitti. Neyse ki kasko vardı.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.