Şimdi Ara

Motor iç temizleyicisi fayda ve zararları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
36.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar şimdi çoğumuz yağ değişiminde bu uygulamayı yaptırıyor ama bunun faydası var diyende var zararı var diyende var bu uygulama neden yapılıyor?



  • 10 sene boyunca calgon kullanırsanız. Calgona yeni çamaşır makinası parası ödersiniz. Üreticisi sizin arıza korkunuzu kullanarak para kazanır.

    İçten yanmalı motorların içi sizin düşündüğünüz anlamda pislenmez. Bunun için yağ hava ve yakıt filtresi vardır. Bu tür zımbırtılar sizin cebinizi boşaltmanızdan başka bir işe yaramaz.

    Motor açıldığında gördüğünüz kurum yağ vs motorun normal çalışma ortamıdır. Motoru akşam yemeğinde kullanacağınız salata tabağı gibi yıkayıp cilalamanız bir şeyi değiştirmez.

    Motor yağını renk değil ısı bozar. Bu yüzden sentetik yağlar organiklere göre daha uzun dayanır çünkü ısıya karşı daha dayanıklıdır.

    Dünyadaki çeşitli saygın kuruluşlarının yaptığı testler neticesinde motor yıpranmasının %90 nının motorun soğukken çalışması ve ısınması esnasında oluştuğu ispatlanmıştır.

    Yani bu ıvır zıvıra para harcayacağınıza, motorunuz çalışma sıcaklığına gelinceye kadar araca yüklenmeyin.

    İlla motor içi kuruma karşı bir şey yapacaksanız, aracınıza su buharı sistemi koyun, bu sistem zamanla motor içindeki kurumu temizleyecektir.

    Doğru düzgün yerlerden alınan yakıtların içinde gerekli temizleyiciler vardır. Dünyada ki tek otomabil meraklisi millet biz değiliz. Amerika gibi bir yerde, yıllar boyunca aynı yerden aynı marka akar yakıt alan insanlar var. bu insanların enjektörleri tıkansa diyecekleri, falan marka yakıt enjektörleri tıkıyor. Bu yüzden üreticiler gerekli önlemi alır.

    Başından beri dediğim gibi, bu işer eskisi kadar karlı değil. bu ürünler 3 kuruşa mal edilir. 100 kuruşa satılır, faydası da yoktur zararıda, siz psikolojik olarak satıcıda ticari olarak rahatlar. Başka da bir işe yaramaz.
    Daha once yazdim, tekrar yaziyorum ister katilin ister katilmayin.



    Temizleyici olarak konulan urun deterjan (cozucu) icerir.



    Camasir suyu gibi dusunun.



    Normal sartlar altinda sadece motor ureticisi onayli yaglar kullaniyorsaniz ve bakim araliklarina dikkat ediyorsaniz bu urunu kullanmaniza gerek yok,



    Mesela VW504.00/507.00 onayi iceren bir yag, baz yag uzerine, belli miktarda deterjan, kopuk onleyici, yanma ve donma noktasini modifiye eden katkilar icerir.

    Normalde motorda bakimlarda bir miktar yag kullansakta yine motorda bir miktar yag da iceride kalir, siz bu konsantre deterjan cozucu urunu kullandiginizda bir sonraki motor yagi da aslinda bozmus oluyorsunuz.





    Bu nedenle bakim araliklarina dikkat ediyorsaniz bu urunu kullanmaya gerek yok ama bakim suresi gecmis, uzun sure kullanilmamis kisacasi bozulmus bir yag degistirecekseniz bu urunu kullanmaniz fayda edebilir.



    Eger aracinizi gercekten seviyorsaniz yapmaniz gereken tek sey, daha kisa periodlarda yag degisimi yapmak. Her yag degisiminde 30TL bu urune vermektense bir yag 120tl ise 4'te 1 oraninda yag defisim periodlarinizi azaltin. Daha dogru olacaktir.
    Aracımın yağ pompası tıkanmıştı. Karter açıldı, pompa çıkarıldı ve yüksek ısıda temizlendi. Karterde de yoğun kurumlanma vardı. O da benzinle temizlendi. Yağ değişiminden sonra usta, 1500 km kadar sonra yağa katılan bu temizleyiciler ile temizlik yapılacağını söyledi, ama ben yaptırmadım. Bu temizleyicilerin çoğunun içeriğinde solvent var bildiğim kadarıyla..Özellikle ileri km deki motorlara hiçbir faydası olmadığı gibi, yararlı kurumların çözünerek aracın yağ yakmasını arttırması olası. Hiçbir şekilde tavsiye etmiyorum. Motorda temizlik düzenli yağ ve filtre değişimi ile olur.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor İçi Temizleyiciler: Faydaları ve Zararları

    Motor içi temizleyiciler, motorun iç bileşenlerinde biriken kurum, tortu ve birikintileri çıkarmak için kullanılan kimyasal katkı maddeleridir. Bu temizleyiciler, motor performansını artırmak ve ömrünü uzatmak için kullanılabilir.

    Faydaları:

    • Motordaki kurumu ve tortuları giderebilir, bu da performansı artırır ve yakıt verimliliğini iyileştirir.
    • Valfleri, pistonları ve yağ yollarını tıkayabilecek birikintileri temizler.
    • Motor yağının ömrünü uzatarak daha az yağ değişimi ihtiyacı oluşturur.

    Zararları:

    Bazı durumlarda, motor içi temizleyicilerin kullanımı zararlı olabilir:

    • Wurth Motor İçi Temizleyici Zararları: Wurth gibi markaların güçlü motor içi temizleyicileri, eski veya yüksek kilometreli motorlarda contalara ve contalara zarar verebilir.
    • Motor İçi Kurum Temizleme Zararlı mı: Motor içi kurum temizleyiciler, kurumun parçalanmasına ve yağ karterine akmasına neden olabilir, bu da yağın kirlenmesine yol açar.
    • Motor İçi Temizleyici Zararları: Kalitesiz veya uygunsuz şekilde kullanılan motor içi temizleyiciler, motor bileşenlerine zarar verebilir.

    Sonuç:

    Motor içi temizleyiciler, motor performansını artırmada ve ömrünü uzatmada faydalı olabilir. Ancak, özellikle eski veya yüksek kilometreli motorlarda, bu temizleyicilerin potansiyel zararlarının farkında olmak önemlidir. Kullanmadan önce üreticinin talimatlarını dikkatlice okuyun ve şüphe duyduğunuzda bir profesyonele danışın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yağ satmak o kadar para bırakmadığı için, 5 kuruşluk malı 100 kuruşa satıyorlar. Sen psikolojik olarak rahatlıyorsun adamlarda ekonomik olarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Yağ satmak o kadar para bırakmadığı için, 5 kuruşluk malı 100 kuruşa satıyorlar. Sen psikolojik olarak rahatlıyorsun adamlarda ekonomik olarak.

    Motora hiç yararı yok yani ne bileyim würt marka falan çok kullanılıyor ondan merak ettim
  • yağ değişiminden önce tunap ın motor blok temizleyicisi motora konuluyor sonra eski yağ boşaltılıp, yeni yağ konuluyor. Dediğiniz işlem bu herhalde sanırım .

    imzamdaki 3 araçta da kullandık. Uzun vadede yararı olur mu bilmiyorum ama zararı olacağını çokta sanmıyorum. 2 bakımda 1 kullanıyoruz. Corsa da yeni kullanmaya başladım. Özellikle başka yağdan başka yağa geçişte iyi olacağını düşünüyorum.
  • 250 bin km de lpg li aracımın içine marka ve özelliği farketmeksizin ayçiçek yağı renginde koyduğum motor yağı daha motoru çalıştırmadan ölçüm çubuğundan baktığımda siyah renk alıyor
    bu yüzden paraya kıyıp her 1000 km de bir değişiyom
    usta da memnun
  • Bende yağ değişiminden önce kullanıyorum würth marka herhangi bir zararını görmedim gaz yağı gibi kokusu yağı inceltiyor karterde tortu pislik bırakmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tietze

    Bende yağ değişiminden önce kullanıyorum würth marka herhangi bir zararını görmedim gaz yağı gibi kokusu yağı inceltiyor karterde tortu pislik bırakmıyor.

    Würt iyimi liquil moil kullananlarda var hangisi iyi
  • Bu akşam yaptım, abartmaya gerek yok. 30 TL fiyatı var. Psikolojik olarak rahatladım, satıcı da rahatladı. Umarım motor da biraz olsun temizlenmiştir.



    Motor iç temizleyicisi fayda ve zararları
  • Motor içi kurumlaşmayı ve balçık gibi olan yağın çözünmesini sağlayabilir ama, bunları yaparken motor contalarına da zarar verebilir.
  • 10 numara yağ , Atf , mazot kullananda var.
  • Daha önce bu konuda araştırma yapmıştım.Genelde ağır hizmet tipi dizel motorlarda kullanılması tavsiye edilir.Motor içi çamurlaşmayı temizlemek için kullanılır.Binek araçlarda kullanılması tavsiye edilmiyor, bunun yerine binek araç motorlarında erken yağ değişimi yapmanın motor temizliği için izlenecek yol olduğu belirtilmektedir.
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Bu ürün yakıt deposuna dökülür enjektörler için motor içi temizleyici değil,konu motor içi temizleyiciler hakkında açılmış yanlış olmasın diye düzeltiyorum.
  • 10 sene boyunca calgon kullanırsanız. Calgona yeni çamaşır makinası parası ödersiniz. Üreticisi sizin arıza korkunuzu kullanarak para kazanır.

    İçten yanmalı motorların içi sizin düşündüğünüz anlamda pislenmez. Bunun için yağ hava ve yakıt filtresi vardır. Bu tür zımbırtılar sizin cebinizi boşaltmanızdan başka bir işe yaramaz.

    Motor açıldığında gördüğünüz kurum yağ vs motorun normal çalışma ortamıdır. Motoru akşam yemeğinde kullanacağınız salata tabağı gibi yıkayıp cilalamanız bir şeyi değiştirmez.

    Motor yağını renk değil ısı bozar. Bu yüzden sentetik yağlar organiklere göre daha uzun dayanır çünkü ısıya karşı daha dayanıklıdır.

    Dünyadaki çeşitli saygın kuruluşlarının yaptığı testler neticesinde motor yıpranmasının %90 nının motorun soğukken çalışması ve ısınması esnasında oluştuğu ispatlanmıştır.

    Yani bu ıvır zıvıra para harcayacağınıza, motorunuz çalışma sıcaklığına gelinceye kadar araca yüklenmeyin.

    İlla motor içi kuruma karşı bir şey yapacaksanız, aracınıza su buharı sistemi koyun, bu sistem zamanla motor içindeki kurumu temizleyecektir.

    Doğru düzgün yerlerden alınan yakıtların içinde gerekli temizleyiciler vardır. Dünyada ki tek otomabil meraklisi millet biz değiliz. Amerika gibi bir yerde, yıllar boyunca aynı yerden aynı marka akar yakıt alan insanlar var. bu insanların enjektörleri tıkansa diyecekleri, falan marka yakıt enjektörleri tıkıyor. Bu yüzden üreticiler gerekli önlemi alır.

    Başından beri dediğim gibi, bu işer eskisi kadar karlı değil. bu ürünler 3 kuruşa mal edilir. 100 kuruşa satılır, faydası da yoktur zararıda, siz psikolojik olarak satıcıda ticari olarak rahatlar. Başka da bir işe yaramaz.




  • Aracımın yağ pompası tıkanmıştı. Karter açıldı, pompa çıkarıldı ve yüksek ısıda temizlendi. Karterde de yoğun kurumlanma vardı. O da benzinle temizlendi. Yağ değişiminden sonra usta, 1500 km kadar sonra yağa katılan bu temizleyiciler ile temizlik yapılacağını söyledi, ama ben yaptırmadım. Bu temizleyicilerin çoğunun içeriğinde solvent var bildiğim kadarıyla..Özellikle ileri km deki motorlara hiçbir faydası olmadığı gibi, yararlı kurumların çözünerek aracın yağ yakmasını arttırması olası. Hiçbir şekilde tavsiye etmiyorum. Motorda temizlik düzenli yağ ve filtre değişimi ile olur.
  • 200 bine yaklaşan eski aracıma kompresyon testi yaptık sonra Renault un servislerine gönderdiği bu temizleyiciyi kullandık inanılmaz şekilde iyileşme sağladı teste göre. Sekmanların tortular sebebiyle yaptığı kaçakları bu denli toparlamıştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tietze

    Bu ürün yakıt deposuna dökülür enjektörler için motor içi temizleyici değil,konu motor içi temizleyiciler hakkında açılmış yanlış olmasın diye düzeltiyorum.

    sonuçta pistona giriyor mu
  • https://www.youtube.com/watch?v=wWEiN7_HQQE&list=PL5u4Wx2X9F03apvCJVkiY3je4aezZV7nL

    Ben bu adamın videolarına bakarak aldım. Düşüncem, her ne kadar motor yağı sıcakken daha akıcı da olsa cidarlara yapışıyordur diye düşünüyorum. Bu ürünün yağı inceltmesi sebebiyle akıcılığı artırdığını düşünüyorum, yalnız pratikte durum inanın bilemiyorum. Ben shell marka kullandım ve ürün kullanılırken işim sebebiyle aracın başında değildim. Yağ boşalırken daha akıcı veya değildi diyemem, belki yukarıdaki adamın buna benzer diğer videoları siz bir fikir verebilir.




  • Daha once yazdim, tekrar yaziyorum ister katilin ister katilmayin.



    Temizleyici olarak konulan urun deterjan (cozucu) icerir.



    Camasir suyu gibi dusunun.



    Normal sartlar altinda sadece motor ureticisi onayli yaglar kullaniyorsaniz ve bakim araliklarina dikkat ediyorsaniz bu urunu kullanmaniza gerek yok,



    Mesela VW504.00/507.00 onayi iceren bir yag, baz yag uzerine, belli miktarda deterjan, kopuk onleyici, yanma ve donma noktasini modifiye eden katkilar icerir.

    Normalde motorda bakimlarda bir miktar yag kullansakta yine motorda bir miktar yag da iceride kalir, siz bu konsantre deterjan cozucu urunu kullandiginizda bir sonraki motor yagi da aslinda bozmus oluyorsunuz.





    Bu nedenle bakim araliklarina dikkat ediyorsaniz bu urunu kullanmaya gerek yok ama bakim suresi gecmis, uzun sure kullanilmamis kisacasi bozulmus bir yag degistirecekseniz bu urunu kullanmaniz fayda edebilir.



    Eger aracinizi gercekten seviyorsaniz yapmaniz gereken tek sey, daha kisa periodlarda yag degisimi yapmak. Her yag degisiminde 30TL bu urune vermektense bir yag 120tl ise 4'te 1 oraninda yag defisim periodlarinizi azaltin. Daha dogru olacaktir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.