Şimdi Ara

turbo mu fazla yakar atmosferik mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
20.842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tam gazda turbo genel olarak daha fazla tükettiği görülmüştür,buna karşın üst devirlerde atmosferik daha az tükettiği kabul edilir .

    Ancak böyle bir soru da hedef alınan merak edilen cevabı vermekte zorlanılacak bir dillema yaratır,çünki sadece tek değişken turbo değil komple bir araçtır.

    En yakın örnek olarak az tüketen 200hp tsi motor min-max tüketimler arasında yüzde olarak en büyük sıçramayı yapan diğer bir değişle sakin kullanımda çok tasarruflu ancak tam gaz kullanımda susamış canavar gibi tüketimi artmaktadır.
    Bu değerlendirme 30 adet kadar araç arasında % olarak en büyük artışı belirlemek amacıyla bild tarafından yapılış teste okuduğum bir sonuçtü ve şaşırmıştım da.
  • turbonun yakıtı 2 kere kullandığını duymuştum...ne kadar doğru ?

    ferrari atmosferik mesela deli gibi yakıyor turbo olsa daha az mı yakardı ?
  • Bu soru yeteri kadar açık bi soru olmadığı için,bana göre doğru cevabı bulmak için önemli olan asıl parametre "özgül yakıt sarfiyatı" dır.
    Yani birim yakıt başına düşen güç hangisinde fazladır.
    Ya da Aynı güçü çıkarmak için hangisi daha az yakıt tüketir. BEnce bunların açıklığa kavuşması, konunun herkes tarafından kolayca anlaşılabilmesini sağlayacaktır.
    Bu konuyu,herkesin tanıdığı forumun değerli mühendislerine arz edebilirsiniz.
  • arkadaslar en doğru karşılastırsa şu olsa gerek
    ben insignianın 115 ve 180 lik versiyonlarını kullandım önce 115 lik almıştım performans yetersiz geldiği için 180 liğini aldım ikisinin yakıt sarfiyatlarını çok iyi biliyorum
    aynı arac aynı ağırlıkta ve biri atmosferik biri turbolu arac
    ikisinin benzin sarfiyatları aynı gibi ortalamam genelde aynı değişen birsey olmadı
    ama 180 beygırın tadını çıkarıyorum
    sonuç olarak sakin kullanımda turbolular daha az yakabilir
  • yeni nesil turbo motorlar daha az yakıyor
  • Turbo'nun görevi motora basınçla hava basmak değil midir? Bu da daha fazla oksijen ve daha yüksek yanma verimi demektir.. Aynı zamanda hava/ yakıt oranında atmosferiğe göre daha fakir karışım demektir.. Yani daha az yakıt daha fazla hava demektir..Dolayısıyla aynı hacimli aynı teknoloji iki motordan turbolu olan daha az yakacaktır..Fakat turbolu araçlar performanslı sürüş için daha çekicidir, bu nedenle daha devirli kullanılırlar, bu da tüketimi arttırabilir..Aynı tarz sürüşte turbo avantajlıdır..
  • Nerde kullandığına bağlı, Türkiyede kullanıyosan ikiside çok yakar.
  • Çok gazlarsanız turbo daha fazla tüketir. Turbonun az tüketimi anca alt devirlerde daha az oluyor atmosferik e göre.
  • 132 hp 1.6 auris ile 122 hp TSI golfü, 140 hp 1.8 Cıvıc ile 140 hp Tsi golf'ü karşılaştırın son teknolojiler olsun 15 sene önceki teknolojilerden bahsederek bu suruyu çözemeyiz, yeni nesil sınıfının iyisi ve önde gelen turbo, atmosferik benzinlileri değerlendirmek gerekir.
    Dizelde bu değerlendirmeyi yapmaya gerek bile yok teknolojisi turboya tamamen dönmüş durumda.
  • 1.6 atmosferik v-vti toyota corolla kullnadım uzun süre.Şimdiki aracım fiat bravo 1.4 turbo .Sakin kullanımda turbo motor az yakıyor.2500 deviri geçmezsen.Ancak devirli kullanımda kesinlikle turbo fazla yakıyor.Adeta benzini içiyor,ancak hakkınıda veriyor performans olarak.Genel olarak aynı güçlerde atmosferik motorlar benzinli turbolara göre biraz daha az yakıyor benim görüşüm.
  • Yeni nesil turbo motorlar atmosferiklerden az yakıyor artık. Bu nedenle F1 yönetimi 2014 yılından itibaren turbo motor kullanılması kararını aldı araçlarda.
  • Şimdi göreceli Turbo da her devir max üfletirsen,baya yakar araba.Ama uslu gidince çok yakmıyor çünkü araba zorlanmıyor
  • almanyadaki akrabamda 2010 model 1.6 110 beygir laguna 3 var
    klima açıkken 10.5 litre yakıyor yazın
    sakin kullanmalarına rağmen,heralde bassalar 14-15 litre yakar
  • atmosferik her zaman daha çok yakar. Ne kadar oksijen okadar iyi yanma.
  • Turbolu araç az yaksa bile ufacık bir turbo sorununda eğer garanti de bittiyse kaça mal olur acaba?
  • Turbo verdiği performansa oranla daha az yakıt tüketir ancak ömrü aynı kalitede üretilmiş atmosferik motora göre daha kısadır, atmosferik daha sorunsuz ve az maliyetlidir.
    Vergi ve yakıt fiyatlarının düşük olduğu her ülkede düşük hacim+turbo yerine yüksek hacim atmosferik araçlar tercih edilir.
  • Önce benzinli turbodan bahsettiğinizi varsayıyorum.
    Almanlar "turbo läuft, turbo säuft" demişler. "Turbo gider, turbo içer", demek.

    Yine de modern turbo motorlar az basarsanız az harcıyorlar. downsizing yapılmış özel turbo motorlar yeni piyasaya çıkmaya başladı. Bunlar atmosferikten az yakıyorlar.

    Fiat 0.9 lt TwinAir turbo
    Renault 0.9 lt TCe ve 1.2 lt TCe turbo gibi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 25 Nisan 2012; 17:36:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    atmosferık

    sallamasyon bir cevap.
  • turboluya lpg takılmadığı için atmosferik az yakar
  • Aynı hacimde biri atmosferik biri turbo olan motordan turbolu sanki daha az yakar gibi geliyor çunku daha alt devirlerde daha canlı motor olucak sonuç olarak düşük devir az yakıt demek ve gaza daha az yüklenme demek.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.